Рішення
від 21.02.2020 по справі 389/415/20
ЗНАМ’ЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

21.02.2020 Провадження №2-о/389/9/20

ЄУН 389/415/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2020 року Знам`янський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі:

головуючого судді Ябчик Н.М.,

за участю секретаря судового засідання Данильчук Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Знам`янка Кіровоградської області цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа: Знам`янський міськрайонний відділ реєстрації актів цивільного стану Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) про встановлення факту смерті на тимчасово окупованій території України,

В С Т А Н О В И В:

Заявник звернувся до суду з заявою, в якій просить встановити факт смерті його батька - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Стара Осота Олександрівського району Кіровоградської області, місце смерті - м. Донецьк, Будьоновський район, Донецька Народна Республіка, яка настала ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Вимоги мотивував тим, що ІНФОРМАЦІЯ_2 у м. Донецьк Будьоновського району, Донецької Народної Республіки помер його батько - ОСОБА_2 , про що Будьоновським відділом РАЦС Донецького міського управління юстиції Міністерства юстиції Донецької Народної Республіки, 12.11.2019 видано свідоцтво про смерть серії НОМЕР_1 . З метою проведення державної реєстрації смерті чоловіка, звернувся до Знам`янського міськрайонного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області, однак отримав відмову у проведенні державної реєстрації у зв`язку з невідповідністю документів.

Заявник та його представник у судове засідання не з`явилися, представник надала заяву в якій заявлені вимоги підтримала у повному обсязі, справу просила розглянути за її відсутності.

Представник заінтересованої особи в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд заяви за його відсутності, в явій проти задоволення вимог заяви, не заперечував.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що заявлені вимоги підлягають задоволенню.

Судом встановлено, що заявник є сином ОСОБА_2 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у с. Стара Осота Олександрівського району Кіровоградської області (а.с.10-12).

Відповідно до лікарського свідоцтва про смерть № 324 від 12.11.2019, ОСОБА_2 , помер в м. Донецьк Будьоновського району Донецької Народної Республіки (а.с.14).

За даними свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 , виданого 12.11.2019 року Будьоновським відділом РАЦС Донецького міського управління юстиції Міністерства юстиції Донецької Народної Республіки, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , помер ІНФОРМАЦІЯ_2 в місті Донецьк Будьоновського району Донецької Народної Республіки (а.с.13).

Знам`янським міськрайонним відділом реєстрації актів цивільного стану Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) заявнику відмовлено у проведенні державної реєстрації смерті ОСОБА_2 , оскільки наданий на підтвердження факту смерті останнього вищезазначений документ виданий на території, де органи державної влади України тимчасово не здійснюють свої повноваження та форма яких не відповідає, визначеній наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08 серпня 2006 року №545 Про впорядкування ведення медичної документації, яка засвідчує випадки народження і смерті зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за №1150/13024 (а.с.16).

За приписами ст.ст. 315, 317 ЦПК України суд розглядає справи про встановлення факту смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті. Заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території України. Справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду.

Згідно ст.1 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України , тимчасово окупована територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України. Датою початку тимчасової окупації є 20 лютого 2014 року.

Відповідно до п.1 Постанови Верховної ради України Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями від 17 березня 2015 №254-VIII визнано тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, в яких відповідно до Закону України Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування, до моменту виведення усіх незаконних збройних формувань, російських окупаційних військ, їх військової техніки, а також бойовиків та найманців з території України та відновлення повного контролю України за державним кордоном України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2014 року №1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення затверджено перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження. Зокрема, додатком 1 до вищезазначеного розпорядження таким населеним пунктом визначено м. Донецьк.

За змістом частин 1-2 ст.4 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України на тимчасово окупованій території на строк дії цього Закону поширюється особливий правовий режим перетину меж тимчасово окупованої території, вчинення правочинів, проведення виборів та референдумів, реалізації інших прав і свобод людини і громадянина. Правовий режим тимчасово окупованої території передбачає особливий порядок забезпечення прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території.

Частина 2 ст.9 цього Закону передбачено, що будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. А згідно з ч.3 ст.9 цього Закону будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.

Вирішуючи питання щодо оцінки доказів у даній справі суд приймає до уваги практику Європейського суду з прав людини, яка відповідно до українського законодавства має застосовуватись судами при розгляді справ як джерело права. Суд враховує висновки ЄСПЛ у справах проти Туреччини (зокрема "Loizidou v. Turkey", "Cyprus v. Turkey"), а також Молдови та Росії (зокрема, "Mozer v. the Republic of Moldova and Russia"), де грунтуючись на Консультативному висновку Міжнародного суду (ООН) у справі Намібії, ЄСПЛ наголосив, що першочерговим завданням щодо прав, передбачених Конвенцією, завжди має бути їх ефективна захищеність на території всіх Договірних Сторін, навіть якщо частина цієї території знаходиться під ефективним контролем іншої Договірної Сторони.

Такий висновок ЄСПЛ слід розуміти в контексті сформульованого у згаданому Консультативному висновку Міжнародного суду (ООН) у справі Намібії так званого "намібійського винятку", який є винятком із загального принципу недійсності актів, у тому числі нормативних, які видані владою не визнаного на міжнародному рівні державного утворення. Зазначений виняток полягає в тому, що не можуть визнаватися недійсними всі документи, видані на окупованій території, оскільки це може зашкодити правам мешканців такої території.

Вищевказані обставини свідчать про те, що ОСОБА_2 , дійсно помер ІНФОРМАЦІЯ_2 в місті Донецьк Будьоновського району Донецької Народної Республіки на тимчасово окупованій території. Встановлення даного факту необхідно заявнику для отримання свідоцтва про смерть у порядку визначеним законодавством України.

Враховуючи вищекладене, а саме те, що видане медичне свідоцтво про смерть ОСОБА_2 не має юридичної сили на території України, іншого способу отримати свідоцтво про смерть останнього у заявника немає, встановлення даного факту породжує юридичні наслідки, не пов`язані з наступним вирішенням спору про право і чинним законодавством не передбачено іншого порядку його встановлення, суд вважає за необхідне встановити факт, що ОСОБА_2 помер ІНФОРМАЦІЯ_2 у місті Донецьк Будьоновського району Донецької Народної Республіки на тимчасово окупованій території.

Згідно зі ст.17 Закону України Про державну реєстрацію актів цивільного стану , рішення суду про встановлення факту смерті є підставою для державної реєстрації смерті органом державної реєстрації актів цивільного стану.

Відповідно до ч.4 ст.317 ЦПК України, рішення підлягає негайному виконанню.

Керуючись ст.ст. 293, 294, 259, 263-265, 315-319 ПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Заяву ОСОБА_1 ,- задовольнити.

Встановити факт смерті ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Стара Осота Олександрівського району Кіровоградської області - ІНФОРМАЦІЯ_2 на тимчасово окупованій території у місті Донецьк Будьоновського району, Україна.

Рішення суду підлягає негайному виконанню.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до Кропивницького апеляційного суду в тридцятиденний строк з дня його проголошення.Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Заявник - ОСОБА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_2 .

Заінтересована особа - Знам`янський міськрайонний відділ реєстрації актів цивільного стану Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро), місце знаходження: 27400, Кіровоградська область, м. Знам`янка, вул. М.Грушевського, 30, код ЄДРПОУ 26504896.

Суддя Знам`янського

міськрайонного суду

Кіровоградської області Ябчик Н.М.

СудЗнам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення21.02.2020
Оприлюднено25.02.2020
Номер документу87777651
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —389/415/20

Рішення від 21.02.2020

Цивільне

Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області

Ябчик Н. М.

Ухвала від 18.02.2020

Цивільне

Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області

Ябчик Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні