Постанова
від 07.04.2010 по справі 2а-571/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-571/10/2370

07.04.2010 р. м. Черкаси

12 год. 10 хв.

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Кульч ицького С.О.,

при секретарі - Руденко Ю.В .,

за участю:

прокурора - Синецької О.Ю. ( за посвідченням),

представника позивача - Гриценка О.М. (за довір еністю),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом прокурора Корс унь-Шевченківського району Ч еркаської області в інтереса х держави в особі Корсунь-Шев ченківського районного цент ру зайнятості до ОСОБА_2 п ро стягнення коштів, сплачен их як допомога по безробіттю ,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Корсунь-Шевченк івського району Черкаської о бласті звернувся до Черкаськ ого окружного адміністратив ного суду в інтересах держав и в особі Корсунь-Шевченківс ького районного центру зайня тості з позовною заявою до ОСОБА_2, в якій просить стягн ути кошти, сплачені як допомо га по безробіттю в сумі 3061 грн. 82 коп.

Обґрунтовуючи свої позовн і вимоги, позивач стверджує, щ о відповідач порушив вимоги Закону України «Про загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття», внаслідок чого незаконно одержав допомогу п о безробіттю на суму 3061 грн. 82 ко п.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача уточнені позовні вимоги згід но заяви від 05.03.2010 року підтрим али повністю, просили суд зад овольнити позов в повному об сязі та стягнути з відповіда ча кошти, виплачені як допомо га по безробіттю в сумі 3061 грн. 82 коп. на користь Корсунь-Шевч енківського районного центр у зайнятості, з мотивів поруш ення відповідачем вимог ст. 1 З акону України «Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття», зазначивши при цьо му, що ОСОБА_2 як застрахов ана особа, зареєстрована в ус тановленому законом порядку як безробітна, зобов'язана св оєчасно подавати відомості п ро обставини, що впливають на умови виплати їй забезпечен ня та надання соціальних пос луг, а саме ті, що на день надан ня статусу безробітної не вк азала, що вона була зареєстро вана як суб' єкт підприємниц ької діяльності.

За цей період відповідачу б ула виплачена допомога по бе зробіттю в сумі 3061 грн. 82 коп. А т ому, вказані обставини є підс тавою для стягнення суми вип лаченого забезпечення з відп овідача внаслідок умисного н евиконання ним своїх обов'яз ків та зловживання, з моменту виникнення таких обставин.

Відповідач під час судовог о розгляду справи проти задо волення позову заперечував.

До початку судового засіда ння 07.04.2010 року на адресу суду ві д ОСОБА_2 надійшла заява в ід 05.04.2010 року про розгляд справи без участі відповідача, у зв' язку з відсутністю коштів на проїзд.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали ад міністративного позову, зас лухавши пояснення прокурора та представника позивача, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд встановив наступне.

ОСОБА_2 звернулась до Корс унь-Шевченківського районно го центру зайнятості і за її з аявою від 23.05.2007 року їй було над ано статус безробітної та пр изначено виплату допомоги по безробіттю відповідно до ст атті 2 Закону України «Про зай нятість населення», ст.ст. 22, 23 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття», як застрахованій особі.

В своїй заяві від 23.05.2007 року пр о надання статусу безробітно го відповідач вказав, що не за реєстрований як суб' єкт під приємницької діяльності, тру довою діяльністю не займаєть ся, пенсію не отримує.

Наказом Корсунь-Шевченків ського районного центру зайн ятості № НТ080516 від 16.05.2008 року на п ідставі пп.12 п.1 ст.31 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» відповідачу було припинено в иплату допомоги по безробітт ю, у зв' язку із закінченням с троку виплати.

Перевіркою достовірності даних безробітних, які є підс тавою для надання особам ста тусу безробітного та признач ення їм матеріального забезп ечення на випадок безробіття відповідно до Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття»зг ідно довідки з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців позивачем було встановле но, що відповідач під час реєс трації в Корсунь-Шевченківсь кому районному центрі зайнят ості приховав, що зареєстров аний як фізична особа - підп риємець Корсунь-Шевченківсь кою районною державною адмін істрацією Черкаської област і 02.04.1997 року, реєстраційний № 338, н е включений до Єдиного держа вного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців і не припинив свою діяль ність.

Таким чином, судом встановл ено, що в період перебування н а обліку в Корсунь-Шевченків ському районному центрі зайн ятості відповідач був зареєс трований як фізична особа - підприємець.

За період з 23.05.2007 року по 29.05.2008 ро ку відповідачу була виплачен а допомога по безробіттю в су мі 3061 грн. 82 коп.

Згідно наказу Корсунь-Шевч енківського районного центр у зайнятості «Про повернення коштів, виплачених як допомо га по безробіттю та вартості наданих соціальних послуг ОСОБА_2»№ 2358/40 від 02.12.2009 року від повідача зобов' язано повер нути кошти, виплачені як допо мога по безробіттю в сумі 3061 гр н. 82 коп.

Суд зазначає, що при вирішен і даного спору необхідно кер уватися Основами законодавс тва України про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування від 14 січня 1998 року № 16/98-ВР та Законами України «Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 р оку № 1533-III, та «Про зайнятість на селення»від 01.03.1991 р. № 803, Порядко м надання допомоги по безроб іттю, у тому числі одноразово ї її виплати для організації безробітними підприємницьк ої діяльності, затвердженим Наказом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и 20.11.2000 № 307, зареєстрованим в Мін істерстві юстиції України 14 г рудня 2000 р. за № 915/5136, Порядком роз слідування страхових випадк ів та обґрунтованості виплат и матеріального забезпеченн я безробітним, затвердженим наказом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и, Державної податкової адмі ністрації України від 13 лютог о 2009 р. № 60/62, постановою правлінн я Пенсійного фонду України в ід 13 лютого 2009 р. № 7-1, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 12 березня 2009 р. за N 232/16248.

Стаття 4 Основ, як вид загаль нообов'язкового державного с оціального страхування, зале жно від страхового випадку, в становлює страхування на вип адок безробіття.

Зокрема ст.6 Основ законодав ства України про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування (далі - Основи) пер едбачено, що застрахованою є фізична особа, на користь яко ї здійснюється загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування.

Статтею 11 Основ встановлено визначення страхового випад ку, як події, з настанням якої виникає право застрахованої особи на отримання матеріал ьного забезпечення або соціа льних послуг, передбачених з аконами України з окремих ви дів загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання.

Стаття 25 Основ встановлює в иди соціальних послуг та мат еріального забезпечення за з агальнообов'язковим державн им соціальним страхуванням д о яких, зокрема, відноситься д опомога по безробіттю та мат еріальна допомога безробітн ому та членам його сім'ї.

Стаття 30 Основ передбачає, щ о сума вартості матеріальног о забезпечення та соціальних послуг, наданих застрахован ій особі внаслідок зловживан ня або невиконання нею своїх обов'язків, стягується з цієї особи в судовому порядку.

Відповідно до вимог статті 1 Закону України «Про зайняті сть населення»від 01.03.1991 року № 8 03 (далі - Закон), зайнятість - це д іяльність громадян, пов'язан а із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, щ о, як правило, приносить їм дох од у грошовій або іншій формі . В Україні до зайнятого насел ення належать громадяни, що п роживають на території держа ви на законних підставах: гро мадяни, які самостійно забез печують себе роботою, включа ючи підприємців, осіб, зайнят их індивідуальною трудовою д іяльністю, творчою діяльніст ю, члени кооперативів, фермер и та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".

Згідно статті 2 Закону безро бітними визнаються працезда тні громадяни працездатного віку, які через відсутність р оботи не мають заробітку або інших передбачених законода вством доходів і зареєстрова ні у державній службі зайнят ості як такі, що шукають робот у, готові та здатні приступит и до підходящої роботи. Безро бітними визнаються також інв аліди, які не досягли пенсійн ого віку, не працюють та зареє стровані як такі, що шукають р оботу.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 36 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття», якою встановлюються п рава, обов'язки та відповідал ьність застрахованих осіб, з азначається, що застраховані особи, зареєстровані в устан овленому порядку як безробіт ні, зобов'язані своєчасно под авати відомості про обставин и, що впливають на умови випла ти їм забезпечення та наданн я соціальних послуг. Сума вип лаченого забезпечення та вар тості наданих соціальних пос луг застрахованій особі внас лідок умисного невиконання н ею своїх обов'язків та зловжи вання ними стягується з цієї особи відповідно до законод авства України з моменту вин икнення обставин, що впливаю ть на умови виплати їй забезп ечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, ст.ст. 158-159, 161-163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний п озов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_2 (19400, АДРЕСА_1, ідентифікацій ний номер НОМЕР_1) на корис ть Корсунь-Шевченківського р айонного центру зайнятості ( 19400, Черкаська область, м. Корсу нь-Шевченківський, вул. Ювіле йна, 17-а, код ЄДРПОУ 21368425) кошти, ви плачені як допомога по безро біттю в сумі 3061 (три тисячі шіст десят одна) грн. 82 коп.

Постанова відповід но до ч. 1 ст. 254 КАС України набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, вс тановленого цим Кодексом, як що таку заяву не було подано.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Головуючий С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.04.2010
Оприлюднено01.07.2010
Номер документу8777877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-571/10/2370

Постанова від 07.04.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні