ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-571/10/2370
07.04.2010 р. м. Черкаси
12 год. 10 хв.
Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Кульч ицького С.О.,
при секретарі - Руденко Ю.В .,
за участю:
прокурора - Синецької О.Ю. ( за посвідченням),
представника позивача - Гриценка О.М. (за довір еністю),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом прокурора Корс унь-Шевченківського району Ч еркаської області в інтереса х держави в особі Корсунь-Шев ченківського районного цент ру зайнятості до ОСОБА_2 п ро стягнення коштів, сплачен их як допомога по безробіттю ,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Корсунь-Шевченк івського району Черкаської о бласті звернувся до Черкаськ ого окружного адміністратив ного суду в інтересах держав и в особі Корсунь-Шевченківс ького районного центру зайня тості з позовною заявою до ОСОБА_2, в якій просить стягн ути кошти, сплачені як допомо га по безробіттю в сумі 3061 грн. 82 коп.
Обґрунтовуючи свої позовн і вимоги, позивач стверджує, щ о відповідач порушив вимоги Закону України «Про загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття», внаслідок чого незаконно одержав допомогу п о безробіттю на суму 3061 грн. 82 ко п.
У судовому засіданні проку рор та представник позивача уточнені позовні вимоги згід но заяви від 05.03.2010 року підтрим али повністю, просили суд зад овольнити позов в повному об сязі та стягнути з відповіда ча кошти, виплачені як допомо га по безробіттю в сумі 3061 грн. 82 коп. на користь Корсунь-Шевч енківського районного центр у зайнятості, з мотивів поруш ення відповідачем вимог ст. 1 З акону України «Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття», зазначивши при цьо му, що ОСОБА_2 як застрахов ана особа, зареєстрована в ус тановленому законом порядку як безробітна, зобов'язана св оєчасно подавати відомості п ро обставини, що впливають на умови виплати їй забезпечен ня та надання соціальних пос луг, а саме ті, що на день надан ня статусу безробітної не вк азала, що вона була зареєстро вана як суб' єкт підприємниц ької діяльності.
За цей період відповідачу б ула виплачена допомога по бе зробіттю в сумі 3061 грн. 82 коп. А т ому, вказані обставини є підс тавою для стягнення суми вип лаченого забезпечення з відп овідача внаслідок умисного н евиконання ним своїх обов'яз ків та зловживання, з моменту виникнення таких обставин.
Відповідач під час судовог о розгляду справи проти задо волення позову заперечував.
До початку судового засіда ння 07.04.2010 року на адресу суду ві д ОСОБА_2 надійшла заява в ід 05.04.2010 року про розгляд справи без участі відповідача, у зв' язку з відсутністю коштів на проїзд.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали ад міністративного позову, зас лухавши пояснення прокурора та представника позивача, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд встановив наступне.
ОСОБА_2 звернулась до Корс унь-Шевченківського районно го центру зайнятості і за її з аявою від 23.05.2007 року їй було над ано статус безробітної та пр изначено виплату допомоги по безробіттю відповідно до ст атті 2 Закону України «Про зай нятість населення», ст.ст. 22, 23 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття», як застрахованій особі.
В своїй заяві від 23.05.2007 року пр о надання статусу безробітно го відповідач вказав, що не за реєстрований як суб' єкт під приємницької діяльності, тру довою діяльністю не займаєть ся, пенсію не отримує.
Наказом Корсунь-Шевченків ського районного центру зайн ятості № НТ080516 від 16.05.2008 року на п ідставі пп.12 п.1 ст.31 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» відповідачу було припинено в иплату допомоги по безробітт ю, у зв' язку із закінченням с троку виплати.
Перевіркою достовірності даних безробітних, які є підс тавою для надання особам ста тусу безробітного та признач ення їм матеріального забезп ечення на випадок безробіття відповідно до Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття»зг ідно довідки з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців позивачем було встановле но, що відповідач під час реєс трації в Корсунь-Шевченківсь кому районному центрі зайнят ості приховав, що зареєстров аний як фізична особа - підп риємець Корсунь-Шевченківсь кою районною державною адмін істрацією Черкаської област і 02.04.1997 року, реєстраційний № 338, н е включений до Єдиного держа вного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців і не припинив свою діяль ність.
Таким чином, судом встановл ено, що в період перебування н а обліку в Корсунь-Шевченків ському районному центрі зайн ятості відповідач був зареєс трований як фізична особа - підприємець.
За період з 23.05.2007 року по 29.05.2008 ро ку відповідачу була виплачен а допомога по безробіттю в су мі 3061 грн. 82 коп.
Згідно наказу Корсунь-Шевч енківського районного центр у зайнятості «Про повернення коштів, виплачених як допомо га по безробіттю та вартості наданих соціальних послуг ОСОБА_2»№ 2358/40 від 02.12.2009 року від повідача зобов' язано повер нути кошти, виплачені як допо мога по безробіттю в сумі 3061 гр н. 82 коп.
Суд зазначає, що при вирішен і даного спору необхідно кер уватися Основами законодавс тва України про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування від 14 січня 1998 року № 16/98-ВР та Законами України «Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 р оку № 1533-III, та «Про зайнятість на селення»від 01.03.1991 р. № 803, Порядко м надання допомоги по безроб іттю, у тому числі одноразово ї її виплати для організації безробітними підприємницьк ої діяльності, затвердженим Наказом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и 20.11.2000 № 307, зареєстрованим в Мін істерстві юстиції України 14 г рудня 2000 р. за № 915/5136, Порядком роз слідування страхових випадк ів та обґрунтованості виплат и матеріального забезпеченн я безробітним, затвердженим наказом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и, Державної податкової адмі ністрації України від 13 лютог о 2009 р. № 60/62, постановою правлінн я Пенсійного фонду України в ід 13 лютого 2009 р. № 7-1, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 12 березня 2009 р. за N 232/16248.
Стаття 4 Основ, як вид загаль нообов'язкового державного с оціального страхування, зале жно від страхового випадку, в становлює страхування на вип адок безробіття.
Зокрема ст.6 Основ законодав ства України про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування (далі - Основи) пер едбачено, що застрахованою є фізична особа, на користь яко ї здійснюється загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування.
Статтею 11 Основ встановлено визначення страхового випад ку, як події, з настанням якої виникає право застрахованої особи на отримання матеріал ьного забезпечення або соціа льних послуг, передбачених з аконами України з окремих ви дів загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання.
Стаття 25 Основ встановлює в иди соціальних послуг та мат еріального забезпечення за з агальнообов'язковим державн им соціальним страхуванням д о яких, зокрема, відноситься д опомога по безробіттю та мат еріальна допомога безробітн ому та членам його сім'ї.
Стаття 30 Основ передбачає, щ о сума вартості матеріальног о забезпечення та соціальних послуг, наданих застрахован ій особі внаслідок зловживан ня або невиконання нею своїх обов'язків, стягується з цієї особи в судовому порядку.
Відповідно до вимог статті 1 Закону України «Про зайняті сть населення»від 01.03.1991 року № 8 03 (далі - Закон), зайнятість - це д іяльність громадян, пов'язан а із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, щ о, як правило, приносить їм дох од у грошовій або іншій формі . В Україні до зайнятого насел ення належать громадяни, що п роживають на території держа ви на законних підставах: гро мадяни, які самостійно забез печують себе роботою, включа ючи підприємців, осіб, зайнят их індивідуальною трудовою д іяльністю, творчою діяльніст ю, члени кооперативів, фермер и та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".
Згідно статті 2 Закону безро бітними визнаються працезда тні громадяни працездатного віку, які через відсутність р оботи не мають заробітку або інших передбачених законода вством доходів і зареєстрова ні у державній службі зайнят ості як такі, що шукають робот у, готові та здатні приступит и до підходящої роботи. Безро бітними визнаються також інв аліди, які не досягли пенсійн ого віку, не працюють та зареє стровані як такі, що шукають р оботу.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 36 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття», якою встановлюються п рава, обов'язки та відповідал ьність застрахованих осіб, з азначається, що застраховані особи, зареєстровані в устан овленому порядку як безробіт ні, зобов'язані своєчасно под авати відомості про обставин и, що впливають на умови випла ти їм забезпечення та наданн я соціальних послуг. Сума вип лаченого забезпечення та вар тості наданих соціальних пос луг застрахованій особі внас лідок умисного невиконання н ею своїх обов'язків та зловжи вання ними стягується з цієї особи відповідно до законод авства України з моменту вин икнення обставин, що впливаю ть на умови виплати їй забезп ечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, ст.ст. 158-159, 161-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний п озов задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_2 (19400, АДРЕСА_1, ідентифікацій ний номер НОМЕР_1) на корис ть Корсунь-Шевченківського р айонного центру зайнятості ( 19400, Черкаська область, м. Корсу нь-Шевченківський, вул. Ювіле йна, 17-а, код ЄДРПОУ 21368425) кошти, ви плачені як допомога по безро біттю в сумі 3061 (три тисячі шіст десят одна) грн. 82 коп.
Постанова відповід но до ч. 1 ст. 254 КАС України набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, вс тановленого цим Кодексом, як що таку заяву не було подано.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Головуючий С.О. Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2010 |
Оприлюднено | 01.07.2010 |
Номер документу | 8777877 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні