Постанова
від 07.04.2010 по справі 2а-340/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-340/10/2370

07.04.2010 р. м. Черкаси

12 год. 20 хв.

Черкаський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді - Кульч ицького С.О.,

при секретарі - Руденко Ю.В .,

за участю:

представника позивача - Гриценка О.М. (за довіреніст ю),

представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю) ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Звенигородсько го районного центру зайнятос ті до ОСОБА_3 про стягнен ня коштів, сплачених як допом ога по безробіттю в сумі 809 грн . 69 коп.,

ВСТАНОВИВ:

Звенигородський районни й центр зайнятості звернувся до Черкаського окружного ад міністративного суду з позов ною заявою до ОСОБА_3, в які й просить стягнути кошти, спл ачені як допомога по безробі ттю в сумі 809 грн. 69 коп.

Обґрунтовуючи свої позовн і вимоги, позивач стверджує, щ о відповідач в порушення вим ог Закону України «Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 року № 1533 н а день надання статусу безро бітного не вказав, що він заре єстрований як суб' єкт підпр иємницької діяльності, внасл ідок чого незаконно одержав допомогу по безробіттю на су му 809 грн. 69 коп.

5 березня 2010 року на адресу су ду від позивача надійшла зая ва про збільшення позовних в имог, згідно якої Звенигород ський районний центр зайнято сті просить суд стягнути з ОСОБА_3 допомогу по безробі ттю в сумі 809 грн. 69 коп., витрати на професійне навчання в сум і 101 грн. 40 коп. на користь Звениг ородського районного центру зайнятості.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав зб ільшені позовні вимоги у пов ному обсязі, позов просив зад овольнити з підстав зазначен их в адміністративному позов і.

Представник відповідача п ід час судового розгляду спр ави проти задоволення позову заперечував.

В судовому засіданні 7 квітн я 2010 року представник відпові дача пояснив, що у відповідач а відсутні кошти, щоб поверну ти позивачу здійснені останн ім витрати на виплату відпов ідачу допомоги по безробіттю та витрат на професійне навч ання.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали ад міністративного позову, зас лухавши пояснення представн иків сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об'єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд встан овив наступне.

ОСОБА_3 звернулась до Звен игородського районного цент ру зайнятості і за її заявою в ід 04.01.2006 року їй було надано ста тус безробітної та призначен о виплату допомоги по безроб іттю відповідно до статті 2 За кону України «Про зайнятість населення», ст.ст. 22, 23 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я», як застрахованій особі.

В своїй заяві від 04.01.2006 року пр о надання статусу безробітно го відповідач вказав, що не за реєстрований як суб' єкт під приємницької діяльності, тру довою діяльністю не займаєть ся, пенсію не отримує.

Наказом Звенигородського районного центру зайнятості № НТ 070117 від 17.01.2007 року на підстав і пп.12 п.1 ст.31 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття»відпов ідачу було припинено виплату допомоги по безробіттю, у зв' язку із закінченням строку в иплати.

Перевіркою достовірності даних безробітних, які є підс тавою для надання особам ста тусу безробітного та признач ення їм матеріального забезп ечення на випадок безробіття відповідно до Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття»зг ідно довідки державного реєс тратора Звенигородської рай онної державної адміністрац ії Черкаської області № 323 від 16.09.2009 року позивачем було встан овлено, що відповідач під час реєстрації в Звенигородсько му районному центрі зайнятос ті приховав, що з 28.04.2004 року заре єстрований як фізична особа - підприємець і не припинив свою підприємницьку діяльно сті.

Таким чином, судом встановл ено, що в період перебування н а обліку в Звенигородському районному центрі зайнятості відповідач був зареєстрован ий як фізична особа - підпри ємець.

За період з 03.01.2006 року по 16.03.2007 ро ку відповідачу була виплачен а допомога по безробіттю в су мі 1009 грн. 69 коп.

Згідно наказу Звенигородс ького районного центру зайня тості «Про повернення коштів , виплачених як допомога по бе зробіттю ОСОБА_3.»№ 402 від 23.0 6.2009 року відповідача зобов' я зано повернути кошти, виплач ені як допомога по безробітт ю в сумі 1009 грн. 69 коп.

Судом встановлено, що відпо відач частково повернув пози вачу кошти виплачені як допо мога по безробіттю в сумі 200 гр н.

Таким чином, загальна сума б оргу відповідача перед Звени городським районним центром зайнятості з допомоги по без робіттю становить 809 грн. 69 коп.

Крім того, згідно заяви про збільшення позовних вимог № 378 від 26.02.2010 року, судом встановле но, що відповідач в період пер ебування на обліку в Звениго родському районному центрі з айнятості скористався право м, передбаченим п. е ч. 1 ст. 4 Зако ну України «Про зайнятість н аселення», згідно якого прац ездатний громадянин в працез датному віці може, отримавши статус безробітного, безопл атно навчатись новій професі ї.

26.02.2007 року відповідач звернув ся із заявою про направлення на професійне навчання, на пі дставі якої із відповідачем було укладено договір № 235407022600065 від 26.02.2007 року про професійне на вчання за професією, спеціал ьністю, навчальною програмою «Технологія виробництва, зб ерігання та реалізація основ них видів сільськогосподарс ької продукції»строком на 0,49 міс. з метою сприяння подальш ому працевлаштуванню.

Навчання було оплачено по б езготівковому розрахунку пл атіжним дорученням № 406 від 28.04.20 07 року згідно рахунку № 180 від 30.0 3.2007 року.

Витрати позивача на профес ійне навчання відповідача ск лали 101 грн. 40 коп.

Суд зазначає, що при вирішен і даного спору необхідно кер уватися Основами законодавс тва України про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування від 14 січня 1998 року № 16/98-ВР та Законами України «Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття»від 02.03.2000 р оку № 1533-III, та «Про зайнятість на селення»від 01.03.1991 р. № 803, Порядко м надання допомоги по безроб іттю, у тому числі одноразово ї її виплати для організації безробітними підприємницьк ої діяльності, затвердженим Наказом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и 20.11.2000 № 307, зареєстрованим в Мін істерстві юстиції України 14 г рудня 2000 р. за № 915/5136, Порядком роз слідування страхових випадк ів та обґрунтованості виплат и матеріального забезпеченн я безробітним, затвердженим наказом Міністерства праці т а соціальної політики Україн и, Державної податкової адмі ністрації України від 13 лютог о 2009 р. № 60/62, постановою правлінн я Пенсійного фонду України в ід 13 лютого 2009 р. № 7-1, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 12 березня 2009 р. за N 232/16248.

Стаття 4 Основ, як вид загаль нообов'язкового державного с оціального страхування, зале жно від страхового випадку, в становлює страхування на вип адок безробіття.

Зокрема ст.6 Основ законодав ства України про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування (далі - Основи) пер едбачено, що застрахованою є фізична особа, на користь яко ї здійснюється загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування.

Статтею 11 Основ встановлено визначення страхового випад ку, як події, з настанням якої виникає право застрахованої особи на отримання матеріал ьного забезпечення або соціа льних послуг, передбачених з аконами України з окремих ви дів загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання.

Стаття 25 Основ встановлює в иди соціальних послуг та мат еріального забезпечення за з агальнообов'язковим державн им соціальним страхуванням д о яких, зокрема, відноситься д опомога по безробіттю та мат еріальна допомога безробітн ому та членам його сім'ї.

Стаття 30 Основ передбачає, щ о сума вартості матеріальног о забезпечення та соціальних послуг, наданих застрахован ій особі внаслідок зловживан ня або невиконання нею своїх обов'язків, стягується з цієї особи в судовому порядку.

Відповідно до вимог статті 1 Закону України «Про зайняті сть населення»від 01.03.1991 року № 8 03 (далі - Закон № 803), зайнятість - це діяльність громадян, пов' язана із задоволенням особис тих та суспільних потреб і та ка, що, як правило, приносить ї м доход у грошовій або іншій ф ормі. В Україні до зайнятого н аселення належать громадяни , що проживають на території д ержави на законних підставах : громадяни, які самостійно за безпечують себе роботою, вкл ючаючи підприємців, осіб, зай нятих індивідуальною трудов ою діяльністю, творчою діяль ністю, члени кооперативів, фе рмери та члени їх сімей, що бер уть участь у виробництві, а та кож члени особистих селянськ их господарств, діяльність я ких здійснюється відповідно до Закону України "Про особис те селянське господарство".

Згідно статті 2 Закону безро бітними визнаються працезда тні громадяни працездатного віку, які через відсутність р оботи не мають заробітку або інших передбачених законода вством доходів і зареєстрова ні у державній службі зайнят ості як такі, що шукають робот у, готові та здатні приступит и до підходящої роботи. Безро бітними визнаються також інв аліди, які не досягли пенсійн ого віку, не працюють та зареє стровані як такі, що шукають р оботу.

Відповідно до статті 18 Зако ну № 803 для реалізації державн ої політики зайнятості насел ення, професійної орієнтації , підготовки і перепідготовк и, працевлаштування та соціа льної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку , що визначається Кабінетом М іністрів України, створюєтьс я державна служба зайнятості , діяльність якої здійснюєть ся під керівництвом Міністер ства праці та соціальної пол ітики України, місцевих держ авних адміністрацій та орган ів місцевого самоврядування . Державна служба зайнятості складається з: Державного це нтру зайнятості Міністерств а праці та соціальної політи ки України, центру зайнятост і Автономної Республіки Крим , обласних, Київського та Сева стопольського міських, район них, міськрайонних, міських і районних у містах центрів за йнятості, центрів організаці ї професійного навчання неза йнятого населення і центрів професійної орієнтації насе лення, інспекцій по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення. Д іяльність державної служби з айнятості фінансується за ра хунок коштів Фонду загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття, перед бачених на ці цілі.

Статтею 7 Закону України "Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття" встановл ено, що одним з видів забезпеч ення за цим Законом є матеріа льна допомога у період профе сійної підготовки, перепідго товки або підвищення кваліфі кації безробітного, а до соці альних послуг за цим Законом та Законом N 803 належить профес ійна підготовка або перепідг отовка, підвищення кваліфіка ції та профорієнтація.

Згідно з статтею 19 Закону № 80 3 державна служба зайнятості , зокрема, організує при потре бі професійну підготовку і п ерепідготовку громадян у сис темі служби зайнятості або н аправляє їх до інших навчаль них закладів, що ведуть підго товку та перепідготовку прац івників, сприяє підприємства м у розвиткові та визначенні змісту курсів навчання й пер енавчання.

Відповідно до частини друг ої статті 24 цього Закону профе сійна підготовка, підвищення кваліфікації і перепідготов ка громадян організується де ржавною службою зайнятості з а її направленням у навчальн их закладах, на підприємства х, в установах і організаціях (незалежно від їх підпорядко ваності) згідно з укладеними договорами або у спеціально створюваних для цього учбов их центрах за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття.

Згідно з підпунктом "е" пунк ту 1 статті 4 Закону N 803 саме держ ава гарантує працездатному н аселенню у працездатному віц і в Україні безплатне навчан ня безробітних нових професі й, перепідготовку в навчальн их закладах або в системі дер жавної служби зайнятості з в иплатою матеріальної допомо ги.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 36 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття», якою встановлюються п рава, обов'язки та відповідал ьність застрахованих осіб, з азначається, що застраховані особи, зареєстровані в устан овленому порядку як безробіт ні, зобов'язані своєчасно под авати відомості про обставин и, що впливають на умови випла ти їм забезпечення та наданн я соціальних послуг. Сума вип лаченого забезпечення та вар тості наданих соціальних пос луг застрахованій особі внас лідок умисного невиконання н ею своїх обов'язків та зловжи вання ними стягується з цієї особи відповідно до законод авства України з моменту вин икнення обставин, що впливаю ть на умови виплати їй забезп ечення та надання соціальних послуг.

Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як суб' єкт підприємницької діяльно сті Звенигородською районно ю державною адміністрацією Ч еркаської області 28 квітня 2004 р оку.

Відповідно до копії постан ови господарського суду Черк аської області від 30.01.2007 року п о справі № 01/342а за позовом Звен игородського міжрайонного п рокурора в інтересах держави в особі державної податково ї інспекції у Звенигородсько му районі до приватного підп риємця ОСОБА_3 про припине ння підприємницької діяльно сті, що не пов' язане з банкру тством припинено підприємни цьку діяльність фізичної осо би - підприємця ОСОБА_3.

В частині 1 статті 46 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»передб ачено, що державна реєстраці я припинення підприємницько ї діяльності фізичної особи - підприємця проводиться у ра зі постановлення судового рі шення про припинення підприє мницької діяльності фізично ї особи - підприємця.

Відповідно до статті 49 цьог о Закону суд, який постановив рішення про припинення підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця, у тому числі рішення про визнання ф ізичної особи - підприємця не дієздатною або про обмеження її цивільної дієздатності, в день набрання таким рішення м законної сили направляє йо го копію державному реєстрат ору за місцем реєстрації фіз ичної особи - підприємця для в несення до Єдиного державног о реєстру запису про судове р ішення щодо припинення підпр иємницької діяльності фізич ної особи - підприємця.

Дата надходження судового рішення щодо припинення під приємницької діяльності фіз ичної особи - підприємця внос иться державним реєстраторо м до журналу обліку реєстрац ійних дій.

Державний реєстратор зобо в'язаний не пізніше наступно го робочого дня з дати надход ження судового рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем внести до Єдино го державного реєстру запис про судове рішення щодо прип инення підприємницької діял ьності фізичної особи - підпр иємця та в той же день повідом ити органи статистики, держа вної податкової служби, Пенс ійного фонду України, фондів соціального страхування та фізичну особу - підприємця, що до якої було постановлено су дове рішення, про внесення та кого запису.

Порядок державної реєстра ції припинення підприємниць кої діяльності за судовим рі шенням, що не пов'язано з банкр утством фізичної особи - підп риємця, здійснюється за проц едурами, встановленими части нами дев'ятою - вісімнадцятою статті 47 цього Закону.

Згідно частини 9 ст. 47 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" для про ведення державної реєстраці ї припинення підприємницько ї діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням ф ізична особа - підприємець аб о уповноважена нею особа не р аніше двох місяців з дати пуб лікації повідомлення у спеці алізованому друкованому зас обі масової інформації подає державному реєстратору особ исто (надсилає рекомендовани м листом з описом вкладення) а бо через уповноважену особу такі документи:

заповнену реєстрацій ну картку на проведення держ авної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємце м за її рішенням;

свідоцтво про держав ну реєстрацію фізичної особи - підприємця;

довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність забо ргованості по податках, збор ах (обов'язкових платежах);

довідку відповідного органу Пенсійного фонду Укр аїни про відсутність заборго ваності;

довідки відповідних органів фондів соціального с трахування про відсутність з аборгованості або про те, що в она не перебувала на обліку.

Відповідно до абзацу 2 части ни 15 ст. 47 Закону України "Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців" дата внесення до Єдин ого державного реєстру запис у про проведення державної р еєстрації припинення підпри ємницької діяльності фізичн ою особою - підприємцем є дато ю державної реєстрації припи нення підприємницької діяль ності фізичною особою - підпр иємцем.

Разом з тим, з листа державн ого реєстратора Звенигородс ької районної державної адмі ністрації Черкаської област і № 323 від 16.09.2009 року судом встано влено, що станом на 23.09.2009 року де ржавна реєстрація припиненн я підприємницької діяльност і фізичної особи - підприємц я ОСОБА_3 не проводилась.

Таким чином, судом встановл ено, що в період перебування н а обліку в Звенигородському районному центрі зайнятості відповідач був зареєстрован ий як фізична особа - підпри ємець.

А тому посилання відповіда ча на скасування його держав ної реєстрації як суб' єкта підприємницької діяльності в день прийняття відповідно го судового рішення є безпід ставними і суперечать вимога м чинного законодавства.

Відповідно до п.2 ст.36 Закону України від 02.03.2000 № 1533-III "Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття" застраховані ос оби, зареєстровані в установ леному порядку як безробітні , зобов'язані своєчасно подав ати відомості про обставини, що впливають на умови виплат и їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Однак, згідно до особистої з аяви від 04.01.2006 року, відповідач зазначила, що вона не зареєст рована як суб' єкт підприємн ицької діяльності.

З наведеного виходить, що ві дповідачем порушено вимоги п .2 ст.36 Закону України «Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття».

Відповідно до ч.3 ст.36 Закону України від 02.03.2000 № 1533-III "Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття" сума виплаченог о забезпечення та вартості н аданих соціальних послуг зас трахованій особі внаслідок у мисного невиконання нею свої х обов'язків та зловживання н ими стягується з цієї особи в ідповідно до законодавства У країни з моменту виникнення обставин, що впливають на умо ви виплати їй забезпечення т а надання соціальних послуг.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивач а підлягають задоволенню в п овному обсязі та з відповіда ча підлягає стягненню сума д опомоги по безробіттю в розм ірі 809 грн. 69 коп. та витрати на пр офесійне навчання у розмірі 101 грн. 40 коп.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Інших доказів сторони суду не назвали та не надали.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, ст.ст. 158-159, 161-163 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний п озов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_3 (20242, Черкаська область, Звени городський район, с. Михайлів ка, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Звенигор одського районного центру за йнятості (20200, Черкаська област ь, м. Звенигородка, вул. Кримсь кого, 46-а, код ЄДРПОУ 21368388) кошти, в иплачені як допомога по безр обіттю в сумі 809 грн. 69 коп. та вит рати на професійне навчання в сумі 101 грн. 40 коп., усього на за гальну суму 911 (дев' ятсот оди надцять) грн. 09 коп.

Постанова відповід но до ч. 1 ст. 254 КАС України набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження, вс тановленого цим Кодексом, як що таку заяву не було подано.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанов и виготовлений 8 квітня 2010 року .

Головуючий С.О. Кульчицький

Дата ухвалення рішення07.04.2010
Оприлюднено01.07.2010
Номер документу8777892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-340/10/2370

Постанова від 07.04.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні