Рішення
від 24.02.2020 по справі 824/1637/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/1637/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунальної бюджетної установи "Будинок культури мікрорайону "Роша" про застосування заходу реагуваня у сфері державного нагляду,-

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким застосувати до Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» захід реагування у сфері державного нагляду (контролю), шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію адміністративної будівлі за адресою: вул. Горіхівська, 1, м. Чернівці, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 11.11.2019 р. № 609, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

27.12.2019 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження по справі та направлено її копію відповідачу. Вказаною ухвалою запропоновано відповідачу, в разі заперечення щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, у п`ятиденний строк з моменту одержання даної ухвали подати до суду заяву із запереченнями проти такого розгляду. Також запропоновано відповідачу, в разі заперечення проти позову, подати у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання даної ухвали відзив на позовну заяву та докази на його обґрунтування безпосередньо до канцелярії суду. Крім того, роз`яснено, що у випадку неподання відповідачем відзиву на позовну заяву, справа буде розглянута за наявними у ній матеріалами в межах строку, визначеного частиною 2 статті 263 КАС України.

14.01.2020 р. до суду від Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» надійшов відзив на позов, в якому повідомляється про неможливість усунення частини порушень, встановлених в акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 11.11.2019 р. № 609, у зв`язку із відсутністю фінансування та обмеженням ресурсів міського бюджету. Також вказано, що станом на 28.03.2019 р. був складений локальний кошторис на будівельні роботи та складено акт перевірки відповідності систем протипожежного захисту на об`єкті: Монтаж автоматичної пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу КБУ Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців вул. Горіхівська, 1. Відповідач також вказав про включення Комунальної бюджетної установи "Будинок культури мікрорайону "Роша" м. Чернівців" до Програми з будівництва об`єктів житла і соціальної сфери в місті Черінвцях з фінансуванням в 2020-2022 роках.

Оцінивши повідомлені учасниками справи обставини, суд вважає, що наявні достатні підстави для прийняття судового рішення і приходить до наступних висновків.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

На підставі наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області від 05.11.2019 р. №278, посвідчення на проведення перевірки №646 від 07.11.2019 р., позивачем проведено позапланову перевірку Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» . (а.с.22-24).

За результатами планової перевірки складено акт №609 від 11.11.2019 р., в якому зафіксовано ряд порушень експлуатації адміністративної будівлі за адресою: вул. Горіхівська, 1, м. Чернівці та невиконання припису від 21.02.2019 р. №62 з виявленими порушеннями. (а.с.25-33).

12.11.2019 р. начальником Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області складено рапорт, в якому вказано, що за результатами позапланової перевірки Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки складено акт №609 від 11.11.2019 року. У рапорті вказано, що на момент перевірки невиконаними залишаються наступні заходи:

- грати на вікнах приміщень, де перебувають люди, не виконано такої конструкції щоб вони розкривалися, розсувалися або знімалися;

- не влаштовано другий евакуаційний вихід з рівня 2-го поверху;

- не демонтовано горюче оздоблення (пластикову вагонку) вестибюлю на першому поверсі;

- не надано акт перевірки відповідності систем протипожежного захисту (автоматичної пожежної сигналізації).

В рапорті вказано про доцільність призупинити експлуатацію будівлі Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» за адресою: вул. Горіхівська, 1, м. Чернівці. (а.с. 21).

Відповідачем до матеріалів справи додано рішення Чернівецької міської ради від 07.02.2018 р. №1132 Про внесення змін до цільової Програми з будівництва об`єктів житла і соціальної сфери в місті Чернівцях на 2017-2020 роки Сучасне місто , затвердженої рішенням міської ради VII скликання 13.03.2017 р. №626 , де до переліку об`єктів, фінансування яких буде здійснено протягом 2017-2020 років, включено капітальний ремонт фасаду Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» . (а.с. 48-49).

Також відповідачем до матеріалів справи додано пропозиції Управління культури Чернівецької міської ради щодо переліку об`єктів, фінансування яких буде здійснено за рахунок коштів бюджету розвитку в 2019-2021 р.р. та у 2020-2022 р.р., де включено капітальний ремонт фасаду Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» . (а.с. 50-57).

На підтвердження складення акту перевірки відповідності систем протипожежного захисту (автоматичної пожежної сигналізації), відповідачем надано акт перевірки відповідності систем протипожежного захисту на об`єкті: Монтаж автоматичної пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу КБУ Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців вул. Горіхівська, 1. (а.с. 58-59).

Відповідач надав суду локальний кошторис на будівельні роботи поточного ремонту коридору, акт приймання виконаних будівельних робіт та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за 01.03.2019 р. - 30.06.2019 р., відомість ресурсів до зведеного кошторисного рахунку вартості будівництва. (а.с. 62-82).

Спірні правовідносини полягають у перевірці правомірності застосування до відповідач, заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію адміністративної будівлі за адресою: вул. Горіхівська, 1, м. Чернівці, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 11.11.2019 р. № 609, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Спірні правовідносини врегульовані Кодексом цивільного захисту України, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року №877-V.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.

Згідно із пп. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області затвердженого наказом ДСНС від 04.02.2013 № 3 (в редакції наказу ДСНС від 12.11.2018 р. №661), Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.

Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст.51 та ч.3 ст.55 КЦЗ України діяльність із забезпечення техногенної безпеки є складовою виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій. Ця вимога відображається у відповідних статутах або положеннях. Забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.

Судом встановлено, що відповідач, всупереч положень ч.1, ч.2 ст.51 та ч.3 ст.55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку будівлі Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» , що розташована адресою: вул. Горіхівська, 1, м. Чернівці, що підтверджується актом позапланової перевірки та приписом 21.02.2019 р. №62 р. про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За таких обставин, суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Управління у відповідача створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно із ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч.2 ст.64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.

Згідно із п.п.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляду сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч.2 цієї ж статті КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст.70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів зокрема є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідач у відзиві на позов вказує про вжиття заходів та часткове усунення порушень пожежної безпеки, які вказані у акті позапланової перевірки та приписі від 21.02.2019 р. №62 р., зокрема шляхом складення локального кошторису на будівельні роботи та складено акт перевірки відповідності систем протипожежного захисту на об`єкті: Монтаж автоматичної пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу КБУ Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців вул. Горіхівська, 1. Відповідач також вказав про включення Комунальної бюджетної установи "Будинок культури мікрорайону "Роша" м. Чернівців" до Програми з будівництва об`єктів житла і соціальної сфери в місті Черінвцях з фінансуванням в 2020-2022 роках.

Однак, суд вважає вказані доводи необґрунтованими, а подані докази не підтверджують виконання вимог припису. У поданих суду пропозиціях Управління культури Чернівецької міської ради щодо переліку об`єктів, фінансування яких буде здійснено за рахунок коштів бюджету розвитку в 2019-2021 р.р. та у 2020-2022 р.р. та рішення Чернівецької міської ради від 07.02.2018 р. №1132, вказується про включення будівлі відповідача до переліку об`єктів, фінансування яких буде здійснено протягом вказаних років, зокрема щодо капітального ремонту фасаду. При цьому, у наданих відповідачем доказах та локальному кошторисі на будівельні роботи, разом із додатками, не містяться відомості щодо об`єкту будівельних робіт, а недоліки, які зафіксовані у приписі від 21.02.2019 р. №62 та у акті №609 від 11.11.2019 р., не відображені та невключені до переліку запланованих чи проведених робіт. Тобто, подані докази не підтверджують заплановані роботи щодо усунення порушень протипожежних правил, встановлених позивачем. Крім того, відповідач фактично вказує про невиконання порушень, зафіксованих у акті №609 від 11.11.2019 р., у зв`язку із відсутністю фінансування та обмеженням ресурсів міського бюджету. Однак, вказані доводи не можуть бути належними підставами для звільнення відповідача від відповідальності за порушення пожежних вимог під час експлуатації адміністративної будівлі за адресою: вул. Горіхівська, 1, м. Чернівці, оскільки тривале порушення пожежних вимог та подальша експлуатація будівлі Комунальної бюджетної установи "Будинок культури мікрорайону "Роша" м. Чернівців" створює загрозу життю та/або здоров`ю людей, які перебувають в даній будівлі.

За таких обставин, враховуючи викладене, суд вважає, що позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягає задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Позивач довів суду правомірність заявлених вимог, а тому позов підлягає задоволенню повністю.

У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 262 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Застосувати до Комунальної бюджетної установи «Будинок культури мікрорайону «Роша» м. Чернівців» захід реагування у сфері державного нагляду (контролю), шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію адміністративної будівлі за адресою: вул. Горіхівська, 1, м. Чернівці, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в акті Чернівецького міського відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 11.11.2019 р. № 609, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.

Найменування сторін:

позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул.Комарова, 1-А, м.Чернівці,58018, код ЄДРПОУ - 38595868);

відповідач: Комунальна бюджетна установа "Будинок культури мікрорайону "Роша" м. Чернівців" (вул. Горіхівська, 1, м.Чернівці, Чернівецька область, 58004, код ЄДРПОУ - 32452455).

Суддя Т.М. Брезіна

Дата ухвалення рішення24.02.2020
Оприлюднено26.02.2020
Номер документу87797662
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1637/19-а

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні