УХВАЛА
іменем України
25 лютого 2020 рокуСправа №451/736/19 Провадження № 1-кп/451/97/20
Радехівський районний суд Львівської області
в складі: головуючого судді ОСОБА_1
секретаря судового засідання ОСОБА_2
з участю прокурора ОСОБА_3
обвинуваченого ОСОБА_4
захисника ОСОБА_5
розглянувши у підготовчому судовому засіданні у залі суду у м.Радехові клопотання по кримінальному провадженні №42014140280000010 від 15.08.2014 року, про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця та жителя АДРЕСА_1 , громадянина України, українця, освіта вища, не депутата, раніше не судимого,-
за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 ( в редакції станом на 18.12.2006 року), ч.2 ст.366 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
Досудовим розслідуванням встановлено, що 18 грудня 2006 року ОСОБА_4 , будучи фізичною особою-підприємцем з використанням найманої праці та здійснюючи підприємницьку діяльність експерта-оцінювача, будучи наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями та будучи службовою особою, на підставі Кваліфікаційного свідоцтва оцінювача №00-61 від 16.12.2000, Свідоцтва про реєстрацію в Державному реєстрі оцінювачів від 19.08.2002 №2136, сертифікату суб`єкта оціночної діяльності №2126 від 16.12.2000р., посвідчення про підвищення кваліфікації ЦМК №Л-176-ПК від 27.06.2003, посвідчення про підвищення кваліфікації МФ №Л-193-ПК від 21.06.2003. посвідчення про підвищення кваліфікації 03 №Л-085-ПК від 24.06.2003, посвідчення про підвищення кваліфікації МФ №Ло66-11К від 20.08.2005, посвідчення про підвищення кваліфікації ЦМК №Л-328-1ІК від 25.08.2005, що свідчить про наявність у нього відповідної кваліфікації, знань та досвіду в галузі оцінювання, а отже розуміючи значення своїх дій, діючи умисно, з метою заниження вартості об`єкту оцінки, зловживаючи своїми повноваженнями оцінювача, застосовуючи методичні підходи, методи та оціночні процедури з порушенням вимог Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 №1891; Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна та майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1440; Національного стандарту №2 «Оцінка нерухомого майна», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №1442; Національного стандарту №3 «Оцінка цілісних майнових комплексів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.2006 №1655; на замовлення конкурсної комісії Радехівської райдержадміністрації Львівської області зловживаючи своїми повноваженнями і використовуючи своє службове становище, умисно з корисливих мотивів, в інтересах третіх осіб, а саме Товариства з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківськцемент-етерніт», ЄРДПОУ 34436257, та всупереч інтересам територіальної громади Радехівського району в особі Радехівської районної ради Львівської області, незаконно, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, шляхом внесення неправдивих відомостей до звіту про оцінку майна щодо площі окремих приміщень, провів оцінку Цілісного майнового комплексу КГГ «Лопатинський торфобрикетний завод», що в смт.Лопатин, вул.Промислова, 33, Радехівського району Львівської області, належного територіальній громаді Радехівського району в особі Радехівської районної ради Львівської області, до складу якого входило рухоме та нерухоме майно згідно інвентаризаційного опису станом на 01.12.2006 року, оцінивши нерухоме майно (будівлі та споруди), що знаходяться у смт.Лопатин, вул.Промислова, 33, Радехівського району Львівської області, а саме: будівлю пилорами площею 223,1 кв.м. у 31402 гри; виробничо- опалювальну котельню площею 273,6 кв.м. у 50690 грн; будівлю метаріально- технічного складу площею 240,6 кв.м у 45510 грн; адмінбудинок площею 293,4 кв.м. у 54205 грн; насосну станцію з скважиною №1 площею 36,8 кв.м. у 6808 грн; насосну станцію з скважиною №2 площею 18,6 кв.м. у 3441 гри; каналізаційну насосну станцію площею 55 кв.м. у 10175 грн; 2 приміщення станції біоочистки загальною площею 36,84 кв.м. у 6815 грн; трансформаторну станцію заводу площею 34,1 кв.м. у 6845 грн; будівлю роз`їзду (маневрений пост) площею 8 кв.м. у 1957 грн; сарай для дров площею 9.7 кв.м. у 2076 грн; приймальне відділення дозаторна з бункерною галереєю загальною площею 492,9 кв.м. у 91187 грн; головний корпус (брикетний цех) площею 1059,1 кв.м. у 196285 грн; склад брикетів площею 363 кв.м. у 66360 грн: авто вагову площею 80,3 кв.м. у 7770 грн; блок виробничо-допоміжних приміщень РММ (механічна майстерня) загальною площею 1309,2 кв.м. у 242165 грн; пожарний пост (пожежне депо) площею 336 кв.м. у 55870 грн; столярний цех площею 102,8 кв.м. у 6224 грн; конюшню площею 62,4 кв.м. у 4683 гри; резервуар для запасу води об`ємом 500 м.куб у 12082 грн; та не оцінивши приміщень сторожового посту площею 5,7 кв.м. та операторної площею 5,7 кв.м., оцінив нерухоме майно КП «Лопатинський торфобрикетний завод» на загальну суму 902 498 грн. Згідно висновку №694 будівельно-технічної експертизи станом на 18.12.2006 р ринкова вартість вищевказаних будівель та споруд, що знаходяться за адресою у АДРЕСА_2 , а саме: будівлі пилорами могла становити 34373 грн; виробничо-опалювальної котельні могла становити 239435 грн; будівлі метаріально-технічного складу могла становити 65412 грн; адмінбудинку могла становити 195197 грн; насосної станції з скважиною №1 могла становити 26542 грн; насосної станції з скважиною №2 могла становити 13534 гри; каналізаційної насосної станції могла становити 76823 грн; 2 приміщень станції біоочистки могла становити 40697 гри; трансформаторної станції заводу могла становити 34026 грн; будівлі роз`їзду (маневреного посту) могла становити 1264 грн; сарай для дров могла становити 1159 грн; приймального відділення дозаторної з бункерною галереєю могла становити 950451 грн; головного корпусу (брикетного цеху) могла становити 264432 гри; складу брикетів могла становити 43219 гри; авто вагової могла становити 48833 гри; блоку виробничо-допоміжних приміщень РММ (механічної майстерні) могла становити 520040 гри; пожарного посту (пожежного депо) могла становити 233052 гри; столярного цеху могла становити 35171 гри; конюшні могла становити 20105 гри; резервуар для запасу води могла становити 57288 гри; сторожового посту могла становити 4327 гри; операторної могла становити 3774 гри. таким чином станом загальна ринкова вартість будівель, що належала КП «Лопатинський торфобрикетний завод» могла становити 3 008 654 гри. Внаслідок цього 05.03.2007 року Радехівською державною адміністрацією Львівської області ЦМК КП «Лопатинський торфобрикетний завод» за ціною в суму 2 413 600 гри, із яких ціна будівель та споруд становить 902 498 грн., встановлена звітом про оцінку майна, який відповідно до Рецензії Фонду державного майна класифікується за ознакою абзацу 5 п.67 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого Постановою КМ України від 10.09.2003 року №1440 як такий, що не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є неякісним та (або) непрофесійним і не може бути використаний, ЦМК КПІ «Лопатинський торфобрикетний завод» було передано у власність Товариству з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківськцемент-етерніт», ЄРДПОУ 34436257, чим завдано матеріальної шкоди територіальній громаді Радехівського району в особі Радехівської районної ради Львівської області за продаж нерухомого майна в сумі 2 106 156 грн, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом правам та інтересам територіальної громади Радехівського району в особі Радехівської районної ради Львівської області, що у 250 і більше перевищує неоподаткований мінімумів доходів громадян, а тому його дії кваліфікуються за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України (в редакції станом на 18.12.2006 р.).
Кваліфікуючими ознаками ч.2 ст.364 КК України (в редакції станом на 18.12.2006 р.) в діях ОСОБА_4 є зловживання службовим становищем, тобто умисне в інтересах третіх осіб, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним громадським інтересам.
Крім цього, 18 грудня 2006 року ОСОБА_4 , будучи фізичною особою-підприємцем з використанням найманої праці та здійснюючи підприємницьку діяльність експерта-оцінювача, будучи наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями та будучи службовою особою, діючи умисно, з метою заниження вартості об`єкту оцінки Цілісного майнового комплексу КП «Лопатинський торфобрикетний завод», що в смт.Лопатин, вул.Промислова, 33, Радехівського району Львівської області, належного територіальній громаді Радехівської районної ради Львівської області, зловживаючи своїми повноваженнями оцінювача, вніс неправдиві відомості до звіту про оцінку майна станом на 01.12.2006 року щодо площі окремих приміщень, оцінивши нерухоме майно (будівлі та споруди), що знаходяться у АДРЕСА_2 , а саме будівлю пилорами площею 223,1 кв.м. у з 1402 грн; виробничо-опалювальну котельню площею 273,6 кв.м. у 50690 грн; будівлю метаріально-технічного складу площею 240,6 кв.м у 45510 грн; адмінбудинок площею 293,4 кв.м. у 54205 грн; насосну станцію з скважииою №1 площею -36,8 кв.м. у 6808 грн, насосну станцію з скважиною №2 площею 18,6 кв.м. у 3441 грн; каналізаційну насосну станцію площею 55 кв.м. у 10175 гри; 2 приміщення станції біоочистки загальною площею 36,84 кв.м. у 6815 грн; трансформаторну станцію заводу площею 34,1 кв.м. у 6845 грн; будівлю роз`їзду (маневрений пост) площею 8 кв.м. у 1957 грн; сарай для дров площею 9.7 кв.м. у 2076 грн; приймальне відділення дозаторна з бункерною галереєю загальною площею 492,9 кв.м. у 91187 гри; головний корпус (брикетний цех) площею 1059,1 кв.м. у 196285 гри; склад брикетів площею 363 кв.м. у 66360 гри; авто вагову площею 80,3 кв.м. у 7770 гри; блок виробничо-допоміжних приміщень РММ (механічна майстерня) загальною площею 1309,2 кв.м. у 242165 гри; пожарний пост (пожежне депо) площею 336 кв.м. у 55870 грн; столярний цех площею 102,8 кв.м. у 6224 грн: конюшню площею 62,4 кв.м. у 4683 гри; резервуар для запасу води об`ємом 500 м.куб у 12082 грн; та не оцінивши приміщень сторожового посту площею 5,7 кв.м. та операторної площею 5,7 кв.м., оцінив нерухоме майно КП «Лопатииський торфобрикетний завод» на загальну суму 902 498 грн. Згідно висновку №694 будівельно-технічної експертизи станом на 18.12.2006 р ринкова вартість вищевказаних будівель та споруд, що знаходяться за адресою у АДРЕСА_2 , а саме: будівлі пилорами могла становити 34373 грн; виробничо-опалювальної котельні могла становити 239435 грн; будівлі метаріально-технічного складу могла становити 65412 грн; адмінбудинку могла становити 195197 грн; насосної станції з скважиною №1 могла становити 26542 грн; насосної станції з скважиною №2 могла становити 13534 грн; каналізаційної насосної станції могла становити 76823 грн; 2 приміщень станції біоочистки могла становити 40697 грн; трансформаторної станції заводу могла становити 34026 грн; будівлі роз`їзду (маневреного посту) могла становити 1264 грн; сарай для дров могла становити 1159 грн; приймального відділення дозаториої з бункерною галереєю могла становити 950451 гри; головного корпусу (брикетного цеху) могла становити 264432 гри; складу брикетів могла становити 43219 грн; авто вагової могла становити 48833 грн; блоку виробничо-допоміжних приміщень РММ (механічної майстерні) могла становити 520040 грн; пожарного посту (пожежного депо) могла становити 233052 грн; столярного цеху могла становити 35171 грн; конюшні могла становити 20105 грн; резервуар для запасу води могла становити 57288 грн; сторожового посту могла становити 4327 грн; операторної могла становити 3774 грн, таким чином станом загальна ринкова вартість будівель, що належала КП «Лопатинський торфобрикетний завод» могла становити 3 008 654 грн. Таким чином, ОСОБА_4 склав та видав завідомо неправдивий офіційний документ - звіт про оцінку майна Цілісного майнового комплексу комунального підприємства «Лопатинський торфобрикетний завод», зменшивши його вартість. Внаслідок цього 05.03.2007 року Радехівською державною адміністрацією Львівської області ЦМК КП «Лопатинський торфобрикетний завод» за ціною в сумі 2 413 600 грн, встановленою звітом про оцінку майна, який відповідно до Рецензії Фонду державного майна класифікується за ознакою абзацу 5 п.67 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого Постановою КМ України від 10.09.2003 року №1440 як такий, що не відповідає вимогам нормативно- правових актів з оцінки майна, є неякісним та (або) непрофесійним і не може бути використаний, завіривши його своїм підписом та печаткою ФОП « ОСОБА_4 », посвідчивши таким чином факт, що має юридичне значення, які передав конкурсній комісії Радехівської райдержадміністрації Львівської області для підтвердження вартості майна при його реалізації, внаслідок чого ЦМК КП «Лопатинський торфобрикетний завод» було передано у власність Товариству з обмеженою відповідальністю «Івано-Франківськцеменг-етерніт», ЄРДПОУ 34436257 чим завдано матеріальної шкоди територіальній громаді Радехівського району в особі Радехівської районної ради Львівської області за продаж нерухомого майна в сумі 2 106 156 грн., що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом правам та інтересам територіальної громади Радехівського району в особі Радехівської районної ради Львівської області, що у 250 і більше перевищує неоподаткований мінімумів доходів громадян, а тому його дії кваліфікуються за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.366 КК України.
Кваліфікуючими ознаками ч.2 ст.366 КК України в діях ОСОБА_4 є службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційного документа завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів, що спричинило тяжкі наслідки.
Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України (в редакції станом на 18.12.2006 р.), а саме зловживанні службовим становищем, тобто умисному в інтересах третіх осіб, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним громадським інтересам, та кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.366 КК України, а саме у вчиненні службового підроблення, тобто внесенні службовою особою до офіційного документа завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів, що спричинило тяжкі наслідки.
В підготовчому судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив його задовольнити, звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності відповідно до 49 КК України, а провадження у справі закрити на підставі ст.284 КПК України.
Обвинувачений ОСОБА_4 та його захисник ОСОБА_6 клопотання підтримали, не заперечував щодо його задоволення.
Представник потерпілого ОСОБА_7 в судове засідання не з`явилася, подала суду заяву про розгляд клопотання у її відсутності, не заперечувала щодо звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності 20 травня 2019 року (а.с.6, 42-43).
Відповідно до п. 2 ч. 3 ст.314 КПК України, у підготовчому судовому засіданні суд має право прийняти такі рішення, зокрема закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8 частини першої або частиною другою ст.284 цього Кодексу.
Відповідно до п. 1 ч.2 ст.284 КПК України, кримінальне провадження закривається у зв`язку із звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Відповідно до ч.1 ст.285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Статтею 49 КК України передбачено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минули такі строки: п`ять років у разі вчинення злочину середньої тяжкості; десять років у разі вчинення тяжкого злочину.
У відповідності до ч.3,4 ст.12 КК України, злочином середньої тяжкості є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше п`яти років; тяжким злочином є злочин, за який передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше десяти років.
Кримінальні правопорушення ОСОБА_4 вчинив 18.12.2006 року, тобто на даний час відповідно до ст.49 КК України закінчились строки притягнення до кримінальної відповідальності.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про можливість задоволення клопотання прокурора про звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності, оскільки з часу вчинення ним кримінальних правопорушень, а саме з 18.12.2006 року минуло більше десяти років.
Керуючись ст.ст. 284, 370-372,100 КПК України, ст.ст.12,49, ч.2 ст.364 ( в редакції станом на 18.12.2006 року), ч.2 ст.366 КК України,суд,-
У Х В А Л И В :
Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 ( в редакції станом на 18.12.2006 року), ч.2 ст.366 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження №42014140280000010 від 15.08.2014 року про обвинувачення ОСОБА_4 за ч.2 ст.364 ( в редакції станом на 18.12.2006 року), ч.2 ст.366 КК України - закрити.
Речові докази: звіт про оцінку майна ЦМК КП «Лопатинський ТБЗ» станом на 01.12.2006 р., виконаний ПП «Шеремета Я.Б.» на 142 арк; інвентаризаційну справу ЦМК КІІ «Лопатинський торфобрикетний завод» у 1 томі на 128 аркушах згідно внутрішнього опису; реєстраційну справу ЦМК КІІ «Лопатинський торфобрикетний завод» р.нЛ0792836 в 1 томі на 113 арк.. інвентаризаційні справи ЦМК КП «Лопатинський торфобрикетний завод» у 10 томах, а саме: позиція №4 на 8 арк. згідно внутрішнього опису; позиція №5 на 8 арк. згідно внутрішнього опису: позиція №6 на 10 арк. згідно внутрішнього опису; позиція №13 на 12 арк. згідно внутрішнього опису; позиція №14 на 8 арк. згідно внутрішнього опису; позиція №15.16 у 1 томі на 15 арк. згідно внутрішнього опису; позиція №17. 20 у 1 томі на 14 арк. згідно внутрішнього опису: позиція №19,18 у 1 томі на 14 арк. згідно внутрішнього опису; позиція №21.22 у 1 томі на 13 арк. згідно внутрішнього опису; позиція №12.23 у 1 томі на 12 арк. згідно внутрішнього опису; договір купівлі-продажу КП «Лопатинський торфобрикетний завод від 5.03.2007 року з додатками на 9 арк.; оригінали протоколів №1, 2, 3, 4 засідання конкурсної комісії Радехівської РДА по приватизації КП «Лопатинський торфобрикетний завод» на 10 арк. - залишити при матеріалах кримінального провадження.
Ухвала суду може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом семи днів з дня її оголошення до Львівського апеляційного суду через Радехівський районний суд Львівської області.
ГоловуючийОСОБА_1
Суд | Радехівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2020 |
Оприлюднено | 07.02.2023 |
Номер документу | 87817221 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем |
Кримінальне
Радехівський районний суд Львівської області
Семенишин О. З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні