Постанова
від 18.02.2020 по справі 456/147/20
СТРИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 456/147/20

Провадження № 3/456/162/2020

ПОСТАНОВА

іменем України

18 лютого 2020 року місто Стрий

Суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області Гула Л. В. , розглянувши матеріали, які надійшли зі Стрийського ВП ГУ Національної поліції у Львівській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , непрацюючого, інваліда ІІ групи

за ч. 1 ст. 130, ст. 124 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 31.12.2019 о 20 год. 40 хв. у м. Стрию по вул. Шевченка керував транспортним засобом марки Mercedes Benz S350 CDI , н.з. НОМЕР_1 , в стані алкогольного сп`яніння, чим порушив п. 2.9 а ПДР. Огляд на стан сп`яніння у встановленому законом порядку проводився в КНП Стрийська центральна районна лікарня .

Крім цього, ОСОБА_1 31.12.2019 о 20 год. 40 хв. у м. Стрию по вул. Шевченка, керуючи транспортним засобом марки Mercedes Benz S350 CDI , н.з. НОМЕР_1 , не виконав вимогу д/з 2.1 Дати дорогу , був неуважний, не стежив за дорожньою обстановкою, відповідно не реагував на її зміну та здійснив виїзд на головну дорогу, де зіткнувся з автомобілем марки ЗАЗ Lanos н.з. НОМЕР_2 , внаслідок чого автомобілі отримали технічні пошкодження, чим порушив п. 2.3б ПДР , вчинивши правопорушення, передбачене ст. 124 КУпАП.

ОСОБА_1 в судовому засіданні свою вину у скоєнні зазначених правопорушень визнав у повному обсязі та не заперечував обставин, які викладені в протоколах про адміністративне правопорушення. Додатково зазначив, що потерпілі внаслідок його дій претензій не мають, а тому за ст. 124 КУпАП просив суворо не карати. Також заявив клопотання про звільнення його від адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 130 КУпАП, а матеріали справи просив направити на розгляд колективу громадської організації Спілка учасників АТО Стрийщини , членом якої він є, для застосування щодо нього заходу громадського впливу, оскільки адміністративне правопорушення вчинив уперше, в чому щиро розкаюється.

Крім цього, 27 січня 2020 року на адресу суду надійшло клопотання ГО Спілка учасників АТО Стрийщини про передачу ОСОБА_1 , на поруки, а матеріалів про адміністративне правопорушення - на розгляд колективу ГО Спілка учасників АТО Стрийщини , зважаючи на те, що ОСОБА_1 є волонтером, який активно бере участь в діяльності громадської організації, допомагає як воїнам АТО, так і ветеранам, враховуючи, що такий вперше протягом року скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП, щиро покаявся та пообіцяв у майбутньому ніколи не допускати такого правопорушення, а також беручи до уваги, що на загальних зборах Спілки учасників АТО Стрийщини розглянуто питання про передачу останнього на поруки та шляхом відкритого голосування більшістю голосів вирішено клопотати перед судом про передачу ОСОБА_1 на поруки колективу громадської організації ГО Спілка учасників АТО Стрийщини , яка зобов`язується здійснювати заходи виховного характеру, спрямовані на недопущення вчинення ОСОБА_1 нових адміністративних правопорушень, та стежити за його перевихованням і виправленням.

Вивчивши протоколи про адміністративні правопорушення та дослідивши долучені до них матеріали, приходжу до висновку, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 130 КУпАП та ст. 124 КУпАП, виходячи з наступного.

Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 130 КУпАП адміністративним правопорушенням є керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Згідно з п. 2.9 а Правил дорожнього руху , затверджених постановою КМУ від 10 жовтня 2001 року № 1306 , водію забороняється керувати транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Відповідно до диспозиції ст. 124 КУпАП адміністративним правопорушенням є порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна.

Згідно з вимогами п. 2.3б Правил дорожнього руху , затверджених постановою КМУ від 10 жовтня 2001 року № 1 306, для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;

Згідно зі ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності, можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.

Європейський суд з прав людини у складі його Великої палати у справі О`Галлоран та Франціс проти Сполученого Королівства від 29.06.2007 зазначив, що будь-яка особа, яка володіє чи керує автомобілем, підпадає під дію спеціальних правил, оскільки володіння та використання автомобілів є таким, що потенційно може завдати серйозної шкоди. Ті, хто реалізували своє право володіти автомобілями та їздити на них, тим самим погодились нести певну відповідальність та виконувати додаткові обов`язки у правовому полі.

Вина ОСОБА_1 у вчинених правопорушеннях доведена протоколами серії БД № 320773 від 01.01.2020, БД № 320719 від 31.12.2019; актом огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів; висновком щодо результатів медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції № 377 від 31.12.2019; направленням на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції; схемою місця ДТП, яка сталася 31.12.2019; рапортом старшого інспектора Стрийського ВП ГУ НП у Львівській області від 31.12.2019; протоколом огляду місця дорожньо-транспортної пригоди від 31.12.2019; відеозаписом та поясненнями ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , долученими до матеріалів справи, які підтверджують обставини, викладені в протоколах про адміністративне правопорушення.

Вищевикладені докази є належними та допустимими, а в своїй сукупності достатніми.

Таким чином, суд всебічно, повно та об`єктивно дослідивши всі обставини справи в їх сукупності, вважає, що дії ОСОБА_1 вірно кваліфіковані як адміністративні правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 130, ст. 124 КУпАП .

Призначаючи адміністративне стягнення ОСОБА_1 , суд враховує характер та ступінь його вини у вчиненому правопорушенні, передбаченому ст. 124 КУпАП , яка доведена повністю, відсутність у потерпілих ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 матеріальних та моральних претензій до ОСОБА_1 , його особу, який є інвалідом II групи, а тому відносно нього слід обрати адміністративне стягнення в межах санкції ст. 124 КУпАП у виді штрафу. Застосоване судом до ОСОБА_1 адміністративне стягнення є необхідним для досягнення мети, визначеної ст. 23 КУпАП .

Згідно зі ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, справляється судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 420,40 грн.

Проте судом встановлено, що ОСОБА_1 є інвалідом ІІ групи, що підтверджується долученим до матеріалів справи пенсійним посвідченням № НОМЕР_3 , а тому останнього на підставі ст. 5 Закону України Про судовий збір слід звільнити від сплати судового збору.

Окрім того, розглянувши клопотання колективу ГО Спілка учасників АТО Стрийщини про звільнення ОСОБА_6 від адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП , з направленням матеріалів на розгляд колективу ГО Спілка учасників АТО Стрийщини для застосування заходу громадського впливу, заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, який підтримав клопотання, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, крім посадової особи, звільняється від адміністративної відповідальності з передачею матеріалів на розгляд громадської організації або трудового колективу, якщо з урахуванням характеру вчиненого правопорушення і особи правопорушника до нього доцільно застосувати захід громадського впливу.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є волонтером, який активно бере участь в діяльності громадської організації, допомагає як воїнам АТО, так і ветеранам, тобто призначення адміністративного стягнення у виді позбавлення права керування транспортними засобами суттєво ускладнить можливість ОСОБА_1 забезпечувати потреби воїнів АТО та ветеранів.

Як вбачається з характеристики Громадської організації Спілка учасників АТО Стрийщини , ОСОБА_1 є волонтером, постійно займав активну громадську позицію, неодноразово допомагав як воїнам АТО, так і ветеранам, користується заслуженою повагою всіх військовослужбовців та членів спілки, завжди відповідально підходить до вирішення поставлених завдань, тактовний, ввічливий і уважний.

За таких обставин, з урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи правопорушника, матеріали про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, підлягають направленню на розгляд колективу ГО Спілка учасників АТО Стрийщини для застосування до нього заходів громадського впливу.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 КУпАП про заходи громадського впливу, застосовані до осіб, які вчинили правопорушення, передбачені частинами першою статті 130 цього Кодексу, власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган, або громадська організація повинні не пізніш як у десятиденний строк з дня одержання матеріалів повідомити орган (посадову особу), який надіслав матеріали.

Таким чином, на голову ГО Спілка учасників АТО Стрийщини слід покласти обов`язок повідомити суд про здійснені заходи громадського впливу, застосовані до ОСОБА_1 , у десятиденний строк з дня одержання матеріалів.

Керуючись ст.ст. 23 , 33 , 36, 283 , 284 КУпАП ,

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адмінправопорушення, передбаченого ст. 124 КУпАП , і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 340 (триста сорок) гривень.

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, а матеріали справи про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП, щодо ОСОБА_1 направити на розгляд Громадської організації Спілка учасників АТО Стрийщини (ЄРПОУ 39797629), що знаходиться за адресою: 82400, Львівська область м. Стрий, вул. Бандери, 28.

Про вжиті заходи необхідно повідомити Стрийський міськрайонний суд Львівської області у встановлений законом строк.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Л.В.Гула

СудСтрийський міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення18.02.2020
Оприлюднено26.02.2020
Номер документу87817470
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —456/147/20

Постанова від 18.02.2020

Адмінправопорушення

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Гула Л. В.

Постанова від 22.01.2020

Адмінправопорушення

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Гула Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні