Ухвала
від 24.02.2020 по справі 490/715/20
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/715/20 24.02.2020

н\п 1-кс/490/952/2020

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/715/20

У Х В А Л А

24 лютого 2020 року м.Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м.Миколаєва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , особи, у володінні якої знаходяться документи директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_4 , його представника адвоката ОСОБА_5 , розглянувши клопотання слідчого СУ ГУ НП в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Миколаївської області ОСОБА_6 , про надання тимчасового доступу до документів, -

В С Т А Н О В И В:

05 лютого 2020 року слідчий СУ ГУ НП в Миколаївській області ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді Центрального районного суду м.Миколаєва із погодженим з прокурором відділу прокуратури Миколаївської області ОСОБА_6 клопотанням про надання тимчасового доступу до оригіналів документів з можливістю їх вилучення, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування поданого клопотання слідчий зазначила, що вказана інформація у документах має суттєве значення для кримінального провадження №12020150000000021 від 20.01.2020 року та може бути використана як доказ вчиненого кримінального правопорушення, спрямованого на заволодіння бюджетними коштами. Зокрема, вилучення даних документів дозволить виявити та встановити місце поставки та передачу товарів та послуг, а також підтвердити факти поставки товару. Крім того, дозволить встановити фактичну вартість товару та послуг, а також суми нанесених збитків.

В судовому засіданні слідчий клопотання підтримала та просила його задовольнити.

Особа, у володінні якої знаходяться документи директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_4 та його представник адвокат ОСОБА_5 проти задоволення клопотання слідчого заперечували та просили відмовити у його задоволенні. Додатково зазначили, що всі необхідні документи готові надати в порядку ст.93 КПК України.

Вислухавши доводи учасників процесу, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного.

Згідно ч.1 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Як вбачається з клопотання та доданих до нього матеріалів, у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Миколаївській області перебуває кримінальне провадження №12020150000000021 від 20.01.2020 року за фактом привласнення службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » коштів державного бюджету, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що службові особи державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_2 », діючи за попередньою змовою зі службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », зловживаючи своїм службовим становищем, в період з 2017 року по 2019 рік заволоділи бюджетними коштами вказаної державної установи.

17.03.2017 року між державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір №17/03/17 про закупівлю послуг за державні кошти, а саме послуг у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок на суму 39 200 000 грн. у т.ч. ПДВ відповідно до ст.ст.185, 186 ПК України.

24.03.2017 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та компанією « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено контракт №24/03-UA. Предмет контракту: компанія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (постачальник) передає у власність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (покупець) товарно-матеріальні цінності із доставкою товару та супроводжуючих його осіб у зазначений покупцем район та забезпеченням комплексу послуг, в тому числі міграційного та митного супроводу учасників українських антарктичних експедицій, організації їх проживання в Аргентині, а також евакуації, та інших послуг, пов`язаних з поставкою Товару. Загальна вартість контракту 1 305 000,00 євро. Умови поставки - з порту Ушуайя, Аргентина до Української Антарктичної станції імені « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (о.Галіндез). Термін дії контракту 6 місяців з дати його укладання.

29.03.2018 року між державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір №16/10-18 про закупівлю послуг за державні кошти, а саме послуг у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок на суму 31 500 000 грн. у т.ч. ПДВ відповідно до ст.ст.185, 186 ПК України.

02.03.2018 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та компанією « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено контракт №02/03-UA. Предмет контракту: компанія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (постачальник) передає у власність ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (покупець) товарно-матеріальні цінності із доставкою товару та супроводжуючих його осіб у зазначений покупцем район та забезпеченням комплексу послуг, в тому числі міграційного та митного супроводу учасників українських антарктичних експедицій, організації їх проживання в Чилі, ротації та інших послуг, пов`язаних з поставкою Товару. Загальна вартість контракту становить загальну суму всіх специфікацій. Умови поставки - з порту м.Пунта Аренас, Чилі до Української Антарктичної станції імені « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (о.Галіндез). Термін дії контракту 6 місяців з дати його укладання.

16.10.2018 року між державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір №16/10-18 про закупівлю послуг за державні кошти, а саме комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій на суму 12 800 000 грн. у т.ч. ПДВ відповідно до ст.ст.185, 186 ПК України.

16.10.2018 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та компанією « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено контракт №16/10-UA. Предмет контракту: компанія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (постачальник) передає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (покупець) товарно-матеріальні цінності із доставкою товару в порт Кейптаун, Південно-Африканська республіка, міграційний та митний супровід учасників українських антарктичних експедицій, організації їх проживання в Південно-Африканській республіці та Республіці Чилі, експедирування товару, здійснення вантажно-розвантажувальних робіт, агентські та інші послуги, а також евакуації, та інших послуг. Загальна вартість контракту 340 111,07 євро. Умови поставки - борт судна РКТС « ІНФОРМАЦІЯ_5 », порт Кейптаун, Південно-Африканська республіка. Термін дії контракту 6 місяців з дати його укладання.

24.12.2018 року між державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір №24/18-18 про закупівлю товарів і послуг за державні кошти, а саме комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій на суму 25 500 000 грн. у т.ч. ПДВ відповідно до ст.ст.185, 186 ПК України.

26.12.2018 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та компанією « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено контракт №26/12-UA. Предмет контракту: компанія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (постачальник) передає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (покупець) обладнання відповідно до специфікацій до контракту. Постачальник зобов`язаний поставити товар на ІНФОРМАЦІЯ_6 , розташовану на острові Галіндез, в термін до 31 травня 2019 року. Поставка товару має здійснюватися з порту м.Пунта Аренас, Чилі. Загальна вартість контракту 625 651,00 євро. Термін дії контракту протягом року з моменту його підписання.

27.12.2018 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та компанією « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено контракт №27/12-UA. Предмет контракту: компанія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (постачальник) передає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (покупець) товарно-матеріальні цінності із доставкою товару та учасників експедиції на Українську арктичну станцію Академік Вернадський, розташовану на острові Галіндез, з м.Пунта Аренас, Чилі, міграційний та митний супровід учасників українських антарктичних експедицій, організації їх проживання в Республіці Чилі та інші послуги. Загальна вартість контракту 338940,21 євро. Термін дії контракту 6 місяців з дати його укладання.

28.02.2019 року між державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » укладено договір №04/19-1 про закупівлю послуг за державні кошти, а саме комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій на суму 24 700 000 грн. у т.ч. ПДВ відповідно до ст.ст.185, 186 ПК України.

12.03.2019 року між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та компанією « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено контракт №03/03-UA. Предмет контракту: компанія « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (постачальник) передає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (покупець) товарно-матеріальні цінності із доставкою товару та учасників експедиції на Українську арктичну станцію Академік Вернадський, розташовану на острові Галіндез, з м.Пунта Аренас, Чилі, та в зворотному напрямку, міграційний та митний супровід учасників українських антарктичних експедицій, організації їх проживання в Республіці Чилі та інші послуги. Загальна вартість контракту 733 408,62 євро. Термін дії контракту протягом одного року з дати його укладання.

Згідно висновку аналітичного дослідження «Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму, фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та/або інших правопорушень за період з 01.01.2016 по 30.06.2019» від 28.11.2019 року посадовими особами тендерного комітету ІНФОРМАЦІЯ_7 , в період з 01.01.2016 року по 30.06.2019 року вносилось до документів, що були складені при обрахунку ціни тендеру щодо забезпечення діяльності Української антарктичної станції Академік Вернадський (о.Галіндез) та до платіжних доручень на перерахування грошових коштів на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в результаті чого збільшено вартість тендеру на суму 23 233 012,83 грн..

При допиті головного державного ревізору ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_7 встановлено, що згідно сформованим та наданим посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », актом звірки по взаємовідносинам з Державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_2 », встановлено отриманий дохід від проведених закупівель за предметом ДК 021-2015: 73100000-3 «Послуги у сфері наукових досліджень та експериментальних розробок» (послуги з підготовки та проведення XXII Української антарктичної експедиції) становить 139398077,00 грн..

Згідно з підпунктом б) пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 Податкового кодексу України розташоване на митній території України.

Пунктами 186.2 - 186.4 статті 186 Податкового кодексу України визначено категорії послуг, місце постачання яких визначається залежно від місця реєстрації постачальника або отримувача відповідних послуг або від місця фактичного надання відповідних послуг.

Нормами Податкового кодексу України передбачено, що місцем постачання послуг, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 статті 186 Податкового кодексу України, є місце реєстрації постачальника (пункт 186.4 статті 186 Податкового кодексу України).

Пунктом 14 розділу II. Визначення предмета закупівлі товарів і послуг Порядку визначення предмета закупівлі затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 року №454 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №448/28578 - Визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для забезпечення реалізації пункту 17 завдань і заходів з виконання Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2020 роки, що є додатком 2 до Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2020 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 1002, здійснюється комплексно за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг.

У випадку надання послуг у сфері культури, мистецтва, утвору, науки, спорту, розваг або інших подібних послуг, включаючи послуги організаторів діяльності в зазначених сферах і послуги, надавані для устрою платних виставок, конференцій, навчальних семінарів і інших подібних заходів (пп. 186.2.3 НКУ), місцем поставки є місце фактичного надання послуги. Причому незалежно від того, резидентом або нерезидентом є постачальник послуги. Тобто якщо місце поставки розташоване на митній території України - послуги обкладаються ПДВ по ставці 20 %, якщо за межами митної території України - об`єкт оподатковування відсутній.

Тобто, враховуючи вище викладене вбачається, що тендерний комітет ІНФОРМАЦІЯ_7 , при обрахунку вартості тендеру штучно завищив вартість на 20 %, оскільки при обрахунку не було врахована вимога ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII, п.185.1, ст.185 ПК України та з розрахунку кінцевої вартості не було виключено суму податку на додану вартість.

Враховуючи вищевикладене, посадовими особами тендерного комітету ІНФОРМАЦІЯ_7 , в період з 01.01.2016 року по 30.06.2019 року вносилось до документів, що були складені при обрахунку ціни тендеру щодо забезпечення діяльності Української антарктичної станції Академік Вернадський (о.Галіндез) та до платіжних доручень на перерахування грошових коштів на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в результаті чого збільшено вартість тендеру на суму 23 233 012,83 грн..

Вказані обставини додатково підтверджуються протоколом допиту в якості свідка від 22.01.2020 року головного державного ревізор-інспектора сектору боротьби з відмиванням доходів одержаних злочинним шляхом ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_7 .

Під час проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до договорів підряду №04/19-1 від 28.02.2019 року, №16/10-18 від 16.10.2018 року, №17/03/17 від 17.03.2017 року, №24/12-18 від 24.12.2018 року, №29/03/2018 від 29.03.2018 року, укладених між Державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з додатками до договорів, а також до:

- тендерної документації, протоколів засідання тендерного комітету ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_9 »;

- додаткових угод з додатками;

- договорів субпідряду та інших супутніх документів до них щодо виконання робіт за вище вказаними договорами;

- довіреностей на співробітників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на виїзд за кордон для підписання актів прийому-передачі, актів виконаних робіт, інших документів на виконання вказаних вище договорів підряду;

- наказів, листів на відрядження працівників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за кордон для підписання актів прийому-передачі, актів виконаних робіт, інших документів на виконання вказаних вище договорів підряду та субпідряду;

- актів приймання виконаних робіт за формою КБ-2в, довідки про вартість виконаних робіт та витрат форми КБ-3, накладні, товарні чеки, акти приймання-передачі, сертифікати на використані матеріали, рахунки на оплату, іншу кошторисну, виконавчу, бухгалтерську та касову документацію, яка містить відомості про обсяги виконаних робіт та вартість використаних матеріалів під час виконання договорів підряду;

- специфікацій товарів та послуг до вказаних договорів;

- планових калькуляцій кошторисної вартості до вказаних договорів;

- календарних планів до вказаних договорів;

- видаткових накладних, платіжних доручень;

- товарно-транспортних накладних;

- вантажних ордерів;

- судових ролей;

- актів (інших документів) щодо придбання товару в Аргентині;

- сертифікати якості на товари;

- судових книг;

- документів щодо проведених ремонтів на суднах (ресурсні відомості, акти виконаних робіт, договори оренди плавдоків (сухих доків), інше), які були задіяні на доставку товарів на о.Галіндез та затверджену документацію регістром судноплавства України.

Володільцем вищезазначених документів є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .

Вивчивши надані матеріали досудового розслідування та клопотання слідчого, вважаю клопотання таким, що підлягає задоволенню на підставі ч.ч.5, 6 ст.163 КПК України, оскільки вивчення зазначених у клопотанні документів та інформації має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та в інший спосіб встановлення цих обставин є неможливим.

На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст.163-166 КПК України, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати слідчим слідчої групи Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Миколаївській області по кримінальному провадженню №12020150000000021 від 20.01.2020 року, а саме: слідчому Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Миколаївській області ОСОБА_3 , старшим слідчим в ОВС Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Миколаївській області ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , старшим слідчим Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Миколаївській області ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , слідчим Слідчого управління Головного управління Національної поліції в Миколаївській області ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю їх вилучення, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ). розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:

- договорів підряду №04/19-1 від 28.02.2019 року, №16/10-18 від 16.10.2018 року, №17/03/17 від 17.03.2017 року, №24/12-18 від 24.12.2018 року, №29/03/2018 від 29.03.2018 року, укладених між Державною установою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

- тендерної документації, протоколів засідання тендерного комітету ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_9 »;

- додаткових угод з додатками;

- договорів субпідряду та інших супутніх документів до них щодо виконання робіт за вище вказаними договорами;

- довіреностей на співробітників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на виїзд за кордон для підписання актів прийому-передачі, актів виконаних робіт, інших документів на виконання вказаних вище договорів підряду;

- наказів, листів на відрядження працівників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за кордон для підписання актів прийому-передачі, актів виконаних робіт, інших документів на виконання вказаних вище договорів підряду та субпідряду;

- актів приймання виконаних робіт за формою КБ-2в, довідки про вартість виконаних робіт та витрат форми КБ-3, накладні, товарні чеки, акти приймання-передачі, сертифікати на використані матеріали, рахунки на оплату, іншу кошторисну, виконавчу, бухгалтерську та касову документацію, яка містить відомості про обсяги виконаних робіт та вартість використаних матеріалів під час виконання договорів підряду;

- специфікацій товарів та послуг до вказаних договорів;

- планових калькуляцій кошторисної вартості до вказаних договорів;

- календарних планів до вказаних договорів;

- видаткових накладних, платіжних доручень;

- товарно-транспортних накладних;

- вантажних ордерів;

- судових ролей;

- актів (інших документів) щодо придбання товару в Аргентині;

- сертифікати якості на товари;

- судових книг;

- документів щодо проведених ремонтів на суднах (ресурсні відомості, акти виконаних робіт, договори оренди плавдоків (сухих доків), інше), які були задіяні на доставку товарів на о.Галіндез та затверджену документацію регістром судноплавства України.

Відповідно до ч.1 ст.166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала діє до 24.03.2020 року, оскарженню не підлягає та набирає законної сили негайно після її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення24.02.2020
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу87818371
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання тимчасового доступу до документів

Судовий реєстр по справі —490/715/20

Ухвала від 24.02.2020

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Медюк С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні