Рішення
від 25.02.2020 по справі 733/1602/19
ІЧНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Ічнянський районний суд Чернігівської області

Справа № 733/1602/19

№ 2/733/103/20

Рішення

Іменем України

"25" лютого 2020 р. м. Ічня

Ічнянський районний суд Чернігівської області

у складі головуючого - судді Овчарика В.М.,

за участю секретаря Кулак О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засідання в залі суду м. Ічня за правилами спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Управління Державного агентства рибного господарства у Чернігівській області до ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , третя особа: Парафіївська селищна рада Ічнянського району Чернігівської області, про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів,

установив:

У грудні 2020 року Управління Державного агентства рибного господарства у Чернігівській області звернулося до суду із зазначеним позовом, в якому просить стягнути з відповідача майнову шкоду, заподіяну внаслідок порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів, в розмірі 3 490,00 грн на користь Парафіївської селищної ради Ічнянського району Чернігівської області, посилаючись на те, 06 вересня 2019 року о 16-34 год на озері поблизу с. Іваниця Ічнянського району Чернігівської області ОСОБА_1 спільно із ОСОБА_2 грубо порушуючи правила рибальства, проводили лов риби забороненим знаряддям- сіткою зяберною. При цьому виловили риби цінних видів: карась сріблястий - 2 шт., карась золотий- 8 шт., лин - 4 шт., щука - 1 шт., чим порушили п. 3.15. Правил любительського та спортивного рибальства затверджених наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.02.1999 року № 19, тобто вчинили правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 85 КУпАП та завдали збитків рибному господарству України на суму 3 490 грн.

Ухвалою судді від 27 грудня 2019 року провадження у справі відкрито до судового розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи.

Заяв та клопотань від учасників справи не надходило.

У судове засідання представник позивача не з`явився, який надав письмову заяву, в якій просив розглянути справу за його відсутності.

Відповідач ОСОБА_1 у судове засідання також не з`явився, який належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи.

Відповідач ОСОБА_2 у судове засідання також не з`явився, який належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи.

Представник третьої особи Парафіївської селищної ради у судове засідання не з`явився, надавши заяву про розгляд справи за його відсутності та не заперечення проти задоволення позовних вимог позивача.

Відзивів на позов відповідачами не подано.

За відсутності всіх учасників справи фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до положення ч. 2 ст. 247 ЦПК України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Судом установлено, що 06 вересня 2019 року о 16-34 год на озері поблизу с. Іваниця Ічнянського району Чернігівської області ОСОБА_1 спільно із ОСОБА_2 грубо порушуючи правила рибальства, проводили лов риби забороненим знаряддям-сіткою зяберною. При цьому виловили риби цінних видів: карась сріблястий-2 шт., карась золотий-8 шт., лин-4 шт., щука -1 шт., чим порушили п. 3.15. Правил любительського та спортивного рибальства затверджених наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.02.1999 року № 19, тобто вчинили правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 85 КУпАП та завдали збитків рибному господарству України на суму 3 490 грн.

Постановою Ічнянського районного суду Чернігівської області від 21 серпня 2019 року по справі 733/865/19 ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 85 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 340 грн з конфіскацією знарядь лову та незаконно добутих водних біоресурсів (а.с. 6).

Також постановою Ічнянського районного суду Чернігівської області від 21 серпня 2019 року по справі 733/866/19 ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 85 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 340 грн з конфіскацією знарядь лову та незаконно добутих водних біоресурсів (а.с. 7).

Проте питання відшкодування збитків, нанесених рибному господарству України судом не вирішено.

Відповідно до ст. 27 Закону України "Про тваринний світ" у порядку загального використання об`єктів тваринного світу громадянам у випадках, передбачених законодавством, дозволяється безоплатне любительське і спортивне рибальство для особистого споживання (без права реалізації) у визначених відповідно до законодавства водних об`єктах загального користування у межах встановлених законодавством обсягів безоплатного вилову і за умови додержання встановлених правил рибальства і водокористування. В інших випадках любительське і спортивне рибальство здійснюється на праві спеціального використання об`єктів тваринного світу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України відповідно до цього та інших законів.

Згідно зі ст. 4 Закону України Про тваринний світ тварини, які перебувають у стані природної волі в межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, інші об`єкти тваринного світу, на які поширюється дія цього Закону і які перебувають у державній власності, а також об`єкти тваринного світу, що встановленому законом порядку набуті у комунальну або приватну власність і визначені об`єктами загальнодержавного значення, належать до природних об`єктів загальнодержавного значення.

Таким чином, при незаконному вилові риби спричиняються прямі збитки державі.

Частиною 4 статті 82 ЦПК України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Із урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що обставини викладені в позовній заяві, в частині завдання шкоди знайшли своє підтвердження, а тому не має необхідності досліджувати докази для встановлення тих же обставин.

Так, своїми діями ОСОБА_2 та ОСОБА_1 порушили вимоги п. 3.15 Правил любительського та спортивного рибальства, затверджених наказом Державного комітету рибного господарства України від 15.02.1999 № 19.

Оскільки питання про відшкодування винним майнової шкоди, завданої в результаті вчинення адміністративного правопорушення, не вирішено відповідно до частини 1 або частини 2статті 40 КУпАП, то згідно частини 3статті 40 КУпАП питання про відшкодування майнової шкоди, заподіяної адміністративним правопорушенням, вирішується в порядку цивільного судочинства.

Так, згідно ч. 1ст. 63 Закону України Про тваринний світ порушення законодавства в галузі охорони, використання і відтворення тваринного світу тягне за собою адміністративну, цивільно-правову чи кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Відповідно ст. 20 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів шкода, завдана рибному господарству внаслідок знищення або погіршення стану водних біоресурсів та середовища їх перебування внаслідок господарської та іншої діяльності, підлягає відшкодуванню за рахунок осіб, які безпосередньо здійснювали або замовляли здійснення такої діяльності.

Згідно ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

За змістом статей 68, 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища передбачено, що підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 13 Конституції України та ст. 37 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів , в якій зазначається, що водні біоресурси, що знаходяться у внутрішніх водних об`єктах, територіальному морі, у виключній (морській) економічній зоні України, на континентальному шельфі, є об`єктами права власності Українського народу, від імені якого права власника на ці ресурси здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування у межах, визначених Конституцією України та законами України.

Крім того, статтею 142 Конституції України визначено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Згідно статей 16, 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування є юридичними особами і від імені та в інтересах територіальних громад, відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції.

Отже, органи місцевого самоврядування в межах своєї території є самостійними суб`єктами права власності на природні ресурси (в тому числі водні біоресурси).

Відповідно до ст. 47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища зараховуються у місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища.

Згідно ч. 2 ст. 1190 ЦК України, особи спільними діями або бездіяльністю яких було завдано шкоду, несуть солідарну відповідальність перед потерпілим.

Відповідно до абз. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів посадові особи органів рибоохорони мають повноваження визначати розмір збитків, завданих рибному господарству, за затвердженими таксами та методиками.

Як убачається з розрахунку Управління державного агентства рибного господарства в Чернігівській області, розмір шкоди заподіяної ОСОБА_1 та ОСОБА_2 визначено відповідно до такс, затверджених Постанови КМУ № 1209 від 21.11.2011 року Про затвердження такс для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок незаконного добування (збирання) або знищення цінних видів водних біоресурсів , який становить 3 490 грн (а.с. 9), а тому підлягає стягненню у солідарному порядку з відповідачів на користь Парафіївської селищної ради Ічнянського району Чернігівської області.

Докази, що спростовують висновки суду, станом на час розгляду справи відсутні.

Також відповідно до ст. 141 ЦПК України з відповідачів підлягають стягненню судові витрати на користь позивача.

Керуючись ст. 1166 ЦК України, ст. 47, 68, 69, Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. 4, 27, 63 Закону України Про тваринний світ ст. 2, 4, 12, 13, 76, 81, 89, 141, 247, 259, 263, 264, 265 ЦПК України, суд

ухвалив:

Стягнути солідарно з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на користь Парафіївської селищної ради Ічнянського району Чернігівської області на р/р НОМЕР_3, одержувач: УК у Ічнянському районі, отг смт. Парафіївка, код ЄДРПОУ - 38030010, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, призначення платежу: 24062100, грошові стягнення за шкоду, заподіяну внаслідок порушення законодавства в галузі охорони навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, у рахунок відшкодування шкоди 3 490 (три тисячі чотириста дев`яносто) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на користь Управління Державного агентства рибного господарства у Чернігівській області (р/р UA НОМЕР_4, одержувач: Управління Державного агентства рибного господарства у Чернігівській області, код ЄДРПОУ - 41186945, банк одержувач - ДКСУ м. Київ, код банку 820172) по 960 (дев`ятсот шістдесят) гривень 50 коп судових витрат.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до Чернігівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Позивач: Управління Державного агентства рибного господарства у Чернігівській області, місце розташування: вул. П`ятницька, 69, м. Чернігів, ЄДРПОУ 41186945.

Відповідач: ОСОБА_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Відповідач: ОСОБА_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .

Третя особа: Парафіївська селищна рада Ічнянського району Чернігівської області, місце розташування: вул. Т. Шевченка, 95, смт. Парафіївка, Ічнянський район, Чернігівська область, ЄДРПОУ 04412521.

Повне судове рішення складено 25 лютого 2020 року.

Головуючий суддя В.М.Овчарик

СудІчнянський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення25.02.2020
Оприлюднено26.02.2020
Номер документу87824339
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —733/1602/19

Рішення від 25.02.2020

Цивільне

Ічнянський районний суд Чернігівської області

Овчарик В. М.

Ухвала від 27.12.2019

Цивільне

Ічнянський районний суд Чернігівської області

Овчарик В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні