Рішення
від 14.02.2020 по справі 280/5641/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2020 року 10 год. 30 хв.Справа № 280/5641/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Максименко Л.Я., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. вул. Московська, буд. 8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207)

до Приватного акціонерного товариства «Южагрострой» (69063, м. Запоріжжя, вул. Чекістів, буд. 27, код ЄДРПОУ 32875841)

про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Приватного акціонерного товариства «Южагрострой» (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з Приватного акціонерного товариства «Южагрострой» штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) гривень в дохід Державного бюджету України на рахунок по коду класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» отримувач УК в Олекс.р-ні м.Зап./Олекс./21081100, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код отримувача 38025440, номер рахунку (IBAN) UА938999980000031116106008003.

В обґрунтування позову вказано, що у відношенні Приватного акціонерного товариства «Южагрострой» було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів, у якому зафіксовано порушення товариством вимог ст.ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» , пункту 4 Глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826. Вказує, що за результатами розгляду справ у відношенні відповідача 08.08.2019 була винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №276-СХ-3-Е у загальному розмірі 3 400,00 грн. Враховуючи, що заборгованість відповідачем у добровільному порядку не погашена, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить позов задовольнити та стягнути з відповідача вищевказану суму заборгованості.

Ухвалою суду від 16.12.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/5641/19. Призначено судове засідання на 16.01.2020 без виклику сторін. Відповідачу запропоновано надати протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати відзив та документи на його обґрунтування.

Відповідач відзив на адміністративний позов не надав, судова кореспонденція направлялась за адресою що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, проте конверт повернувся до суду з відміткою адресат відсутній .

Згідно з ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд встановив наступне.

Приватне акціонерне товариство «Южагрострой» (код ЄДРПОУ 14274557) зареєстровано як юридична особа 19.02.2004.

За результатами моніторингу розкриття інформації на фондовому ринку встановлено, що відповідачем не розкрито регулярну річну інформацію про емітента за 2018 рік шляхом подання до Комісії, що є порушенням вимог ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» , пункту 4 Глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826. Постановою про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 14.06.2019 №23/05/14287, запропоновано керівнику (або повноважному представнику) Приватного акціонерного товариство Южагрострой з`явитись для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень на 25 червня 2019 року о 10 год. 10 хв.

Актом від 25.06.2019 №276-СХ-3-Е про правопорушення на ринку цінних паперів зафіксовані порушення відповідачем вимог ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» , п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентом цінних паперів, затвердженого НКЦПФР від 03.12.2013 №2826.

Постановою від 04.07.2019 №23/02/15696 про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношення ПрАТ Южагрострой на 08 серпня 2019 року о 10 год. 15 хв. та о 10 год. 20 хв.

Зазначена постанова разом із Актом від 20.06.2019 №259-СХ-3-Е направлена на адресу відповідача, що підтверджується Реєстром рекомендованих листів від 04.07.2019 та фіскальним чеком, копії яких містяться в матеріалах справи.

Відповідно до Постанови № 276-СХ-3-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 08.08.2019 за порушення чинного законодавства, а саме: за неподання інформації до НКЦПФР застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3 400,00 грн.

Зазначена постанова направлена на адресу відповідача, що підтверджується також Реєстром рекомендованих листів від 08.08.2019 та фіскальним чеком, копії яких містяться в матеріалах справи.

Несплата відповідачем штрафу у розмірі 3 400,00 грн. у добровільному порядку стала підставою для звернення до суду із відповідним позовом.

При вирішенні даного спору по суті суд виходить з наступного.

Згідно із до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.

Абзац 2 ст.1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон № 448/96-ВР) надає визначення державного регулювання ринку цінних паперів, як здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст. 5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст. 6 Закону № 448/96-ВР).

За приписами ч. 1 ст. 39 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» №3480-IV від 23.02.2006 (далі - Закон №3480-IV) розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом:

розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 1 ст. 40 Закону №3480-IV визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття. Звітним періодом для складання проміжної інформації про емітента є квартал. Проміжна інформація про емітента складається станом на кінець останнього дня кварталу. (ч.4, 5 ст.40 Закону №3480-IV).

У відповідності до ч. 6 ст. 40 Закону №3480-IV строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Публічні акціонерні товариства додатково розкривають інформацію про свою діяльність на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826 затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (далі - Положення), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 року за № 2180/24712, яке регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65-2 Закону України "Про акціонерні товариства" та пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах", строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства.

Пунктом 14 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів встановлено обов`язок емітента цінних паперів розкривати Інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього Положення.

Згідно з вимогами п. 4 Глави 4 Розділу ІІ Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Матеріалами справи встановлено, ПрАТ «Южагрострой» порушено вимоги ст. 39, 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» , п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення №2826, що зафіксовано у Акті від 25.06.2019 №276-СХ-3-Е про правопорушення на ринку цінних паперів.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону № 448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст. 9 Закону № 448/96-ВР уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Згідно з п. 6, 7 ч.1 ст. 11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 5 ст. 11 Закону № 448/96-ВР закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

При цьому, ч. 4 цієї статті Закону № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Суд зауважує, що доказів оскарження відповідачем постанови від 08.08.2019 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 276-СХ-3-Е у судовому порядку не надано та на даний час вказана постанова не скасована, а тому підлягає виконанню.

На момент розгляду справи в суді сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у загальному розмірі 3 400,00 грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена, доказів протилежного відповідач суду не надав.

Як встановлено ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Оскільки відповідно до приписів ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати у даному випадку з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207) до Приватного акціонерного товариства «Южагрострой» (69063, м. Запоріжжя, вул. Чекістів, буд. 27, код ЄДРПОУ 32875841) про стягнення штрафу, - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Южагрострой» в дохід Державного бюджету України штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 3 400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок) на рахунок по коду класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , отримувач УК у Олекс. Р-ні м. Зап./Дніпр./21081100, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код отримувача 38025440, номер рахунку (IBAN) UА938999980000031116106008003.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення

Рішення у повному обсязі складено та підписано 14.02.2020.

Суддя Л.Я. Максименко

Дата ухвалення рішення14.02.2020
Оприлюднено27.02.2020
Номер документу87828623
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафу

Судовий реєстр по справі —280/5641/19

Рішення від 14.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні