ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 лютого 2020 року м. Київ № 826/7215/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сенью Україна
до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Сенью Україна з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 20 березня 2017 року №0012341404;
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 червня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/7215/17 та призначено до судового розгляду справи.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем протиправно винесено податкове повідомлення-рішення за порушення Товариством п. 2.6 Постанови правління Національного банку України №637 Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті України .
Відповідно до протоколу судового засідання від 17.05.2018 року, суд у судовому засіданні протокольно ухвалив, про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження на підставі ст. 262 КАС України.
Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Справа розглядалась у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження згідно приписів статей 12, 257, 262 КАС України та враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи без проведення судового засідання та виклику учасників справи.
Представником Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві подано заперечення, у якому просить відмовити у задоволені позову в повному обсязі, оскільки він діяв у межах повноважень, визначених законодавством України.
Позивач скористався своїм правом на надання відповіді на відзив, в якому вказує, що позивачем вся отримана і належна до оприбуткування готівка своєчасно і у повному обсязі оприбуткована позивачем, про що було зафіксовано і підтверджується оформленими касирами позивача, які надані відповідачу.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, встановив наступне.
На підставі Наказу ГУ ДФС у м. Києві від 30 січня 2017 року №592 та направлення на перевірку №884/26-15-14-04-06 та №885/26-15-14-04-06 від 07 лютого 2017 року головний державний ревізор-інспектор, радник податкової та митної справи 3 рангу Покотило Сергій Олександрович та головний державний ревізор-інспектор, радник податкової та митної справи III рангу Базилько Андрій Мирославович, згідно з п.п. 80.2.4 п.80.2 ст.80 ПК України проведено фактичну перевірку щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податку розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензії, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, та за результатами якої було складено Акт (довідку) фактичної перевірки від 03 березня 2017 року.
Під час проведення фактичної перевірки відповідач зафіксував в Акті та в детальному описі в період з 19.10.2015 року по 28.02.2017 року включно систематичні випадки не оприбуткування Товариством готівкових коштів.
Однак, позивач зазначив, що в період з 19.10.2015 року по 28.02.2017 року Товариством була внесена розмінна монета на загальну суму 57 372,00 грн. Всі зазначені вище внесення до каси розмінної монети зафіксовані Товариством в записи в Z-звітах, службових внесеннях та записах в книзі обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей Товариства.
27 березня 2017 року Товариство отримало по пошті податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 20 березня 2017 року №0012341404.
Відповідно до податкового повідомлення-рішення товариству нараховано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 422 945,00 грн. у зв`язку з порушенням п. 2.6 Постанови правління Національного банку України №637 Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті України .
Не погоджуючись з даним рішенням, позивач звернувся зі скаргою до Державної фіскальної служби України.
ДФС в адміністративному порядку розглянула первинну скаргу позивача та прийняла Рішення про залишення скарги без розгляду від 26.04.2017 року.
Вважаючи протиправною зазначене податкове повідомлення-рішення, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Розглядаючи спірні правовідносини, суд виходить з положень частини 2 статті 19 Конституції України , за якою органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 2.6 Постанови Правління НБУ №637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Пунктом 1.2 Постанови Правління НБУ №637 визначено, що оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
В акті фактичної перевірки від 03.03.2017 відображено, що при перевірці виявлено, що позивачем не здійснено оприбуткування у сумі 84589,12 грн.
Окрім вищезазначеного, в детальному опису випадків не оприбуткування готівкових коштів з розрахунком неоприбуткованих сум готівки, що надійшли до каси Товариства, що є додатком до Акту зазначено, що 22 жовтня 2015 року Товариством було не оприбутковано готівкові кошти у розмірі 3300,00 грн.
Також, в детальному опису випадків не оприбуткування готівкових коштів з розрахунком неоприбуткованих сум готівки, що надійшли до каси Товариства, що є додатком до Акту, зазначено, що 16.12.2015 року Товариством не було оприбутковано готівкові кошти у розмірі 7 755,00 грн.
Абзацом 3 статті 1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки від 12.06.1995 №436/95, установлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п`ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Дослідивши матеріали справи судом встановлено, що в період з 19.10.2015 року по 28.02.2017 року Товариством була внесена розмінна монета на загальну суму 57 372,00 грн. Всі зазначені вище внесення до каси розмінної монети зафіксовані Товариством в записи в Z-звітах, службових внесеннях та записах в книзі обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей Товариства.
Згідно п.2.13 Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого Постановою правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637, підприємства та підприємці мають забезпечувати наявність у касі банкнот і монет для видачі здачі (за винятком тих номіналів монет (банкнот), випуск яких припинено Національним банком України).
Згідно з п.4.6 Положення старший касир перед початком робочого дня видає іншим касирам авансом потрібну для видаткових операцій суму готівки під підпис у книзі обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей, яку веде старший касир (типова форма №КО-5). Старший касир Товариства дотримувався вимог чинного законодавства та видавав/повертав розмінну монету, потрібну для видаткових операцій суму готівки під підпис у відповідній книзі обліку. Разом з поданим Запереченням Товариство надало Відповідачу копію всіх сторінок книги обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей (типова форма №КО-5), яке веде старший касир Товариства. Книга обліку форми №КО-5 підтверджує видачу/повернення готівкових коштів, що зазначені в таблиці та використовувалися Товариством, як розмінна монета, наявність якої у касі підприємства зобов`язані забезпечити для видачі здачі.
Також, згідно п.4.6 Положення, у разі наявності на підприємстві двох касирі , старший касир видає іншим касирам авансом потрібну для видаткових операцій суму готівки під підпис у книзі обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей. яку веде старший касир. Згідно наказів директора Товариства №4 від 19.10.2015 року та №5 від 01 листопада 2015 року у зв`язку з виробничою необхідністю та з метою належної організації фінансової діяльності закладу Товариством було покладено функціональні обов`язки старшого касира на помічника директора Товариства ОСОБА_1 та помічника ОСОБА_2 .
Окрім того, відповідно до п.1.2 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95- ВР від 06.07.1995 року книга обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей - книга, що застосовується для обліку готівки та сплачених документів; касові операції - операції підприємств (підприємців) між собою та з фізичними особами, що пов`язані з прийманням і видачею готівки під час проведення розрахунків через касу з відображенням цих операцій у відповідних книгах обліку: розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або. у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Також згідно п. 3.1. Положення касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням електронних платіжних засобів, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.
Тому, враховуючи вищезазначене, видача/повернення розмінної монети оформлюється записом в книзі обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей, при цьому видаткові та прибуткові касові ордери не складаються, оскільки грошові кошти, що складають суму розмінної монети, залишаються у розпорядженні Товариства. Також, у розумінні п.3.1 Положення та п.1.2 Закону про РРО операція з видачі/повернення розмінної монети не є касовою або розрахунковою.
Також згідно п.6 Глави III Порядок застосування РРО Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), шо затверджений Наказом Міністерства фінансів України №547 від 14 червня 2016 року, внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій "службове внесення" та "службова видача", якщо такі внесення чи видача не пов`язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту. Дана позиція викладена у роз`ясненні Головного управління Міндоходів у м. Києві Є в касі розмінна монета - проведи "службове внесення"... від 20 серпня 2014 року. Згідно з документами, що були надані під час проведення перевірки ревізорам-інспекторам, вбачається, що отримані від покупців грошові кошти (торгова виручка) на кінець робочого дня вилучалась Товариством за допомогою операції службове вилучення , про що робився відповідний запис у книзі обліку розрахункових операцій, та обліковувався на повну суму фактичних надходжень у касовій книзі з оформленням прибуткових касових ордерів.
Щодо неоприбуткованих сум готівки, що надійшли до каси Товариства, 22 жовтня 2015 року та 16.12.2015 року в сумі 3300,00 грн. та 7755,00 грн., суд зазначає наступне.
21 жовтня 2015 року, було фактичне надходження готівкових коштів до каси Товариства, але Z-звіт не був роздрукований та знятий в кінці дня фактичного надходження готівкових коштів касиром Товариства, а був роздрукований та знятий наступного дня після фактичного надходження.
Згідно з п. 9 ст. З Закону про РРО, слід щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів із продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки (Z-звіти) і забезпечувати їх зберігання в Книзі обліку розрахункових операцій (далі - КОРО), але дані фіскальні звіти (Z-звіти) на загальну суму 17 811,12 грн. були роздруковані касиром Товариства на однин день пізніше. Однак, несвоєчасне роздрукування таких звітів не є порушенням порядку ведення касових операцій, передбачених п.2.6 Положення про ведення касових операцій, а саме, це не вважається не оприбуткуванням готівки.
16.12.2015 року Товариством не було оприбутковано готівкові кошти у розмірі 7 755,00 грн., але касиром Товариства під час проведення розрахунку була здійснена помилка та сума у розмірі 7 655,00 грн. була проведена через касу Товариства, як розрахунок здійснений готівковим шляхом, але насправді розрахунок був здійснений безготівковим шляхом що підтверджується короткими звітами з банківського термінала Товариства.
Виходячи з вищезазначеного, підтвердженням видачі з каси та поверненням коштів в касу в якості розмінної монети є Книга обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей (форма №КО-5) та відповідні Z-звіти із записами "службове внесення" та "службова видача".
Таким чином, всі кошти, які видавались з каси (у загальній сумі 57 372,00 грн.) та внесились до каси (у загальній сумі 57 372,00 грн.) в якості розмінної монети, були зафіксовані Позивачем у відповідних записах в Z-звітах як службові внесення і службова видача та Книзі обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей (форма №КО-5).
При цьому, видаткові та прибуткові касові ордери на розмінну монету не складаються, записи у касовій книзі щодо розмінної монети не здійснюються, оскільки грошові кошти, що складають суму розмінної монети, залишаються у розпорядженні підприємства та щодо них ведеться окрема Книга обліку (форма №КО-5).
Також, як було вже зазначено Позивачем у адміністративному позові, Відповідачем не було враховано факт оприбуткування суми коштів на загальну суму 17 811,12 грн.
Суд також зазначає, що відповідач прийшов до даного висновку на основі даних Z-звітів (записи Оплата товару ), які були роздруковані та зняті касиром позивача не в кінці дня фактичного надходження готівкових коштів, а на наступний день після фактичного надходження коштів.
Разом з цим, зазначена сума коштів 17 811,12 грн. була повністю оприбуткована позивачем у фактичний день надходження коштів, що підтверджується даними Книги обліку розрахункових операцій і відповідними звітами.
Так, згідно з п. 9 ст. З Закону про РРО, слід щоденно друкувати на РРО (за зиключенням автоматів із продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки (Z-звіти) і забезпечувати їх зберігання в Книзі обліку розрахункових операцій (далі - КОРО).
Таким чином, Позивачем не вчинено порушення щодо не оприбуткування готівки, оскільки вся одержана суму коштів була зафіксована у Книзі обліку розрахункових операцій та відповідно оприбуткована.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що зазначена в акті перевірки інформацію щодо ТОВ Сенью Україна не може розцінюватись як неоприбуткування готівки, з огляду на що у відповідача відсутні підстави для застосування відповідних санкцій саме за неоприбуткування готівки.
Таким чином, податкове повідомлення рішення від 20 березня 2017 року №0012341404 є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, а також доводи стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Сенью Україна (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 25А, оф. 104 код ЄДРПОУ 39024495) до Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 38726007) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовільнити.
Визнати протиправним податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 20 березня 2017 року №0012341404.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 20 березня 2017 року №0012341404.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене за правилами, встановленими ст.ст. 293 , 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2020 |
Оприлюднено | 26.02.2020 |
Номер документу | 87830126 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні