Рішення
від 12.02.2020 по справі 925/1294/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2020 року м. Черкаси справа № 925/1294/19

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Спаських Н.М., із секретарем судового засідання Буднік А.М., за участі представників сторін:

від позивача: не з`явився;

від відповідача: не з`явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом приватного акціонерного товариства "Укрзерноімпекс" (м. Київ) до Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області (с. Ладижинка, Уманський район, Черкаська область) про розірвання договорів оренди нерозподілених земельних часток (паїв)

ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов з вимогами про:

- розірвання договору оренди нерозподілених земельних часток (паїв) від 12.03.2014, реєстраційний № 59 від 28.04.2014 з угодою від 01.03.2017 реєстраційний номер № 63 від 07.04.2017, який був укладений між Уманською районною державною адміністрацією та ПрАТ "Укрзерноімпекс" на 20,30 умовних кадастрових гектарів ріллі, що в адміністративних межах Ладиженської сільської ради Уманського району Черкаської області;

- розірвання договору оренди невитребуваних земельних часток (паїв) від 12.03.2017, реєстраційний № 62 від 07.04.2017, який був укладений між Уманською районною державною адміністрацією та ПрАТ "Укрзерноімпекс" на 12,18 умовних кадастрових гектарів ріллі, що в адміністративних межах Ладиженської сільської ради Уманського району Черкаської області

Справа розглядається за правилами загального позовного провадження.

Представники сторін в судове засідання не з`явились, явка обов`язковою не визнавалася, що не перешкоджає суду проводити розгляд справи.

Відповідач у відзиві на позовну заяву № 02-24/1532 від 04.12.2019 (а.с. 64-68) проти задоволення позову заперечує через недоведеність позовних вимог та обставин, на які посилається позивач.

В судовому засіданні 12.02.2020 в порядку ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

У відповідності до ст. 13, 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що в позові слід відмовити повністю, виходячи з такого:

З матеріалів справи вбачається наступне:

12.03.2014 між Уманською районною державною адміністрацією (далі- Орендодавець) та приватним акціонерним товариством "Укрзерноімпекс" (далі-Орендар) було укладено договір оренди нерозподілених земельних часток (паїв) ( а.с. 16-18), у відповідності до якого Орендодавець надає, враховуючи довідку Ладижинської сільської ради, а Орендар приймає в оренду нерозподілені земельні частки (паї), в тому числі:

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127377 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 43 на ім`я ОСОБА_1 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно дубліката сертифікату на земельну частку (пай) серія РН № 938584 зареєстрованого 03.09.2001р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 81 на ім`я ОСОБА_2 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127103 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 118 на ім`я ОСОБА_3 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія" ЧР № 0127347 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 162 на ім`я ОСОБА_4 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127654 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 475 на ім`я ОСОБА_5 кого ОСОБА_6 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області, на підставі розпорядження Уманської

райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127520 зареєстрованого 24.01,1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 478 на ім`я ОСОБА_7 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0314393 зареєстрованого 14,06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 811 на ім`я ОСОБА_8 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно дубліката сертифікату на земельну частку (пай) серія РН № 939647 зареєстрованого 12.12.2001р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 653 на ім`я ОСОБА_9 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127146 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 666 на ім`я ОСОБА_10 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127163 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 692 на ім`я ОСОБА_11 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127773 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 702 на ім`я ОСОБА_12 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127433 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 727 на ім`я ОСОБА_13 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127384 зареєстрованого 24.02.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 732 на ім`я ОСОБА_14 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0314362 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 780 на ім`я ОСОБА_15 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127249 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за№ 560 на ім`я ОСОБА_16 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127468 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 537 на ім`я ОСОБА_17 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

загальною площею 64,96 умовних кадастрових гектарів: ріллі - 64,96 умовних кадастрових гектарів, багаторічних насаджень - _і_ га, пасовищ - __ га, сіножатей - __ га, лісів - _і_ га, інших угідь - - га, польові шляхи - - га. Нерозподілені земельні частки (паї) розташовані за межами села Ладижинка в адміністративних межах Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області ( п. 1.1. договору) .

Згідно п. 1.2. договору нерозподілені земельні частки (паї) надаються в оренду для ведення товарного сільського подарського виробництва терміном на 10 років з 12.03.2014 по 12.03.2024 року або до моменту отримання їх власниками правовстановлюючих документів на земельну ділянку.

Грошова оцінка вищевказаних нерозподілених земельних часток (паїв) становить 1786995,52 грн. ( п. 1.4. договору).

Розмір орендної плати за використання нерозподілених земельних часток (паїв) загальною площею 64,96 умовних кадастрових гектарів ріллі в адміністративних межах Ладижинської ради сплачується в розмірі 4,5 % від грошової оцінки нерозподілених земельних часток (паїв), що становить 1786995,52 грн. та складає 80414,80 грн. за 64,96 умовних кадастрових гектарів в рік або 1237,91 грн. за 1 га в рік ( п. 2.1. договору).

12.03.2014 між позивачем та Уманською РДА складено акт про передачу позивачу нерозподілених земельних паїв в кількості 64,96 умовних кадастрових гектарів ріллі в адмінмежах Ладижинської сільської ради за межами с. Ладижинка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (а.с. 19).

Крім того, 12.03.2014 між Уманською районною державною адміністрацією (далі- Орендодавець) та приватним акціонерним товариством "Укрзерноімпекс" (далі-Орендар) було укладено договір оренди невитребуваних земельних часток (паїв) (а.с. 20-22), у відповідності до якого Орендодавець надає, враховуючи довідку Ладижинської сільської ради, а Орендар приймає в оренду нерозподілені земельні частки (паї), в тому числі:

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127137 зареєстрованого 24.02.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 742 на ім`я ОСОБА_18 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127252 зареєстрованого 24.02.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 740 на ім`я ОСОБА_19 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0127717 зареєстрованого 24.01.1997р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 306 на ім`я ОСОБА_20 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0314363 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 781 на ім`я ОСОБА_21 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0314398 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 816 на ім`я ОСОБА_22 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядженні! Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0314360 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 778 на ім`я ОСОБА_23 - члена колективного пайового підприємств „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) сері. ЧР № 0314378 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 796 на ім`я ОСОБА_24 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серії ЧР № 0314397 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 815 на ім`я ОСОБА_25 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25; 4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0314347 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 765 на ім`я ОСОБА_26 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25; 4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія № ЧР № 0314383 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 801 на ім`я ОСОБА_27 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР № 0314419 зареєстрованого 14.06.1999р. в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за № 837 на ім`я ОСОБА_28 - члена колективного пайового підприємства „Лан" с. Ладижинка Уманського району Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003р. № 25;

загальною площею 44,66 умовних кадастрових гектарів: ріллі - 44,66 умовних кадастрових гектарів, багаторічних насаджень - - га, пасовищ - - га, сіножатей - - га. лісів - _і_ га. інших угідь - _^_ га, польові шляхи - _j__ га. Невитребувані земельні частки (паї) розташовані за межами села Ладижинка в адміністративних межах Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області ( п.1.1. договору) .

Невитребувані земельні частки (паї) надаються в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном на 10 років з 12.03.2014 по 12.03.2024 року або до моменту отримання їх власниками правовстановлюючих документів на земельну ділянку (п. 1.2.).

Грошова оцінка вищевказаних нерозподілених земельних часток (паїв) становить 1228559,42 грн. ( п. 1.4. договору).

Розмір орендної плати за використання нерозподілених земельних часток (паїв) загальною площею 44,66 умовних кадастрових гектарів ріллі в адміністративних межах Ладижинської ради сплачується в розмірі 4,5 % від грошової оцінки нерозподілених земельних часток (паїв), що становить 1228559,42 грн. та складає 55285,17 грн. за 44,66 умовних кадастрових гектарів в рік або 1237,91 грн. за 1 га в рік ( п. 2.1. договору).

12.03.2014 між Уманською районною державною адміністрацією та приватним акціонерним товариством "Укрзерноімпекс" підписано акт про передачу позивачу нерозподілених земельних часток (паїв) загальною площею 44,66 умовних кадастрових гектарів (а.с. 23).

01.03.2017 між Уманською районною державною адміністрацією та приватним акціонерним товариством "Укрзерноімпекс" були підписані угоди про внесення змін до обох договорів оренди.

Угодою від 01.03.2017 про внесення змін до договору оренди нерозподілених земельних часток (паїв) (а.с. 36) були внесені зміни про наступне:

Відповідно до протоколу №1-16 засідання комісії райдержадміністрації по вибору, вилученню (викупу) і наданню земельних ділянок від 16.02.2016 року, внести зміни до Договору оренди нерозподілених земельних часток (паїв) від 12.03.2014 року, а саме: викласти п. 1.1. та п. 1.4. розділу 1. Предмет договору та п. 2.1. розділу 2. Орендна плата у новій редакції:

1. Предмет договору

1.1. Орендодавець надає, враховуючи довідку Міськрайонного управління Держгеокадастру в Уманському районі та м. Умань від 21.02.2017 № 14-23-0.211-25/115-17, а Орендар приймає в оренду нерозподілені земельні частки (паї), в тому числі:

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР №938584, зареєстрованого 03.09.2001 року в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за №81 на ім`я ОСОБА_2 - члена колективного сільськогосподарського пайового підприємства "Лан" с. Ладижинка, Уманського району, Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003 р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР №0112333, зареєстрованого 24.01.1997 року в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за №517 на ім`я ОСОБА_29 - члена колективного сільськогосподарського пайового підприємства "Лан" с Ладижинка, Уманського району, Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003 р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР №127520, зареєстрованого 24.01.1997.року в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за №478 на ім`я ОСОБА_30 - члена колективного сільськогосподарського пайового підприємства "Лан" с. Ладижинка, Уманського району, Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003 р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР №0127163, зареєстрованого .24.01.1997 року в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за №692 на ім`я ОСОБА_11 - члена колективного сільськогосподарського пайового підприємства "Лан" с Ладижинка, Уманського району, Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003 р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР №0127433, зареєстрованого 24.01.1997 року в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за №727 на ім`я ОСОБА_13 - члена колективного сільськогосподарського пайового підприємства "Лан" с. Ладижинка, Уманського району, Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003 р. №25.

Загальна площа 20,30 умовних кадастрових гектарів: ріллі - 20,30 умовних кадастрових гектарів, багаторічних насаджень - _; га, пасовищ - _; га, сіножатей - _; га, лісів - _; га, інших угідь - _; га, польові шляхи - __; га. Нерозподілені земельні частки (паї - ) розташовані за межами села Ладижинка, в адміністративних межах Лаждижинської сільської ради, Уманського району, Черкаської області.

1.4. Грошова оцінка вищевказаних нерозподілених земельних часток (паїв) становить 836 956 (вісімсот тридцять шість тисяч дев`ятсот п`ятдесят шість) гривень 20 копійок.

2. Орендна плата

2.1. Розмір орендної плати за використання нерозподілених земельних часток (паїв) загальною площею 20,30 умовних кадастрових гектарів ріллі в адміністративних межах Ладижинської сільської ради сплачується в розмірі 8 (вісім) % від грошової оцінки нерозподілених земельних часток (паїв), що становить 836 956 (вісімсот тридцять шість тисяч дев`ятсот п`ятдесят шість) гривень 20 копійок та складає 66 956 (шістдесят шість тисяч дев`ятсот п`ятдесят шість) гривень 50 копійок за 20,30 умовних кадастрових гектарів в рік. В подальшому розмір орендної плати складає 8 (вісім) % від проіндексованої на момент сплати орендної плати грошової оцінки нерозподілених земельних часток (паїв).

Угодою від 01.03.2017 про внесення змін до договору оренди невитребуваних земельних часток (паїв) (а.с. 37) були внесені зміни про наступне:

1. Відповідно до протоколу №1-16 засідання комісії райдержадміністрації по вибору, вилученню (викупу) і наданню земельних ділянок від 16.02.2016 року, внести зміни до Договору оренди невитребуваних земельних часток (паїв) від 12.03.2014 року, а саме: викласти п. 1.1. та п. 1:4. розділу 1. Предмет договору та п, 2.1. розділу 2. Орендна плата у новій редакції:

1.1. Орендодавець надає, враховуючи довідку Міськрайонного управління в Уманському районі та м. Умань від 21.02.2017 № 14-23-0.211-25/115-17, а Орендар приймає в оренду невитребувані земельні частки (паї), в тому числі:

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР №0127252, зареєстрованого 24.02.1997 року в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за №740 на ім`я ОСОБА_19 - члена колективного сільськогосподарського пайового підприємства "Лан" с. Ладижинка, Уманського району, Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003 р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР №0314360, зареєстрованого 14.06.1999 року в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за №778 на ім`я ОСОБА_23 . - члена колективного сільськогосподарського пайового підприємства "Лан" с. Ладижинка, Уманського району, Черкаської області на підставі" розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003 р. №25;

4,06 умовних кадастрових гектарів згідно сертифікату на земельну частку (пай) серія ЧР №0314347, зареєстрованого 14.06.1999 року в Книзі реєстрації сертифікатів на земельну частку (пай) за №765 на ім`я ОСОБА_26 - члена колективного сільськогосподарського пайового підприємства "Лан" с Ладижинка, Уманського району, Черкаської області на підставі розпорядження Уманської райдержадміністрації від 10.02.2003 р. №25.

Загальна площа 12,18 умовних кадастрових гектарів: ріллі - 12,18 умовних кадастрових гектарів, багаторічних насаджень - _; га, пасовищ - _; га, сіножатей - _; га, лісів - _; га, інших угідь - -_ га, польові шляхи - _га. Невитребувані земельні частки (паї) розташовані за межами села Ладижинка, в адміністративних межах Лаждижинської сільської ради, Уманського, району, Черкаської області.

1.4. Грошова оцінка вищевказаних невитребуваних земельних часток (паїв) становить 502 173 (п`ятсот дві тисячі сто сімдесят три) гривень 72 копійок.

2. Орендна плата

2.1. Розмір орендної плати за використання невитребуваних земельних часток (паїв) загальною площею 12,18 умовних кадастрових гектарів ріллі в адміністративних межах Ладижинської сільської ради сплачується в розмірі 8 (вісім) % від грошової оцінки невитребуваних земельних часток (паїв), що становить 502 173 (п`ятсот дві тисячі сто сімдесят три) гривень 72 копійок та складає 40 173 (сорок тисяч сто сімдесят три) гривень 90 копійок за 12,18 умовних кадастрових гектарів в рік. В подальшому розмір орендної плати складає 8 (вісім) % від проіндексованої на момент сплати орендної плати грошової оцінки невитребуваних земельних часток (паїв).

У випадку внесення змін до Податкового кодексу України, або прийняття органами виконавчої влади чи місцевого самоврядування нормативно - правових актів щодо збільшення мінімального розміру орендної плати більше ніж 8 (вісім) % від нормативно - грошової оцінки об`єкта оренди, орендна плата сплачується на рівні мінімального розміру орендної плати встановленого Податковим кодексом України, або відповідним рішенням органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування.

В обґрунтування своїх вимог позивач вказує, що рішенням Ладижинської сільської ради № 4-16/VII від 19.04.2019 ( а.с. 40-41) виділено в натурі (на місцевості) та передано у власність гр. ОСОБА_31 , як власнику сертифікатів на право на земельні ділянки кадастровий номер № 7124385100:03:001:7445 площею 3,9630 га та № 7124385100:03:000:2006 площею 4,5544 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель колишньої колективної власності КПП "Лан" в адміністративних межах Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області та затверджено технічну документацію щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі.

Згідно з частиною 1 статті 2 Закону "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" основним документом, який посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією.

Документами, що посвідчують право на земельну частку (пай), також є, зокрема, свідоцтво про право на спадщину (частина 2 цієї норми).

Відповідно до пункту 17 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України сертифікати на право на земельну частку (пай), отримані громадянами, вважаються правовстановлюючими документами при реалізації ними права вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) відповідно до законодавства.

Громадянам - власникам земельних часток (паїв) за їх бажанням виділяються в натурі (на місцевості) земельні ділянки з видачею державних актів на право власності на землю (пункт 16 Перехідних положень Земельного кодексу України).

Статтею 5 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" визначено повноваження сільських, селищних, міських рад та районних державних адміністрацій щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) та передбачено, що сільські, селищні, міські ради та районні державні адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості): - розглядають заяви власників земельних часток (паїв) щодо виділення їм в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видачі документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку; - приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості); - уточняють списки осіб, які мають право на земельну частку (пай); - уточняють місце розташування, межі і площі сільськогосподарських угідь, які підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв); - укладають із землевпорядними організаціями договори на виконання робіт із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та виготовлення технічної документації, яка необхідна для складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, якщо такі роботи виконуються за рахунок місцевого бюджету; - сприяють в укладанні договорів на виконання землевпорядними організаціями робіт із землеустрою щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та виготовлення технічної документації, яка необхідна для складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, якщо такі роботи виконуються за рахунок осіб, які мають право на земельну частку (пай), або за рахунок коштів підприємств, установ та організацій, що орендують земельні частки (паї), проектів технічної допомоги тощо; - надають землевпорядним організаціям уточнені списки осіб, які мають право на земельну частку (пай); - розглядають та погоджують проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); - організовують проведення розподілу земельних ділянок між особами, які мають право на виділення їм земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), в порядку, визначеному цим Законом; - оформляють матеріали обміну земельними частками (паями), проведеного за бажанням їх власників до моменту видачі державних актів на право власності на земельну ділянку; - приймають рішення про видачу документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, власникам земельних часток (паїв).

Сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) у межах населених пунктів, а районні державні адміністрації - за межами населених пунктів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2004 № 122 "Про організацію робіт та методику розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв)" затверджено порядок, що визначає процедуру розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) згідно з проектом землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) шляхом прийняття рішення зборами власників земельних часток (паїв). Пунктом 12 цієї постанови визначено, що нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки передаються у розпорядження сільських, селищних, міських рад чи райдержадміністрацій з метою надання їх в оренду.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" від 05.06.2003 нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.

Отже, у статті 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" передбачено можливість користування на правах оренди нерозподіленими (невитребуваними) земельними ділянками, проте виключно до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності.

Зазначена норма є імперативною, а тому її застосування залежить виключно від факту набуття права власності власниками земельних часток (паїв) і не залежить від домовленостей сторін договору.

Такі положення передбачені п. 1.2. обох договорів оренди землі із позивачем.

Частинами 1, 2 статті 93 ЗК України передбачено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

За змістом статті 2 ЗК України об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Доказів про визнання недійсними спірних договорів оренди між позивачем та Уманською РДА суду не подано.

Статтею 204 ЦК України передбачено, що правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Позивач заявленим позовом просить достроково розірвати обидва договори оренди невитребуваних земельних часток (паїв) зі змінами, на 20,30 та на 12,18 умовних кадастрових гектарів ріллі з урахуванням таких обставин:

- у позивача відсутні будь-які картографічні матеріали на паї як додатки до спірних договорів;

- комісійною перевіркою ПрАТ "Укрзерноімпекс" в січні 2018 встановлено, що в адмінмежах Ладиженської сільської ради Уманського району за межами населеного пункту 20,30 умовних кадастрових гектарів ріллі нерозподілених земельних часток (паїв) відсутні.

- у 2018 році із нерозподілених земельних часток (паїв) позивач не використав жодного гектару ріллі.

- у 2018 році у користуванні позивача перебуває лише дві земельні ділянки з кадастровими номерами 7124385100:03:000:2006 та 7124385100:03:001:7445 загальною площею 8,5174 га ріллі. Ці земельні ділянки Ладижинська сільська рада за рішенням від 19.04.2019 № 4-16 УІІ передає у власність ОСОБА_31 загальною площею 8,5174 га., яка в свою чергу передала їх в оренду ОСОБА_32 (який зареєстрував на них право оренди). Позивач вимушений був повернути ці ділянки новому землекористувачу при наявності власного діючого договору оренди на них, а тому втратив них право користування.

- позивач сплачує орендну плату у повному розмірі, передбаченому обома договорами оренди невитребуваних земельних часток (паїв), фактично переплачуючи за користування землею;

- в адмінмежах Ладиженської сільської ради Уманського району фактично зникають 12,18 умовних кадастрових гектарів ріллі невитребуваних земельних часток (паїв), з яких позивач використовував лише 8,5174 га., що перейшли у у власність ОСОБА_31

- відповідач не може виконати свого обов`язку за обома договорами про надання в оренду нерозподілених та не витребуваних земельних часток (паїв), бо не має жодної інформації про їх площу та місце розташування;

- через відсутність предмета оренди позивач не може виконувати обидва договори оренди.

- без розірвання договорів оренди позивач, не маючи змоги використати жодного га землі, був змушений сплати за договорами повний розмір орендної плати, що завдає йому шкоди.

В якості правової підстави позову позивач посилається на ст. 32 ЗУ "Про оренду землі", якою передбачено, що на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов`язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об`єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом України та іншими законами України.

Також вказує на ст. 291 ГК України, частиною 3 якого передбачено, що Договір оренди може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний з підстав, передбачених Цивільним кодексом України для розірвання договору найму, в порядку, встановленому статтею 188 цього Кодексу.

У відповідності до ч. 2 ст. 651 ЦК України, на яку також посилається позивач, Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

У відповідності до ч. 2-5 ст. 188 ГК України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

З матеріалів справи вбачається, що листом від 10.07.2019 № 4-1/32 позивач повідомив відповідача про намір розірвати обидва договори оренди не витребуваних земельних часток (паїв), на що відповідачем надано відповідь від 06.08.2019, що Ладиженська сільська рада не може бути належною стороною цих договорів та вирішувати питання про їх розірвання (а.с. 49,50).

Суд погоджується із запереченнями відповідача у відзиві на позовну заяву про те, що позивач не довів належними і допустимими доказами, що земельні ділянки з кадастровими № 7124385100:03:000:2006 площею 4,5544 га та № 7124385100:03:001:7445 площею 3,9630 га ( які як земельні частки (паї) було виділено в натурі та передано у власність гр. ОСОБА_31 ), попередньо перебували в оренді у позивача як частки (паї) посвідчені сертифікатами на право на земельну частку (пай) серії ЧР № 127251 та серії ЧР № 127315 за спірними договорами з урахуванням змін до них.

Про це у справі відсутні будь-які картографічні матеріали, технічна документація.

Такі сертифікати і прізвище гр. ОСОБА_31 не вказані в договорах та в додаткових угодах від 01.03.2017 про внесення змін до спірних договорів оренди паїв і позивач протилежне не довів.

Позивач також не надав доказів куди (за його твердженням) повністю зникли 20,30 та 12,18 умовних кадастрових гектарів щодо яких внесено зміни до спірних договорів оренди не витребуваних земельних часток (паїв) від 12.03.2014.

Твердження позивача, що за наявності чинних спірних договорів оренди паїв у позивача фактично відсутні земельні ділянки, що припадають на орендовані ним паї (а отже відсутній предмет оренди) не підтверджені належними доказами про те, у чию власність ці ділянки перейшли.

Позивач не надав суду ніяких пояснень, якими саме невиділеними паями з перелічених у спірних договорах він фактично користувався з часу їх укладення в 2014 році і змін в 2017 році та сплачував орендну плату; як і чому у нього змінювалися можливості подальшого використання цих паїв.

Проведена позивачем внутрішня перевірка кількості земельних ділянок, що орендує позивач (а.с. 38,39) не є належним доказом вибуття із володіння позивача 20,30 та 12,18 умовних кадастрових гектарів, якими з 01.03.2017 мав право користуватися позивач у відповідності до внесених змін у спірні договори оренди.

Зі складеного позивачем акту перевірки (а.с. 39) не вбачається коли і до кого та на якій підставі перейшли у користування із володіння позивача нерозподілені паї в кількості 12,18 та 20,30 умовних одиниць. В акті не вказано причину не користування позивачем вказаними масивами земельних ділянок.

Позивач не звертався та не отримав висновків про порушення своїх прав землекористувача певними особами чи органами державної влади і місцевого самоврядування із регіонального Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок, яке у відповідності до ст. 4 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , здійснює державний нагляд ( контроль) за використанням та охороною земель стосовно всіх земель в межах території України.

Згідно вказаного Закону Управління здійснює контроль за веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов`язкового виконання заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням; дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

До спірних договорів оренди не витребуваних земельних часток (паїв) від 12.03.2014 позивач не ініціював внесення змін щодо зменшення орендної плати, якщо він доказує фактичне зменшення у нього площ орендованих масивів і тому обов`язок по сплаті орендної плати у позивача відповідає умовам договорів, які є чинними. Розмір сплаченої орендної плати не є предметом спору, тому суд не аналізує доводи та заперечення сторін з даного приводу.

Як вже встановив суд, згідно умов обох спірних договорів оренди щодо не витребуваних земельних часток (паїв) (п. 1.2.), що відповідає ст. 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки передаються в оренду позивачу для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку.

Згідно п. 7.3.1. спірних договорів оренди договір припиняється у разі закінчення терміну, на який був укладений договір.

На думку суду, виділення паїв в натурі і передача їх власникам-фізичним особам є підставою для внесення змін до договору оренди щодо зміни фактичної площі орендованих земельних ділянок, або взагалі для припинення договору (якщо право власності отримано громадянами на всі орендовані паї), а не для розірвання договору через "випадкове знищення чи пошкодження об`єкта оренди" як помилково вважає позивач, що така обставина настала.

Однак сторони спірних договорів оренди взагалі досягли спеціальної згоди та вказали у кожному договорі як істотну умову про те, що перехід права в власності на орендовані (нерозподілені) земельні частки (паї) до іншої особи не є підставою для зміни умов або розірвання договору оренди (п. 6.3). Це не виключає припинення договору чи зміну правовідношення.

Однак позивач не довів суду, за яких саме причин він втратив можливість використання ним на правах оренди нерозподілених паїв в кількості 12,18 та 20,30 умовних одиниць після 01.03.2017, щоб визначитися із правами позивача, як сторони договорів, які він має внаслідок настання таких обставин.

У відповідності до ч. 2 ст. 16 ЦК України способами захисту цивільних прав та інтересів, зокрема, можуть бути: зміна правовідношення та припинення правовідношення.

Предмет позову про розірвання договорів позивач не змінював.

За матеріалами справи неможливо встановити дійсну причину неможливості позивачем користуватися орендованими ним невиділеними паями.

Зібраними у справі доказами та викладеними у позовній заяві доводами позивач не доказав настання обставин, за яких згідно положень чинного законодавства та умов правочинів можливе розірвання спірних договорів оренди нерозподілених земельних часток (паїв) від 12.03.2014 зі змінами.

Крім того, на заперечення проти позову відповідач посилається на те, що Ладижинська сільська рада не може бути належним відповідачем у даному спорі, виходячи з такого:

Стороною спірних договорів оренди є Уманська райдержадміністрація.

З 01.01.2019 набрав чинності ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні". Цим Законом внесено зміни до ЗУ "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", яким викладено у новій редакції ст. 13.

Даною статтею 13 (ч. 3 ) визначено, що нерозподілені земельні ділянки, невитребувані частки (паї) після формування їх у земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до дня державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участі у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення або шляхом вручення відповідного повідомлення особисто, якщо відоме їх місцезнаходження.

Станом на сьогодні ч. 3 ст. 13 ЗУ "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" вже доповнена, що з моменту державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку договір оренди припиняється, а державна реєстрація припинення права оренди проводиться одночасно з державною реєстрацією права власності. У разі якщо договір оренди невитребуваної (нерозподіленої) земельної ділянки, переданої в оренду в порядку, визначеному цією статтею, закінчився у зв`язку з набуттям права власності на неї до збирання врожаю, посіяного орендарем на земельній ділянці, орендар має право на збирання такого врожаю. Власник земельної ділянки має право на відшкодування збитків, пов`язаних із тимчасовим зайняттям земельної ділянки колишнім орендарем, у розмірі пропорційно до орендної плати з дня припинення договору до дня збирання врожаю.

З 2011 року у Земельному Кодексі України діє норма ст. 79-1 якою передбачено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється:

-у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

-шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;

-шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

-шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;

-за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

У відповідності до ст. 5 ЦК України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом`якшує або скасовує цивільну відповідальність особи. Якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов`язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.

Тому норма ч. 3 ст. 13 ЗУ "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" про те, що нерозподілені земельні ділянки, невитребувані частки (паї) після формування їх у земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради можуть передаватися в оренду, може бути застосована до укладення нових договорів, а не до чинних договорів позивача.

В даному випадку суд погоджується із доводами позивача про те, що слід врахувати внесення Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" змін до Перехідних положень Земельного Кодексу України, доповненого пунктом 21 про те, що з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений Закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності".

ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні" набрав чинності 01.01.2019.

Отже оскільки відповідач в даний час є розпорядником землями КСП, що припинені, то саме відповідач є належно управненим суб`єктом та стороною спірних договорів оренди паїв із позивачем та є тою особою, яка може вирішувати питання про внесення змін до договорів та їх розірвання.

Тому відповідач у справі є належним.

За результатами вирішення спору суд приходить до висновку, що позивач не доказав суду належними і допустимими доказами, що у його володінні фактично не залишилося жодного паю, бо вони всі вже виділені в натурі та передані у власність фізичним особам-власникам сертифікатів на земельний пай (що тягне за собою припинення оренди) або паї вибули з користування позивача з інших причин. Також позивачем не доказано, що паї, як об`єкт оренди, були випадково знищені чи пошкоджені.

Позивач наполягає саме на розірванні спірних договорів оренди, однак передбачені законом та спірними договорами підстави для їх розірвання суду не доказані.

На підставі викладеного у позові слід відмовити повністю.

На підставі ст. 129 ГПК України, при відмові від позову судовий збір покладається на позивача.

Керуючись ст. 238, 240 ГПК України, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.

Рішення може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду протягом 20 днів.

Повне судове рішення складено 25 лютого 2020

Суддя Н.М. Спаських

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення12.02.2020
Оприлюднено27.02.2020
Номер документу87838911
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1294/19

Рішення від 12.02.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 08.01.2020

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 16.12.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 20.11.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 05.11.2019

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні