ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2020 року ЛуцькСправа № 140/3947/19
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Лозовського О.А.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма Техбуд ЛТД про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області, позивач) звернулось в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма Техбуд ЛТД (далі - ТзОВ фірма Техбуд ЛТД, відповідач) про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем рахується податковий борг в сумі 49 306,73 грн..
Зазначає, що факт податкового боргу на загальну суму 49 306,73 грн. встановлений рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 08.10.2018 по справі №0340/1400/18 за позовом ГУ ДФС у Волинській області до ТзОВ фірма Техбуд ЛТД про стягнення податкового боргу в розмірі 38 480,73 грн. На виконання даного судового рішення податковим органом скеровано до банківських установ, де обслуговується платник податків інкасові доручення для примусового стягнення коштів, які повернуті банківською установою без виконання із зазначенням причини повернення на рахунках відсутні кошти .
Оскільки вжиті заходи щодо стягнення заборгованості не мали наслідком погашення податкового боргу, контролюючий орган звернувся до суду з позовними вимогами про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу ТзОВ фірма Техбуд ЛТД за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна від 01.11.2017 №14/17.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 02.01.2020 відкрито провадження у дані справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін суддею одноособово.
Копія ухвали від 02.01.2020 про відкриття провадження в адміністративній справі була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, проте поштове відправлення повернулося на адресу суду із довідкою відділення поштового зв`язку адресат відсутній та відбитком календарного штемпеля від 13.01.2020, тобто, в розумінні пункту 5 частини шостої статті 251 КАС, днем вручення вказаної ухвали є 13.01.2020.
Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву не подав.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 08.10.2018 по справі №0340/1400/18 за позовом ГУ ДФС у Волинській області до ТзОВ фірма Техбуд ЛТД про стягнення податкового боргу в розмірі 38 480,73 грн., яка набрала законної сили 07.11.2018, позов задоволено повністю, стягнуто з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю Техбуд ЛТД в дохід Державного бюджету України податковий борг в розмірі 38 480,46 грн. (а. с. 8-9).
Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
На виконання вказаної постанови суду, контролюючим органом направлено інкасові доручення в банківські установи, що обслуговують відповідача (Волинське ГРУ АТ КБ Приватбанк ): №1706 та №1707 від 22.07.2019, які повернуті банківською установою без виконання із зазначенням причини повернення на рахунках відсутні кошти (а. с. 11-12).
Таким чином, вищевказане судове рішення залишається не виконаним.
Згідно з інформаційною довідкою про наявність боргу станом на 09.12.2019, за відповідачем обліковується податкова заборгованість в сумі 35 059,40 грн. (а. с. 6).
01.11.2017 податковим керуючим ГУ ДФС у Волинській області складено акт опису майна, що перебуває у власності ТзОВ фірма Техбуд ЛТД на загальну суму 35 059,40 грн. (а. с. 13), а податкову заставу було зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, що підтверджується витягом від 31.08.2018 № 56773112 (а. с. 16).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до підпунктів 14.1.155, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов`язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом; податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Згідно з підпунктами 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пунктів 59.1, 59.5 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
З метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу (пункт 88.1 статті 88 ПК України).
Відповідно до пунктів 89.1, 89.3 статті 89 ПК України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Виходячи з системного аналізу наведених норм, суд зазначає, що звернення податкового органу до суду з позовними вимогами про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків має відбуватися після звернення про погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків, зокрема, шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податку, і лише в разі недостатності коштів податковий орган має право звернутися з вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податку, що перебуває у податковій заставі.
Таким чином, ПК України встановлено черговість вжиття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу: спочатку приймаються заходи для стягнення коштів з платника податків та лише в разі їх недостатності погашення податкового боргу здійснюється за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, контролюючим органом вжито заходів щодо погашення податкового боргу відповідача в розмірі 38 480,46 грн., шляхом звернення до суду із вимогою про стягнення коштів з такого платника податків з рахунків в банку, що підтверджено рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 08.10.2018 у справі №0340/1400/18.
Отже, враховуючи вищенаведене суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ГУ ДПС у Волинській області є обґрунтованими щодо вимог про надання дозволу на погашення суми податкового боргу ТзОВ фірма Техбуд ЛТД, що вже була стягнена з відповідача за рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 08.10.2018 у справі №0340/1400/18, а саме: щодо надання дозволу на погашення податкового боргу в сумі 38 480,46 грн.
Разом з тим, суд звертає увагу, що згідно рішення начальника ГУ ДФС у Волинській області від 13.03.2017 опис майна в податкову заставу, що перебуває у власності ТзОВ фірма Техбуд ЛТД, проведено на загальну суму 35 059,40 грн. (а. с. 13). Крім того, вказана сума заборгованості обліковується за відповідачем станом на 09.12.2019.
Відтак, суд приходить до висновку про задоволення позивних вимог ГУ ДПС у Волинській області щодо надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі на суму 35 059,40 грн.
Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295, пунктом 15.5 частини першої розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Надати Головному управлінню ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 43143484) дозвіл на погашення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю фірма Техбуд ЛТД (43024, Волинська область, місто Луцьк, проспект Відродження, будинок 22а, код ЄДРПОУ 25088831) в сумі 35 059 (тридцять п`ять тисяч п`ятдесят дев`ять) гривень 40 копійок за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.А. Лозовський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2020 |
Оприлюднено | 28.02.2020 |
Номер документу | 87858820 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні