Рішення
від 11.02.2020 по справі 200/14694/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 лютого 2020 р. Справа№200/14694/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аляб`єва І.Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Тараса Шевченка до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі управління Укртрансбезпеки у Донецькій області про визнання протиправним та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,

в с т а н о в и в:

Позивач, СТОВ ім. Тараса Шевченка , звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі управління Укртрансбезпеки у Донецькій області, в якому просить: визнати протиправними дії відповідача щодо прийняття постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 12 листопада 2019 року №081718 та скасувати цю постанову.

Зазначають, що оскаржуваною постановою до позивача застосовано штраф за надання послуг перевезення без оформлення товарно-транспортної накладної.

Позов обґрунтовано тим, що у спірному випадку послуги перевезення не надавалися, а саме перевезення здійснювалося транспортом позивача, водієм якого був найманий працівник позивача.

Відповідачем подано відзив на позов, у якому останній просить в задоволенні позовних вимог відмовити. Відзив обґрунтовано посиланням на загальні правила здійснення контролю за перевезеннями.

Провадження у справі відкрито ухвалою суду від 13 січня 2020 року.

Ухвалою суду від 27 січня 2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено її до розгляду по суті.

До судового засідання, призначеного на 11 лютого 2019 року сторони не з`явилися, про дату час та місце судового засідання повідомлені належним чином.

У зв`язку з цим суд, керуючись статтею 205 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішив здійснювати розгляд справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши докази, які містяться у матеріалах справи, судом встановлено наступне.

СТОВ ім. Тараса Шевченка зареєстровано за адресою: вул.Сільськогосподарська зона,6, м.Мар`їнка, Донецька область, 85600, код ЄДРПОУ 30845087.

Державна служби України з безпеки на транспорті зареєстрована за адресою: пр-т Перемоги,14, м.Київ, 03135, код ЄДРПОУ 39816845.

Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області зареєстровано за адресою: вул. Академічна, 11/1, м.Краматорськ, Донецька область, 87533.

Під час перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт працівниками відповідача складено акт № 170526 від 10 жовтня 2019 року, у якому зафіксовано, що 10 жовтня 2019 року автомобіль КАМАЗ (номерний знак НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_2 , належить на праві власності СТОВ ім. Тараса Шевченка) під керуванням водія ОСОБА_1 здійснював перевезення вантажу без оформлення товарно-транспортної накладної.

На підставі акта винесено постанову № 081718 від 12 листопада 2018 року про застосування до позивача штрафу, передбаченого абазом третім частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт у розмірі 1 700 грн.

Також встановлено, що водієм ОСОБА_1 здійснювалося перевезення піску, придбаного ним же у Комунального підприємства Максимілінівської сільської ради від імені та за розпорядженням СТОВ ім. Тараса Шевченка № 43 від 10 жовтня 2019 року.

Купівля піску здійснена на підставі видаткового касового ордеру від 10 жовтня 2019 року, лімітно-забірної карти на отримання матеріальних цінностей та підтверджується звітом про використання коштів.

Здійснивши оцінку обставин справи та надавши їм юридичної кваліфікації суд дійшов висновку про задоволення позову.

Спірні відносини унормовані Законом України від 05 квітня 2001 року № 2344-III Про автомобільний транспорт та Постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2009 року № 207 Про затвердження Переліку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні .

Відповідно до статті 48 названого Закону автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Пунктом 2 Постанови № 207 передбачено перелік документів для водія юридичної особи або фізичної особи-підприємця, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб:

- накладна або інший документ, який підтверджує право власності навантаж;

- посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;

- реєстраційний документ на транспортний засіб або інший засвідчений в установленому порядку документ, що підтверджує право керування, користування чи розпорядження транспортним засобом;

- талон про проходження державного технічного огляду;

- поліс (сертифікат) обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Для водія юридичної особи необхідним є також дорожній лист з відмітками про проведення перед рейсових медичного огляду водія та огляду технічного стану транспортного засобу.

Таким чином, законодавство не передбачає обов`язку оформлювати товарно-траснпортну накладну для здійснення перевезень юридичною особою для власних потреб.

Оскільки доказами, зібраними судом, підтверджується факт здійснення перевезень не на договірних умовах, а для власних потреб, то оскаржувана постанова є незаконною та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, з відповідача належить стягнути на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1 921,00 грн.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 2, 139, 242-246, 250, 256 Кодексу адміністративного судочинства, суд -

в и р і ш и в:

Адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Тараса Шевченка (вул.Сільськогосподарська зона,6, м.Мар`їнка, Донецька область, 85600) до Державної служби України з безпеки на транспорті (пр-т Перемоги,14, м.Київ, 03135, код ЄДРПОУ 39816845) в особі Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області (вул. Академічна, 11/1, м.Краматорськ, Донецька область, 87533) про визнання протиправним та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області щодо винесення постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 12 листопада 2019 року №081718.

Скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області про застосування адміністративно-господарського штрафу від 12 листопада 2019 року №081718

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю ім. Тараса Шевченка судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1 921 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги на рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана до суду апеляційної інстанції шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений та підписаний 26 лютого 2020 року.

Суддя І.Г. Аляб`єв

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2020
Оприлюднено27.02.2020
Номер документу87859060
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/14694/19-а

Рішення від 23.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Рішення від 11.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аляб'єв І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні