Рішення
від 27.02.2020 по справі 380/776/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/776/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 лютого 2020 року

м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сидор Н.Т., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю КОМ-ЕКО-Борислав 2010 про стягнення заборгованості з рахунків у банках,

в с т а н о в и в :

на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю КОМ-ЕКО-Борислав 2010 , в якій просить стягнути з відповідача до бюджету кошти з рахунків у банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

В обґрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що відповідач має податковий борг перед бюджетом по податку на додану вартість у сумі 125085,51 грн. Оскільки заборгованість відповідачем добровільно не погашається, позивач просить стягнути таку у судовому порядку.

Щодо процесуальних дій, вчинених у зв`язку із розглядом цієї справи, слід зазначити, що ухвалою судді від 29.01.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні); запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання цієї ухвали подати суду відзив на позовну заяву.

Копія ухвали вручена відповідачу 05.02.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Станом на момент розгляду цієї справи, жодних заяв по суті справи на адресу суду від відповідача не надходило.

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд встановив наступні обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю КОМ-ЕКО-Борислав 2010 зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа 25.02.2010.

Згідно з ідентифікаційних даних ТОВ КОМ-ЕКО-Борислав 2010 має відкриті рахунки в установах банків.

Відповідно до довідки Головного управління ДПС у Львівській області від 25.09.2019 № 3187/10/53-09 про податкову заборгованість ТОВ КОМ-ЕКО-Борислав 2010 станом на 12.09.2019 податковий борг відповідача по податку на додану вартість становить 125085,51 грн, де 9476,00 - податкові зобов`язання, 109725,98 - штрафні санкції, 5883,53 - пеня.

Як підтверджується матеріалами справи, податковий борг ТОВ КОМ-ЕКО-Борислав 2010 виник:

- 3684,00 грн - податкова декларація з податку на додану вартість від 20.11.2017 (термін сплати 30.11.2017);

- 2 991,00 грн - податкова декларація з податку на додану вартість від 20.12.2017 (термін сплати 30.12.2017);

- 1070,00 грн - податкова декларація з податку на додану вартість від 18.07.2019 (термін сплати 30.07.2019);

- 1731,00 грн - податкова декларація з податку на додану вартість від 16.08.2019 (термін сплати 30.08.2019);

- 88782,92 грн - залишок несплаченої суми донарахованих штрафних санкцій, донарахованих за актом перевірки від 03.07.2017 №117/13-01-12-41/37011772, податкове повідомлення-рішення від 05.07.2017 № 0020011241;

-1 822,39 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 11.09.2017 №220/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 11.09.2017 №0094391241;

- 2990,49 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 12.09.2017 №246/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 12.09.2017 №0096481241;

- 4 607,75 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 12.09.2017 №246/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 12.09.2017 №0096341241;

- 1 398,67 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 07.11.2017 №319/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 07.11.2017 №0145291241;

-5 014,80 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 06.12.2017 №407/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 20.12.2017 №0180181241;

- 1 066,78 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 06.12.2017 №401/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 20.12.2017 №0180131241;

- 143,44 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 23.01.2018 №66/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 23.01.2018 №0021651241;

- 1 988,27 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 31.01.2018 №81/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 12.02.2018 № 0048041241;

- 249,91 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 07.06.2018 №330/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 19.06.2018 №0141201241;

- 200,00 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 07.06.2018 №332/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 19.06.2018 №0141231241;

- 376,41 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 07.08.2018 №443/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 15.08.2018 №0207911241;

- 77,76 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 07.08.2018 №444/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 15.08.2018 №0207921241;

- 279,73 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 05.09.2018 №506/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 25.09.2018 №0001151241;

- 143,44 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 05.09.2018 №500/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 25.09.2018 №0001101241;

- 183,16 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 19.10.2018 №79/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 05.11.2018 №0009415712;

- 400,00 грн - штрафна санкція, донарахована за актом перевірки від 19.10.2018 №79/13-01-1241/37011772, податкове повідомлення-рішення від 16.07.2018 №0131285712;

-5 883,53 грн - пеня згідно зворотного боку облікових карток.

При вирішенні цього спору суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України (надалі - ПК України).

У відповідності до припису норми пп. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 15.1. ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п. 16.1.4. ст. 16 ПК України).

У відповідності до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України). Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 ст. 56 ПК України).

У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу (п. 57.3. ст. 57 ПК України).

Відповідно до пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності

Згідно зі ст. 126 ПК України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до пп.14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Нарахування пені у відповідності до п. 129.3 ст. 129 ПК України закінчується: у день зарахування коштів на відповідний рахунок Державного казначейства України та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Згідно з п. 59.1, 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Таким чином, надіслана платнику податків податкова вимога на податковий борг, що не погашений, не втрачає своєї правової дії.

При цьому податковим законодавством не передбачено необхідності повторного направлення платнику податків податкової вимоги у разі зміни (крім зменшення до нуля) суми його податкового боргу.

В такому випадку право на стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу виникає у контролюючого органу на наступний день після закінчення 60 днів з дня скерування на адресу платника податків податкової вимоги, надісланої на раніше існуючий податковий борг, і реалізація такого права у часі не обмежена, а право на стягнення новоствореного податкового боргу виникає на наступний день, що настає за днем граничного строку сплати узгодженого грошового зобов`язання.

Як вбачається з матеріалів справи, з метою погашення заборгованості відповідно до ст. 59 ПК України, контролюючим органом складено та надіслано відповідачу податкову вимогу форми Ю від 22.06.2017 № 1141-17, на загальну суму 30998,27 грн (код бюджетної класифікації 14010100). Докази надіслання та отримання відповідачем податкової вимоги містяться в матеріалах справи.

Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно пп. 20.1.34. п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків (п. 95.4 ст. 95 ПК України).

Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Станом на день розгляду справи у суді, відповідач жодних заперечень по суті позовних вимог чи доказів сплати податкового боргу до суду не надав.

Отже, на підставі викладеного суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до приписів ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки позивач не надав доказів понесення таких судових витрат, суд не має підстав вирішувати питання про їх розподіл.

Керуючись ст. ст. 2, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295, пп. 15.5 п. 15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд

в и р і ш и в :

позов Головного управління ДПС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю КОМ-ЕКО-Борислав 2010 про стягнення заборгованості з рахунків у банках - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю КОМ-ЕКО-Борислав 2010 кошти з рахунків у банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів у розмірі 125085 (сто двадцять п`ять тисяч вісімдесят п`ять) гривень 51 коп.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. При цьому, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга на рішення суду подається до або через суд першої інстанції, який ухвалив рішення.

Позивач: Головне управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43143039).

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю КОМ-ЕКО-Борислав 2010 (82300, Львівська область, м. Борислав, вул. Братів Лисиків, буд. 8; код ЄДРПОУ 37011772).

Суддя Сидор Н.Т.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2020
Оприлюднено28.02.2020
Номер документу87859890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/776/20

Рішення від 27.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 29.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні