ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/79/20
27 лютого 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Баб`юка П.М., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Теребовлянської місцевої прокуратури до Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області про зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Теребовлянської місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом до Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області, у якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області щодо не затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, розташованого біля Будинку культури в с.Буданів Теребовлянського району Тернопільської області;
- зобов`язати Буданівську сільську раду Теребовлянського району Тернопільської області провести технічну інвентаризацію та паспортизацію дитячого майданчика, розташованого біля Будинку культури в с.Буданів Теребовлянського району Тернопільської області.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що на території села Буданів біля Будинку культури на балансі сільської ради є дитячий майданчик, який введений в експлуатацію весною 2016 року. Цей дитячий майданчик перебуває на балансі Буданівської сільської ради, проте згідно інформації Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області №301 від 05 листопада 2019 року на вказаний дитячий майданчик технічний паспорт відсутній.
Позивач посилається на те, що в порушення вимог статті 18 Закону України Про благоустрій населених пунктів відповідач не виконав свого обов`язку щодо планової інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою, зокрема, вказаного дитячого майданчика. З огляду на функціональне призначення дитячих майданчиків, невжиття таких заходів може негативно позначитися на загальному стані цього об`єкта благоустрою, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров`ю дітей. Це зумовило звернення позивача до суду з цим позовом.
Обґрунтування причин, підстав та повноважень звернення до суду з даним позовом заступника керівника Теребовлянської місцевої прокуратури наведені в позовній заяві суд вважає достатніми для відкриття провадження у справі та її розгляду.
Ухвалою від 08 січня 2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, судове засідання призначено на 11 лютого 2020 року о 10:30.
Ухвалою суду від 11 лютого 2020 року, проголошеною без виходу в нарадчу кімнату, занесеною до протоколу судового засідання, розгляд справи відкладено на 25 лютого 2020 року об 11:00.
Представник позивача в судове засідання не прибув, подав заяву про розгляд справи без їх участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, подав заяву про розгляд справи без їх участі, позов не визнає та просить відмовити в його задоволенні. Відзив на позов відповідач не подав.
Згідно частини першої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Частиною дев`ятою статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, з наступних міркувань.
Суд встановив, що Теребовлянською місцевою прокуратурою вивчено стан законності щодо дотримання, законодавства України щодо благоустрою населених пунктів Теребовлянського району Тернопільської області.
Під час вивчення виявлено ряд недоліків щодо проведення, технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків Теребовлянського району Тернопільської області, які негативно впливають на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд, і можуть призвести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків.
Так, 25 вересня 2019 року Теребовлянською місцевою прокуратурою Тернопільської області в порядку статті 23 Закону України скеровано голові Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області запит про надання розширену інформації про наявність на території сільської ради дитячих та ігрових майданчиків.
Згідно інформації Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області №270 від 02 жовтня 2019 року на території села біля Будинку культури на балансі сільської ради є дитячий майданчик (гірка металева, гойдалка дитяча, пісочниця, дитячий атракціон).
Елементи дитячого майданчика, а саме: гірка металева, гойдалка, дитяча, пісочниця, лавка металева кована придбано на згідно договорів поставки №Г-89/24 та №Г-90/25 від 16 вересня 2015 року, укладених між Буданівською сільською радою Теребовлянського району Тернопільської області та ДП Копичинська виправна колонія Державної пенітенціарної служби України в Тернопільській області (№112) .
Проте, згідно інформації Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області №301 від 05 листопада 2019 року до цього часу на вказаний дитячий майданчик відсутній технічний паспорт. Ігровий майданчик введений в експлуатацію весною 2016 року.
У зв`язку із наведеним, заступником керівника Теребовлянської місцевої прокуратури було подано до суду цей позов.
Надаючи правову оцінки встановленим обставинам та спірним правовідносинам сторін суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України від 6 вересня 2005 року № 2807-IV Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон України № 2807) є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Відповідно до статті 2 Закону України № 2807, благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Згідно з частиною першою статті 20 Закону України № 2807, організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
В силу частини другої статті 20 Закону України № 2807 благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Відповідно до частини першої статті 10 Закону України №2807, до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.
За змістом пунктів 1, 2 частини першої статті 13 Закону України № 2807 об`єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону України № 2807, елементами (частинами) об`єктів благоустрою є, зокрема, обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.
Згідно з п. 5 частини другої статті 18 Закону України № 2807, підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
На виконання приписів статті 18 Закону України № 2807 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року за № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція).
Відповідно до п. 1.3 Інструкції, паспортизація об`єктів благоустрою - складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об`єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.
Згідно з п. 1.4 Інструкції, технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.
Відповідно до п. 1.5 Інструкції, технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою.
Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта благоустрою; закінчення ремонту об`єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об`єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об`єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об`єкта благоустрою.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про те, що організацію благоустрою повинна забезпечувати сільська рада, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.
Разом з тим, матеріалами справи підтверджується, що Буданівська сільська рада Теребовлянського району Тернопільської області після прийняття на баланс дитячого майданчику, розташованого на території сільської ради біля Будинку культури, інвентаризацію та паспортизацію майданчику не здійснила, обстеження та перевірка його технічного стану не проводилася.
Частиною другою статті 6 Закону України Про охорону дитинства № 2402-III від 26 квітня 2001 року передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров`я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров`я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Відповідно до частини другої статті 3 Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року, яка ратифікована Україною 27 лютого 1991 року, Держави-учасниці зобов`язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов`язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
За даних обставин, суд дійшов висновку про те, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації об`єктів благоустрою свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення такого об`єкту благоустрою як дитячий ігровий майданчик, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для життя і розвитку.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду від 27 липня 2016 року у справі №К800/11809/16.
Отже, загрозою порушення інтересів держави у сфері охорони дитинства в даному випадку є бездіяльність Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області, як балансоутримувача об`єктів благоустрою, що виражається у незатвердженні планів інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою (дитячого майданчику), що є компетенцією сільської ради. Вказаний факт, на переконання суду, негативно впливає на організацію належного утримання територій і споруд, а зважаючи на цільове призначення таких об`єктів, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері може призвести до настання тяжких наслідків або шкоди користувачам, у тому числі дітям.
За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою (дитячого майданчику), свідчить про протиправну бездіяльність відповідача. Крім того, зважаючи на цільове призначення таких об`єктів благоустрою, невиконання суб`єктами благоустрою своїх обов`язків у цій сфері порушує права користувачів цих об`єктів на безпечні умови для життя і розвитку.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно частини першої статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства щодо захисту інтересів осіб від порушень з боку органів державної влади та з огляду на положення статті 77 КАС України, обов`язок доказування покладається в даному випадку на позивача.
Разом з тим, слід зазначити, що відповідач не подав відзиву на позовну заяву та не спростував жодними доказами доводів позивача.
Натомість, позивачем доведено правомірність звернення до суду з позовом та наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності Буданівської ради з питання не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об`єкту благоустрою населення (його частин) - дитячого майданчика, розташованого на території Буданівської сільської ради, біля Будинку культури, за наведених обставин позов підлягає до задоволення повністю.
Отже, на підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Підстави для розподілу судових витрат між сторонами відповідно до статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Заступника керівника Теребовлянської місцевої прокуратури до Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області про зобов`язання вчинити дії задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправною бездіяльність Буданівської сільської ради Теребовлянського району Тернопільської області щодо не затвердження плану технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика, розташованого біля Будинку культури в с.Буданів Теребовлянського району Тернопільської області.
Зобов`язати Буданівську сільську раду Теребовлянського району Тернопільської області провести технічну інвентаризацію та паспортизацію дитячого майданчика, розташованого біля Будинку культури в с. Буданів Теребовлянського району Тернопільської області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Реквізити учасників справи:
Позивач - Заступник керівника Теребовлянської місцевої прокуратури: місцезнаходження: 48100, вул. 22 Січня, 14, м. Теребовля, Тернопільська область;
Відповідач - Буданівська сільська рада Теребовлянського району Тернопільської області: місцезнаходження: 48154, с. Буданів, Теребовлянський район, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 04394467.
Головуючий суддя Баб`юк П.М.
копія вірна
Суддя Баб`юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2020 |
Оприлюднено | 28.02.2020 |
Номер документу | 87860529 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк Петро Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні