Рішення
від 25.02.2020 по справі 520/14478/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 лютого 2020 р. № 520/14478/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мороко А.С.,

за участю секретаря судового засідання - Рубіної Я.О.,

представника позивача - Костіна К.В.,

представників відповідача - Величко К.Г., Шевченко Л.О., Піщука В.І.,

розглянувши в порядку спрощеного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Харкові адміністративну справу № 520/14478/19 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить суд до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель Державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну", за адресою: 61052, м. Харків, вул. Мала Панасівська, буд. 1 зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання, у зв`язку з чим зобов`язати керівництво Державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" негайно припинити використання цих будівель з метою проведення будь якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

В обґрунтування позовних позивач зазначив, що за наслідками проведеної перевірки виявлено, що відповідачем порушено вимоги законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють реальну загрозу здоров`ю людей, у зв`язку з чим, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Представник позивача в судове засідання прибув, просив задовольнити позовні вимоги.

Представники відповідача в судове засідання прибули, просили відмовити в задоволенні позову, оскільки державним професійно-технічним навчальним закладом "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" більшість порушень, встановлені перевіряючими, усунуто.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, суд встановив наступне.

Працівниками Новобаварського районного відділу у м. Харкові Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області в період з 16.12.2019 по 19.12.2019 проведена позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на території та будівлях державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" за адресою: м. Харків, Григорівське Шосе, буд. 56.

За результатами проведеної перевірки посадовими особами Новобаварського районного відділу у м. Харкові Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області складено акт № 276 від 18.12.2019, яким встановлено наступні порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема:

- відсутні протипожежні двері в протипожежних перегородках та стінах на сходових клітках при виході на горище та в підвал навчального корпусу та в будівлі майстерень, а також в протипожежній перегородці приміщення книгосховища бібліотеки навчального корпусу;

- в будівлях дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- в приміщеннях з перебуванням людей в будівлі майстерень на вікнах встановлені глухі (незнімні) грати;

- двері на другому шляху евакуації з першого поверху майстерень відчиняються не в напрямку евакуації;

- висота дверного пройму другому шляху евакуації з першого поверху учбового корпусу та будівлі майстерень менше 2 м.;

- евакуаційний вихід з приміщення бібліотеки має висоту менше 2 м та ширину менше 0,8 м.;

- евакуаційні шляхи не обладнані евакуаційним освітленням в повному обсязі;

- на першому поверсі приміщень майстерень при виході з будівлі на основному шляху евакуації влаштований поріг, що перешкоджає вільній евакуації людей;

- на сходовій клітці будівлі майстерні зняті двері;

- в навчальному корпусі друга евакуаційна клітка закрита решіткою;

- всі виходи з навчального корпусу та будівлі майстерні, окрім центральних, зачинені на навісні замки;

- в приміщенні препараторської другого поверху будівлі майстерні, в приміщені підвалу будівлі майстерні, в приміщені підвалу будівлі навчального корпусу, в приміщеннях будівлі гаражів розміщені та використовуються тимчасові електричні мережі;

- в приміщеннях будівлі гаражів, в приміщенні навчального класу на першому поверсі будівлі майстерень використовуються електричні розетки та вимикачі встановлені на горючу основу;

- не проведені заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- відсутні пристрої захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

- будинки, приміщення та споруди не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, системою передавання тривожних сповіщень);

- тиск в системі внутрішнього протипожежного водогону, що забезпечує роботу пожежних кран-комплектів менший ніж необхідний для подачі води па гасіння ймовірної пожежі;

- пожежний кран - комплект на другому поверсі будівлі майстерень не укомплектований пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом;

- не всі приміщення забезпечені первинними засобами пожежогасіння;

- пожежний щит, який розміщений на території об`єкту. не забезпечений необхідною кількістю засобів пожежогасіння;

- не проведено технічне обслуговування з наявними вогнегасниками;

- другий поверх приміщень будівлі майстерні не забезпечений другим евакуаційним виходом;

- в приміщеннях навчального закладу використовуються електрочайники поза межами спеціально обладнаних приміщень.

11.02.2020 працівниками Новобаварського районного відділу у м. Харкові Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області проведена повторна позапланова перевірка додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на території та будівлях державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" за адресою: м. Харків, Григорівське Шосе, буд. 56, за результатами якої складено акт № 33 від 11.02.2020.

З вказаного акту вбачається, що відповідачем не усунуто наступні порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей:

- відсутні протипожежні двері в протипожежних перегородках та стінах на сходових клітках при виході на горище та в підвал навчального корпусу та в будівлі майстерень, а також в протипожежній перегородці приміщення книгосховища бібліотеки навчального корпусу;

- в будівлях дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- в приміщеннях з перебуванням людей в будівлі майстерень на вікнах встановлені глухі (незнімні) грати;

- двері на другому шляху евакуації з першого поверху майстерень відчиняються не в напрямку евакуації;

- висота дверного пройму другому шляху евакуації з першого поверху учбового корпусу та будівлі майстерень менше 2 м.;

- евакуаційний вихід з приміщення бібліотеки має висоту менше 2 м та ширину менше 0,8 м.;

- евакуаційні шляхи не обладнані евакуаційним освітленням в повному обсязі;

- на першому поверсі приміщень майстерень при виході з будівлі на основному шляху евакуації влаштований поріг, що перешкоджає вільній евакуації людей;

- на сходовій клітці будівлі майстерні зняті двері;

- в приміщеннях будівлі гаражів, в приміщенні навчального класу на першому поверсі будівлі майстерень використовуються електричні розетки та вимикачі встановлені на горючу основу;

- відсутні пристрої захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

- будинки, приміщення та споруди не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, системою передавання тривожних сповіщень);

- тиск в системі внутрішнього протипожежного водогону, що забезпечує роботу пожежних кран-комплектів менший ніж необхідний для подачі води па гасіння ймовірної пожежі;

- не всі приміщення забезпечені первинними засобами пожежогасіння;

- пожежний щит, який розміщений на території об`єкту, не забезпечений необхідною кількістю засобів пожежогасіння;

- другий поверх приміщень будівлі майстерні не забезпечений другим евакуаційним виходом.

Щодо правового регулювання спірних правовідносин, суд вказує наступне.

Відповідно до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, яке затверджене Указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20/2013, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади та здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

Державна служба з надзвичайних ситуацій України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 2013 року № 33 "Про утворення територіальних органів Державної служби з надзвичайних ситуацій та визнання такими, що втратили чинність, деяких Постанов Кабінету Міністрів України» , утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з надзвичайних ситуацій, яким є Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.

Головне управління є територіальним органом виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, рятувальних справах та гасіннях пожеж, профілактики травматизму невиробничого характеру, та діє на підставі Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.

Головне управління, згідно з покладеними на нього завданнями на відповідній території, здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства; здійснює інші повноваження, визначені законами України та покладені на ДСНС України Президентом України.

Пунктом 3 Типового положення про територіальні органи міністерства та іншого центрального органу виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 563, визначено, що завданням територіальних органів є реалізація повноважень міністерства та іншого центрального органу виконавчої влади на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з частиною четвертою статті 4 вказаного Закону виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Відповідно до ч. 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до ч.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно з частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Пунктами 1, 2 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Згідно з ч.2 цієї статті повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств можливе лише за рішенням адміністративного суду, прийнятим за зверненням центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки. Такі заходи можуть бути застосовані на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

25.02.2020 представники відповідача на усунення порушень, встановлених актом № 33 від 11.02.2020, надали до суду копії посвідчень про проходження навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну", копію договору про розірвання договору оренди від 02.01.2020, інструкцію для осіб, що відповідають за протипожежний огляд приміщень перед закриттям, інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей у разі виникнення пожежі, фотокартки.

При цьому, судовим розглядом встановлено, що відповідачем на час розгляду даної справи не усунуто порушення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема: в будівлях дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; в приміщеннях з перебуванням людей в будівлі майстерень на вікнах встановлені глухі (незнімні) грати; відсутні пристрої захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; будинки, приміщення та споруди не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, системою передавання тривожних сповіщень); тиск в системі внутрішнього протипожежного водогону, що забезпечує роботу пожежних кран-комплектів менший ніж необхідний для подачі води па гасіння ймовірної пожежі; другий поверх приміщень будівлі майстерні не забезпечений другим евакуаційним виходом.

Стосовно вказаних порушень представники державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" зазначили, що для їх усунення необхідні додаткові кошти. У зв`язку з чим, 13.02.2020 відповідач звернувся до директора Департаменту освіти Харківської міської ради з листом № 69 для виділення відповідних коштів.

Аналізуючи положення Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та статей 68, 70 Кодексу цивільного захисту України, слід дійти висновку, що цими правовими нормами установлена можливість застосування різних заходів реагування за одні й ті самі порушення, при цьому критерієм їх розмежування є створення такими порушеннями загрози життю та здоров`ю людей і саме наявність такої загрози надає можливість для застосування адміністративним судом заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень.

У контексті спірних правовідносин, загрозу життю та здоров`ю людей створюють такі порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства, які можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища (пункт 32 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України).

Саме такі порушення вимагають вжиття заходів реагування адміністративним судом у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень.

Суд зауважує, що не усунуті відповідачем порушення створюють безпосередній ризик для виникнення і розвитку пожеж на території державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" та може призвести до реальної загрози життю та здоров`ю людей.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача.

Згідно положень ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин 1 та 3 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

Згідно положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, вимоги позивача підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (місцезнаходження: вул. Шевченка, буд. 8, м. Харків, 61013, ідентифікаційний код: 38631015) до державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" (місцезнаходження: вул. Мала Панасівська, буд. 1, м. Харків, 61052, ідентифікаційний код - 01562680) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити в повному обсязі.

До повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, експлуатацію будівель державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну", за адресою: 61052, м. Харків, вул. Мала Панасівська, буд. 1, зупинити повністю шляхом їх знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання, у зв`язку з чим, зобов`язати керівництво державного професійно-технічного навчального закладу "Регіональний центр професійної освіти ресторанно-готельного, комунального господарства, торгівлі та дизайну" негайно припинити використання цих будівель з метою проведення будь якої діяльності, не пов`язаної з усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Обов`язок щодо забезпечення виконання рішення суду в частині здійснення державного нагляду (контролю) за усуненням порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 27 лютого 2020 року.

Суддя А.С. Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2020
Оприлюднено28.02.2020
Номер документу87860824
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/14478/19

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 21.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Постанова від 21.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 30.04.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Рішення від 25.02.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Рішення від 25.02.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні