Ухвала
від 27.02.2020 по справі 458/26/20
СКОЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 458/26/20

№ провадження 1-кс/453/77/20

У Х В А Л А

про відмову у призначенні та наданні дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності

27 лютого 2020 року м. Сколе

Слідчий суддя Сколівського районного суду Львівської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання слідчого СВ Турківського ВП Самбірського ВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 про призначення та надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності, -

в с т а н о в и в:

Слідчий СВ Турківського ВП Самбірського ВП ГУ НП у Львівській області, старший лейтенант поліції ОСОБА_3 звернувся у суд із клопотанням, погодженим начальником Турківського відділу Самбірської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , у рамках кримінального провадження № 12020140300000010, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 09.01.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України, в якому просить призначити та надати з 06.04.2020 року у термін 15-ть робочих днів Західному офісу Державної аудиторської служби України дозвіл на проведення позапланової документальної виїзної ревізії з окремих питань фінансово-господарської діяльності у навчальному закладі «Турківський професійний ліцей» (місцезнаходження: 82500, Львівська область, м. Турка, вул. Молодіжна, буд. 39; код ЄДРПОУ 02545815) з питань законності нарахування і виплати у період з 01.01.2013 року по 01.01.2020 року стипендії особам, які навчалися у Турківському професійному ліцеї.

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що в ході досудового слідства було встановлено, що учні які навчались у Турківському професійному ліцеї, перебували за кордоном, а вчителі та майстри даного навчального закладу ставили відмітки про їх перебування на навчанні. У зв`язку із цим учні отримували стипендії за навчання у Турківському професійному ліцеї, який знаходиться за адресою: Львівська область, м. Турка, вул. Молодіжна, буд. 39, код ЄДРПОУ: 02545815, тобто вносились неправдиві відомості до журналів теоретичного навчання та журналів виробничого навчання за період навчального процесу 2015-2016 рр., 2016-2017 рр., 2017-2018 рр., 2018-2019 рр., а також про складання іспитів. Зокрема учень Турківського професійного училища ОСОБА_5 , який згідно наказу № 3 «3-УДЗ» від 02.09.2013 року зарахований до складу учнів та йому виплачувалась стипендія, згідно відповіді з прикордонної служби протягом серпня-листопада 2014 року перебував за кордоном.

З метою встановлення усіх обставин, які мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, визначення розміру завданої шкоди державі, необхідні спеціальні знання та проведення виїзної позапланової документальної ревізії.

Слідчий СВ Турківського ВП Самбірського ВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 та начальник Турківського відділу Самбірської місцевої прокуратури Львівської області ОСОБА_6 , який входить у групу прокурорів у кримінальному провадженні, у судове засідання не з`явилися, їх неявка не є перешкодою для розгляду справи.

Відтак, технічна та відеофіксація судового засідання у даній справі не здійснювалася.

Розглянувши справуза клопотаннямпропризначення та надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності, вважаю, що у такому слід відмовити, з наступних підстав.

Так, звертаючись до суду із даним клопотанням, слідчий за погодженням із прокурором виходив з положень ст. ст. 9, 84, 89, 93 та 99 КПК України, а також з того, що згідно положень ст. ст.2,8,10Закону України«Про основнізасади здійсненнядержавного фінансовогоконтролю вУкраїні» вказана ревізія віднесена до компетенції органів Державної аудиторської служби України. Згідно вимог ч. ч. 7, 8, 11ст.11Закону України«Про основнізасади здійсненнядержавного фінансовогоконтролю вУкраїні» позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органамидержавного фінансового контролю за судовими рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості.

Разом з тим, слідчим та прокурором не враховані ті обставини, що чинний КПК Українипрямо непередбачає повноваженняслідчого абопрокурора призначатиревізії таперевірки упорядку,визначеному законом.Дійсно,у редакції,що діяладо 15.07.2015року,КПК Українипередбачав такіповноваження упункті 6ч.2ст.36і пункті4ч.2ст.40КПК України.Однак підпунктом12пункту 5Розділу ХІІ«Прикінцеві положення»Закону України«Про прокуратуру»з перелікуповноважень прокурора(устатті 36КПК України)і слідчого(устатті 40КПК України)це повноваженнябуло виключено.Закон набравчинності 15.07.2015року.Таким чином,законодавець визначив,що з15.07.2015року прокурорі слідчийне маютьповноважень призначатиревізії іперевірки.Крім того,у томуж пунктіЗакону України«Про прокуратуру»передбачено,щонедопустимими єтакож докази,що булиотримані після початку кримінального провадження шляхом реалізації органами досудового розслідування чи прокуратури своїх повноважень, не передбачених цим Кодексом, для забезпечення досудового розслідування кримінальних правопорушень.

Таким чином, слідчий суддя переконаний, що законодавець не тільки забрав у слідчого і прокурора повноваження призначати ревізії та перевірки, але й встановив, що будь-які докази, отримані внаслідок такої не передбаченої КПК України перевірки чи ревізії, є недопустимими.

Щодо посилань слідчого на положення ст. ст. 89, 93 КПК України, то частиною 2ст.93КПК Українипередбачено,серед іншого,що збираннядоказів можливеза допомогоювитребуваннята отриманнявисновківревізій таактів перевірок,а частина2ст.89КПК Українивизначає якджерело доказів,серед іншого,акти перевірок.Однакці положення процесуального закону аж ніяк не дають повноважень слідчому судді надавати дозвіл на призначення перевірки. Використання виразу «витребування та отримання»передбачає повноваження використовувати у якості доказів висновки ревізій і актів перевірок (як і будь-які інші документи), що існують незалежно від кримінального розслідування. Процесуальний закон чітко відрізняє документи, створені у межах кримінального провадження, від документів, походження яких не залежить від кримінального провадження, і підпорядковує ці два типи документів різному правовому режиму. Тому помилково виводити з повноваження «витребувати» повноваження «призначити» перевірку.

Саме такий висновок зробив Верховний Суд у справі № 243/6674/17-к, провадження № 51-499км17, постановляючи 06.03.2018 року ухвалу про передачу на розгляд Великої Палати кримінальне провадження за касаційною скаргою представника ТОВ «Науково-виробниче об`єднання «Синтоп» ОСОБА_7 на ухвалу Апеляційного суду Донецької області від 30.08.2017 року про відмову у відкритті апеляційного провадження, котра у подальшому не відступила від викладеної правової позиції про можливість оскарження в апеляційному порядку таких ухвал слідчого судді з підстав постановлення таких ухвал без відповідних повноважень, у порушення вимог закону.

Наведений вище висновок Верховного Суду не може залишитися поза увагою слідчого судді і під час розгляду даної справи.

Відтак, слідчий суддя переконаний, що призначивши та надавши слідчому дозвіл на проведення позапланової перевірки, буде мати місце вихід за межі наданих повноважень, а прийняте рішення буде мати усі ознаки такого, яке після 15.07.2015 року не передбачене кримінальним процесуальним законодавством, у зв`язку з чим підстав для задоволення клопотання слідчого СВ Турківського ВП Самбірського ВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 про призначення та надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності у слідчого судді немає і таке задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 40, 89-93, 110, 309, 369, 372 КПК України, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні клопотання слідчого СВ Турківського ВП Самбірського ВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 про призначення та надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності, - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя

Сколівського районного суду

Львівської області ОСОБА_1

СудСколівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення27.02.2020
Оприлюднено06.02.2023
Номер документу87885422
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —458/26/20

Ухвала від 02.07.2020

Кримінальне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Карнасевич Г. І.

Ухвала від 18.06.2020

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Каблак П. І.

Ухвала від 27.02.2020

Кримінальне

Сколівський районний суд Львівської області

Микитин В. Я.

Ухвала від 19.02.2020

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Стельмах І. О.

Ухвала від 10.02.2020

Кримінальне

Самбірський міськрайонний суд Львівської області

Карнасевич Г. І.

Ухвала від 16.01.2020

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні