КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 лютого 2020 року № 320/7190/19
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці в Київській області до Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль" про застосування заходів реагування,
в с т а н о в и в:
Головне управління Держпраці у Київській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль", в якому просить суд застосувати до Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль" заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді запинки робіт, а саме:
- з експлуатації високовольтних комірок типу КСО-272 та КСО-399 10 кВ в ЗТП-317;
- силовий трансформатор, КЛ-0,4 (кабельні лінії) кВ від ЗТП-317 (закрита трансформаторна підстанція) в бік заводу, шляхом відключення від електричних мереж електропостачальної організації та газопроводів середнього тиску 21,1 м.п., газопровід низького тиску 99 м.п., ШП-2 - 1 шт., котел газовий - 5 шт., за адресою: Київська область, м. Васильків, вул. Тракторна, 11-а.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль", за результатами якої було складено акт від 01.06.2018 №5.1/302/58, в якому зафіксовано ряд порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю працівників товариства. Також за результатами проведеного заходу було складено припис, яким відповідача зобов`язано усунути, у визначені в ньому строки, виявлені в акті перевірки порушення. Разом з тим, в ході проведення повторної позапланової перевірки виконання вимог раніше виданого припису, посадовими особами відділу нагляду на виробництві і на об`єктах підвищеної небезпеки Головного управління Держпраці у Київській області встановлено, що відповідачем не усунуто зазначені в ньому порушення. Враховуючи, що виявлені порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю, позивач просить застосувати до відповідача заходи реагування згідно з ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.12.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Вказаною ухвалою встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
Копію ухвали суду вручено відповідачу 09.01.2020, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №0113331497354.
Частинами 5 та 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. На час прийняття рішення у даній справі відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався, жодних доказів або пояснень суду не надав.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
У період з 21.05.2018 по 01.06.2018 посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області на підставі наказу від 07.05.2018 №1462 та направлення на перевірку від 10.05.2018 №5.1/70 проведено планову перевірку Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль" з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) від 01.06.2018 №5.1/302/58, в якому зафіксовано 35 порушення, та видано припис від 01.06.2018 №5.1/302/58.
Головним управлінням Держпраці у Київській області були видані наказ від 20.11.2019 №5922 та направлення від 20.11.2019 №5.1/418 на проведення позапланової перевірки Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль" щодо виконання вимог раніше виданого припису від 01.06.2018 №5.1/302/58 у період з 25.11.2019 по 29.11.2019.
У період з 25.11.2019 по 29.11.2019 посадовими особами Головного управління Держпраці у Київській області проведено позапланову перевірку Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль" з питань виконання вимог припису від 01.06.2018 №5.1/302/58.
За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) від 29.11.2019 №5.1/302/320 (далі - Акт перевірки).
Зокрема, в Акті перевірки зафіксовано 11 порушень, які стали підставою для звернення до суду з позовом про застосування заходів реагування, а саме:
- керівником підприємства не отримано дозвіл на експлуатацію електричного устаткування електричних станцій та мереж, технологічного електрообладнання напругою понад 1000В (високовольтних комірок типу КСО-272 та КСО-399 10 кВ в ЗТП-317; силовий трансформатор) та дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки - на технічне обслуговування устаткування підвищеної небезпеки, а саме електричного устаткування станцій та мереж напругою понад 1000В. Порушено п.8 додатку №3 та п.2 п. додатку № 2 "Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107;
- керівник підприємства не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електрогосподарства відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: наказу про призначення особи, яка буде заміщати відповідального за електрогосподарство. Порушено: п. 1.3.1. НПАОП 40.1-1.21-98 "Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів";
- не погоджено з Держпрацею перелік осіб які мають право ведення оперативних переговорів з енергопостачальною організацією. Порушено: п. 2.2.11 НПАОП 40.1-1.21-98 "Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів";
- відсутній перелік осіб, які мають право ведення оперативних переговорів з енергопостачальною організацією. Порушено: п. 2.2.11 НПАОП 40.1-1.21-98 "Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів";
- не проведено опосвідчення стану безпеки електроустановок та не визначено рівень безпечного стану даних електроустановок. Порушено: п. 8.1 НПАОП 40.1-1.21-98 "Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів";
- на підприємстві не укомплектовані в повному обсязі засоби захисту від враження електричним струмом відповідно до норм комплектування. Порушено: п. 4.2.9. НПАОП 40.1-1.07-01. "Правила експлуатації електрозахисних засобів";
- керівник підприємства не забезпечив достатню кількість електротехнічних працівників. Порушено: п. 1.3 НПАОП 40.1-1.21-98 "Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів";
- керівник ДП "Стімекс-профіль" не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електрогосподарства відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: призначив відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства начальника енерго-механічного відділу ( ОСОБА_1 , який не пройшов перевірку знань у встановленому порядку ( ОСОБА_1 згідно посвідчення № 000-109- 2017-01, виданого Учбово-курсового комбінату ТОВ НВК Вектор , не пройшов перевірку знань в комісії відповідного територіального органу Держпраці). Порушено п. 4.4. НПАОП 0.00-4.12-05 "Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці", п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 "Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів";
- "Журнал обліку та зберігання захисту" відсутній. Порушено п. 4.4.2. НПАОП 40.1-1.07-01 "Правила експлуатації електрозахисних засобів";
- не отриманий дозвіл на експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки (обладнання за адресою: Київська обл., м. Васильків, вул. Тракторна, 11А). Порушено: вимоги ст. 21 Закону України "Про охорону праці", п. п. 2, 9 додатку 3, "Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018р. № 48, п. 3.1 розділ III НПАОП 0.00-1.76-15 "Правила безпеки систем газопостачання" (далі - ПБСГ), затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 285 від 15.05.2015, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 08.06.2015 за № 674/27119;
- не виконано технічне обстеження підземного газопроводу середнього тиску, в тому числі комплексне приладове обстеження - КПО (не проведена перевірка якості захисного ізоляційного покриття інструментальним методом: товщини захисного покриття, адгезії захисного покриття, перехідного електричного опору захисного покриття, наявності або відсутності захисного потенціалу між газопроводом і землею та його величини). Порушено: п. 1.16 розділ V ПБСГ, п. п. 7.3.11. 7.3.4-7.3.6 ДСТУ Б В.2.5.-29: 2006 "Система газопостачання. Газопроводи підземні сталеві. Загальні вимоги до захисту від корозії".
У зв`язку з виявленням вказаних порушень, позивачем попереджено відповідача про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва), а саме:
- з експлуатації високовольтних комірок типу КСО-272 та КСО-399 10 кВ в ЗТП-317;
- силовий трансформатор, КЛ-0,4 (кабельні лінії) кВ від ЗТП-317 (закрита трансформаторна підстанція) в бік заводу, шляхом відключення від електричних мереж електропостачальної організації та газопроводів середнього тиску 21,1 м.п., газопровід низького тиску 99 м.п., ШП-2 - 1 шт., котел газовий - 5 шт., за адресою: Київська область, м. Васильків, вул. Тракторна, 11-а.
Вказані правопорушення зазначені в розділі 5 Акта перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) від 29.11.2019 №5.1/302/320.
Враховуючі характер виявлених під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до норм статті 1 вказаного Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
У відповідності до статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Приписами норми частини першої статті 39 Закону України "Про охорону праці" передбачено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, зокрема, мають право видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов`язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об`єктів підвищеної небезпеки, а також забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
У відповідності до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №96 (далі - Положення) державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з пунктом 7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Підпунктом 16 пункту 4 Положення передбачено, що Держпраці здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці, навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.
Абзацом 1 ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною 7 ст. 7 цього Закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
З аналізу наведених вище положень слідує, що підставою для звернення з позовом до суду про застосування заходів реагування є виявлення органом нагляду (контролю) порушення вимог законодавства, про що зазначається в акті перевірки.
Як встановлено судом, під час перевірки Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль" з питань дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, позивачем встановлено порушенням вимог Закону України "Про охорону праці".
При цьому, зазначені акти перевірок підписані директором Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль" без зауважень.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про охорону праці" роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.
Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Вимогами ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги, що відзиву на позовну заяву та жодних доказів, які б спростовували доводи позивача, викладені в адміністративному позові, відповідачем до суду не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Щодо вимоги позивача щодо звернення рішення суду до негайного виконання, суд звертає увагу, що вичерпний перелік випадків, у разі яких суд зобов`язаний або має право звернути рішення суду до негайного виконання, викладений у ч.ч. 1, 2 ст. 371 Кодексу адміністративного судочинства України.
У даному випадку, предмет розгляду даної справи не підпадає під критерії, встановлені вказаними положеннями, а отже підстави для звернення рішення суду до негайного виконання відсутні.
Частиною 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Позивач не надав суду доказів понесення ним витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, тому такі витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Застосувати до Дочірнього підприємства "Стімекс-Профіль" (08600, Київська область, м. Васильків, вул. Тракторна, 11-а., код ЄДРПОУ: 32117216) заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки робіт, а саме:
- з експлуатації високовольтних комірок типу КСО-272 та КСО-399 10 кВ в ЗТП-317;
- силового трансформатору КЛ-0,4 (кабельні лінії) кВ від ЗТП-317 (закрита трансформаторна підстанція) в бік заводу, шляхом відключення від електричних мереж електропостачальної організації та газопроводів середнього тиску 21,1 м.п., газопровід низького тиску 99 м.п., ШП-2 - 1 шт., котел газовий - 5 шт., за адресою: Київська область АДРЕСА_1 Васильків, вул. Тракторна, 11-а, до усунення порушень, вказаних у приписі Головного управління Держпраці у Київській області від 01.06.2018 №5.1/302/58 та Акті перевірки від 29.11.2019 №5.1/302/320, та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Василенко Г.Ю.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2020 |
Оприлюднено | 02.03.2020 |
Номер документу | 87892342 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні