ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.007140
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 лютого 2020 року
м. Львів, вул. Чоловського, 2
Львівський окружний адміністративний суд, суддя Грень Н.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Львівського комунального підприємства «Дністер» про застосування заходів реагування, -
в с т а н о в и в :
29.12.2019 до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Держпраці у Львівській області до Львівського комунального підприємства «Дністер, в якій позивач просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ЛКП «Дністер» , а саме, заборонити експлуатацію:
- пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-2576 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2577 (2 під`їзд) вул. Дунайська, буд. 6), (реєстр. № Л-2562 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2563 (2 під`їзд) вул. Раковського, буд. 23), (реєстр. №Л-1422 (1 під`їзд), реєстр. №Л-1423 (2 під`їзд) вул. Вигін, буд. 3) до усунення зазначених у позовній заяві порушень.
В обгрунтування позовних вимог зазначено, що в результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення вимог чинних нормативно - правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю працівників Львівського комунального підприємства Дністер . Позивач зазначає, що у зв`язку з виникненням умов, за яких подальша експлуатація пасажирських ліфтів становить загрозу здоров`ю і життю мешканців будинків, де зазначені пасажирські ліфти експлуатуються існують передбачені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підстави для застосування заходів реагування та заборони експлуатації зазначених пасажирських ліфтів. У зв`язку з вищенаведеним адміністративний позов просить задоволити в повному обсязі.
Станом на момент розгляду справи та прийняття судом рішення відповідач відзиву на позовну заяву не подав. Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою судді від 03.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі.
Суд, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Уповноваженими посадовими особами Головного управління Держпраці у Львівській області відповідно до наказу від 29.11.2019 №2338-П та направлення про проведення перевірки від 29.11.2019 №2338 в період з 02.12.2019 по 06.12.2019 проведено планову перевірку Львівського комунального підприємства «Дністер» щодо дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
За результатами перевірки складено акт від 06.12.2019 №13/01/156/1275.
Як слідує зі змісту акта перевірки, плановою перевіркою встановлено, зокрема, ряд порушень відповідачем вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при експлуатації пасажирських ліфтів, які створюють загрозу життю та здоров`ю мешканців багатоквартирних житлових будинків, де вказані пасажирські ліфти експлуатуються, а саме:
1) Допущено до роботи пасажирські ліфти (реєстр.№Л-2576 (1 під`їзд), реєстр.№Л-2577 (2 під`їзд), по вул. Дунайська 6), (реє. №Л-2562 (1 під`їзд), реєстр.№Л-2563 (2 під`їзд), по вул. Раковського 23), (реєстр.№Л-1422 (1 під`їзд), реєстр.№Л-1423 (2 під`їзд), по вул. Вигін 3) м. Львів без проведення технічного огляду та експертного обстеження, що є порушенням п.9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів, далі НПАОП 0.00-1.02- 08.
2) Не проведено експертне обстеження пасажирських ліфтів (реє. №Л-2576 (1 під`їзд), реє.№Л-2577(2 під`їзд), по вул. Дунайська 6), (реє.№Л-2562(1 під`їзд), реє.№Л-2563 (2 під`їзд по вул. Раковського 23), (реє.№Л-1422 (1 під`їзд), реє.№Л-1423(2 під.), по вул. Вигін 3) м. Львів після закінчення граничного строку експлуатації, що є порушенням п.9.6.1 НПАОП 0.00-1.02-08.
3) Не проведено позачерговий технічний огляд пасажирських ліфтів (реєстр.№Л-2576 (1 під`їзд), реєстр.№Л-2577 (2 під`їзд), по вул. Дунайська 6), (реєстр.№Л-2562 (1 під`їзд реєстр.№Л-2563(2 під`їзд), по вул.Раковського 23), (реє.№Л-1422 (1 під.), реєстр.№Л-1423 (2 під`їзд), по вул. Вигін 3) м. Львів після за-кінчення граничного строку експлуатації, що є порушенням п. 9.5.1 НПАОП 0.00-1.02-08.
4) Пасажирські ліфти (реє.№Л-2562 (1 під`їзд), реєстр.№Л-2563 (2 під`їзд), по вул. Раковського 23), (реєстр.№Л-1422 (1 під`їзд), реєстр.№Л-1423 (2 під`їзд), по вул.Вигін 3) м.Львів не забезпечено паспортами від заводу виробника, що є порушенням п. 7.1.3 НПАОП 0.00-1.02-08.
5) Не проведено навчання працівника, відповідального за організацію експлуатації ліфтів, що є порушенням п.9.7.1, п.9.7.2 НПАОП 0.00-1.02-08.
При вирішенні спору по суті суд керувався наступним.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V).
Статтею 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини першої та четвертої статті 4 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа. Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно з частиною сьомою статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення №96), Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з пунктом 7 Положення №96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до Положення №96 управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.
Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII передбачено, що державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням та базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно з частиною п`ятою статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Судом встановлено, що саме порушення відповідачем вимог законодавчих актів з охорони праці та промислової безпеки при експлуатації пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-2576 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2577 (2 під`їзд) вул. Дунайська, буд. 6), (реєстр. № Л-2562 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2563 (2 під`їзд) вул. Раковського, буд. 23), (реєстр. №Л-1422 (1 під`їзд), реєстр. №Л-1423 (2 під`їзд) вул. Вигін, буд. 3), експлуатацію яких позивач просить зупинити, стали підставою звернення до суду з даним позовом, оскільки експлуатація вищезазначених пасажирських ліфтів, без усунення порушень, становить загрозу життю та здоров`ю мешканців багатоквартирних житлових будинків.
Матеріалами справи підтверджується наявність порушень Львівським комунальним підприємством «Дністер» вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при експлуатації пасажирських ліфтів, які створюють загрозу життю та здоров`ю мешканців багатоквартирних житлових будинків, де вказані пасажирські ліфти експлуатуються.
Доказів усунення виявлених порушень відповідачем не надано.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпраці у Львівській області щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом заборони експлуатації пасажирських ліфтів пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-2576 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2577 (2 під`їзд) вул. Дунайська, буд. 6), (реєстр. № Л-2562 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2563 (2 під`їзд) вул. Раковського, буд. 23), (реєстр. №Л-1422 (1 під`їзд), реєстр. №Л-1423 (2 під`їзд) вул. Вигін, буд. 3) м. Львів є обґрунтованими, підтверджуються наявними у матеріалах справи доказами та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
в и р і ш и в :
позов задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Львівського комунального підприємства «Дністер» (місцезнаходження: 79035, м. Львів, вул. Дністерська, 16, код ЄДРПОУ 39778297) шляхом заборони експлуатації пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-2576 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2577 (2 під`їзд) вул. Дунайська, буд. 6), (реєстр. № Л-2562 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2563 (2 під`їзд) вул. Раковського, буд. 23), (реєстр. №Л-1422 (1 під`їзд), реєстр. №Л-1423 (2 під`їзд) вул. Вигін, буд. 3), до усунення порушень у сфері охорони праці та промислової безпеки.
Судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.
Повне рішення суду складено та підписано 27.02.2020.
Суддя Грень Н.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2020 |
Оприлюднено | 02.03.2020 |
Номер документу | 87892345 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні