РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
28 лютого 2020 року м. Рівне №460/465/20 Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жуковської Л.А. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_2 доГоловного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про зобов`язання внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо застрахованої особи ОСОБА_1 шляхом виключення відомостей про страховий стаж за період роботи з лютого 2009 року по березень 2010 року у Відділі охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 27.11.2019 до Березнівського відділу обслуговування громадян управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду в Рівненській області було подано пакет документів для попереднього опрацювання щодо призначення пенсії, однак в ході перегляду вказаних документів, було повідомлено, що за 2009-2010 роки в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування в індивідуальних відомостях про застраховану особу, щодо нього міститься інформація, що окрім того, що він здійснював догляд за дитиною та отримував відповідну компенсацію, він ще працював та отримував дохід у Відділі охорони здоров`я Березнівської РДА (код ЄДРПОУ 35491785). Проте, позивач зазначає, що він ніколи не працював у даній організації, замість цього у вказаний період там працювала дружина позивача ОСОБА_2 . Вказує про те, що Відділом охорони здоров`я Березнівської РДА (код ЄДРПОУ 35491785) при подачі звітності за лютий 2009 року - березень 2010 року до органу Пенсійного Фонду України попущено помилку у зазначені РНОКПП ОСОБА_2 помилково зазначено РНОКПП її чоловіка. У зв`язку з чим, відбулося невірне відображення даних в індтвідуальних відомостях про застраховану особу позивача у реєстрі страхованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України (форма ОК-5). Зазначає про те, що він не може реалізувати своє право на призначення пенсії за віком. 09.12.2019 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області із заявою про коригування відомостей в індивідуальних відомостях про застраховану особу у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України та додав копії підтверджуючих документів. Проте, 09.01.2020 Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області надало відповідь, з якої вбачається, що питання внесення змін до реєстру застрахованих осіб може бути вирішено на підставі рішення суду. Враховуючи викладене, просить суд позов задовольнити.
Ухвалою суду від 31.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Залучити до участі у справі в якості третьої осіб, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2 .
11.02.2020, у встановленні судом строки, третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2 подано пояснення щодо позову. Зі змісту яких вбачається, що остання не заперечує щодо задоволення позовних вимог.
19.02.2020, у встановленні судом строки, відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву. Зі змісту якого вбачається, що відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог. В обґрунтування своїх заперечень зазначає, що внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо застрахованої особи ОСОБА_1 шляхом виключення відомостей про страховий стаж за період роботи з лютого 2009 року по березень 2010 року у Відділі охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації немає можливості, оскільки Відділ охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації ліквідований, а відомості вносяться лише після проведення перевірки. Враховуючи викладене, просили в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Враховуючи, що розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, то відповідно до ч.4 ст.229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Повно та всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення.
Судом встановлено, що відповідно до запису № 7 в трудовій книжці позивача серії НОМЕР_1 ОСОБА_1 04.02.2009 закінчено виплату допомоги по безробіттю.
З 04.02.2009 записи в трудовій книжці ОСОБА_1 відсутні (а.с.19-20).
Відповідно до листа №1380 від 02.12.2019 трудового архіву Березнівського району відомості про нараховану заробітну плату ОСОБА_1 за період роботи 2009- 2010 роки у Відділі охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації відсутні (а.с.18).
Водночас, архівною довідкою трудового архіву Березнівського району Рівненської області від 16.12.2019 №1423 підтверджено про нарахування заробітної плати ОСОБА_2 за 2009 - 2010 роки (а.с.21).
Відповідно до копії індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_2 номер облікової картки застрахованої особи зазначено як: НОМЕР_2 . Також у даних відомостях є дані про заробіток за вказаний період (а.с.22).
Згідно з відомостями про нарахування заробітку (доходу) застрахованим особам Відділом охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації за січень 2010 року, лютий 2010 року та березень 2010 року у графі номер облікової картки застрахованої особи ОСОБА_2 вказано 237051823 (а.с.23-25).
Судом також встановлено, що відповідно до довідки про присвоєння ідентифікаційного номера ОСОБА_2 одержала ідентифікаційний номер НОМЕР_3 .
Водночас, відповідно до картки фізичної особи - платника податків ОСОБА_1 одержав ідентифікаційний номер НОМЕР_2 (а.с.15).
09.12.2019 ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області із заявою про коригування відомостей в індивідуальних відомостях про застраховану особу у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України та додав копії підтверджуючих документів (а.с.26)
Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області листом від 09.01.2020 №Г-5580/07.1-59 повідомило позивача, що внесення змін до реєстру застрахованих осіб у даному випадку може бути вирішено на підставі рішення суду (а.с.27).
Враховуючи викладене у листі Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області від 09.01.2020 №Г-5580/07.1-59 позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI) пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом.
Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстр (п.2, 3 ч.1 ст.14-1 Закону № 2464-VI).
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-IV (далі - Закон №1058-IV).
Згідно з ст. 1 Закону №1058-IV застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.
Страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески.
Страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.
Пунктами 4, 5 статті 16 Закону №1058-IV встановлено, що застрахована особа має право отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у тому числі інформацію, що відображає обсяг пенсійних коштів на її накопичувальному пенсійному рахунку в Накопичувальному фонді або індивідуальному пенсійному рахунку в недержавному пенсійному фонді - суб`єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення, якщо застрахована особа обрала такий недержавний пенсійний фонд, та стан здійснення пенсійних виплат за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду, та в порядку, визначеному цим Законом та звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Положеннями ст. 21 Закону №1058-IV визначено персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.
На кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки.
Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.
Персональна електронна облікова картка застрахованої особи повинна містити такі відомості: умовно-постійна частина персональної електронної облікової картки, зокрема, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки та офіційно повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті).
Частина персональної електронної облікової картки, яка відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплачених страхових внесків та інші відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат: код згідно з ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки та офіційно повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті) страхувальника (платника); рік, за який внесено відомості; розмір страхового внеску за відповідний місяць; сума сплачених страхових внесків за відповідний місяць; страховий стаж; кількість відпрацьованих застрахованою особою календарних днів (годин) за відповідний місяць; ознака особливих умов праці, що дають право на пільги в системі пенсійного забезпечення; сума заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), з якої сплачено страхові внески за відповідний місяць.
Відповідно до ч.1, 2 ст. 24 Закону №1058-IV страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Згідно з ст.16 Закону № 2464-VI державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.
Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування затверджене постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 ( у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018) та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.07.2014 за № 785/25562 (далі - Положення).
Пунктами 3, 4 розділу IV "Дані облікової картки Реєстру застрахованих осіб, зміни та уточнення до них" Положення передбачено, що відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.
У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.
Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.
Враховуючи викладене, суд зазначає, що відомості про періоди трудової діяльності застрахованих осіб у подальшому є підставою для призначення та здійснення такій особі пенсійних виплат.
Судом було встановлено, що у період з лютого 2009 року по березень 2010 року у Відділі охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації працювала Герасимчук Неля Миколаївна.
Вказані обставини підтверджуються належними та допустимими доказами, долученими до матеріалів справи.
Проте, ОСОБА_1 у період з лютого 2009 року по березень 2010 року у Відділі охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації не працював, що сторонами не заперечується.
Судом також встановлено, що Відділом охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації при поданні відомостей про нарахування заробітку (доходу) застрахованим особам, у графі: номер облікової картки застрахованої особи ОСОБА_2 вказано: " НОМЕР_4 ".
У ході розгляду справи судом встановлено, що ідентифікаційний номер 237051823 належить ОСОБА_1 (а.с.15).
Таким чином, Відділом охорони здоров`я Березнівської районної державної при поданні відомостей про нарахування заробітку (доходу) у графі номер облікової картки застрахованої особи ОСОБА_2 було помилково вказано номер облікової картки платника податків ОСОБА_1 .
Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підтверджено, що Відділ охорони здоров`я Березнівської районної державної припинено за рішенням засновників, про що 09.07.2018 внесено відповідний запис.
За таких обставин, враховуючи те, що в силу наведених вимог Положення підставою для внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб у разі ліквідації страхувальника є рішення суду та з огляду на встановлені обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для зобов`язання відповідача внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо застрахованої особи ОСОБА_1 шляхом виключення відомостей про страховий стаж за період роботи з лютого 2009 року по березень 2010 року у Відділі охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У сукупності викладених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердженими належними доказами та відповідають чинному законодавству.
Згідно з ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Отже, на користь позивача слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненської області судовий збір у розмірі 840,80 грн., сплачений згідно квитанцій від 22.01.2020, оригінал якої знаходиться в матеріалах справи (а.с.12).
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (вул. Короленка, 7, м.Рівне, 33028, ЄДРПОУ 21084076) про зобов`язання вчинення певних дій, - задовольнити повністю.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо застрахованої особи ОСОБА_1 шляхом виключення відомостей про страховий стаж за період роботи з лютого 2009 року по березень 2010 року у Відділі охорони здоров`я Березнівської районної державної адміністрації.
Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненської області судовий збір у розмірі 840,80 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 28 лютого 2020 року.
Суддя Жуковська Л.А.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2020 |
Оприлюднено | 02.03.2020 |
Номер документу | 87893140 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Жуковська Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні