Рішення
від 28.02.2020 по справі 640/14276/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2020 року м. Київ № 640/14276/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ФАЛЬКОН про стягнення штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

Обставини справи:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася з позовом Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач, Комісія) до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ФАЛЬКОН (далі по тексту - відповідач, ТОВ Фінансова компанія ФАЛЬКОН ) в якому просила стягнути з відповідача штраф в розмірі 3400,00 грн. до Державного бюджету України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ТОВ Фінансова компанія ФАЛЬКОН не сплачено штрафні санкції у розмірі 3400,00 грн., які виникли на підставі постанови Комісії від 12.12.2018 року № 990/1441/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Ухвалою суду від 05.08.2019 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін та запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідно до ч. ч. 5,6 ст. 162 КАС України відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Станом на момент прийняття рішення у справі, відповідач не скористався своїм правом, передбаченим статтею 162 КАС України, та не подав до суду відзив на позовну заяву, а тому суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, дійшов наступних висновків.

Обставини встановлені судом і норми права, які застосував суд.

Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за №1070/2011 від 23.11.2011 року, на виконання Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Згідно пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.

Комісія здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

У своїй діяльності Комісія керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг визначено, що фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.

Так, 20.11.2018 року Комісією було складено Акт, про правопорушення вчинені ТОВ Фінансова компанія ФАЛЬКОН на ринку фінансових послуг № 1441/16-2/13.

Вказаний Акт було направлено на адресу позивача листом від 21.11.2018 року № 7991/16-8, з пропозицією особисто з`явитись керівнику ТОВ Фінансова компанія ФАЛЬКОН для надання пояснень та документів стосовно невиконання вимог законодавства.

Виходячи з матеріалів адміністративної справи, відповідач на пропозицію позивача не відреагував та жодних пояснень не надавав.

Відповідно до Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , враховуючи порушення ТОВ Фінансова компанія ФАЛЬКОН , Комісією застосовано захід впливу, шляхом винесення Постанови від 12.12.2018 року № 990/1441/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 3400,00 грн.

Зазначена постанова скерована Комісією на адресу відповідача 17.12.2018 року, що підтверджується копією конверту, який міститься в матеріалах справи та супровідного листа № 8618/16-8 від 14.12.2018 року.

На момент прийняття рішення у справі, відповідач не надав доказів сплати штрафу у розмірі 3400,00грн.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Положеннями частини першої статті 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно пункту 3 частини першої статті 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Судом не надається оцінка законності прийнятої Комісією постанови від 12.12.2018 року № 990/1441/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, у розмірі 3400,00 грн., адже наразі предметом спору є стягнення з відповідача штрафу в розмірі 3400,00 грн. до Державного бюджету України.

У свою чергу, ТОВ Фінансова компанія ФАЛЬКОН доказів оскарження вказаної постанови та/або доказів сплати визначеного постановою штрафу суду не надано.

Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на задоволення позовних вимог, та згідно з вимогами статті 139 КАС України, судові витрати на користь позивача не підлягають стягненню, оскільки він є суб`єктом владних повноважень.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 255 КАС України суд, -

В И Р І Ш И В:

Задовольнити адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ФАЛЬКОН про стягнення штрафу.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ФАЛЬКОН (код ЄДРПОУ 42114342, місцезнаходження: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд.2, офіс 206) до Державного бюджету (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень, 00 копійок).

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 КАС України.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України в редакції Закону №2147-VIII, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87894088
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/14276/19

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Рішення від 28.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні