Рішення
від 27.02.2020 по справі 240/12483/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2020 року м. Житомир справа № 240/12483/19

категорія 108090000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гуріна Д.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Житомирській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся" про стягнення заборгованості,

встановив:

21 грудня 2019 року до Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Житомирській області із позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся", у якому просить стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся" (далі - СТОВ "Полісся") прострочену заборгованість за бюджетними позиками в сумі 6737,73 грн.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що СТОВ "Полісся" є платником податків та за ним рахується прострочена заборгованість за бюджетними позиками у сумі 6737,73 грн. Просить стягнути з СТОВ "Полісся" 6737,73 грн заборгованості.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи та встановлено відповідачу строк для надіслання відзиву на адміністративний позов.

Відповідачу надіслана ухвала про відкриття провадження за адресою, зазначеною у позовній заяві, про отримання якої свідчить підпис уповноваженої особи відповідача у поштовому повідомленні про отримання поштового відправлення 6 січня 2020 року (а.с.27).

Відповідач вимоги ухвали суду від 26 грудня 2019 року у частині надіслання відзиву на адміністративний позов не виконав.

Згідно з частиною 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до положень частини 5 статті 262, частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Згідно з частиною 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов наступних висновків.

СТОВ "Полісся" зареєстровано як юридична особа 23 березня 2000 року та перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Житомирській області (а.с.11-16).

Згідно зі статтею 17 Бюджетного кодексу України (зі змінами та доповненнями) у разі виконання державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) гарантійних зобов`язань перед кредиторами шляхом здійснення платежів за рахунок державного (місцевого) бюджету або шляхом укладання з такими кредиторами договорів про реструктурування сум, повернення яких гарантовано, у суб`єктів господарювання, зобов`язання яких гарантовані, з моменту такого виконання виникає прострочена заборгованість перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими під державні (місцеві) гарантії, в обсязі фактичних витрат державного (місцевого) бюджету та/або таких реструктурованих сум, а до держави (Автономної Республіки Крим чи територіальної громади міста) переходять права кредитора та право вимагати від таких суб`єктів господарювання погашення заборгованості в установленому законом порядку, якщо такі права не були передбачені відповідними договорами.

Якщо договором між Кабінетом Міністрів України (Радою міністрів Автономної Республіки Крим чи виконавчим органом міської ради за рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи міської ради) та суб`єктом господарювання передбачаються зобов`язання такого суб`єкта господарювання з погашення та обслуговування кредитів (позик), залучених державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста), невиконання або неналежне виконання таких зобов`язань за договором тягне перехід до держави (Автономної Республіки Крим чи територіальної громади міста) права стягнення простроченої заборгованості у повному обсязі незалежно від стану виконання державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) зобов`язань за такими кредитами (позиками).

Відповідно до частини 9 статті 17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб`єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб`єкта господарювання.

У відповідності до Положення про Державну казначейську службу України (правонаступника Державного казначейства України), затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №460/2011 Державне казначейство України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України. Казначейство України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для реалізації державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Наказом Міністерства фінансів України від 30 квітня 1996 року №88 затверджено Порядок зарахування до державного бюджету сум, стягнутих у безспірному порядку з юридичних осіб України - позичальників для погашення заборгованості за іноземними кредитами одержаними під гарантії Уряду України який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24 травня 1996 року за №6247/1272 (далі - Порядок №88).

Відповідно до пункту 1 Порядку №88 зарахування до державного бюджету сум, стягнутих у безспірному порядку з юридичних осіб України - позичальників для погашення заборгованості за іноземними кредитами, одержаними під гарантії Уряду України, управління зовнішнього боргу відповідно до інформації Банка-агента надає інформацію за формою галузевим управлінням Міністерства фінансів та Головному управлінню Державного казначейства щодо юридичних осіб України, які порушили графік платежів та сум витрат Державного бюджету з обслуговування та погашення згаданих кредитів.

Згідно з пунктом 2 Порядку №88 у разі не відшкодування позичальником витрат державного бюджету у місячний термін Державні податкові інспекції відповідно до подання за форою (додаток N2) територіальних органів Державного казначейства, оформлених відповідно до інформації Головного управління Державного казначейства, стягують з боржника у безспірному повну суму нездійснених у строк платежів з врахуванням пені.

Відділенням Державного казначейства України в Володарсько-Волинському районі (правонаступник УДКСУ у Хорошівському районі Житомирській області) з одного боку та КСП «Полісся» (правонаступник - СТОВ «Полісся» ) з другого боку уклали угоду від 23 лютого 1999 року про надання сільськогосподарському товаровиробнику фінансової допомоги відповідно до Постанови КМУ від 10 грудня 1998 року №1953 (а.с.21).

Також, Відділенням Державного казначейства України в Володарсько-Волинському районі (правонаступник - УДКСУ у Хорошівському районі Житомирській області) з одного боку та КСП «Полісся» (правонаступник СТОВ «Полісся» ) з другого боку уклали договір від 25 вересня 1997 року про надання сільськогосподарському товаровиробнику фінансової допомоги відповідно до Постанови КМУ від 11 вересня 1997 року №1003 (а.с.20).

На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 2011 року №174 УДКСУ у Хорошівському районі Житомирській області до ГУ ДПС у Житомирській області спрямовано подання від 19 вересня 2019 року №1759 щодо проведення претензійно-позовної роботи по СТОВ "Полісся", згідно якого борг по простроченій заборгованості за бюджетною позикою відповідно до Постанови КМУ від 11 вересня 1997 року №1003 становить 3554,16 грн, у тому числі - основний борг 2600,00 грн та пеня у сумі 954,16 грн; та спрямовано подання від 19 вересня 2019 року №1769, де зазначено, що борг по простроченій заборгованості за бюджетною позикою згідно з Постановою КМУ від 10 грудня 1998 року №1953 становить 3183,57 грн, у тому числі - основний борг 2300,00 грн та нарахована пеня у сумі 883,57 грн (а.с.17-18).

Крім того, УДКСУ у Хорошівському районі Житомирській області повідомлено про вжиття заходів врегулювання погашення заборгованості з СТОВ "Полісся" саме за бюджетними позиками згідно з Постановою КМУ від 11 вересня 1997 року №1003 та згідно з Постановою КМУ від 10 грудня 1998 року №1953 на суму 6737,73 грн, за результатом якого складено протокол від 2 липня 2002 року (а.с.19).

Статтею 19-1 Податкового кодексу України визначено функції контролюючих органів, зокрема, здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів (стаття 19-1.1.22 Податкового кодексу України), функції звернення до суду у випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до підпункту 38.1.19-1 пункту 1.38 статті 38 Податкового кодексу України контролюючі органи забезпечують стягнення сум простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному Податковим кодексом та іншими законами України.

ГУ ДПС у Житомирській області є територіальним органом Державної податкової служби, підпорядковується ДПС України та забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Житомирської області. Відповідно до покладених на нього завдань здійснює, в тому числі, погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів, звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Згідно частини 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України встановлено, що "погашення простроченої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) здійснюється у порядку, визначеному главою 9 розділу II цього Кодексу.

З метою забезпечення виконання статті 17 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 2011 року №174 затверджено - «Порядок обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою наданими Міністерством фінансів у 1993 - 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості» .

Пунктом 1 Порядку №174 встановлено, що механізм нарахування пені Мінфіном на суми простроченої заборгованості перед державою за кредитами, залученими державою під державні гарантії та територіальними органами Державної казначейської служби України на суми простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою наданими Мінфіном у 1993 - 1998 роках.

Згідно з пунктом 3 Порядку №174 облік заборгованості, в тому числі простроченої, за кредитами ведеться Мінфіном та банком-агентом у валюті кредиту, в якій вони надані.

Державна казначейська служба на підставі інформації, що подана Мінфіном, здійснює врахування коштів до державного бюджету на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі України, в розрізі кодів бюджетної класифікації боржників та угод (частина 5 пункту 4 Порядку).

Пунктом 6 зазначеного Порядку встановлено, що облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби України у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.

Відповідно до пункту 10 Порядку №174 з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби України до кінця місяця, що настає за звітним періодом інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені.

Пунктом 12 Порядку №174 встановлено, що пеня, нараховується: Мінфіном на прострочену заборгованість за кредитами; територіальними органами Державної казначейської служби за місцем реєстрації боржника, на прострочену заборгованість за бюджетними позичками/фінансовою допомогою.

Відповідно до пункту 15 Порядку №174 прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом календарних, днів після, настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб`єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим, обласною радою чи територіальною громадою міста) не поширюється.

Таким чином, ГУ ДПС у Житомирській області є органом який має право стягнення простроченої заборгованості за кредитами, залученими державою або під державні гарантії на підставі отриманих даних від територіальних органів Державної казначейської служби.

Позивачем на підтвердження суми заборгованості відповідача додано до позовної заяви зведений розрахунок сум бюджетних позичок які не були задоволені боржником протягом строку встановленого для їх погашення (а.с.9-10), згідно з яким заборгованість відповідача складає 6737,73 грн.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи наведене, а також те, що на час розгляду справи заборгованість не сплачена, суд задовольняє адміністративний позов.

Враховуючи положення частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та відсутність судових витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати по сплаті судового збору, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління ДПС у Житомирській області (вул.Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир, 10000, код ЄДРПОУ 43142501) до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся" (с.Дашинка, Хорошівський район, Житомирська область, 12124, код ЄДРПОУ 03747248) про стягнення заборгованості.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Полісся" прострочену заборгованість за бюджетними позиками у сумі 6737,73 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.М. Гурін

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87904274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/12483/19

Рішення від 27.02.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні