Постанова
від 12.02.2020 по справі 944/6212/19
ЯВОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 944/6212/19

Провадження №2-а/944/119/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.02.2020 рокум.Яворів

Яворівський районний суд Львівської області

в складі: головуючого судді Карпин І.М.

з участю секретаря судового засідання Мельник Є.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Яворові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Старичівської сільської ради Яворівського району Львівської області про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,

в с т а н о в и в :

Позивач ОСОБА_1 звернулася до суду із адміністративним позовом до виконавчого комітету Старичівської сільської ради Яворівського району Львівської області про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення. В обґрунтування позову зазначає, що 29.11.2019 виконавчим комітетом Старичівської сільської ради її було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.156 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 1700 грн. Відповідно до змісту даної постанови встановлено, що ОСОБА_1 , яка працює у ФОП Сидяк , 25.09.2019 о 19 год. 30 хв. реалізувала пляшку горілки, чим порушила рішення сесії сільської ради, на підставі викладеного, комісія постановила накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1700 грн. Вважає, що постанова, яка винесена адміністративною комісією при виконавчому комітеті Старичівської сільської ради, є незаконною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки під час розгляду справи адміністративною комісією її було ознайомлено із рішенням виконавчого комітету Старичівської сільської ради від 4 лютого 2015 року №10 Про обмеження в часі реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) в суб`єктах господарювання , згідно з яким вирішено власникам суб`єктів господарювання обмежити в часі реалізацію алкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) та слабоалкогольних напоїв з 05 лютого 2015 року на період проведення антитерористичної операції з 19:00 год. по 10:00 год. Однак Указом Президента України №116/2018 від 30 квітня 2018 року антитерористичну операцію на території України припинено з дня опублікування цього указу, а саме: з 30 квітня 2018 року. А тому у її діях відсутня об`єктивна сторона адміністративного правопорушення, оскільки встановлені рішення виконавчого комітету Старичівської сільської ради від 4 лютого 2015 року №10 щодо заборони продажу алкогольних напоїв на період проведення антитерористичної операції з 19:00 год. по 10:00 год. не були чинними на момент вчинення правопорушення та винесення оскаржуваної постанови. Крім цього, адміністративною комісією жодним чином не досліджувалось питання наявності вини, яка повинна була бути вираженою у формі умислу. Постанова містить виключно опис фактичних обставин і зазначення, що такі дії є порушенням рішення сесії сільської ради. В матеріалах справи відсутні будь-які фактичні дані, які б підтверджували факт вчинення нею адміністративного правопорушення. Також відповідно до ч.1 ст.38 КУпАП, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповіднодо цього Кодексу підвідомчі суду (сідді). В даному випадку, зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що правопорушення було вчинено 25.09.2019, при цьому сама постанова винесена 29.11.2019. Відповідно до п.7 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст.38 КУпАП. Просить позов задовольнити.

Ухвалою від 13.12.2019 відкрито провадження у справі та призначено до судового розгляду. Відповідачу надано строк для подання відзиву на позов з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Однак, відповідач у встановлений судом строк заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, відзиву на позов та будь-яких доказів в заперечення позову не подав.

Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

В судове засідання позивач ОСОБА_1 не з`явилася, однак подала до суду клопотання про розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.

Відповідач - Старичівська сільська рада Яворівського району Львівської області, подала заяву, в якій просить розгляд справи проводити у відсутності представника сільської ради

Суд, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, які мають значення для вирішення спору по суті, встановив наступне.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.2 ст.77 КАС України , в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до вимог ст.218 КУпАП адміністративні комісії при виконавчих органах сільських, селищних рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 92 , статтею 99 (коли правопорушення вчинено громадянином), статтями 103-1 , 103-2 , 104 , статтею 136 (за вчинення порушень на автомобільному транспорті), статтями 141 , 142 , 150-152 , статтями, 155 , 155-2 , частиною другою статті 156 , частинами першою - четвертою статті 156 -1 , статтями 156-2 , 159 , частиною першою статті 163-17 , статтею 175-1 (за порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статтею 179 , статтею 180 (крім справ щодо батьків неповнолітніх або осіб, які їх замінюють), частиною четвертою статті 181 , частиною першою статті 182 , статтями 183 , 186 , 212-1 цього Кодексу.

За приписами ст.280 КУпАП , орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Як вбачається із вимог ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності із законом.

Рішенням виконавчого комітету Старичівської сільської ради №10 від 04 лютого 2015 року Про обмеження в часі реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива (крім безалкогольних) в суб`єктах господарювання обмежено власникам суб`єктів господарювання в часі реалізацію алкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) та слабоалкогольних напоїв з 05 лютого 2015 року на період проведення антитерористичної операції з 19:00 год. по 10:00 год.

Листом штабу Антитерористичного центру при Службі безпеки України №33/1-4517 від 22.05.2018 роз`яснено, що 30.04.2018 набрав чинності Указ Президента України №116/2018 Про затвердження рішення РНБО України від 30 квітня 2018 року Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях . На підставі даного Указу Президента України, з урахуванням ст.18 Закону України Про боротьбу з тероризмом , рішенням першого заступника керівника АТЦ при СБУ України (керівника оперативного штабу з управління АТО) від 30.04.2018 №33/1-4129 антитерористичну операцію припинено.

Відповідно до постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення №2 від 29.11.2019 встановлено, що ОСОБА_1 25.09.2019 о 19 год. 30 хв. реалізувала пляшку горілки, чим порушила рішення сесії сільської ради, за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.2 ст.156 КУпАП .

Статтею 283 КУпАП визначено, що постанова по справі про адміністративне правопорушення повинна містити: найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, установлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.

Відповідно до ч.2 ст.156 КУпАП передбачено відповідальність за порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами, а саме: торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами в приміщеннях або на територіях, заборонених законом, або в інших місцях, визначених рішенням відповідного органу місцевого самоврядування, як таких, де роздрібна торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами заборонена, а так само торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами через торгові автомати чи неповнолітніми особами, а також продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв або тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років, або продаж тютюнових виробів в упаковках, що містять менш як 20 сигарет або цигарок, чи поштучно (крім сигар), або торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами столовими у заборонений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування час доби.

Відповідно до ст.38 КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Пунктом 7 ч.1 ст.247 КУпАП визначено що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

ОСОБА_1 було притягнено до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.156 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1 700 грн., за порушення рішення сесії сільської ради, яким було обмежено власникам суб`єктів господарювання в часі реалізації алкогольних напоїв та пива (крім безалкогольного) та слабоалкогольних напоїв з 05 лютого 2015 року на період проведення антитерористичної операції з 19:00 год. по 10:00 год. Однак, станом на момент вчинення правопорушення, а саме: 30.04.2018 набрав чинності Указ Президента України №116/2018 Про затвердження рішення РНБО України від 30 квітня 2018 року Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях . На підставі даного Указу Президента України, з урахуванням ст.18 Закону України Про боротьбу з тероризмом , рішенням першого заступника керівника АТЦ при СБУ України (керівника оперативного штабу з управління АТО) від 30.04.2018 №33/1-4129 антитерористичну операціюна території України припинено, а тому рішення Старичівської сільської ради №10 від 04 лютого 2015 року втратило чинність. Невиконання даного рішення не могло призвести до вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.156 КУпАП.

Оскаржувана постанова прийнята відповідачем не обгрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а також з порушенням строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Відповідно до ч.3 ст.286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

З огляду на встановлені судом обставини, враховуючи що провадження у справі, в результаті якої було винесено оскаржувану постанову, було здійснено з порушенням вимог чинного законодавства, оскаржувана постанова є незаконною і підлягає скасуванню. Провадження в справі про адмінправопорушення, передбачене ч.2 ст.156 КУпАП відносно ОСОБА_1 слід закрити в зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.156 КУпАП .

Керуючись ст.ст.77, 242-244, 246, 268, 286 КАС України , суд

у х в а л и в:

позов задовольнити.

Постанову №2 від 29.11.2019 винесену адміністративною комісією при виконавчому комітеті Старичівської сільської ради Яворівського районного у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст.156 КУпАП у виді штрафу в розмірі 1700 гривень - скасувати, а провадження в справі про адміністративне правопорушення - закрити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду або через суд першої інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 12.02.2020.

Позивач : ОСОБА_1 ,

місце проживання:

АДРЕСА_1 ,

ІПН НОМЕР_1 .

Відповідач: Адміністративна комісія при виконавчому комітеті

Старичівської сільської ради,

с.Старичі Яворівського району Львівської області,

вул.Шевченка, 23, ЄДРПОУ: 20850093.

Суддя І.М.Карпин

Дата ухвалення рішення12.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87905909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —944/6212/19

Постанова від 12.02.2020

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Постанова від 13.12.2019

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні