Рішення
від 02.03.2020 по справі 120/4341/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

02 березня 2020 р. Справа № 120/4341/19

Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Чернюк Алли Юріївни, розглянувши у письмовому проваджені в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу:

за позовом: Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (код ЄДРПОУ: 40310895, адреса: вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46008)

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" (код ЄДРПОУ: 34095069, адреса: вул. Ширшова, 3-А, м. Вінниця, Вінницька область, 21032)

про: стягнення штрафних (фінансових) санкцій,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (код ЄДРПОУ: 40310895, адреса: вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46008) з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" (код ЄДРПОУ: 34095069, адреса: вул. Ширшова, 3-А, м. Вінниця, Вінницька область, 21032) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій.

Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що у межах проведення державного контролю за дотриманням законодавства про рекламу, службовою особою Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області виявлено розповсюдження реклами послуг з ворожіння і гадання у періодичному виданні - газеті "РІА плюс", що є порушенням частини 1 статті 8 Закону України "Про рекламу". На підставі виявлених фактів, з метою встановлення інформації, Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області звернулося до відповідача з вимогою надати пояснення щодо виявленого порушення, копію свідоцтва про державну реєстрацію (витягу) рекламодавця, затверджений макет розповсюдженої реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір із розповсюджувачем реклами, договір з виробником реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), а також іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття позивачем рішення.

Проте, запитувана інформація відповідачем надана не була, у зв`язку із чим, відповідно до вимог чинного законодавства, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області були прийняті рішення про накладення штрафних санкцій за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 6800,00 грн.

Оскільки відповідачем штраф до Державного бюджету України у добровільному порядку не сплачено, а рішення про застосування штрафних санкцій оскаржені не були, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 28.12.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Даною ухвалою встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позовну заяву, з поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів.

Як випливає із матеріалів справи, ухвалу про відкриття провадження у справі разом із позовною заявою та доданими до неї матеріалами Товариством з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" отримано 15.01.2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак, відповідач не скористався своїм правом, визначеним процесуальним законодавством, та відзив щодо заявлених позовних вимог до суду не подавав.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Відповідно до інформації, наявної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" за кодом КВЕД 73.11 є рекламні агентства.

У межах проведення державного контролю за дотриманням законодавства про рекламу, службовою особою Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області виявлено розповсюдження реклами послуг з ворожіння і гадання у періодичному виданні - газеті "РІА плюс", що є порушенням частини 1 статті 8 Закону України "Про рекламу".

На підставі виявлених фактів, для встановлення інформації щодо рекламодавця, Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області надіслана до Тернопільської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "RIA медіа" вимога від 29.05.2019 року № 01-08/1600 про надання у встановлений строк пояснення щодо виявленого порушення, копію свідоцтва про державну реєстрацію (витягу), затверджений макет реклами, інформацію про рекламодавця (для юридичних осіб - копію свідоцтва про державну реєстрацію (витяг, для фізичних осіб місце реєстрації, паспортні дані), документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір з рекламодавцем, акт виконаних робіт, квитанцію про сплату тощо) копію дозволу на зайняття народною медициною (цілительством), а також іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення.

Згідно зі службовою запискою від 24.09.2019 року представником Тернопільської філії Товариства з обмеженою відповідальністю "RIA медіа", на вищевказану вимогу, надано пояснення службовій особі Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області про те, що Тернопільська філія Товариства з обмеженою відповідальністю "RIA медіа" не являється юридичною особою і не уповноважена розглядати вищезазначену вимогу, оскільки розповсюджувачем і відповідальним за розміщення реклами являється інформаційне агентство - Товариство з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" м. Вінниця.

При цьому, за даними інформаційно-рекламної газети "RIA плюс" № 12 від 25.03.2019 року інформація для публікацій надається інформаційним агентством - Товариством з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА".

У подальшому, Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області звернулося до відповідача з листами-вимогами від 01.07.2019 року № 01-08/1991 та від 07.08.2019 року № 01-08.3/2387-19 про надання у встановлений строк пояснення щодо виявленого порушення, копію свідоцтва про державну реєстрацію (витягу), затверджений макет реклами, інформацію про рекламодавця (для юридичних осіб - копію свідоцтва про державну реєстрацію (витяг, для фізичних осіб - місце реєстрації, паспортні дані), документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір з рекламодавцем, акт виконаних робіт, квитанцію про сплату тощо) копію дозволу на зайняття народною медициною (цілительством), а також іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення.

Оскільки запитувана інформація відповідачем надана не була, службовою особою Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області складено протоколи про порушення законодавства про рекламу від 30.08.2019 року № 34, № 35, № 36, № 37.

На підставі вищевказаних протоколів про порушення законодавства про рекламу, начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області прийнято рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 05.09.2019 року № 34, № 35, № 36 та № 37 відносно розповсюджувача реклами - Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА".

05.09.2019 року позивачем надіслало на адресу відповідача повторну вимогу № 01-08.3/2634-19 з повідомленням про місце та час розгляду справи щодо порушення вимог законодавства України про рекламу, а також наслідки неприбуття на розгляд справи.

За результатами здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу щодо захисту прав споживачів реклами, на засіданні по розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області прийнято рішення від 24.09.2019 року № 34, № 35, № 36, № 37 про накладення штрафних санкцій на Товариство з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 6800,00 грн.

Несплата вказаних штрафних санкцій з боку відповідача, зумовила звернення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області з даним адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статті 6 та частини 2 статті 19 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади рекламної діяльності в Україні, відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами на території України регулюються Законом України "Про рекламу".

Згідно зі статтею 1 вказаного Закону реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Основними принципами реклами, відповідно до частини 1 статті 7 Закону України "Про рекламу", є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди.

Частиною першою статті 8 Закону України "Про рекламу" встановлено заборону розповсюдження реклами послуг з ворожіння та гадання.

Водночас, щодо реклами певних видів послуг законодавством встановлені деякі обмеження. Так, відповідно до частини 12 статті 21 Закону України "Про рекламу" реклама послуг народної медицини (цілительства) та осіб, які їх надають, дозволяється лише за наявності відповідного спеціального дозволу на заняття народною медициною (цілительством), виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, і повинна містити номер, дату видачі зазначеного дозволу та назву органу, який його видав.

При цьому, частиною другою статті 8 Закону України "Про рекламу" передбачено, що розповсюджувачі реклами не можуть поширювати рекламу, якщо відповідно до законодавства види діяльності або товари, що рекламуються, підлягають обов`язковій сертифікації або їх виробництво чи реалізація вимагає наявності відповідних дозволу, ліцензії, а рекламодавець не надав розповсюджувачу реклами копії таких сертифіката, дозволу, ліцензії, засвідчених у встановленому порядку.

Як вбачається із матеріалів справи, у періодичному виданні - газеті "RIA плюс" м. Тернопіль № 11 від 18.03.2019 року, № 12 від 25.03.2019 року, № 19 від 13.05.2019 року та № 20 від 20.05.2019 року розміщено рекламу наступного змісту:

- "RIA плюс" № 11 від 18.03.2019 року: " ОСОБА_1 . Спадкова ворожка, відунка, хіромант, ясновидиця, володію великою магічною силою, надаю допомогу всім хто потребує, навіть у безнадійніших життєвих та особистих ситуаціях. Мої можливості: зніму старовинними обрядами порчу, пристріт, родове прокляття, поставлю сильний захист до 7-го покоління, вирішу будь-які подружні та особисті проблеми, роблю сильний приворот на кохання, відворот від розлучниці, поверну коханих, допоможу вирішити бізнесові проблеми, виконаю ритуал на багатство, залучу грошову удачу, виготовлю сильно обереги та амулети, заговорені на удачу та багатство. Тел. для запису: НОМЕР_2";

- "RIA плюс" № 12 від 25.03.2019 року: " ОСОБА_1 . Спадкова ворожка, відунка, хіромант, ясновидиця, володію великою магічною силою, надаю допомогу всім хто потребує, навіть у безнадійніших життєвих та особистих ситуаціях. Мої можливості: зніму старовинними обрядами порчу, пристріт, родове прокляття, поставлю сильний захист до 7-го покоління, вирішу будь-які подружні та особисті проблеми, роблю сильний приворот на кохання, відворот від розлучниці, поверну коханих, допоможу вирішити бізнесові проблеми, виконаю ритуал на багатство, залучу грошову удачу, виготовлю сильно обереги та амулети, заговорені на удачу та багатство. Тел. для запису: НОМЕР_2";

- "RIA плюс" № 19 від 13.05.2019 року: " ОСОБА_2 . Ворожу , знімаю порчу, позбавляю від суперниці, настроюю на успіх, приворот, відворот, пристріх від безпліддя, зніму вінець безшлюбності. Ваша Віра - моя Сила. Тел. НОМЕР_1";

- "RIA плюс" № 20 від 20.05.2019 року: " Ясновидиця ОСОБА_1 . Передбачаю майбутнє. Дам відповідь на Ваші запитання. Знімаю порчу та родові прокляття. Допоможу у тяжких ситуаціях. Допомагаю по бізнесу, роботі. Ставлю захист. Позбавляю алкогольної залежності. Внесу благополуччя у вашу сім`ю. Допоможу повернути любов. З`єдную сім`ї. Тел. НОМЕР_2".

За даними інформаційно-рекламної газети "RIA плюс" № 12 від 25.03.2019 року інформація для публікацій надається інформаційним агентством - Товариством з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА". Викладене жодним чином не спростоване відповідачем.

Таким чином, з наведеного вбачається, що розміщуючи у періодичному виданні - газеті "RIA плюс" м. Тернопіль (№ 11 від 18.03.2019 року, № 12 від 25.03.2019 року, № 19 від 13.05.2019 року та № 20 від 20.05.2019 року) рекламу зазначених послуг, відповідачем порушено вимоги частини першої статті 8 Закону України "Про рекламу".

Згідно з частиною першою статті 26 Закону України "Про рекламу" контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.

Частинами другою, третьою статті 26 Закону України "Про рекламу" встановлено, що на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Крім того, відповідний орган державної влади має право: вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю; надавати (надсилати) рекламодавцям, виробникам та розповсюджувачам реклами обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень; приймати рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження; приймати рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами.

Органи державної влади зобов`язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менше ніж за п`ять робочих днів до дати розгляду справи.

Рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами під час розгляду питання про порушення цього Закону мають право: бути присутніми на засіданні державного органу під час розгляду питання про порушення ними цього Закону; подавати необхідні документи, давати пояснення; отримувати копію протоколу засідання та рішення державного органу, прийнятого щодо них; оскаржувати дії чи бездіяльність зазначеного державного органу та його посадових осіб до суду.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 року № 667 затверджено Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, на підставі якого здійснює свої повноваження позивач - Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області.

Відповідно до пункту 1 вищевказаного Положення, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), з контролю за цінами, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Положенням про Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, затвердженим наказом Держпродспоживслужби № 694 від 15.08.2017 року, встановлено, що Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області здійснює контроль за дотриманням вимог Законів України "Про рекламу" та "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення" в межах наданих повноважень; здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами, приймає рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження; вживає у межах повноважень, передбачених законом, заходів щодо усунення порушень вимог закону і притягнення винних у таких порушеннях осіб до відповідальності згідно із законом; у межах повноважень, передбачених законом, складає протоколи та розглядає справи про порушення законодавства у відповідній сфері.

Як зазначалось вище, позивач звернувся до Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" з листами-вимогами від 01.07.2019 року № 01-08/1991 та від 07.08.2019 року № 01-08.3/2387-19 про надання у встановлений строк пояснення щодо виявленого порушення, копію свідоцтва про державну реєстрацію (витягу), затверджений макет реклами, інформацію про рекламодавця (для юридичних осіб - копію свідоцтва про державну реєстрацію (витяг, для фізичних осіб - місце реєстрації, паспортні дані), документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір з рекламодавцем, акт виконаних робіт, квитанцію про сплату тощо) копію дозволу на зайняття народною медициною (цілительством), а також іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення.

Листи-вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області від 01.07.2019 року № 01-08/1991 та від 07.08.2019 року № 01-08.3/2387-19 отримані відповідачем, що підтверджується наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (трек-номер поштового відправлення: 4600114063543 та 4600114161952), проте, будь-якої відповіді від Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" з приводу виявлених порушень, позивачем не отримано.

Особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону (частина 1 статті 27 Закону України "Про рекламу").

Згідно з пунктом 3 частини 2 статті 27 Закону України "Про рекламу" відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Відповідно до частини 4 статті 27 Закону України "Про рекламу" центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.

Повторне вчинення перелічених порушень протягом року тягне за собою накладення штрафу у подвійному від передбаченого за ці порушення розмірі.

Частиною шостою статті 27 Закону України "Про рекламу" встановлено, що за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з частиною 11 статті 27 Закону України "Про рекламу" рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

Питання накладення уповноваженими особами Держспоживінспекції та її територіальних органів в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - територіальні органи) штрафів на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за порушення законодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких належить виключно до компетенції Антимонопольного комітету і регулюється законодавством з питань авторського права та суміжних прав) врегульовані Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 року № 693 (далі - Порядок № 693).

Пунктами 2, 8 Порядку № 693 встановлено, що штрафи відповідно до статті 27 Закону України "Про рекламу" накладаються у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - на рекламодавців, виробників і розповсюджувачів реклами за неподання або подання свідомо неправдивої інформації щодо вартості розповсюдженої реклами, її виготовлення та/або розповсюдження.

Накладати штрафи на рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами мають право Голова Держспоживінспекції, його заступники, начальники територіальних органів Держспоживінспекції та їх заступники. Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу в розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно уповноваженою посадовою особою Держспоживінспекції.

Підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів. Протокол про порушення законодавства про рекламу подається Держспоживінспекції або її територіальним органам за місцем вчинення порушення. Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду (пункт 9, 10, 12 Порядку № 693).

Згідно з пунктом 11 Порядку № 693 за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Пунктом 13 Порядку № 693 передбачено, що посадові особи Держспоживінспекції та її територіальних органів, які розглядають справу: перевіряють відповідність реклами вимогам законодавства до змісту та достовірності реклами, порядку її виготовлення і розповсюдження; отримують документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, що стосується порушень законодавства про рекламу; готують попередні висновки і вносять їх на розгляд Голови Держспоживінспекції, його заступників, начальників територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступників.

Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день (пункт 14 Порядку № 693).

На виконання вимог пункту 14 Порядку № 693 позивачем надіслано на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" повторну вимогу № 01-08.3/2634-19 з повідомленням про місце та час розгляду справи щодо порушення вимог законодавства України про рекламу, а також наслідки неприбуття на розгляд справи.

Відповідно до пункту 16 Порядку № 693 справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обгрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.

Згідно з пунктом 18 Поряду № 693 за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 693 рішення у справі може бути оскаржено в установленому порядку. Сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.

Оскільки інформації щодо вартості розповсюдженої реклами послуг з ворожіння та гадання у періодичному виданні - газеті "RIA плюс" м. Тернопіль (№ 11 від 18.03.2019 року, № 12 від 25.03.2019 року, № 19 від 13.05.2019 року та № 20 від 20.05.2019 року) відповідачем не надано, позивачем накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" штраф у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що повністю відповідає приписам частини шостої статті 27 Закону України "Про рекламу" та пункту другого Порядку № 693.

Згідно з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (трек-номер поштового відправлення: 4600114284744) дані рішення були отримані відповідачем 08.10.2019 року, однак інформація щодо оскарження та/або скасування рішень позивача від 24.09.2019 року № 34, № 35, № 36, № 37 про накладення штрафних санкцій на загальну суму 6800,00 грн. у матеріалах справи відсутня та відповідачем суду не надана.

За таких обставин, зазначені рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області станом на час розгляду даної справи є чинними, доказів виконання рішень відповідачем не надано, що, у свою чергу, свідчить про наявність правових підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Крім того, суд акцентує увагу, що згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Відповідно до статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

За приписами статті 74 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно з положеннями статті 75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому, у силу положень статті 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки наданих позивачем доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд доходить висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

За таких обставин, беручи до уваги відсутність витрат суб`єкта владних повноважень пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, відсутні підстави для стягнення судових витрат з відповідача.

Керуючись статтями 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" на користь Державного бюджету України (одержувач: УК у м.Тернополі/м.Тернопіль/21081100; код ЄДРПОУ: 37977726; Банк одержувач: Казначейство України (ЕАП); код МФО: 899998, рахунок: UA898999980000031117106019002; код бюджетної класифікації: 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 6800,00 грн. (шість тисяч вісімсот гривень).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (код ЄДРПОУ: 40310895, адреса: вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46008);

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Видавництво "РІА" (код ЄДРПОУ: 34095069, адреса: вул. Ширшова, 3-А, м. Вінниця, Вінницька область, 21032).

Рішення у повному обсязі виготовлене: 02.03.2020 року

Суддя Чернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87918928
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/4341/19-а

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні