Ухвала
від 26.02.2020 по справі 500/1320/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Справа №500/1320/19

26 лютого 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючого судді Мартиць О.І.,

при секретарі судового засідання Риндюк В.Т.

за участю:

представника заявника Костишина В.М.

представника Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області Нацюк О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі заяву представника Костишина В.М. про зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України у Тернопільській області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2020 в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

06 лютого 2020 року до Тернопільського окружного адміністративного суду в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України надійшла заява представника позивача про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

В обґрунтування заяви зазначено, що рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 13.08.2019 у справі №500/1320/19 зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області провести ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії з 25.04.2019, обчисливши її з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, з урахуванням показника середньої заробітної плати в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує відповідному року, відповідно до частини третьої статті 59 Закону України "Про статус та соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пунктів 2-3 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №851 "Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з урахуванням проведених виплат.

08.10.2019 рішення суду набрало законної сили та 14.11.2019 позивачем звернуто до примусового виконання.

15.11.2019 старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Дубчак М.З. прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження, а 11.12.2019 постанову про закінчення виконавчого провадлження у зв`язку з виконанням рішення суду відповідачем.

Відповідач до 01.01.2020 виконував рішення суду, однак з 01.01.2020 не провів перерахунок пенсії з врахуванням підвищення мінімальної заробітної плати.

28.01.2020 позивач звернувся з цього приводу до відповідача з заявою і листом від 30.01.2020 отримав відмову у зв`язку з відсутністю інформації про розмір середньої заробітної плата (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2019 рік.

Вважаючи таку відмову протиправною, оскільки незалежно яким буде показник середньої заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2019 рік, у відповідача виник обов`язок здійснити позивачу перерахунок із врахуванням нового розміру мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2020, як це чітко визначено пунктом 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та рішенням суду.

Тому звернулися в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України до суду із даною заявою, в якій просять постановити ухвалу, якою зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2020 відповідно до пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2020 року.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.02.20 призначено подану заяву до розгляду в судовому засіданні на 17.02.2020 .

17.02.2020 розгляд заяви ухвалою суду відкладено на 26.02.2020.

24.02.2020 через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області поступив відзив на заяву ОСОБА_1 .

У судовому засіданні представник позивача подану 06.02.2020 заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду в даній адміністративній справі №500/1320/19 підтримав в повному обсязі, з мотивів, викладених у заяві, просив задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечила проти задоволення заяви представника позивача з підстав, наведених в відзиві на заяву.

Розглянувши подану заяву, заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані суду письмові докази та оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 13.08.2019 позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково.

Визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області щодо відмови у перерахунку пенсії ОСОБА_1 як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, з урахуванням показника середньої заробітної плати в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує відповідному року, відповідно до частини третьої статті 59 Закону України "Про статус та соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пунктів 2-3 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №851 "Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з урахуванням проведених виплат.

Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області провести ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії з 25.04.2019, обчисливши її з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, з урахуванням показника середньої заробітної плати в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує відповідному року, відповідно до частини третьої статті 59 Закону України "Про статус та соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пунктів 2-3 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №851 "Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з урахуванням проведених виплат.

У задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області щодо відмови у перерахунку пенсії ОСОБА_1 як учаснику ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, з урахуванням показника середньої заробітної плати в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2016 рік, відповідно до частини третьої статті 59 Закону України "Про статус та соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пунктів 2-3 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №851 "Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з урахуванням проведених виплат - відмовлено.

У задоволенні позовних вимог в частині зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області провести ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії з 01.10.2017 по 24.04.2019, обчисливши її з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, з урахуванням показника середньої заробітної плати в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2016 рік, відповідно до частини третьої статті 59 Закону України "Про статус та соціальний захист осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пунктів 2-3 постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №851 "Про внесення змін до Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з урахуванням проведених виплат відмовлено.

Дане судове рішення набрало законної сили 08.10.2019.

13.11.2019 Тернопільським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист, який 12.12.2019 повернуто до суду у зв`язку з його виконанням боржником та винесенням старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Дубчак М.З. 11.12.2019 постанови про закінчення виконавчого провадження.

28.01.2020 позивач подав до відповідача заяву з проханням провести з 01.01.2020 перерахунок пенсії з урахуванням зміни мінімальної заробітної плати на виконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 13.08.2019 у справі №500/1320/19 і у відповідності до пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Листом за №1900-0301-8/458 від 29.01.2020 Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області повідомило ОСОБА_1 про те, що питання доцільності обчислення розміру його пенсії з 01.01.2020 відповідно до пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" буде розглядатися після надходження інформації про розмір середньої заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за 2019 рік.

Не погоджуючись з такою відмовою, представник позивача звернувся до суду з даною заявою в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду.

В свою чергу, відповідно до частини першої науково - практичного коментаря до статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України за загальним правилом для захисту чи поновлення своїх порушених прав і законних інтересів позивач, на користь якого ухвалено вказане судове рішення, має подати заяву до суду першої інстанції. Така форма судового контролю з ініціативи учасника справи кореспондується з принципом змагальності з урахуванням положень статей 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України, практики Європейського суду з прав людини (§ 63 рішення у справі "Ruiz-Mateos проти Іспанії", § 42 рішення у справі "Кєроярві проти Фінляндії", § 31 рішення у справі "Лобо Мачадо проти Португалії", § 24 рішення у справі "Нідерост-Губер проти Швейцарії", §§ 23, 33 рішення у справі "Фермьойлєн проти Бєльгії"). Йдеться про можливість визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, або поновлення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Таким чином, розглядаючи заяву представника позивача, суд зазначає, що визначальною ознакою для можливості звернення позивача до суду із заявою в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України є прийняття відповідачем протиправного рішення на виконання рішення суду.

З матеріалів даної адміністративної справи видно, що 13.11.2019 Тернопільським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі №500/1320/19.

Статтею 129-1 Конституції України визначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі - Закон №1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

За приписами пункту 9 частини першої статті 39 Закону №1404-VIII виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.

При цьому, абзацом другим частини першої статті 40 Закону №1404-VIII визначено, що виконавче провадження, щодо якого винесено постанову про його закінчення, не може бути розпочате знову, крім випадків, передбачених цим Законом.

Суд встановив, що 11.12.2019 старшим державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області Дубчак М.З. винесена постанова про закінчення виконавчого провадження ВП №60618201 на підставі пункту 9 частини першої статті 39, статті 40 Закону №1404-VIII.

Зокрема зазначено, що виконавчий лист №500/1320/9 боржником виконано. Виплата нарахованих коштів за період з 25.04.2019 по 01.07.2019 в сумі 10204,27 грн. буде проведена згідно Порядку погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішенням суду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2019 №649.

З 01.07.2019 пенсія ОСОБА_1 виплачується у п`ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року за встановленою формулою у відповідності до виконавчого листа №500/1320/19.

Отже, доводи представника позивача щодо невиконання судового рішення відповідачем спростовуються матеріалами справи, що підтверджують правомірність вчинення дій на виконання рішення суду.

Водночас, суд звертає увагу на те, що перерахунок та виплата пенсії з 01.01.2020 відповідно до пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" не були предметом розгляду адміністративної справи №500/1320/19.

В свою чергу, перерахунок пенсії на підставі судового рішення є відновленням порушеного права позивача на отримання належної йому виплати у встановленому законодавством розмірі та не може бути підставою для здійснення нового перерахунку із застосуванням нового рівня розміру середньої заробітної плата (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески.

Подібна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 20.12.2019 у справі №201/8002/16-а та від 18.02.2020 у справі №686/6476/17.

Статтями 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до частини шостої науково - практичного коментаря до статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України заява про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених цим судовим рішенням, залишається без задоволення в разі відсутності обставин протиправності відповідних рішень, діянь суб`єкта владних повноважень, порушення ним прав, свобод і законних інтересів особи-позивача. Натомість у випадку задоволення заяви постановляється окрема ухвала за правилами статті 249 Кодексу адміністративного судочинства України.

Водночас, суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява №65518/01; від 06.09.2005; пункт 89), "Проніна проти України" (заява №63566/00; 18.07.2006; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява №4909/04; від 10.02.2010; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09.12.1994, пункт 29).

Таким чином, враховуючи те, що матеріалами справи підтверджується відсутність у відповідача протиправної бездіяльності щодо виконання рішення суду у даній справі, суд дійшов висновку, що відповідну заяву слід залишити без задоволення, у зв`язку із чим, відсутні підстави для постановляння окремої ухвали.

Керуючись ст.ст. 229, 241, 243, 248, 249, 370, 383 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника Костишина В.М. від 06.02.2020 про зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України у Тернопільській області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2020 відповідно до пункту 9-1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2020 року залишити без задоволення.

Ухвала набирає законної сили в порядку визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Повний текст ухвали складено 02.03.2020.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87921243
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1320/19

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 13.08.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні