Рішення
від 24.02.2020 по справі 500/2548/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/2548/19

24 лютого 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю: секретаря судового засідання Риндюк В.Т.

представників позивача Тернопільського колективного творчо - виробничого підприємства "Тернопільархпроект" директора Водоп`яна А.І., адвоката Моленя Р.Б.

представника відповідача відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради Зушман О.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Тернопільського колективного творчо - виробничого підприємства "Тернопільархпроект" до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача управління містобудування, архітектури та кадастру виконавчого комітету Тернопільської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

07 листопада 2019 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Тернопільського колективного творчо - виробничого підприємства "Тернопільархпроект" до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови, в якій позивач просить визнати протиправною та скасувати постанову, винесену начальником відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради Горішним М.В. від 29.05.2019 №4-190/27 про накладення штрафу у розмірі 172890,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 02.09.2019 позивач отримав від Тернопільського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Тернопільській області постанову про відкриття виконавчого провадження від 29.08.2019 ВП №59908276, зі змісту якої стало відомо про винесення відповідачем спірної постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 29.05.2019 у розмірі 172890,00 грн., оскільки відповідачем не було забезпечено своєчасного та належного повідомлення позивача про дату, час та місце розгляду справи про правопорушення у сфері містобудування. Із зазначеним у протоколі від 24.05.2019 порушенням - ТКТВП "Тернопільархпроект" під керівництвом ГАПа ОСОБА_1 передали замовнику проектну документацію для виконання будівельних робіт на об`єкті "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14" , розроблену з порушенням вимог законодавства містобудівної документації та вихідних даних на проектування, а саме: згідно листа проектної документації №14-18-ГП аркуш №1 встановлено, що проектування об`єкта будівництва здійснено частково на землі, наданої в обмежене платне користування для влаштування проходу та проїзд, на підставі договору про встановлення земельного сервітуту від 07.12.2016, зареєстрованого в книзі реєстрації договорів сервітутів за №537 від 11.01.2017 не погоджується. Так, позивачем на замовлення ПрАТ "Тернопіль - Готель" було виготовлено містобудівний розрахунок "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14", в якому містилося викопіювання з оновленої топографо - геодезичної підоснови із нанесенням місця розташування "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14" а також розрахунки щодо умов та обмежень забудови земельної ділянки, порівняльний аналіз. За наслідками розгляду вказаного містобудівного розрахунку замовником ПрАТ "Тернопіль - Готель" було отримано містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Реконструкція вхідної групи готелю "Тернопіль" за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14" від 24.05.2018 №945/14, затверджені наказом відповідача від 24.05.2018 №136. Отже, позивач дотримався вихідних даних, передавши замовнику ПрАТ "Тернопіль - Готель" проектну документацію на зазначений об`єкт будівництва, а тому ним не допущено порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності і незаконно притягнено до відповідальності.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 12.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у судове засідання на 06.12.2019.

27.11.2019 через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду від відповідача поступив відзив на позовну заяву.

06.12.2019 судове засідання не проводилося, про що складена довідка секретарем судового засідання.

09.12.2019 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 24.12.2019 в адміністративній справі №500/2548/19 за позовною заявою Тернопільського колективного творчо - виробничого підприємства "Тернопільархпроект" до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови призначено судове засідання на 17.01.2020.

15.01.2020 представником позивача через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду подано заперечення на відповідь на відзив.

17.01.2020 в судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позовній заяві та відповіді на відзив, оголошено перерву до 06.02.2020 для ознайомлення з матеріалами справи.

06.02.2020 в судовому засіданні представник відповідача проти задоволення позову заперечила з мотивів, викладених у відзиві на позов та запереченнях на відповідь на відзив. Ухвалою суду, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача управління містобудування, архітектури та кадастру виконавчого комітету Тернопільської міської ради, розгляд справи відкладено до 24.02.2020.

24.02.2020 в судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали та просили задовольнити.

Представник відповідача заперечила проти задоволення позову.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача управління містобудування, архітектури та кадастру виконавчого комітету Тернопільської міської ради в судове засідання не з`явився, що не перешкоджає розгляду справи по суті за наявними в ній документами.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553 (далі - Порядок №553) державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції.

Пунктом 5 Порядку №553 визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.

Відповідно до пункту 7 Порядку №553 позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Пунктом 15 Порядку №553 визначено, що форми актів та інших документів, які складаються під час або за результатами здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджуються Мінрегіоном.

В судовому засіданні встановлено, що в період з 13.05.2019 по 24.05.2019 відділом державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради за зверненням гр. ОСОБА_2 від 18.04.2019, згідно наказу від 13.05.2019 №56 та відповідно до направлення №57 від 13.05.2019 проведено позапланову перевірку щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14 ".

В ході проведення позапланової перевірки встановлено, зокрема порушення позивачем частин 4,5, статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", абз.2, частини 1 статті 26 Закону України "Про архітектурну діяльність", п.4.4.5 договору про встановлення земельного сервітуту від 07.12.2016, зареєстрованого в книзі реєстрації договорів сервітутів за №537 від 11.01.2017, зокрема, ТКТВП "Тернопільархпроект" під керівництвом ГАПа ОСОБА_1 передали замовнику проектну документацію для виконання будівельних робіт на об`єкті "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14 ", розроблену з порушенням вимог законодавства містобудівної документації та вихідних даних на проектування, а саме: згідно листа проектної документації №14-18-ГП аркуш №1 встановлено, що проектування об`єкта будівництва здійснено частково на землі, наданої в обмежене платне користування для влаштування проходу та проїзд, на підставі договору про встановлення земельного сервітуту від 07.12.2016, зареєстрованого в книзі реєстрації договорів сервітутів за №537 від 11.01.2017.

Даний факт зафіксований в акті від 24.05.2019 № 030-057 складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

На підставі вказаного акта перевірки відповідач видав припис від 24.05.2019 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил відповідно до статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку №553, яким зобов`язували позивача до 24.06.2019 привести проектну документацію об`єкта "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14 " до вимог чинного містобудівного законодавства.

Також, за результатами позапланової перевірки відповідач склав протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 24.05.2019, в якому зазначено, що розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відбудеться о 11 год. 00 хв. 29.05.2019 у приміщенні відповідача.

Враховуючи те, що позивач відмовився від підпису та отримання зазначеного протоколу, відповідач про це зробив відповідний запис у вказаному протоколі.

Відповідно до абз.2,3 пункту 21 Порядку №553 у разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, підписати акт перевірки та припису, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю робить у акті відповідний запис.

У разі відмови суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, від отримання акта та припису, вони надсилаються йому рекомендованим листом з повідомленням.

29.05.2019 за результатами розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною першою статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 14.10.1994 № 208/94-ВР (далі - Закон №208/94-ВР) та накладено штраф у сумі 172890,00 грн., про що відповідач прийняв постанову №4-190/27 від 29.05.2019 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, яка є предметом розгляду даної адміністративної справи.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 КАС у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини першої статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 №3038-VI (далі - Закон №3038-VI) проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. (частина друга статті 41 Закону №3038-VI)

Згідно з частиною третьою статті 41 Закону №3038-VI посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема:

- складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону;

- у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт.

Статтею 7 Закону №3038-VI визначено, що управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом, зокрема контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування (далі - вихідні дані), проектної документації.

Проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником. (частина перша статті 31 Закону №3038-VI)

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 16.05.2011 №45, (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.03.2012 №122), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.06.2011 за №651/19389 затверджено Порядок розроблення проектної документації на будівництво об`єктів. (далі - Порядок №45)

За вимогами пунктів 3,4 Порядку №45 для забезпечення проектування об`єкта будівництва замовник повинен надати генпроектувальнику (проектувальнику) вихідні дані на проектування. Основними складовими вихідних даних є:

містобудівні умови та обмеження;

технічні умови;

завдання на проектування.

Проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.09.2017 за №1111/30979, державних стандартів і правил, у тому числі вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в проектній документації окремим розділом). (пункт 9 Порядку №45)

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 07.07.2011 №109, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.07.2011 за №912/19650 затверджено Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст.

У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні: містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;

містобудівний розрахунок - розрахунок щодо граничнодопустимих параметрів забудови, умови ув`язки архітектурно - планувального та об`ємно-просторового рішення, системи обслуговування, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою із дотриманням чинних нормативних документів.

В матеріалах справи наявні містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14", які затверджені наказом відповідача від 24.05.2018 №136.

Позивач дотримався вихідних даних при передачі замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об`єкті "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14", яка розроблена відповідно містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль , вул. Замкова, 14 ".

Частинами 4,5 статті 26 Закон №3038-VI визначено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;

3) затвердження проектної документації;

4) виконання підготовчих та будівельних робіт;

5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;

6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Згідно абз.2 частини першої статті 26 Закону України "Про архітектурну діяльність" архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об`єктів архітектури, зобов`язані не порушувати під час проектування, організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси власників і користувачів будинків і споруд, прилеглих до ділянки забудови.

Позивачем на замовлення ПрАТ "Тернопіль - Готель" було виготовлено містобудівний розрахунок "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14", в якому містилося викопіювання з оновленої топографо - геодезичної підоснови із нанесенням місця розташування "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14" а також розрахунки щодо умов та обмежень забудови земельної ділянки, порівняльний аналіз. За наслідками розгляду вказаного містобудівного розрахунку замовником ПрАТ "Тернопіль - Готель" отримало містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14" від 24.05.2018 №945/14, затверджені наказом відповідача від 24.05.2018 №136.

Враховуючи, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва "Реконструкція вхідної групи готелю " Тернопіль " за адресою: м. Тернопіль, вул. Замкова, 14" були погоджені і затверджені наказом відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради від 24.05.2018 №136, то відсутні підстави для висновку про недотримання позивачем вихідних даних на проектування вказаного об`єкта.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статей 9, 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, суд вважає, що відповідач за результатами позапланової перевірки безпідставно дійшов висновку про порушення позивачем вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та прийняв оскаржену постанову, яка підлягає скасуванню.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню повністю шляхом визнання протиправною та скасування постанови відповідача від 29.05.2019 №4-190/27 про накладення штрафу в розмірі 172890,00 грн.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Тернопільського колективного творчо - виробничого підприємства "Тернопільархпроект" до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача управління містобудування, архітектури та кадастру виконавчого комітету Тернопільської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради від 29.05.2019 №4-190/27 про накладення штрафу в розмірі 172890,00 грн.

Реквізити учасників справи:

позивач Тернопільське колективне творчо - виробниче підприємство "Тернопільархпроект" (місцезнаходження: вул. Крушельницької, 1а, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ: 05530369)

відповідач відділ державного архітектурно-будівельного контролю Тернопільської міської ради (місцезнаходження: бульвар Т. Шевченка, 1, м. Тернопіль, 46001, код ЄДРПОУ: 39777822)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача управління містобудування, архітектури та кадастру виконавчого комітету Тернопільської міської ради (місцезнаходження: вул. Коперника, 1, м. Тернопіль, 46001, код ЄДРПОУ: 04058344)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 02 березня 2020 року.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2020
Оприлюднено02.03.2020
Номер документу87921537
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2548/19

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні