Постанова
від 17.02.2020 по справі 500/1785/19
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2020 рокуЛьвівСправа № 500/1785/19 пров. № 857/13151/19 Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

судді-доповідача Шинкар Т.І.,

суддів Ільчишин Н.В.,

Пліша М.А.,

секретаря судового засідання Максим Х.Б.,

розглянувши у судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Тернопільській області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду (головуючий суддя - Мандзій О.П.), ухвалене у відкритому судовому засіданні в м.Тернополі о 09 год. 52 хв. 01 листопада 2019 року, повне судове рішення складено 05 листопада 2019 року, у справі №500/1785/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАЄКТОРІЯ ТРАНС ЛОГІСТИК до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Тернопільській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Приватне підприємство ЛЕВ ТРАНС про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

26.07.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАЄКТОРІЯ ТРАНС ЛОГІСТИК (далі - Товариство) звернулось в суд з позовом до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Приватне підприємство ЛЕВ ТРАНС , просило скасувати рішення від 26.02.2019 №1087422/42643642, зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №17 від 30.01.2019, зобов`язати Державну фіскальну службу України подати звіт про виконання судового рішення протягом одного місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 30.08.2019 прийнятою без виходу у нарадчу кімнату, із занесенням секретарем судового засідання у протокол судового засідання, до розгляду справи залучено в якості співвідповідача Головне управління ДФС у Тернопільській області.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 10.10.2019 прийнятою без виходу у нарадчу кімнату, із занесенням секретарем судового засідання у протокол судового засідання, замінено відповідачів Державну фіскальну службу України, Головне управління ДФС у Тернопільській області правонаступниками - Державну податкову службу України, Головне управління ДПС у Тернопільській області.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року позов задоволено.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної, напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку. Суд першої інстанції вказав, що висновок контролюючого органу щодо ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, спростовується наявними у матеріалах справи та дослідженими в ході судового розгляду письмовими доказами, що підтверджуються реальність господарської операції перевезення вантажу згідно договору 7868 від 28.01.2019 та її належне оформлення первинними документами. Суд першої інстанції вказав, що в оскаржуваному рішенні відсутня конкретна інформації щодо причин та підстав для прийняття такого, а лише загальна інформація. Суд першої інстанції зазначив, що відповідачі не надали належних та допустимих доказів, які б ставили під сумнів реальність здійснених позивачем господарської операції з ПП Лев Транс , чи свідчили б про невідповідність цієї операцій дійсному економічному змісту, або засвідчили б наявність інших обставин, що підтверджують недобросовісність позивача як платника податків, а також підстав для відмови у реєстрації податкової накладної №17 від 30.01.2019 в ЄРПН. Суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність для належного захисту порушеного права позивача зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №17 від 30.01.2019 в ЄРПН.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Тернопільській області подало апеляційну скаргу, просить скасувати рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року та винести постанову, якою в задоволенні позову відмовити. Апеляційну скаргу мотивовано тим, що Товариству при зупиненні реєстрації податкової накладної було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Скаржник вказує, що надані позивачем документи не були достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію спірної податкової накладної, оскільки не додано підтверджуючих документів щодо місця розташування/зберігання транспортних засобів, їх технічного обслуговування, відомості про орендовані чи власні об`єкти оподаткування по Товариству згідно з наявними інформаційними ресурсами відсутні. Звертає увагу, що на розгляд комісії не було подано підтвердження оплати послуг перевезення. Вважає, що правові підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Товариство подало відзив на апеляційну скаргу, вказавши, що скаржник не конкретизує в чому було порушення та лиш перераховує норми законодавства. Зазначає, що надані документи підтверджують факт оплати господарських операцій, реальність здійснення господарських операцій і спростовують неправдиві доводи відповідачів.

Від Товариства та третьої особи надійшло клопотання про розгляд справи без участі представників, відповідачі явку повноважних представників в судове засідання не забезпечили, належним чином повідомленні про дату, час та місце розгляду справи, що відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) не перешкоджає розгляду справи.

Згідно з ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Суд апеляційної інстанції, переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, дослідивши докази, що стосуються фактів, на які посилаються учасники справи, приходить до переконання, що оскаржуване рішення суду першої інстанції вимогам статті 242 КАС України відповідає.

Як встановлено судом першої інстанції з матеріалів справи, ТОВ Траєкторія Транс Логістик 23.11.2018 зареєстровано як суб`єкт господарювання, є платником податку на додану вартість.

За результатами господарської операції з ПП Лев Транс за договором на перевезення вантажу №7868 від 28.01.2019 ТОВ Траєкторія Транс Логістик 30.01.2019 складено податкову накладну №17 на суму 20000,00 грн., в тому числі ПДВ - 3333,33 грн. (а.с.16), яку засобами електронного зв`язку 11.02.2019 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами направлення вказаної податкової накладної Товариство отримало квитанцію від 11.02.2019 №9016553301 (а.с.17), згідно з якою реєстрація податкової накладної зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

На виконання вказаних вимог, ТОВ Траєкторія Транс Логістик повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, від 21.02.2019 №3, вказано, що заблокована податкова накладна виписана на підставі Договору №7868в П від 28.01.2019 та акта виконаних робіт №ОУ-0000021 від 30.01.2019 між ТОВ Траєкторія Транс Логістик та ПП Лев-Транс . Для підтвердження вказаної господарської операції надано підтверджуючий пакет документів, бухгалтерську довідку про те, що Товариство на час подання повідомлення винаймає транспортні засоби в кількості 35 шт. (тягачі 16 шт.; напівпричіп 17 шт.; вантажний фургон 1 шт.; легковий автомобіль 1 шт.; нежитлове приміщення 1 шт.).

Відповідно до наданих Товариством пояснень від 20.02.2019 Товариство створене 23.11.2018, винаймає транспортні засоби в кількості 35 штук та нежитлове приміщення. В штаті Товариства нараховується 24 працівники, місячний фонд зарплати становить 113771,00 грн. На підставі договору про перевезення вантажу №7868 в П від 28.01.2019 та акта здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000021 від 30.01.2019, ТОВ Траєкторія Транс Логістик 30.01.2019 виписано податкову накладну №17. Вказана операція не завершена, оскільки контрагентом не оплачена сума послуг.

На підтвердження реальності здійснення господарської операції контролюючому органу надіслано копії наступних документів: договору про перевезення вантажу №7868 в П від 28.01.2019, договору оренди автомобіля від 05.12.2018, картки рахунку: 361, ТТН від 29.01.2019 №223, договору поставки №349/19 від 03.01.2019, видаткову накладну №000000224/19 від 31.01.2019, договір поставки №ЛТШ-1463 від 15.01.2019, видаткову накладну №544 від 06.02.2019, договір поставки №160119-ХМ від 16.01.2019, видаткову накладну №РН-000152 від 24.01.2019, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000021 від 30.01.2019.

26.02.2019 комісією Головного управління ДФС у Тернопільській області прийнято рішення №1087422/42643642, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №17 від 30.01.2019, з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

За результатами розгляду скарги Товариства на вказане рішення (а.с.20-21), рішенням комісії з питань розгляду скарг ДФС України №13899/42643642 від 11.03.2019 таку залишено без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін (а.с.22).

Вважаючи вказане рішення протиправним, таким, що підлягає скасуванню, ТОВ Траєкторія Транс Логістик звернулось із позовом до суду.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Враховуючи вимоги частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 КАС України, законодавцем визначено критерії для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, що вироблені у практиці європейських країн.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, в редакції чинній на час подання податкової накладної контролюючому органу, (далі - ПК України) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

З матеріалів справи судом першої інстанції встановлено, що податкова накладна №17 складена ТОВ Траєкторія Транс Логістик за результатами виконання умов договору про перевезення вантажу №7868 в П від 28.01.2019, укладеного з ПП Лев Транс .

Відповідно до умова вказаного договору (гарантійного зобов`язання) ТОВ Траєкторія Транс Логістик здійснено перевезення вантажу маршрутом м.Кам`янка-Бузька (Львівська область) - с.Солоницівка (Харківська область), платник - ПП Лев-Транс , вартість фрахту - 20000 грн., протягом 5 банківських днів після одержання оригіналів документів. Дата розвантаження 30.01.2019.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246) відповідно до пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , чинною на момент виникнення спірних правовідносин, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в редакції чинній на час подання податкової накладної (далі - Порядок №117).

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2020
Оприлюднено04.03.2020
Номер документу87926722
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1785/19

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 17.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 11.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 01.11.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій Олексій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні