ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий суддя у першій інстанції : Лозовський О.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2020 рокуЛьвівСправа № 140/2520/19 пров. № 857/12803/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Бруновської Н.В.
суддів: Кузьмича С.М., Макарика В.Я.
за участю секретаря судового засідання: Гнатик А.З.
представників апелянта: Зарубайко Я.М., Процана М.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2019 року у справі № 140/2520/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Нововолинський госпрозрахунковий ринок до Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу, -
ВСТАНОВИВ :
16.08.2019р. позивач Товариство з обмеженою відповідальністю Нововолинський госпрозрахунковий ринок (надалі ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок ) звернувся в суд з позовом до Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області про визнання протиправною та скасування постанови № 006 від 25.07.2019р. про накладення штрафу в розмірі 41 730 гривень за порушення Закону України Про державний контроль за дотримання законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоровся та благополуччя тварин законодавства про харчові продукти та корми.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 21.10.2019р. позов задоволено. Суд визнав протиправною та скасував постанову Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області від 25.07.2019р. про накладення штрафу в розмірі 41 730 гривень за порушення Закону України Про державний контроль за дотримання законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоровся та благополуччя тварин законодавства про харчові продукти та корми.
Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.
Апелянт просить суд, рішення Волинського окружного адміністративного суду від 21.10.2019р. скасувати та прийняти нове рішення, яким в позові відмовити.
Представники апелянта Зарубайко Я.М. та Процан М.С. в судовому засіданні підтримали апеляційну скаргу із підстав у ній зазначених.
Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з`явились, хоча належним чином повідомленні про дату, час і місце розгляду справи в порядку ст.126 КАС України, що не перешкоджає розгляду справи у їх відсутності відповідно до ст.313 КАС України.
Заслухавши суддю доповідача, учасника процесу, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок є власником будівлі мясоконтрольна станція, площею 486,5 м.кв., що знаходиться за адресою м. Нововолинськ, вул. Героів АТО 1,А, де здійснюється торгівля тваринного походження.
На підставі направлення №11/25 про проведення заходу державного нагляду (контролю) від 11.02.2019р., річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на 2019 рік, наказу ГУ Держпродспоживслужби у Волинській області №11/25 від 11.02.2019р. у період з 12.02.2019р. - 18.02.2019. відповідач Головне управління Держпродспоживслужби провів планову перевірку ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок .
За результатами проведеної перевірки складено акт №9 від 18.02.2019рю, яким встановлено, що ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок не дотримується встановлених законодавством гігієнічних вимог до обігу, реалізації та зберігання харчових продуктів у відповідності до статей 20, 32, 37, 41, 42, 45, 47, 48, 49 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів .
Зокрема, перевіркою встановлено наступне: велика кількість сміття розкидана по торгівельній зоні ринку; відсутній Наказ про проведення одного разу в місяць санітарного дня на ринку; відсутні записи та прилади параметру мікроклімату в виробничих приміщеннях ринку; недотримання ветеринарно-санітарних вимог щодо поводження із спецодягом персоналу ринку; відсутня схема розміщення дератизаційних контейнерів і мишоловок з клейковими стрічками для боротьби з гризунами та карта контролю дезінсекції та дератизації торгівельної зони ринку; відсутні приміщення для зберігання верхнього одягу продавців м`ясного павільйону; стіни побутової кімнати м`ясного павільйону потребують побілки. Двері в м`ясному павільйоні потребують фарбування; відсутні щоденні записи, щодо миття та дезінфекції поверхонь торгового залу, концентрації миючих та дезінфікуючих засобів у ковбасному та м`ясному павільйоні; відсутній лабораторний моніторинг щодо чистоти поверхонь процедур прибирання виробничих, побутових приміщень; приміщення для зберігання робочих інструментів потребує ремонту; відсутня інструкція щодо миття та дезінфекції інвентарю, який використовувався при продажі м`яса, ковбасних виробів (ножі, сокира), колоди для розрубки м`яса; гирі, платформа для гирь та вантажно - приймальні платформи забруднені; столи для продажу с/г продукції (молоко і молочні продукти) піддані корозії; відсутні лабораторні дослідження води; відсутній журнал медичних оглядів із списком персоналу; відсутній список працівників про проходження навчання щодо гігієнічних вимог потужностей; недотримання температурних умов реалізації морожених м`ясопродуктів, риби та рибопродуктів в торгівельній зоні ринку; боротьба із шкідниками і гризунами не ефективна; температурний режим в м`ясному павільйоні під час реалізації м`яса, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів недотримується; м`ясний павільйон в недостатній кількості забезпечений холодильними камерами (холодильник-ізолятор, холодильними вітринами).
За результатами перевірки 21.02.2019р. винесено припис №3 про усунення вищезазначених недоліків до 09.04.2019.
Як видно з матеріалів справи, на виконання вказаного припису ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок розроблені Плани заходів по усуненню недоліків та порушень відповідно до припису ГУ Держпродспоживслужби.
Листом від 04.04.2019р №19/1 позивач повідомив державного інспектора ветеринарної медицини Лешка Я.Ю. про часткове виконання внесеного припису та просив продовжити терміни виконання деяких пунктів припису №3 від 21.02.2019р. до 31.09.2019р..
28.05.2019р. ТзОВ Нововолинський ринок повідомив листом №26 державного інспектора ветеринарної медицини Лешка Я.Ю. про часткове виконання припису та просив продовжити терміни виконання деяких пунктів припису №3 від 21.02.2019 р. до 31.09.2019р..
27.06.2019р. начальником Нововолинського міського управління ГУ Держпродспоживслужби Лешко Я.Ю. відносно позивача складений протокол №003 про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , законодавства про харчові продукти та корми (а. с. 8).
Копія даного протоколу 27.06.2019р. направлена на адресу ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок та отримана останнім 01.07.2019р., що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення.
У зв`язку з розглядом вказаного протоколу, на адресу ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок відповідач направив повідомлення про розгляд справи про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , законодавства про харчові продукти та корми від 16.07.2019, із змісту якого вбачається, що розгляд справи про порушення встановлених законодавством гігієнічних вимог до обігу, реалізації та зберігання харчових продуктів відбудеться 24.07.2019 в 11:00 год. (а. с. 17).
27.06.2019р. №003, відповідач 25.07.2019р. прийняв постанову №006 про накладення на позивача штрафу за порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , законодавства про харчові продукти та корми у розмірі - 41 730,00 грн.
ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок вважає оскаржену постанову №006 від 25.07.2019р. про накладення штрафу протиправною, оскільки повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення яка призначена 24.07.2019 в 11.00 год. отримано лише 25.07.2019р., що підтверджується довідкою Укрпошти, що позбавило можливості прийняти участь в розгляді справи та подати свої заперечення.(а.с. 18 ) Тобто, позивач вважає, що відповідач порушив порядок розгляду справи про накладення штрафу за порушення Закону України Про державний контроль за дотримання законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоровся та благополуччя тварин законодавства про харчові продукти та корми.
ч.10 ст.66 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин передбачено, час і місце розгляду справи повідомляються особі, щодо якої складено протокол, не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дня її розгляду.
Повідомлення про час і місце розгляду справи вручається особі, щодо якої складено протокол, або її представникові під розписку або надсилається їй рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення. Повідомлення про час і місце розгляду справи, надіслане рекомендованим поштовим відправленням за місцезнаходженням (місцем проживання-) особи, щодо якої складено протокол, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, вважається врученим незалежно від факту його отримання такою особою.
Колегією суддів встановлено, що 17.07.2019р. на адресу ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок відповідач направив повідомлення про розгляд справи про порушення Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства Про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , законодавства про харчові продукти та корми (кодовий штриховий ідентифікатор №4540815848178).
Згідно системи відстеження поштових відправлень, відправлення за кодовим штриховим ідентифікатором №4540815848178 та повідомленням про вручення поштового відправлення від 19.07.2019р. позивач отримав 19.07.2019р. (а.с. 69 )
ч.11 ст.66 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин передбачено, що справа може бути розглянута за відсутності особи, щодо якої складено протокол, якщо є відомості про її належне повідомлення про час і місце розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
З матеріалів справи видно, що на розгляд справи позивач не з`явився, жодних клопотань, зауважень чи повідомлень від нього не надходило.
Колегія суддів приймає до уваги доводи апелянта про те, що він не порушив ч.10 ст.66 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , оскільки повідомлення про розгляд справи ( рекомендований лист) 45408158178 позивач отримав 19.07.2019р., тобто, не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дня її розгляду. (25.07.2019р.)
Крім того, колегія суддів не приймає до уваги як доказ довідку ПрАТ Укрпошти № 46 від 30.07.2019 р. про те, що рекомендований лист № 45408158178 адресований ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок вручено директору Саганюку А.П. 25.07.2019 р. тобто, пізніше ніж п`ять робочих днів до дня розгляду справи виходячи з наступного. ( а.с. 18)
Порядок надання послуг поштового зв`язку, права та обов`язки операторів поштового зв`язку і користувачів послуг поштового зв`язку та регулюють відносини між ними визначається Правилами надання послуг поштового зв`язку, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 р. № 270.
У п.2 Правил надання послуг поштового зв`язку визначено, що повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу - повідомлення, яким оператор поштового зв`язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача.
25.09.2019р. відповідач надіслав скаргу №09.05/5310 до Волинської дирекції ПАТ Укрпошта щодо проведення службового розслідування в частині надання правової оцінки діям начальника ЦВПЗ №2 ОСОБА_1 пов`язаними з видачою довідки №46 від 30.07.2019 р. та притягнення винних осіб до відповідальності.
За результатами розгляду скарги ПрАТ Укрпошта листом від 29.10.2019р. №15-05-637 повідомила ГУ Держпродспоживслужби, що за результатами службового розслідування відділом поштової безпеки у Волинській дирекції ПрАТ Укрпошта виявлено, що працівниками ВПЗ Нововолинськ-2 допущено порушення регламенту внутрішньої письмової кореспонденції. Інформація яка викладена в довідці яка видана начальником ЦВПЗ №2 Волинської дирекції АТ Укрпошта від 30.07.2019р. №46. суперечить об`єктивній інформації про вручення поштового відправлення №4540815848178.
Отже, колегія суддів дійшла висновку, що вказані обставини дають підстави дійти висновку, що вищевказана довідка від 30.07.2019.р №46 яку суд першої інстанції прийняв до уваги не доводить обставин невчасного отримання позивачем поштового відправлення №4540815848178, оскільки не містить інформацію щодо предмета доказування.
Колегія суддів також погоджується з доводами апелянта що ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок здійснює виробництва, реалізації або зберігання будь-яких харчових продуктів та кормів та є суб`єктом операторів ринку та потужностей, які провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження та несе відповідальність, передбачену п.1 ч.1 ст.65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин , колегія суддів вважає зазначити наступне.
08.12.2017р. позивач отримав експлуатаційний дозвіл серії НОМЕР_1 000407 виданий Головним управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області на підставі та у межах Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів .
Тобто, отриманням вищезазначеного експлуатаційного дозволу свідчить про те що ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок визнав та підтвердив факт здійснення діяльності пов`язаної з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
Відповідно до п.22 ч.1 ст.1 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
Згідно п.80 додатку до Закону України Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності експлуатаційний дозвіл є документом дозвільного характеру.
ч.1 ст.23 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов`язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
Із змісту п.55 ч.1 ст.1 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів видно, що оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб`єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об`єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об`єктів санітарних заходів.
Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок - суб`єкт господарювання, що створює належні умови для реалізації (оптової реалізації) сільськогосподарської продукції, в тому числі харчових продуктів, на спеціально оснащених та відведених місцях відповідно до закону (п.1 ч.1 ст.1 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів ).
Таким чином, відповідно до експлуатаційного дозволу серії ТА №000407 та згідно Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок є агропродовольчим ринком, який повинен створювати належні умови для реалізації (оптової реалізації) сільськогосподарської продукції, в тому числі харчових продуктів на спеціально оснащених та відведених місцях.
Тобто, передача ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок будівлі м`ясоконтрольної станції площею 486,5 м. кв., що знаходиться за адресою: м. Нововолинськ, вул. Героїв АТО, 1А, в оренду Споживчому товариству Нововолинський ринок не звільняє його від відповідальності передбаченої Законом України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин .
15.08.2019р. приватним нотаріусом Луцького міського нотаріального округу Огей Н.М. проведена державна реєстрація змін до установчих документів ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок , а саме зміна видів діяльності, інші зміни.
Таким чином, ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок лише 15.08.2019р. змінив вили діяльності товариства на які покликався при обґрунтуванні позовних вимог.
При цьому, ТзОВ Нововолинський госпрозрахунковий ринок вчиняв дії, що свідчать про визнання виявлених відповідачем порушень та вживав заходи для їх усунення, що підтверджено листами товариства від 04.04.2019р. №19/1, від 28.05.2019р. №26 до державного ветеринарної інспектора Лешка Я.Ю. щодо часткового виконання умов припису та продовження терміну виконання його пунктів.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про наявність підстав для задоволення позову, оскільки Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області як суб`єкт владних повноважень діяв в межах повноважень та у спосіб передбачений законами та Конституцією України.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
ст. 317 КАС України передбачено, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи тому, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції слід скасувати та прийняти нову постанову якою в позові відмовити.
Керуючись ст.ст.243, 286, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області задовольнити.
Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2019 року у справі № 140/2520/19 скасувати.
В позові Товариства з обмеженою відповідальністю Нововолинський госпрозрахунковий ринок до Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу - відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.В. Бруновська
Суддя С.М. Кузьмич
Суддя В.Я. Макарик
Постанова складена в повному обсязі 02.03.2020р.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2020 |
Оприлюднено | 03.03.2020 |
Номер документу | 87927206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні