ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
20.02.2020Справа № 910/18631/19 Господарський суд міста Києва у складі судді Турчина С.О., за участю секретаря судового засідання Шкорупеєва А.Д., розглянувши матеріали господарської справи
За позовом АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВЦЕНТРТЕПЛО"
про стягнення 1641078,00 грн.
Представники сторін:
від позивача: Попов Я.О.
від відповідача: не з`явився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Антимонопольний комітет України звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВЦЕНТРТЕПЛО " про стягнення штрафу у розмірі 820539,00 грн. та пені у сумі 820539,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач не здійснив у добровільному порядку та у встановлені законом строки оплату штрафу, накладеного рішенням Антимонопольного комітету України № 33-р/тк від 22.12.2018.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.12.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 910/18631/19, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі на 28.01.2020.
У підготовчому засіданні 28.01.2020 суд постановив протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 20.02.2020.
У судове засідання 20.02.2020 з`явився представник позивача, позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.
Відповідач про розгляд справи був повідомлений належним чином ухвалами суду, направленими на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Оскільки відповідач у строк, встановлений ухвалою суду, не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, за висновками суду, у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України.
У судовому засіданні 20.02.2020 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Тимчасова адміністративна колегія Антимонопольного комітету України, розглянувши справу № 75/2-15/59/2-16 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу", 22.12.2018 прийняла рішення № 33-р/тк, яким:
- визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю Укртепло-Київ і Товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВЦЕНТРТЕПЛО вчинили порушення, передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю Квартирно-експлуатаційним відділом м. Херсона Міністерства оборони України послуг із постачання пари та гарячої води (послуги з постачання теплової енергії) ДК 016:2010, код-35.30.1 відповідно до оголошення № 112231, оприлюдненого в інформаційному бюлетені Вісник державних закупівель № 232 (14.04.2015) від 14.04.2015; за вказане порушення накладено на товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВЦЕНТРТЕПЛО штраф у розмірі 65 880 грн.;
- визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю Укртепло-Київ і Товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВЦЕНТРТЕПЛО вчинили порушення, передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України Про захист економічної конкуренції , у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю Квартирно-експлуатаційним відділом м. Харкова Міністерства оборони України послуг із постачання пари та гарячої води (послуги з постачання теплової енергії) ДК 016:2010, код-35.30.1 відповідно до оголошення № 134225, оприлюдненого в інформаційному бюлетені Вісник державних закупівель № 255(20.05.2015) від 20.05.2015; за вказане порушення накладено на товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВЦЕНТРТЕПЛО штраф у розмірі 535 294 грн.;
- визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю Укртепло-Київ і Товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВЦЕНТРТЕПЛО вчинили порушення, передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю Квартирно-експлуатаційним відділом м. Запоріжжя Міністерства оборони України послуг із постачання пари та гарячої води (послуги з постачання теплової енергії) ДК 016:2010, код-35.30.1 відповідно до оголошення № 133973, оприлюдненого в інформаційному бюлетені Вісник державних закупівель № № 255(20.05.2015) від 20.05.2015; за вказане порушення накладено на товариство з обмеженою відповідальністю КИЇВЦЕНТРТЕПЛО штраф у розмірі 219 365 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема, внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб`єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
Рішення тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 22.12.2018 № 33-р/тк було направлено відповідачеві листом від 08.01.2019 № 143-26.13/02-155 на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на дату направлення рішення, однак було повернене позивачу відділом поштового зв`язку з відміткою: за закінченням встановленого строку зберігання .
Враховуючи те, що позивач не мав можливості вручити рішення № 33-р/тк відповідачу, вказане рішення було опубліковано в газеті "Урядовий кур`єр" № 57 від 23.03.2019.
Таким чином рішення № 33-р/тк вважається врученим відповідачу 02.04.2019.
Відповідно до частин 3 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Таким чином, строк сплати штрафу, накладеного на відповідача рішенням № 33-р/тк закінчився 03.06.2019.
Відповідно до частини 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Відповідно до частини 7 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.
Оскільки станом на день подання позову до суду відповідачем штраф сумі 820 539,00 грн., накладений рішенням тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 22.12.2018 № 33-р/тк , сплачений не був, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення з відповідача штрафу у розмірі 820 539,00 грн.
Крім суми штрафу, позивач нарахував відповідачу пеню в розмірі півтора відсотки від суми штрафу, яка відповідно до розрахунку позивача становить 820 539,00 грн.
Дослідивши наявні матеріали справи, оцінюючи надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Статтею 239 Господарського кодексу України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб`єктів господарювання такі адміністративно-господарські санкції: вилучення прибутку (доходу); адміністративно-господарський штраф; стягнення зборів (обов`язкових платежів); застосування антидемпінгових заходів; припинення експортно-імпортних операцій; застосування індивідуального режиму ліцензування на умовах та в порядку, визначених законом; зупинення дії ліцензії (патенту) на здійснення суб`єктом господарювання певних видів господарської діяльності; анулювання ліцензії (патенту) на здійснення суб`єктом господарювання окремих видів господарської діяльності; обмеження або зупинення діяльності суб`єкта господарювання; ліквідація суб`єкта господарювання; інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.
Згідно статті 25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб`єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.
Частиною 1 статті 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" визначено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу тощо.
Згідно з частинами 1, 2, 3 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб. У разі, якщо вручити рішення немає можливості, зокрема, внаслідок відсутності посадових чи уповноважених представників суб`єкта господарювання за відповідною юридичною адресою, - рішення органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача). Рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Згідно частини 8 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" протягом п`яти днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу.
Отже, відповідно до вищевказаних норм позивач має право приймати рішення про визнання вчинення відповідачем порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, який повинен бути сплачений відповідачем у двомісячний строк з дня отримання відповідного рішення, при цьому протягом п`яти днів з дня сплати штрафу відповідач зобов`язаний надіслати позивачу документи, що підтверджують сплату штрафу, рішення позивача є обов`язковим для виконання.
Як передбачено частиною 7 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням тимчасової адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 22.12.2018 № 33-р/тк у справі № 75/2-15/59/2-16 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу", на відповідача накладено штраф в загальному розмірі 820 539,00 грн. за вчиненні порушення законодавства про захист економічної конкуренції, яке передбачене пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини 2 статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
Матеріалами справи підтверджується, що позивач надіслав відповідачу вказане рішення із супровідним листом від 08.01.2019 № 143-26.13/02-155, а також вказане рішення було опубліковано в газеті "Урядовий кур`єр".
Оскільки рішення вважається врученим відповідачу 02.04.2019, кінцевим терміном сплати відповідачем штрафу є 03.06.2019.
Відповідно до частини першої статті 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.
Матеріали справи не містять доказів сплати відповідачем штрафу у розмірі 820 539,00 грн., накладеного рішенням від 22.12.2018 № 33-р/тк у справі № 75/2-15/59/2-16.
При цьому, рішення від 22.12.2018 № 33-р/тк у справі № 75/2-15/59/2-16 є чинним, не скасовано та не визнано судом недійсним, докази протилежного в матеріалах справи відсутні.
Враховуюче викладене, суд вважає позовні вимоги щодо стягнення з відповідача штрафу в сумі 820 539,00 грн. обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Крім того, позивач нараховує відповідачу пеню в розмірі 820 539,00 грн. за період з 04.06.2019 по 27.11.2019 за прострочення сплати штрафу.
Господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання у Господарському кодексі України визнаються штрафними санкціями (частина 1 статті 230 ГК України).
Відповідно до частини 5 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Розмір пені за один день прострочення штрафів відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" складає 12308,085 грн. (820 539,00 грн. * 1,5%= 12 308,085 грн.).
За період з 04.06.2019 по 27.11.2019 відповідачем прострочено 177 днів сплати штрафу.
Таким чином, сума пені за прострочення сплати штрафу за вказаний період складає 2 178 531,04 грн. (12308,085 грн. х 177 = 2 178 531,04 грн.
В той же час, з урахуванням обмежень, встановлених ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного рішенням АМК, тобто не може перевищувати 820 539,00.
Таким чином, вимоги позивача про стягнення 820 539,00 грн. пені є обґрунтованими.
Згідно з частиною дев`ятою статті 56 Закону суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.
Враховуючи наведене, з`ясувавши повно і всебічно обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову.
Підсумовуючи наведене, суд задовольняє позовні вимоги Антимонопольного комітету України повністю.
Судовий збір за розгляд справи відповідно до ст. 129 ГПК України покладається на відповідача.
Керуючись ст. ст. 73-74, 76-79, 86, 129, 237-238, 242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВЦЕНТРТЕПЛО" (01601, м.Київ, ВУЛИЦЯ МЕЧНИКОВА, будинок 2, ідентифікаційний код 39391808) в дохід загального фонду Державного бюджету України, отримувач: УК у Солом`янському районі міста Києва, код ЄДРПОУ: 38050812, банк: Казначейство України (ЕАП), рахунок (ІВАN): UA618999980000031114106026010, код класифікації доходів бюджету: 21081100, штраф у розмірі 820 539,00 грн. та 820 539,00 грн. пені.
Стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВЦЕНТРТЕПЛО" (01601, м.Київ, ВУЛИЦЯ МЕЧНИКОВА, будинок 2, ідентифікаційний код 39391808) на користь АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ (03035, м.Київ, ВУЛИЦЯ МИТРОПОЛИТА ВАСИЛЯ ЛИПКІВСЬКОГО, будинок 45, ідентифікаційний код 00032767) 24 616,17 грн. витрат зі сплати судового збору.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 02.03.2020.
Суддя С.О. Турчин
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2020 |
Оприлюднено | 03.03.2020 |
Номер документу | 87928045 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Турчин С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні