ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
27.02.2020Справа № 910/16306/19
Господарський суд міста Києва у складі головуючого судді Демидова В.О., за участю секретаря судового засідання Юрковської В.О., розглянувши за правилами загального позовного провадження
справу за позовом Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління (вул. Феодосіївська, буд. 13, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49000) до Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ-АКТІВ (вул. Авіаконструктора І. Сікорського, буд. 8, оф. 5, м. Київ, 04112) про стягнення 8 154 486,58 грн.
Представники сторін:
від позивача: Матвєєнко Галина Миколаївна (старший офіцер юридичної групи);
від відповідача: не прибув.
В С Т А Н О В И В:
19.11.2019 до Господарського суду міста Києва надійшла зазначена позовна заява та передана судді Демидову В.О. відповідно до автоматизованого розподілу судової справи між суддями.
В обґрунтування позовних вимог Східне територіальне квартирно-експлуатаційне управління зазначило, що в порушення вимог пункту 6.4 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 відповідачем завищено об`єми виконаних робіт та матеріалів за актами форми №КБ-2в в порівнянні з обсягами згідно з проведеними контрольними обмірами. Як зазначає позивач, вказані факти встановлені під час проведення перевірки та зафіксовано в актах контрольного обміру виконаних робіт з відомостями перерахунку вартості та акті ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 від 06.09.2019 №0820/11. Позивач вказує на те, що Східне ТКЕУ є бюджетною організацією, тому таким завищенням завдано шкоди державному бюджету на суму 1 953 053,24 грн.
Відповідно до заявлених позовних вимог позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ-АКТІВ на користь Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління безпідставне завищення об`ємів і вартості виконаних робіт та матеріальних ресурсів на загальну суму 1 953 053,24 грн. та судовий збір в сумі 29 295,80 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.11.2019 позовну заяву Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня вручення даної ухвали.
13.12.2019 до Господарського суду міста Києва надійшло клопотання позивача про усунення недоліків позовної заяви з доданими до нього документами.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.12.2019 позовна заява прийнята до розгляду, у вказаній справі відкрито провадження за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 09.01.2020. Запропоновано відповідачу у строк не пізніше п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження подати до суду відзив на позовну заяву, а також всі докази, що підтверджують заперечення проти позову; запропоновано позивачу у строк не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву на позовну заяву подати відповідь на відзив в порядку статті 166 Господарського процесуального кодексу України; визначено відповідачу строк для подання заперечень на відповідь на відзив (якщо такі будуть подані) - протягом п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив.
23.12.2019 до суду надійшла уточнена позовна заява Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління (вул. Феодосіївська, буд. 13, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49000) до Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ-АКТІВ (вул. Авіаконструктора І. Сікорського, буд. 8, оф. 5, м. Київ, 04112) про стягнення 8 154 486,58 грн, в якій позивач просить суд стягнути з відповідача на користь позивача безпідставне завищення об`ємів і вартості виконаних робіт та матеріальних ресурсів на загальну суму 8 154 486,58 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.01.2020, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, уточнена позовна заява прийнята судом, підготовче засідання відкладено на 06.02.2020.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.02.2020 закрито підготовче провадження у справі № 910/16306/19 та призначено справу до судового розгляду по суті на 27.02.20 о 10:15 год.
У судове засідання 27.02.2020 з`явився представник позивача, просив позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання 27.02.2020 не з`явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Причин неявки не повідомив.
В судовому засіданні 27.02.2020 оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно дослідивши надані докази, суд встановив такі фактичні обставини.
Між Східним територіальним квартирно-експлуатаційним управлінням (далі - позивач, замовник) та Приватним підприємством Проект-Актів (далі - відповідач, генпідрядник) укладені договори підряду (далі - Договори підряду):
- від 07.06.2018 №127/2018/127 Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №1, 54 омбр, ОК Схід , м. Бахмут, Донецька область, військове містечко №58 ;
- від 27.07.2018 №235/2018/235 Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №2, 54 омбр, м. Бахмут, Донецька область, військове містечко №58 ;
- від 07.06.2018 №128/2018/128 Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №3, 54 омбр, ОК Схід , м. Бахмут, Донецька область, військове містечко №58 ;
- від 07.06.2018 №129/2018/129 Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №4, 54 омбр, ОК Схід , м. Бахмут, Донецька область, військове містечко №58 .
21.02.2019 відбулася державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації, правонаступником Приватного підприємства Проект-Актів є Товариство з обмеженою відповідальністю Проект-Актів .
Згідно з п. 1.1. Договорів підряду, замовник доручає, а підрядник забезпечує відповідно до проектної документації та умов договору виконання робіт із будівництва об`єктів: Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №1, №2, №3, №4, 54 омбр, ОК Схід , м. Бахмут, Донецька область, військове містечко №58 (код 45210000-2 - Будівництво будівель відповідно до ДК 021:2015), що виконується за рахунок коштів Державного бюджету України.
Відповідно до п. 1.2. Договорів підряду, генпідрядник зобов`язується у строк, що не перевищує 210 календарних днів з дати укладення договору, виконати роботи з будівництва об`єктів та передати їх замовнику, а замовник прийняти і оплатити виконані роботи (об`єкт).
У відповідності до п. 2.1. Договорів підряду, генпідрядник зобов`язаний виконати передбачені цим договором роботи, якість яких повинна відповідати вимогам нормативно-правових актів, якими регламентовано відносини у сфері будівництва, проектній документації та умовам договору.
За умовами п. 3.1. Договорів підряду, договірна ціна становить:
- за договором №127/2018/127 від 07.06.2018 - 14 198 999,99 грн;
- за договором №128/2018/128 від 07.06.2018 - 14 513 894,40 грн;
- за договором №129/2018/129 від 07.06.2018 - 14 514 040,80 грн;
- за договором №235/2018/235 від 27.07.2018 - 14 487 188,40 грн;
Зазначена договірна ціна складена у відповідності до Правил визначення вартості будівництва (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) та є твердою, складається генпідрядником на підставі наданої ним цінової пропозиції згідно з вимогами нормативних документів у сфері ціноутворення в будівництві (п. 3.2. Договорів підряду).
За умовами п. 4.1.1. Договорів підряду, розрахунки за виконані роботи по об`єктам проводяться на підставі Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3.
Згідно з п. 4.1.2. Договорів підряду, після виконання генпідрядником робіт по об`єктам (повністю або частково) та надання замовнику документів, зазначених в пп. 4.1.1. Розділу IV Договорів, замовник встановленим порядком приймає ці роботи, якщо вони повністю відповідають визначеним умовам договору щодо якості та об`єму, в іншому випадку акти повертаються генпідряднику для усунення зауважень та коригування.
У відповідності до п. 4.1.3 Договорів підряду, документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються генпідрядником та передаються замовнику, який зобов`язаний протягом 3 календарних днів після отримання цих документів приступити до їх перевірки та приймання виконаних робіт.
Пунктом 4.1.5 договорів підряду сторони погодили, що у разі виявлення невідповідності пред`явлених до оплати робіт встановленим вимогам, завищення їх обсягів або неправильного застосування кошторисних норм, поточних цін, розцінок та інших помилок, що вплинули на ціну виконаних робіт, замовник має право скоригувати суму, що підлягає сплаті, про що генпідрядник повідомляється письмово.
Договори підряду набирають чинності з моменту їх підписання сторонами та діють до 31 грудня 2018 року, а в частині своїх зобов`язань та розрахунків до їх повного виконання сторонами (п. 10.1. Договорів підряду).
Додатковими угодами до Договорів підряду сторони погоджували нові строки виконання робіт до 31.08.2019.
Також матеріали справи містять повідомлення позивача, направлені на адресу відповідача від 13.09.2019 № 516/3/3942, №516/3/3940, 516/3/3941 про розірвання договорів підряду у зв`язку із порушенням генпідрядником строків виконання робіт за вказаними договорами.
Отже, у зв`язку з невиконанням зобов`язань генпідрядником, протягом вересня-жовтня 2019 року замовником було розірвано вказані вище договори №№127/2018/127, 128/2018/128, 129/2018/129 в односторонньому порядку, №235/2018/235 - за згодою сторін у додатковому договорі №5 до договору №235/2018/235.
З матеріалів справи вбачається, що між сторонами були підписані довідки про вартість виконаних робіт та акти приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в з підсумковими відомостями ресурсів:
1) за договором №127/2018/127 від 07.06.2018: акт №1 за серпень 2018 на суму 609 366,86 грн., рахунок на оплату №45 від 30.08.2018 на суму 609 366,86 грн. та платіжне доручення №417 від 31.08.2018 про сплату вказаної суми на рахунок ПП Проект-Актів ; акт №2 за жовтень 2018 на суму 2 266 019,44 грн., рахунок на оплату №64 від 10.10.2018 на суму 107 836,96 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 2 158 182,48 грн)., та платіжне доручення №605 від 10.10.2018 про сплату 107 836,96 грн.; акт №3 за жовтень 2018 на суму 263 862,32 грн., рахунок на оплату №76 від 29.10.2018на суму 91 469,89 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 172 392,43 грн.) та платіжне доручення про сплату на рахунок відповідача 91 469,89 грн.; акт №4 за листопад на суму 2 260 032,55 грн., рахунок на оплату №90 від 20.11.2018 на суму 520 380,09 грн (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 1 929 125,08 грн.) та платіжне доручення №774 від 20.11.2018 про сплату на рахунок відповідача 520 380,09 грн.; акт №5 за листопад 2018 на суму 1 731 456,59 грн., рахунок на оплату №110 від 11.12.2018 на суму 1 731 456,59 грн. та платіжне доручення про сплату на рахунок відповідача 1 731 456,59 грн.
2) за договором №235/2018/235 від 27.07.2018: акт №1 за жовтень 2018 на суму527 661,67 грн., рахунок на оплату №65 від 09.10.2018 на суму 132 207,81 грн (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 395 453,86 грн.) та платіжне доручення №607 від 10.10.2018 про сплату 132 207, 81 грн.; акт №2 за жовтень 2018 на суму126 716,92 грн., рахунок на оплату № 77 від 29.10.2018 на суму 28 185,98 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 98 530,94 грн.) та платіжне доручення №679 від 29.10.2018 про сплату на рахунок відповідача 28 185,98 грн.; акт №3 за грудень 2018 на суму 4 013 365,79 грн., рахунок на оплату №104 від 11.12.2018 на суму 4 013 365,79 грн. та платіжне доручення №909 від 11.12.2018 про сплату 4 013 365,79 грн.; акт №4 за грудень 2018 на суму 2 514 728,42 грн., рахунок на оплату №111 від 11.12.2018 на суму 2 514 728,42 грн. та платіжне доручення №910 від 11.12.2018 про сплату на рахунок відповідача 2 514 728,42 грн.
3) за договором №128/2018/128 від 07.06.2018: акт №1 за серпень 2018 на суму 678 573,60 грн., рахунок на оплату №43 від 23.08.2018 на суму 230 715,29 грн (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 447 858,31 грн) та платіжне доручення №381 від 27.08.2018 про сплату на рахунок відповідача 230 715,29 грн.; акт №1 за вересень 2018 на суму 749 549,30 грн., рахунок на оплату №57 від 21.09.2018 на суму 113 695,74 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 635 853,56 грн.) та платіжне доручення №524 від 21.09.2018 на суму 113 695,74 грн.; акт №3 за жовтень 2018 на суму 3 345 847,39 грн., рахунок на оплату №63 від 04.10.2018 на суму 75 390,94 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 3 270 456,45 грн.) та платіжне доручення №598 від 08.10.2018 про сплату на рахунок відповідача 75 390,94 грн.; акт №4 за жовтень 2018 на суму 174 394,78 грн., рахунок на оплату №78 від 29.10.2018 на суму 174 394,78 грн. та платіжне доручення №682 від 29.10.2018 на суму 174 394,78 грн.; акт №5 за листопад 2018 на суму 781 165,00 грн., рахунок на оплату №91 від 20.11.2018 на суму 963 233,73 грн. та платіжне доручення №780 від 20.11.2018 про сплату на рахунок відповідача 963 233,73 грн.
4) за договором №129/2018/129 від 07.06.2018: акт №1 за серпень 2018 на суму 551 205,60 грн., рахунок на оплату №44 від 30.08.2018 на суму 202 552,50 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 348 653,10 грн.) та платіжне доручення №411 від 31.08.201 про сплату на рахунок відповідача 202 552,50 грн.; акт №1 за вересень 2018 на суму 876 357,58 грн., рахунок на оплату №56 від 21.09.2018 на суму 131 626,35 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 744 731,23 грн.) та платіжне доручення №529 від 21.09.2018 на суму 131 626,35 грн.; акт №3 за жовтень 2018 на суму 3 351 722,30 грн., акт №4 за жовтень 2018 на суму 173 716,49 грн., рахунок на оплату №79 від 29.10.2018 на суму 173 716,49 грн. та платіжне доручення №683 від 29.10.2018 про сплату 173 716,49 грн.;акт №5 за листопад 2018 на суму 781 165,00 грн., рахунок на оплату №92 від 20.11.2018 на суму 963 233,73 грн та платіжне доручення №781 від 20.11.2018 на суму 963 233,73 грн.; акт №6 за листопад 2018 на суму 1 483 865,50 грн., рахунок на оплату №113 від 11.12.2018 на суму 1 483 865,50 грн. та платіжне доручення №908 від 11.12.2018 на суму 1 483 865,50 грн.; акт №8 на червень 2019 на суму 203 121,95 грн., рахунок на оплату №17 від 20.06.2019 на суму 203 121,95 грн. та платіжне доручення №1269 від 21.06.2019 про сплату на рахунок відповідача 203 121,95 грн.
Згідно довідки Північного офісу Держаудитслужби №10-31/508 від 16.08.2019 зустрічної звірки в ТОВ проект-Актів щодо документального та фактичного підтвердження виду, обсягу та якості операцій та розрахунків, що здійснювались з Східним територіальним квартирно-експлуатаційним управлінням за період з 01.01.2017 по 31.12.2018, шляхом вибіркового звіряння даних обсягів робіт, виконаних ТОВ Будівельна компанія Легенда , факти включення ПП ПроектАктів до актів ф. КБ-2в аналогічних обсягів будівельних робіт, які прийняті Східним ТКЕУ, не встановлені.
Зустрічною звіркою повноти виконання умов укладених договорів підряду встановлено, що від Східного ТКЕУ на адресу ПП ПроектАктів отримані наступні претензії, зокрема, по договору від 07.06.2018 №127/2018/127 на предмет виконання робіт із будівництва об`єкта Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №1, 54 омбр, ОК Схід , м. Бахмут Донецької області направлено претензію від 04.09.2018 №303/24/ю/3809 про виконання взятих за договором зобов`язань та сплату в термін до 15.09.2018 пені за порушення зобов`язань у розмірі 2 935,32 грн. і штрафу у розмірі 4 669,83 грн., що в сукупності становить 7 605,15 грн.
Також, з матеріалів справи вбачається, що з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та взаємних розрахунків зі Східним ТКЕУ в період проведення ревізії проведено зустрічну звірку в ТОВ Проект-Актів . Під час проведення зустрічної звірки, проведеною вибірковим методом, встановлено, що до акту вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт (договір №127/2018/127) включено вартість двох щитів у завищених розмірах, що призвело до безпідставного збільшення вартості будівельних робіт у загальній сумі 7337,86 грн з ПДВ.
Крім того, в ході проведення ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Східного ТКЕУ за період з 01.01.2017 по 31.12.2018, на підставі наказу ТВО начальника Східного ТКЕУ Середюка В. М. від 22.07.2019 №52, з врахуванням змін, внесених наказом від 05.08.2019 №57, комісією проведено вибіркові контрольні обміри фактично виконаних обсягів робіт ТОВ Проект-Акитів з будівництва казарм поліпшеного планування №№1, 2, 3. 4, м. Бахмут, Донецька область, військове містечко №58, на виконання умов договорів від 07.06.2018 №№ 127/2018/127, 128/2018/128, 129/2018/129, від 27.07.201 235/2018/235, які прийнято Східним ТКЕУ згідно актів приймання виконаних будівельних робіт (ф.КБ-2в).
За результатами контрольних обмірів будівництва будівлі казарми поліпшеного планування №1 встановлено, що в порушення п. 6.4.3 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 до актів прийняття виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 року включені обсяги робіт, які фактично не виконані, що призвело до завищення вартості виконаних робіт з будівництва казарми №1 м. Бахмут на загальну суму 608 683,11 грн.
За результатами контрольних обмірів будівництва будівлі казарми поліпшеного планування №2 встановлено, що в порушення п. 6.4.3 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 до актів прийняття виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року включені обсяги робіт, які фактично не виконані, що призвело до завищення вартості виконаних робіт з будівництва казарми №2 м. Бахмут на загальну суму 966 226,58 грн.
За результатами контрольних обмірів будівництва будівлі казарми поліпшеного планування №3 встановлено, що в порушення п. 6.4.3 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 до актів прийняття виконаних будівельних робіт за вересень, жовтень, листопад 2018 року включені обсяги робіт, які фактично не виконані, що призвело до завищення вартості виконаних робіт з будівництва казарми №3 м. Бахмут на загальну суму 162 588,70 грн.
За результатами контрольних обмірів будівництва будівлі казарми поліпшеного планування №4 встановлено, що в порушення п. 6.4.3 ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 до актів прийняття виконаних будівельних робіт за жовтень, листопад 2018 року включені обсяги робіт, які фактично не виконані, що призвело до завищення вартості виконаних робіт з будівництва казарми №4 м. Бахмут на загальну суму 208 216,99 грн.
Звертаючись до суду з вказаним позовом, позивач вказує, що зазначені факти встановлено під час проведення ревізії та зафіксовано в актах контрольного обміру виконаних робіт з відомостями перерахунку вартості та акті ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Східного ТКЕУ за період з 01.01.2017 по 31.12.2018.
Також позивач вказує, що на виконання вищевказаних договорів, представником Східного ТКЕУ було передано, а директором ТОВ Проект-Актів прийнято за актами приймання передачі від 18.12.2018 №№ 1, 2, 3, 4до монтажу матеріально-технічні ресурси переданих для будівництва об`єктів без передачі прав власності, на виконання будівельно-монтажних робіт по відповідних договорах на загальну суму 6 201 433,34 грн., а саме: за договором №127/2018/127 на суму 1 992 806,04 грн., за договором №235/2018/235 на загальну суму 1 413 941,64 грн., за договором № 128/2018/128 на суму 1 416 969,80 грн., за договором №129/2018/129 на суму 1 377 715,86 грн.
16.11.2019 на адресу відповідача було направлено вимогу (вих.. №516/ю/5011 від 13.11.2019) в термін до 22.11.2019 передати Східному ТКЕУ прийняті за актами приймання передачі від 18.12.2018 №№ 1, 2, 3, 4 до монтажу матеріально-технічні ресурси для будівництва об`єктів без передачі прав власності по відповідних договорах, або в цей же термін перерахувати (відшкодувати) на розрахунковий рахунок Східного ТКЕУ вартість прийнятих до монтажу матеріально-технічних ресурсів для будівництва об`єктів.
Враховуючи, що відповідачем вказану вимогу проігноровано, позивач звернувся до суду з цим позовом, який уточнив в ході розгляду справи, та остаточно просив стягнути з відповідача вартість завищених обсягів виконаних робіт та матеріальних ресурсів, які фактично не було виконано та поставлених на майданчик за договорами підряду, в сумі 8 154 486,58 грн.
Дослідивши обставини справи, надані матеріали, оцінивши надані докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про необхідність часткового задоволення позову з таких підстав .
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.
Відповідно до ч. 1 ст. 73, ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Укладені між сторонами договори є договорами будівельного підряду, а відтак правовідносини сторін підпадають під регулювання §1 Загальні положення про підряд та §3 Будівельний підряд глави 61 Підряд Цивільного кодексу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 837 Цивільного кодексу України, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Згідно ч. 1 ст. 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
У відповідності до ч. 2 ст. 875 Цивільного кодексу України договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Приписами ст.180 Господарського кодексу України встановлено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
З огляду на те, що сторони досягнули згоди щодо усіх істотних умов договорів, Договори підряду вважаються укладеними.
Відповідно до статті 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
За змістом частин 1 та 3 статті 632 Цивільного Кодексу України, ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.
Відповідно до статті 526 Цивільного Кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог законодавства, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Договір є обов`язковим для виконання сторонами (стаття 629 Цивільного Кодексу України).
Згідно зі статтею 525 Цивільного Кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
За змістом статті 193 Господарського Кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Відповідно до ч. 4 ст. 882 Цивільного кодексу України, передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акту про це вказується в акті і він підписується другою стороною.
Як вбачається з матеріалів справи, між сторонами були підписані довідки про вартість виконаних робіт та акти приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в з підсумковими відомостями ресурсів:
1) за договором №127/2018/127 від 07.06.2018: акт №1 за серпень 2018 на суму 609 366,86 грн., рахунок на оплату №45 від 30.08.2018 на суму 609 366,86 грн. та платіжне доручення №417 від 31.08.2018 про сплату вказаної суми на рахунок ПП Проект-Актів ; акт №2 за жовтень 2018 на суму 2 266 019,44 грн., рахунок на оплату №64 від 10.10.2018 на суму 107 836,96 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 2 158 182,48 грн)., та платіжне доручення №605 від 10.10.2018 про сплату 107 836,96 грн.; акт №3 за жовтень 2018 на суму 263 862,32 грн., рахунок на оплату №76 від 29.10.2018на суму 91 469,89 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 172 392,43 грн.) та платіжне доручення про сплату на рахунок відповідача 91 469,89 грн.; акт №4 за листопад на суму 2 260 032,55 грн., рахунок на оплату №90 від 20.11.2018 на суму 520 380,09 грн (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 1 929 125,08 грн.) та платіжне доручення №774 від 20.11.2018 про сплату на рахунок відповідача 520 380,09 грн.; акт №5 за листопад 2018 на суму 1 731 456,59 грн., рахунок на оплату №110 від 11.12.2018 на суму 1 731 456,59 грн. та платіжне доручення про сплату на рахунок відповідача 1 731 456,59 грн.
2) за договором №235/2018/235 від 27.07.2018: акт №1 за жовтень 2018 на суму527 661,67 грн., рахунок на оплату №65 від 09.10.2018 на суму 132 207,81 грн (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 395 453,86 грн.) та платіжне доручення №607 від 10.10.2018 про сплату 132 207, 81 грн.; акт №2 за жовтень 2018 на суму126 716,92 грн., рахунок на оплату № 77 від 29.10.2018 на суму 28 185,98 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 98 530,94 грн.) та платіжне доручення №679 від 29.10.2018 про сплату на рахунок відповідача 28 185,98 грн.; акт №3 за грудень 2018 на суму 4 013 365,79 грн., рахунок на оплату №104 від 11.12.2018 на суму 4 013 365,79 грн. та платіжне доручення №909 від 11.12.2018 про сплату 4 013 365,79 грн.; акт №4 за грудень 2018 на суму 2 514 728,42 грн., рахунок на оплату №111 від 11.12.2018 на суму 2 514 728,42 грн. та платіжне доручення №910 від 11.12.2018 про сплату на рахунок відповідача 2 514 728,42 грн.
3) за договором №128/2018/128 від 07.06.2018: акт №1 за серпень 2018 на суму 678 573,60 грн., рахунок на оплату №43 від 23.08.2018 на суму 230 715,29 грн (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 447 858,31 грн) та платіжне доручення №381 від 27.08.2018 про сплату на рахунок відповідача 230 715,29 грн.; акт №1 за вересень 2018 на суму 749 549,30 грн., рахунок на оплату №57 від 21.09.2018 на суму 113 695,74 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 635 853,56 грн.) та платіжне доручення №524 від 21.09.2018 на суму 113 695,74 грн.; акт №3 за жовтень 2018 на суму 3 345 847,39 грн., рахунок на оплату №63 від 04.10.2018 на суму 75 390,94 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 3 270 456,45 грн.) та платіжне доручення №598 від 08.10.2018 про сплату на рахунок відповідача 75 390,94 грн.; акт №4 за жовтень 2018 на суму 174 394,78 грн., рахунок на оплату №78 від 29.10.2018 на суму 174 394,78 грн. та платіжне доручення №682 від 29.10.2018 на суму 174 394,78 грн.; акт №5 за листопад 2018 на суму 781 165,00 грн., рахунок на оплату №91 від 20.11.2018 на суму 963 233,73 грн. та платіжне доручення №780 від 20.11.2018 про сплату на рахунок відповідача 963 233,73 грн.
4) за договором №129/2018/129 від 07.06.2018: акт №1 за серпень 2018 на суму 551 205,60 грн., рахунок на оплату №44 від 30.08.2018 на суму 202 552,50 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 348 653,10 грн.) та платіжне доручення №411 від 31.08.201 про сплату на рахунок відповідача 202 552,50 грн.; акт №1 за вересень 2018 на суму 876 357,58 грн., рахунок на оплату №56 від 21.09.2018 на суму 131 626,35 грн. (авансова плата на матеріали, що виключається з підсумку - 744 731,23 грн.) та платіжне доручення №529 від 21.09.2018 на суму 131 626,35 грн.; акт №3 за жовтень 2018 на суму 3 351 722,30 грн., акт №4 за жовтень 2018 на суму 173 716,49 грн., рахунок на оплату №79 від 29.10.2018 на суму 173 716,49 грн. та платіжне доручення №683 від 29.10.2018 про сплату 173 716,49 грн.;акт №5 за листопад 2018 на суму 781 165,00 грн., рахунок на оплату №92 від 20.11.2018 на суму 963 233,73 грн та платіжне доручення №781 від 20.11.2018 на суму 963 233,73 грн.; акт №6 за листопад 2018 на суму 1 483 865,50 грн., рахунок на оплату №113 від 11.12.2018 на суму 1 483 865,50 грн. та платіжне доручення №908 від 11.12.2018 на суму 1 483 865,50 грн.; акт №8 на червень 2019 на суму 203 121,95 грн., рахунок на оплату №17 від 20.06.2019 на суму 203 121,95 грн. та платіжне доручення №1269 від 21.06.2019 про сплату на рахунок відповідача 203 121,95 грн.
Згідно з п. 4.1.2. Договорів підряду, після виконання генпідрядником робіт по об`єктам (повністю або частково) та надання замовнику документів, зазначених в пп. 4.1.1. Розділу IV Договорів, замовник встановленим порядком приймає ці роботи, якщо вони повністю відповідають визначеним умовам договору щодо якості та об`єму, в іншому випадку акти повертаються генпідряднику для усунення зауважень та коригування.
У відповідності до п. 4.1.3 Договорів підряду, документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються генпідрядником та передаються замовнику, який зобов`язаний протягом 3 календарних днів після отримання цих документів приступити до їх перевірки та приймання виконаних робіт.
Пунктом 4.1.5 договорів підряду сторони погодили, що у разі виявлення невідповідності пред`явлених до оплати робіт встановленим вимогам, завищення їх обсягів або неправильного застосування кошторисних норм, поточних цін, розцінок та інших помилок, що вплинули на ціну виконаних робіт, замовник має право скоригувати суму, що підлягає сплаті, про що генпідрядник повідомляється письмово.
Отже, позивач прийняв та підписав надані позивачем довідки про вартість виконаних робіт та акти приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в без будь-яких зауважень.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що вищезазначені акти надання послуг є належними доказами, які підтверджують виконання відповідачем робіт.
Крім того, позивачем повністю оплачені вказані в довідках про вартість виконаних робіт, актах приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в та рахунках на оплату суми, що підтверджується копіями платіжних доручень.
Будь-яких первинних бухгалтерських документів на підтвердження позовних вимог щодо завищення вартості будівельних робіт позивачем не надано.
Враховуючи підписання та оплату Східним ТКЕУ актів приймання виконаних будівельних форми №КБ-2в, роботи вважаються прийнятими, у зв`язку із чим позовні вимоги про стягнення з відповідача завищення вартості виконаних робіт з будівництва казарми № 1, 2, 3, 4 задоволенню не підлягають.
Разом з тим, з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та взаємних розрахунків зі Східним ТКЕУ в період проведення ревізії проведено зустрічну звірку в ТОВ Проект-Актів , під час якої встановлено, що до акту вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт (договір №127/2018/127) включено вартість двох щитів у завищених розмірах, що призвело до безпідставного збільшення вартості будівельних робіт у загальній сумі 7337,86 грн з ПДВ.
Зокрема, до акту вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт по об`єкту Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №1, 54 омбр, ОК Схід , м. Бахмут Донецької області (договір №127/2018/127) включено щит силовий вбудований ЩРв48зк1,38 1ЩС за ціною 23 166,55 грн., крім того ПДВ 4633,31 грн., що разом складає 27 799,86 грн., в той час за даними видаткових накладних №743 та №758 від 02.11.2018 закупівельна ціна даного щита склала 21 166,55 грн., крім того ПДВ 4233,31 грн., що разом складає 25 399,86 грн. Різниця між закупівельною ціною та відпускною складає в сумі 2400 грн. з ПДВ.
Також, до акту вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт по об`єкту Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №1, 54 омбр, ОК Схід , м. Бахмут Донецької області (договір №127/2018/127), включено щит силовий вбудований ЩРв48зк1,38 2ЩС за ціною 23 166,55 грн., крім того ПДВ 4633,31 грн., що разом складає 27 799,86 грн., в той час за даними видаткових накладних №743 та №758 від 02.11.2018 закупівельна ціна даного щита склала 19 051,67 грн., крім того ПДВ 3 810,33 грн., що разом складає 22 862,00 грн. Різниця між закупівельною ціною та відпускною складає в сумі 4 937,86 грн. з ПДВ.
Таким чином, внаслідок завищення вартості устаткування в сумі 7 337,86 грн. завищено по об`єму Будівництво будівлі казарми поліпшеного планування №1, 54 омбр, ОК Схід , м. Бахмут Донецької області вартість будівельних робіт за листопад 2018 року на суму 7337,86 грн., що є порушенням п. 6.4.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, в якому вказано, що вартість придбаного та змонтованого підрядником устаткування включається до примірної форми №КБ-3 Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати , з підтвердженням розрахунками обґрунтованих витрат, пов`язаних з придбанням устаткування (відпускна ціна, транспортні та загально-складські витрати).
З огляду на вказане позовні вимоги Східного ТКЕУ про стягнення з відповідача 7 337,86 грн. підлягають задоволенню.
За приписами ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241, 252, 254, 256-259 Господарського процесуального кодексу України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ-АКТІВ (04112, м. Київ, вул. Авіаконструктора І. Сікорського, буд. 8, оф. 5, код 40186902) на користь Східного територіального квартирно-експлуатаційного управління (49000, м. Дніпро, вул. Феодосіївська, 13, код 26614946) 7 337 (сім тисяч триста тридцять сім) грн 86 коп. та судовий збір у розмірі 110 (сто десять) грн. 07 коп.
3. В іншій частині позову відмовити.
Рішення набирає законної сили у строк та в порядку, встановленому ст.241 Господарського процесуального кодексу України
З повним текстом рішення можна ознайомитись у Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою:http://reyestr.court.gov.ua/.
Повний текст рішення складено та підписано 02.03.2020
Суддя В.О.Демидов
Дата ухвалення рішення | 26.02.2020 |
Оприлюднено | 02.03.2020 |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Демидов В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні