Постанова
від 26.09.2019 по справі 760/3614/19
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

1[1]

Справа № 33/824/2843/2019

Категорія: ч. 1 ст. 483 МК України

П О С Т А Н О В А

Іменем України

26 вересня 2019 року м. Київ

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Новов С.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС Куликова М.М., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В. на постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 21 червня 2019 року,

в с т а н о в и в :

Відповідно до постанови судді Солом`янського районного суду м. Києва від 21 червня 2019 року, провадження у справі щодо

ОСОБА_1 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715), Україна, 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 26, кв. (офіс) 64, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

закрито, за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Як зазначено в постанові судді, 09 жовтня 2017 року в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (відділи митного оформлення 1-4 митного поста Ягодин , пункт пропуску Ягодин-Дорогуск ) через митний кордон України з території Королівства Нідерланди вантажним автомобілем з д.н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 на підставі рахунка-фактури (інвойсу) від 19 вересня 2017 року № 94419097, автотранспортної накладної від 04 жовтня 2017 року № 17001554 та книжки МДП № XZ79712178 за попередньою митною декларацією від 05 жовтня 2017 року № UA100000/2017/867975 на адресу ТОВ АНТАРЕКС-А переміщено товари повітряні компресори, пневматичні пістолети для підкачки коліс, клапани тиску, світлодіодні фари, гальмівні диски, гальмівні колодки, розширювачі колісних ступиць, ресивер (бак для збереження стисненого повітря), болти ступиць , загальною вагою брутто 3 088,00 кг, вартістю 10 675,80 доларів США згідно з вищезазначеним рахунком-фактурою (інвойсом).

10 жовтня 2017 року зазначені вище товари доставлено до Київської міської митниці ДФС, та того ж дня керівником ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715) - гр. ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_3 ) заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування у ВМО м/п Спеціалізований (м. Київ, бульвар Гавела Вацлава, 8а) за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № UA100210/2017/802910, оформлені та випущені у вільний обіг.

Відповідно до відомостей поданих до митного контролю та оформлення товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Королівства Нідерланди від компанії AB COM SERVICES B.V. (Нідерланди) на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 27 вересня 2016 року, укладеного між компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії) та ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715).

З метою з`ясування обставин здійснення зовнішньоекономічних операцій з товарами, що надійшли на адресу ТОВ АНТАРЕКС-А , в тому числі й тих, митне оформлення яких здійснено за вказаною вище митною декларацією, в Порядку направлення запитів Державної митної служби України до митних служб іноземних держав або їх інформування, затвердженому наказом Державної митної служби України від 06 липня 2005 року № 639, Київською міською митницею ДФС листом від 27 березня 2018 року № 951/8/26-70-2-04 на адресу Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України направлено проекти запитів до митних органів Королівства Нідерланди та Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії .

03 грудня 2018 року листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 26 листопада 2018 року № 36865/7/99-99-20-02-01-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли матеріали відповіді митної адміністрації Королівства Нідерланди (вх. КММ від 03 грудня 2018 року № 5153/8) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи ТОВ АНТАРЕКС-А під час здійснення зовнішньоекономічних операцій з товарами, митне оформлення яких здійснено, серед інших, за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 10 жовтня 2017 року № UA100210/2017/802910.

Митна адміністрація Королівства Нідерланди у своїй відповіді повідомила, що компанія AB COM SERVICES B.V. (Нідерланди), яка зазначена в поданих до митного контролю та оформлення документах у якості відправника товарів, виступала виключно перевізником, на складі якої здійснювалась консолідація товарів, та якою здійснювалось оформлення книжок МДП , на підставі яких ці товари в подальшому відправлялись до України.

Митною адміністрацією Королівства Нідерланди до своєї відповіді додано копії документів, на підставі яких товари, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 10 жовтня 2017 року № UA100210/2017/802910, було розміщено на складі компанії AB COM SERVICES B.V. (Нідерланди), консолідовано, та відправлено до України за книжкою МДП№ XZ79712178, серед яких:

- митна декларація типу ЕХ А № 17NLJ8BML6AOMCWD58 та рахунок-фактура (інвойс) від 31 липня 2017 року № 42026 на товари ємності для стиснених чи скраплених газів, портативні повітряні компресори, пістолети для підкачки шин, клапани тиску, світлодіодні лампи загальною вагою брутто 486,21 кг, вартістю 13 358,64 доларів США, продавцем яких виступала компанія VIAIR CORPORATION (США), покупцем - BRADFORD TECHNOLOGIES LLP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії), одержувачем - AB COM SERVICES B.V. (Нідерланди), які в подальшому були експортовані за вказаною вище декларацією до ТОВ АНТАРЕКС-А (Україна, 01030, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 26, офіс 64);

- митна декларація типу ЕХ А № 17 DE665367887661E0 та рахунок-фактура (інвойс) від 05 вересня 2017 року № 1060/2017-gr, що стосуються товарів розширювачі колісних ступиць, їх частини загальною вагою брутто 810,00 кг, вартістю 9 010,00 євро, відправником/експортером/продавцем яких виступала компанія HOFMANN TECHNISCHE DIENSLEISTUNGEN GMBH (Федеративна Республіка Німеччина), одержувачем/імпортером/ покупцем - ORC LTD (12/16 VANDY VASILEVSKOY STR., 04116, KIEW, UA) (ТОВ ОРЦ (вул. Ванди Василевської, 12/16, м. Київ, 04116, Україна);

- митна декларація типу ЕХ А № 17PL391040E0416679 на товари гальмівні диски, гальмівні колодки загальною вагою брутто 1 792,00 кг, статистичною вартістю (виходячи з положень Інструкції із заповнення Єдиного адміністративного документа (далі - ЄАД) від 23 квітня 2016 року № TAXUD A3(2015)5707081, яка розроблена для забезпечення рівномірного впровадження та спільного розуміння законодавства щодо ЄАД в Делегативному Положенні (ЄС) № 2016/341 від 17 грудня 2015 року ( Comission Delegated Rugulation (EU) 2016/341 of 17 December 2015), статистична вартість товарів під час експорту означає вартість товарів на момент їх вивезення з території держави-члена ЄС, яка базується на вартості товару згідно з рахунком-фактурою) 57 531,00 злотих відправником/експортером яких виступала компанія OZPARTS SP. Z O.O. SP. KOM. (Республіка Польща), одержувачем/імпортером - OFF ROAD CENTER (12/16 VANDY VASILEVSKOY STR., 4116, KIEV, UA) ( ОФФ РОУД ЦЕНТР (вул. Ванди Василевської, 12/16, м. Київ, 04116, Україна).

17 грудня 2018 року листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 13 грудня 2018 року № 38769/7/99-99-20-02-01-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли матеріали відповіді митної адміністрації Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії (вх. КММ від 17 грудня 2018 року № 5389/8) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товарів на адресу ТОВ АНТАРЕКС-А , поставки яких здійснювались на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 27 вересня 2016 року, укладеного між останнім та компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії ).

Митні органи Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії інформували, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP , яка відповідно до поданих до митного контролю та оформлення документів виступала продавцем товарів, значиться зареєстрованою в Домі Компаній за номером ОС318849 , а її дійсна адреса - Office 8, 176 Fincley Road, London, NW3 6BT є адресою, де зареєстрована велика кількість різних компаній і комерційні записи за цією адресою не зберігаються.

Крім того, митні органи Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії повідомили про те, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP не має директорів та не зареєстрована в митних записах відповідного департаменту.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що товари повітряні компресори, пневматичні пістолети для підкачки коліс, клапани тиску, світлодіодні фари, гальмівні диски, гальмівні колодки, розширювачі колісних ступиць, ресивер (бак для збереження стисненого повітря), болти ступиць , загальною вагою брутто 3 088,00 кг, вартістю 13 358, 64 доларів США, 9 010, 00 євро та 57 531, 00 злотих або 1 057 714, 11 грн. переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

На думку митного органу дії громадянина України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 057 714, 11 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, представник Київської митниці ДФС Грабчак П.В. подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 21.06.2019 у справі про порушення митних правил № 0042/10000/19, прийняти нову постанову, якою гр. ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України а накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення, що становить 1 057 714,11 грн., з конфіскацією товарів, а в разі неможливості конфіскації товарів стягнути їх вартість.

В обґрунтування поданої скарги, апелянт посилається на те, що винесена постанова є необґрунтованою та такою, що підлягає скасуванню, оскільки її винесено всупереч вимог ст. 245 КУпАП та ст. 486 МК України про повне, всебічне, об`єктивне з`ясування обставин справи та вирішення її у точній відповідності з законом, а також без належного урахування характеру вчиненого правопорушення.

Зокрема, як зазначає апелянт, під час розгляду справи в суді, не взято до уваги факт переміщення товару через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, встановлений під час проведення перевірки та провадження у справі про порушення митних правил.

Звертає апелянт увагу на те, що підставою для складання вказаного протоколу стала інформація, що в офіційному порядку надійшла на адресу Київської міської митниці ДФС, в рамках надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення товарів підприємством ТОВ АНТАРЕКС-А , і за результатами вивчення документів, отриманих від іноземних митних органів, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, в встановлено, що вони стосуються однієї партії товару, оформлених у митному відношенні за митною декларацією від 10.10.2017 № UA100210/2017/802910.

Як вказує апелянт, відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних, на дату переміщення вищеописаних товарів через митний кордон України, на посаді керівника ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715) перебував громадянин України ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_3 ), у зв`язку з чим, перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документів з достовірною та правдивою інформацією.

У зв`язку з вищевикладеним, на думку апелянта, дії громадянина України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 057 714, 11 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Заслухавши доповідь судді, представника Київської міської митниці Куликова М.М., який підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити , вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та перевіривши доводи апеляційної скарги представника Київської міської митниці, вважаю, що вона не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Так, переглядаючи рішення суду першої інстанції в межах доводів поданої апеляційної скарги апеляційний суд, вважає, що при розгляді даної справи, суддя повно, всебічно і об`єктивно дослідив дані, що містяться в матеріалах справи, належним чином перевірив обставини, викладені у протоколі про порушення митних правил № 0042/10000/19 від 11 січня 2019 року, дав цим обставинам належну оцінку та, приймаючи рішення про закриття провадження, дійшов правильного висновку про відсутність в діях керівника ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_1 ознак порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки матеріали справи не містять доказів, на підставі яких у визначеному законом порядку, можна було б стверджувати про вчинення ОСОБА_1 , як керівником ТОВ АНТАРЕКС-А дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві дані.

З таким висновком судді погоджується і суд апеляційної інстанції, з огляду на наступне.

Диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

За змістом вказаної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись, у тому числі шляхом подання до органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів не лише підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, а й документів, що містять неправдиві відомості, зокрема щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

З огляду на об`єктивну сторону адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а також обставини, наведені в протоколі про порушення митних правил № 0042/10000/19 від 11.01.2019, в якому зазначено про те, що наведені в цьому протоколі товари вартістю 13 358, 64 доларів США, 9 010, 00 євро та 57 531, 00 злотих або 1 057 714, 11 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, суб`єктивна сторона даного адміністративного правопорушення повинна характеризуватися умисною формою вини, оскільки особа, яка вчинила це правопорушення, повинна усвідомлювати протиправний характер своїх дій, передбачати їх шкідливі наслідки і бажати або свідомо допускати настання цих наслідків.

При цьому, звертаючи увагу на те, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді керівника підприємства, відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства та зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією, відповідна посадова особа митного органу, яка склала протокол про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , пославшись на інформацію отриману від митних органів Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії про те, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP , яка відповідно до поданих до митного контролю та оформлення документів виступала продавцем товарів, значиться зареєстрованою в Домі Компаній за номером ОСЗ18849, а її дійсна адреса - Office 8 , 176 Fincley Road, London, NW3 6BT є адресою, де зареєстрована велика кількість різних компаній і комерційні записи за цією адресою не зберігаються, а також про те, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP не має директорів та не зареєстрована в митних записах відповідного департаменту, робить висновок, що проведеною перевіркою встановлено, що відповідні товари переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Разом з тим, як обґрунтовано зазначено в оскаржуваній постанові, інформація отримана від митної адміністрації Королівства Нідерланди з доданими до неї документами, а також відповідь митних органів Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, не можуть визнаватись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в них не повідомляється про будь-які правопорушення. З документів, наданих митною адміністрацією Королівства Нідерланди вбачається, що ні ТОВ АНТАРЕКС-А , ні ОСОБА_1 фігурантами правовідносин щодо поставки товарів, зазначених в експортних митних деклараціях не виступають.

Крім того, зазначені документи, як обґрунтовано зазначається в постанові судді, не містять підтвердження, що надана в них інформація будь-яким чином стосується товарів, поставлених на виконання контракту № 1 від 27 вересня 2016 року, укладеного між компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP та ТОВ АНТАРЕКС-А .

Обставини, встановлені під час розгляду справи про порушення митних правил в суді першої інстанції та наведені у постанові, що оскаржується, дозволяють суду апеляційної інстанції зробити висновок про те, що надані митним органом документи та відповіді на підтвердження факту вчинення порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, не містять у собі належних та допустимих доказів вини керівника ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_1 у вчиненні ним умисних дій, які полягають у поданні до органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

У зв`язку з цим, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком судді, яка розглядала справу щодо ОСОБА_1 про відсутність підстав вважати, що документи, надані до митного органу при митному оформленні відповідних товарів, містили неправдиві відомості, а також, що в діях останнього наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Всупереч доводам апеляційної скарги, заслуговують на увагу і посилання судді на невиконання Київською міською митницею ДФС постанови суду від 19 квітня 2019 року, якою адміністративний матеріал щодо ОСОБА_1 повертався для проведення додаткової перевірки, оскільки під час додаткової перевірки, не були належним чином досліджені та перевірені обставини, які мають істотне значення для правильного вирішення справи.

За таких обставин, перевіривши доводи апеляційної скарги представника Київської митниці ДФС Грабчака П.В., суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що матеріали справи про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , не містять у собі належних, допустимим та достатніх доказів, які б вказували на наявність в його діяхскладу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому підстави для скасування оскаржуваної постанови та прийняття нової постанови про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вказаною вище статтею відсутні.

З огляду на вищенаведене, за наслідками розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції вважає необхідним ухвалити рішення, яким залишити апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС без задоволення, а постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 21 червня 2019 року щодо ОСОБА_1 - без змін .

На підставі викладеного, керуючись ст. 294 КУпАП, а також ст.ст. 529, 530 МК України, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В.залишити без задоволення, а постанову судді Солом`янського районного суду м. Києва від 21 червня 2019 року, відповідно до якої провадження у справі щодо ОСОБА_1 закрито у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя Київського апеляційного суду

С.О. Новов

Головуючий у 1-й інстанції - суддя Шереметьєва Л.А.

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2019
Оприлюднено03.03.2020
Номер документу87949896
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/3614/19

Постанова від 26.09.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Новов Сергій Олександрович

Постанова від 21.06.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 19.04.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні