ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2020 року Справа № 160/12906/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШурпіновій К.О. за участю представників: позивача відповідача Ярової Н.В. Безбабної М.Г. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Смарт ІТ-Сервіс до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 20.12.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю Смарт ІТ-Сервіс звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 02.12.2019 № 0046615130.
2. Ухвалою суду від 26.12.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні 21.01.2020, встановлено учасникам справи строки для надання заяв по суті спору, витребувано докази.
3. 21.01.2020 надійшло клопотання відповідача про відкладення розгляду справи.
4. 21.01.2020 у судове засідання представники сторін не прибули, розгляд справи відкладено на 11.02.2020.
5. 11.02.2020 до суду надійшов відзив на позовну заяву (т.1 а.с.94-93).
6. 11.02.2020 у судове засідання прибули представники сторін, з метою надання відповіді на відзив та витребуваних судом доказів оголошено перерву до 18.02.2020.
7. 17.02.2019 до суду надійшла відповідь на відзив з витребуваними судом документами (т.1 а.с.111-240).
8. 18.02.2020 у судове засідання прибули представники сторін, судом оголошено перерву до 24.02.2020 для надання позивачем додаткових доказів.
9. 24.02.2020 у судовому засіданні представники сторін підтримали обрані правові позиції.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
10. Позивач здійснює господарську діяльність з надання послуг технічної підтримки програмної продукції та іншої цифрової техніки згідно наступних кодів виду економічної діяльності: КВЕД 62.02 - Консультування з питань інформатизації, КВЕД 62.03 - Діяльність із керування комп`ютерним устаткуванням, КВЕД 62.09 - Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем.
11. Основними покупцями послуг товариства є нерезиденти, а саме - компанії Білорусії.
12. Операції з надання послуг технічної підтримки програмної продукції нерезидентам не оподатковуються ПДВ відповідно до пункту 186.3 статті 186 пункт в ПК України.
13. Згідно Порядку № 1307 - зведена податкова накладна не надасться платнику податку, оскільки складається продавцем сама на себе, про що в такій податковій накладній робиться позначка та зазначається тип причини. Тим самим, пунктом 11 Порядку зазначається, що Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду .
14. Відповідно до зазначених норм діючого законодавства позивачщомісячно складає зведені податкові накладні сам на себе та нараховує собі податкові зобов`язання по ПДВ відповідно до підпункту 199.1 статті 199 ПК України у відповідності до частки використання товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях. За підсумками календарного року відповідно до статті 199.4 статті 199 ПК України здійснюється перерахунок частки використання товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях та складаються розрахунки коригування до зведених податкових накладних за кожен календарний місяць.
15. Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій; які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
16. Отже, за результатами перевірки ГУ ДПС у Дніпропетровській області допущено неоднозначне тлумачення норми статті 120-1 ПК України, та неправомірно застосовано штрафні санкції за факти нереєстрації та порушення строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), які не видаються покупцю згідно законодавства, складених на постачання неплатнику податку, за результатами перерахунку частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях виходячи з фактичних обсягів проведених протягом року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій, за щоденними підсумками операцій, складених отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента.
17. Товариство вважає, що нормами ПК України не передбачено штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію або нереєстрацію податкових накладних, які не видаються покупцю.
18. Так, в пунктах 120-1.1, 120-1.2 статті 120-1 ПК України в якості окремого виключення з переліку податкових накладних, на які поширюється відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, вказано податкову накладну, що не надається отримувачу (покупцю) .
19. Варіант тлумачення відповідачем статті 120-1 ПК України є буквальним без врахування контексту правової норми та її внутрішньої логіки, зв`язку із іншими нормами Кодексу, а також сенсу ведення Системи електронного адміністрування ПДВ.
20. Товариство зазначає, що факт накладення штрафу за відсутність реєстрації або несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, які не надаються покупцю, не впливають на результати податкового обліку контрагентів, не призводять до негативних наслідків для бюджету чи будь-яких третіх осіб.
21. Товариство не погоджується із застосуванням штрафних санкцій в сумі 34 987,49 грн за начебто несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та вважає, що з урахуванням норм Кодексу, судової практики по справам Харківського апеляційного суду у постанові № 76517678 від 11.09.2018, та Дніпропетровського окружного адміністративного суду по справі № 160/1553/19 від 03.06.2019, не може бути юридичної відповідальності за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних, які не видаються покупцю.
22. Суди зазначають, що норма статті 120-1.1 ПК України дійсно неоднозначно тлумачить права платника податків про звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію ПН в частині того, чи повинні такі ПН одночасно відповідати обом вимогам: не надаються покупцю та/або складені на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Застосування сполучника та при тлумаченні статті 120-1.1 ПК України податковим органом при прийнятті податкового повідомлення-рішення є безпідставним. Суди зазначають, що згідно зі статтею 120-1 ПК України штрафи не накладаються за порушення граничного строку для реєстрації або відсутність реєстрації протягом граничного строку тільки: 1) податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю) та складених на операції з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування; 2) податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю) та складених на операції з постачання товарів/послуг, які оподатковуються за нульовою ставкою - робить це виключення/виняток таким, що не має сенсу.
23. Товариство звертає увагу суду, що спірні податкові накладні не підлягали наданню отримувачу (покупцю), а тому жоден з контрагентів позивача не зазнав і не міг зазнати шкоди через невключення сум ПДВ до податкового кредиту.
24. Оскільки, зведені податкові накладні, складені позивачем мають реєстраційні номери, тобто пройшли реєстрацію в ЄРПН, це означає, що вони складені у відповідності до вимог ПК України і в ході камеральної перевірки податковий орган мав досліджувати лише своєчасність їх реєстрації, а не правильність їх складання.
25. Стосовно позначки 9 у зведених податкових накладних, позивач зазначив, що складання позивачем зведених податкових накладних здійснюється відповідно до вимог пункту 185.1 статті 185 та підпункту 199.1 статті 199 ПК України по операціях з поставки послуг, місце постачання яких розташоване за межами митної території України.
26. При цьому, нормами Порядку № 1307 не визначено тип причини - по операціях з поставки послуг, місце постачання яких розташоване за межами митної території України. Тобто, платник податків, повинен на свій розсуд вибрати причину з наявних та передбачених Порядком № 1307.
27. Найбільш підходять з наведеного переліку причин, встановлених Порядком № 1307:
- або 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;
- або 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість.
28. Позивач вказував у своїх зведених накладних тип причини 09, що означає Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість .
29. Слід зазначити, що тип причини, вказаний у зведеній податковій накладній ніяким чином не впливає на розмір ставки оподаткування, або розмір нарахувань з ПДВ Позивача, дату таких нарахувань, а також не призводить до втрат бюджету.
30. У зв`язку з тим, що серед встановлених Порядком № 1307 причин, не передбачено тип причини, який би відповідав операціям з поставки послуг, місце постачання яких розташоване за межами митної території України, а нормами ПК України встановлено обов`язок платника податку розрахувати частку по таких операціях, скласти зведену податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН, тому, платник податку не може нести відповідальність за те, що вказаний у зведених накладних тип причини 09 не відповідає фактичній причині по якій складаються такі зведені накладні, оскільки вищезазначений Порядок № 1307 не приведений державною податковою службою у відповідність з нормами та вимогами ПК України.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
31. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в ЄРПН є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
32. Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Кодексу, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
33. Податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних, зазначені в акті перевірки (далі - оскаржувані податкові накладні/розрахунки коригування) не є такими, що не надаються отримувачу (покупцю) та складені на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
34. Серед оскаржуваних податкових накладних/розрахунків коригування є:
- звичайна податкова накладна: податкова накладна № 13 від 05.06.2019;
- податкова накладна, складена на неплатника ПДВ: податкова накладна № 1 від 07.06.2018;
- податкова накладна, складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента: податкова накладна № 4 від 19.12.2017;
- розрахунки коригування до зведених податкових накладних, складених у межах балансу для невиробничого використання: розрахунки коригування № 7 від 31.12.2017, № 5 від 31.12.2017, № 8 від 31.12.2017, № 4 від 31.12.2017, 9 від 31.12.2017, № 3 від 31.12.2017, № 2 від 31.12.2017, № 1 від 31.12.2017, № 10 від 31.12.2017, № 11 від 31.12.2017, № 6 від 31.12.2017, № 12 від 31.12.2017;
- зведені податкові накладні та розрахунки коригування до зведених податкових накладних, складених на постачання для операцій, які звільненні від оподаткування податком на додану вартість: податкова накладна № 19 від 30.06.2018, податкова накладна № 22 від 31.07.2018, податкова накладна № 3 від 31.12.2017, податкова накладна № 15 від 30.04.2018, податкова накладна № 29 від 30.09.2018, податкова накладна № 12 від 31.03.2018, податкова накладна № 35 від 30.11.2018, податкова накладна № 18 від 31.05.2018, податкова накладна № 3 від 31.01.2019, податкова накладна № 25 від 31.08.2018, податкова накладна № 32 від 31.10.2018, податкова накладна № 40 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 6 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 7 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 5 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 9 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 2 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 3 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 11 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 5 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 1 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 8 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 10 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 12 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 10 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 12 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 13 від 31.12.2017, розрахунок коригування № 12 від 31.07.2019.
35. Щодо зведених податкових накладних, відповідач зазначив, що з аналізу пункту 5 статті 198 ПК України вбачається, що:
- платник податку складає зведену податкову накладну для нарахування податкових зобов`язань;
- зведена податкова накладна складається за товарами, придбаними з податком на додану вартість;
- зведена податкова накладна складається, зокрема, у разі, якщо товари, придбані з податком на додану вартість призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, звільнених від оподаткування;
- зведена податкова накладна складається, зокрема, у разі, якщо товари, придбані з податком на додану вартість призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку;
- зведена податкова накладна має бути зареєстрована в терміни, встановлені Кодексом.
36. Спірні зведені податкові накладні, розрахунки коригування до зведених податкових накладних складені не на постачання товарів/послуг для операцій які звільнені від оподаткування, а, умовно кажучи, на податкові накладні, за якими придбано товар/послуги з податком на додану вартість.
37. Варто розмежовувати звичайну податкову накладну, складену на операції, звільнені від оподаткування ПДВ та зведену податкову накладну, де є позначка 09 , яка розшифровується, відповідно до Порядку № 1307, як складена на постачання для операцій, які звільненні від оподаткування ПДВ .
38. Позначка 09 відсилає до підпункту б) пункту 5 статті 198 ПК України і свідчить, що придбані товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях звільнених від оподаткування.
39. Частиною п`ятою статті 201 ПК України передбачено, що у разі звільнення від оподаткування у податковій накладній робиться запис Без ПДВ з посиланням на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи цього Кодексу та/або міжнародного договору, яким передбачено звільнення від оподаткування податком.
40. Жодна з оскаржуваних податкових накладних/розрахунків коригування не містить ані запису Без ПДВ , ані посилання на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи Кодексу та/або міжнародного договору, яким передбачено звільнення від оподаткування податком.
41. Крім того, відповідно до пункту 16 Порядку № 1307:
- у податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку, рядки VІІ-ІХ не заповнюються;
- у разі складання податкової накладної на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість, рядки ІІ-VІІІ не заповнюються.
42. Тобто, по-перше, Порядком також розмежовуються зведені податкові накладні (особливості заповнення яких викладені у пункті 11 Порядку) та податкові накладні, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
43. По-друге, в усіх оскаржуваних податкових накладних, розрахунках коригування заповнені рядки II, III, V, де: рядок II - загальна сума ПДВ; рядок III - загальна сума ПДВ за основною ставкою; рядок V - усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20).
44. Аналогічна правова позиція відображена у рішенні Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17.
45. З огляду на вищевикладене, вважаємо податкове повідомлення-рішення правомірним та таким, що прийняте відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача такими, що не підлягають задоволенню.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
46. Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75, статті 76 ПК України проведено камеральну перевірку Товариства з обмежено відповідальністю Смарт ІТ-Сервіс (код ЄДРПОУ 37901184) з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних складених за грудень 2017 року, березень 2018 року, квітень 2018 року, травень 2018 року, червень 2018 року, липень 2018 року, серпень 2018 року, жовтень 2018 року, листопад 2018 року, грудень 2018 року, січень 2019 року, липень 2019 року, серпень 2019 року, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням граничних строків реєстрації.
47. 04.10.2019 за результатами камеральної перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області складено акт камеральної перевірки № 11459/04-36-51-30/37901184, одержаний платником податків 13.11.2019, згідно висновку якого перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, загальна сума штрафу становить 34 987,49 грн (т.1 а.с.14-17).
48. Не погодившись з висновком акта камеральної перевірки 20.11.2019 платник податків направив заперечення на акт, які листом відповідача № 36621/10/04-36-51-30 від 28.11.2019 не визнані обґрунтованими (т.1 а.с.19-27).
49. На підставі акту камеральної перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0046615130 від 02.12.2019, яким до платника податків за затримку реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф на загальну суму 34 987,49 грн, з них за затримку на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 247 644,23 грн застосовано штраф у розмірі 10% на суму 24 764,45 грн; за затримку від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 16,50 грн застосовано штраф у розмірі 30% на суму 4,95 грн; за затримку на 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 25 545,18 грн застосовано штраф у розмірі 40% на суму 10 218,09 грн (т.1 а.с.28-29).
50. Згідно акта камеральної перевірки та розрахунку штрафу до податкового повідомлення-рішення № 0046615130 від 02.12.2019, встановлено несвоєчасну реєстрацію ПН/РК:
1) № 7, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 21.08.2018, кількість днів порушення 218, сума ПДВ 88,32 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 35,33 грн;
2) № 6, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 21.08.2018, кількість днів порушення 218, сума ПДВ 2 850,44 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 1 140,18 грн;
3) № 4, дата складання 19.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 22.01.2018, кількість днів порушення 7, сума ПДВ 2 042,60 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 204,26 грн;
4) № 3, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 21.08.2018, кількість днів порушення 218, сума ПДВ 1 367,09 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 546,84 грн;
5) № 10, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 22.08.2018, кількість днів порушення 219, сума ПДВ 1 793,91 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 717,56 грн;
6) № 4, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 21.08.2018, кількість днів порушення 218, сума ПДВ 1 143,17 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 457,27 грн;
7) № 12, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 22.08.2018, кількість днів порушення 219, сума ПДВ 3 854,29 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 1 541,72 грн;
8) № 2, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 21.08.2018, кількість днів порушення 218, сума ПДВ 1 480,64 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 592,26 грн;
9) № 9, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 21.08.2018, кількість днів порушення 218, сума ПДВ 1 227,89 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 491,16 грн;
10) № 8, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 21.08.2018, кількість днів порушення 218, сума ПДВ 1 108,43 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 443,37 грн;
11) № 3, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 18.01.2018, кількість днів порушення 3, сума ПДВ 15 938,20 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 593,82 грн;
12) № 13, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 22.08.2018, кількість днів порушення 219, сума ПДВ 6 249,99 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 2 500 грн;
13) № 5, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 21.08.2018, кількість днів порушення 218, сума ПДВ 859 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 343,60 грн;
14) № 1, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 20.08.2018, кількість днів порушення 217, сума ПДВ 1 709,46 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 683,78 грн;
15) № 11, дата складання 31.12.2017, граничний строк реєстрації 15.01.2018, дата реєстрації 22.08.2018, кількість днів порушення 219, сума ПДВ 1 812,55 грн, розмір штрафу 40%, сума штрафу 725,02 грн;
16) № 11, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 231,46 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 23,15 грн;
17) № 35, дата складання 30.11.2018, граничний строк реєстрації 15.12.2018, дата реєстрації 18.12.2018, кількість днів порушення 3, сума ПДВ 18 787,20 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 878,72 грн;
18) № 1, дата складання 07.06.2018, граничний строк реєстрації 30.06.2018, дата реєстрації 17.08.2018, кількість днів порушення 48, сума ПДВ 16,50 грн, розмір штрафу 30%, сума штрафу 4,95 грн;
19) № 32, дата складання 31.10.2018, граничний строк реєстрації 15.11.2018, дата реєстрації 20.11.2018, кількість днів порушення 5, сума ПДВ 22 540,30 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 2 254,03 грн;
20) № 10, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15 01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 277,70 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 27,77 грн;
21) № 29, дата складання 30.09.2018, граничний строк реєстрації 15.10.2018, дата реєстрації 16.10.2018, кількість днів порушення 1, сума ПДВ 16 057,80 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 605,78 грн;
22) № 9, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 197,83 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 19,78 грн;
23) № 15, дата складання 30.04.2018, граничний строк реєстрації 15.05.2018, дата реєстрації 17.05.2018, кількість днів порушення 2, сума ПДВ 15 982,60 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 598,26 грн;
24) № 4, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 196,90 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 19,69 грн;
25) № 18, дата складання 31.05.2018, граничний строк реєстрації 15.06.2018, дата реєстрації 18.06.2018, кількість днів порушення 3, сума ПДВ 19 200,10 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 920,01 грн;
26) № 5, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 236,55 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 23,66 грн;
27) № 19, дата складання 30.06.2018, граничний строк реєстрації 15.07.2018, дата реєстрації 17.07.2018, кількість днів порушення 2, сума ПДВ 13 232,10 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 323,21 грн;
28) № 6, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 163,02 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 16,30 грн;
29) № 12, дата складання 31.03.2018, граничний строк реєстрації 15.04.2018, дата реєстрації 16.04.2018, кількість днів порушення 1, сума ПДВ 16 921,60 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 692,16 грн;
30) № 3, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 208,47 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 20,85 грн;
31) №2, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 200,55 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 20,06 грн;
32) № 25, дата складання 31.08.2018, граничний строк реєстрації 15.09.2018, дата реєстрації 20.09.2018, кількість днів порушення 5, сума ПДВ 22 319 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 2 231,90 грн;
33) № 8, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 274,97 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 27,50 грн;
34) № 7, дата складення 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 184,43 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 18,44 грн;
35) № 22, дата складання 1.07.2018, граничний строк реєстрації 15.08.2018, дата реєстрації 17.08.2018, кількість днів порушення 2, сума ПДВ 14 968,40 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 496,84 грн;
36) №1, дата складення 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 250,30 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 25,03 грн;
37) № 40, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 17.01.2019, кількість днів порушення 2, сума ПДВ 28 364 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 2 836,40 грн;
38) № 12, дата складання 31.12.2018, граничний строк реєстрації 15.01.2019, дата реєстрації 21.01.2019, кількість днів порушення 6, сума ПДВ 349,44 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 34,94 грн;
39) № 13 дата складання 05.08.2019, граничний строк реєстрації 31.08.2019, дата реєстрації 13.09.2019, кількість днів порушення 13, сума ПДВ 83,40 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 8,34 грн;
40) № 12, дата складання 31.07.2019, граничний строк реєстрації 15.08.2019, дата реєстрації 20.08.2019, кількість днів порушення 5, сума ПДВ 16 342,40 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 1 634,24 грн;
41) № 3, дата складання 31.01.2019, граничний строк реєстрації 15.02.2019, дата реєстрації 19.02.2019, кількість днів порушення 4, сума ПДВ 22 093,10 грн, розмір штрафу 10%, сума штрафу 2 209,31 грн;
- всього: сума ПДВ 273 205,90 грн, сума штрафу 34 987,49 грн.
51. Податкова накладна № 13 від 05.08.2019 виписана продавцем ТОВ Смарт ІТ-Сервіс покупцю ТОВ Ультра Дистриб`юшн на загальну суму 500,40 грн, у томі числі ПДВ 83,40 грн (т.1 а.с.81).
52. Податкова накладна № 4 від 19.12.2017 виписана продавцем нерезидентом Team Viewer GmbH (Німеччина) покупцю ТОВ Смарт ІТ-Сервіс на загальну суму 12 255,60 грн, у томі числі ПДВ 2 042,60 грн, із заповненням графи не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини - 14 (т.1 а.с.34). Позивач вважає таку податкову накладну помилково виписаною, розрахунки коригування, подані останнім відхилено при прийнятті (т.2 а.с.2-7).
53. Податкова накладна № 1 від 07.06.2018 виписана отримувачу (покупцю) - неплатнику ПДВ, на загальну суму 99 грн, у томі числі ПДВ 16,50 грн, не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини - 02 (т.1 а.с.47).
54. Розрахунки коригування до зведених податкових накладних, із кодом ставки податку 20, та відміткою, що РК не підлягають наданню отримувачу (покупцю) з причини - 04, виписані постачальником (продавцем) ТОВ Смарт ІТ-Сервіс отримувачу (покупцю) ТОВ Смарт ІТ-Сервіс : № 7 від 31.12.2017, № 5 від 31.12.2017, № 8 від 31.12.2017, № 4 від 31.12.2017, 9 від 31.12.2017, № 3 від 31.12.2017, № 2 від 31.12.2017, № 1 від 31.12.2017, № 10 від 31.12.2017, № 11 від 31.12.2017, № 6 від 31.12.2017, № 12 від 31.12.2017 (т.1 а.с.31-33, 35-47, 51-55).
55. Зведені податкові накладні та розрахунки коригування до зведених податкових накладних, складені постачальником (продавцем) ТОВ Смарт ІТ-Сервіс отримувачу (покупцю) ТОВ Смарт ІТ-Сервіс , із кодом ставки податку 20, та відміткою, що останні не підлягають наданню отримувачу (покупцю) з причини - 09: податкова накладна № 19 від 30.06.2018, податкова накладна № 22 від 31.07.2018, податкова накладна № 3 від 31.12.2017, податкова накладна № 15 від 30.04.2018, податкова накладна № 29 від 30.09.2018, податкова накладна № 12 від 31.03.2018, податкова накладна № 35 від 30.11.2018, податкова накладна № 18 від 31.05.2018, податкова накладна № 3 від 31.01.2019, податкова накладна № 25 від 31.08.2018, податкова накладна № 32 від 31.10.2018, податкова накладна № 40 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 6 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 7 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 5 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 9 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 2 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 3 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 11 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 5 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 1 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 8 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 10 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 12 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 10 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 12 від 31.12.2018, розрахунок коригування № 13 від 31.12.2017, розрахунок коригування № 12 від 31.07.2019 (т.1 а.с.48-50, 56-57, 59-80, 82-83).
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
56. Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
57. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
58. Згідно підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
59. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
60. Об`єктом оподаткування податком на додану вартість згідно зі пунктом 185.1 статті 185 ПК України є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;
в) ввезення товарів на митну територію України;
г) вивезення товарів за межі митної території України;
61. Відповідно до пункту 186.3 статті 186 ПК України місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб`єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання. До таких послуг належать:
а) надання майнових прав інтелектуальної власності, створення за замовленням та використання об`єктів права інтелектуальної власності, у тому числі за ліцензійними договорами, а також надання (передача) права на скорочення викидів парникових газів (вуглецевих одиниць);
б) рекламні послуги;
в) консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп`ютерних систем;
62. Згідно із пунктом 199.1 статті 199 ПК України у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.
63. На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1 стаття 201 ПК України).
64. У разі звільнення від оподаткування у податковій накладній робиться запис Без ПДВ з посиланням на відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи цього Кодексу та/або міжнародного договору, якими передбачено звільнення від оподаткування податком (пункт 201.3 стаття 201 ПК України).
65. Для операцій, що оподатковуються, і операцій, звільнених від оподаткування, складаються окремі податкові накладні (пункт 201.5 стаття 201 ПК України).
66. Відповідно до пункту 201.10 статті 200 ПК України:
- при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою;
- податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції;
- реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
-- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
-- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
-- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем);
- у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
67. Відповідно до пункту 120-1.1 статті 20-1 ПК України, в редакції, чинній з 01.01.2017 та на момент виникнення спірних правовідносин, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
68. Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 (далі - Порядок № 1307).
69. Податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість.
70. У разі надання нерезидентом послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, податкова накладна складається зареєстрованим на території України платником податку - отримувачем (покупцем).
71. Згідно пункту 3 Порядку №1307 усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9 - 15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.
72. Податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених Податковим кодексом України та цим Порядком (пункт 5 Порядку № 1307).
73. Згідно із пунктом 8 Порядку № 1307, при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10 - 15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X та зазначається тип причини:
- 01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку);
- 02 - Складена на постачання неплатнику податку;
- 03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;
- 04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;
- 05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;
- 06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;
- 07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;
- 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;
- 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;
- 10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;
- 11 - Складена за щоденними підсумками операцій;
- 12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);
- 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;
- 14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;
- 15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.
74. В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначається (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).
75. Згідно пункту 11 Порядку № 1307 у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 ПК України платник податку складає окремі зведені податкові накладні за товарами/послугами, необоротними активами, які призначаються для їх використання / починають використовуватися:
1) в операціях, що не є об`єктом оподаткування;
2) в операціях, звільнених від оподаткування;
3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
76. Такі зведені податкові накладні складаються не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду.
77. У разі складання зведеної податкової накладної у графі Зведена податкова накладна зазначається код ознаки: 1 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПК України; 2 - у разі нарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 199.1 статті 199 ПК України; 3 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 15 цього Порядку; 4 - у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 19 цього Порядку.
78. У зведених податкових накладних, у яких зазначено код ознаки 1 або 2, у графі Отримувач (покупець) платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.), у рядку Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) проставляється умовний ІПН 600000000000 , рядок "Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта" не заповнюється, а у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку (04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання; 08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість; 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість; 13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).
79. У разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, у графі Отримувач (покупець) зазначається Неплатник , а у рядку Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця) проставляється умовний ІПН 100000000000 , рядок Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта не заповнюється (пункт 12 Порядку № 1307).
80. Згідно із пунктом 16 Порядку № 1307 таблична частина податкової накладної складається з двох розділів: А і Б. До розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі опису (номенклатури) постачання товарів/послуг, зокрема, згідно підпункту 6: до графи 8 - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.
81. У графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування;
82. У графі 9 зазначається код пільги.
83. Графа 9 заповнюється у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування податком на додану вартість. У графі 9 зазначається код відповідної пільги з податку на додану вартість згідно з Довідниками податкових пільг (Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідник інших податкових пільг), які затверджені ДФС станом на дату складання податкової накладної.
84. У разі здійснення пільгових операцій, які не внесені до вказаних довідників (у зв`язку із запровадженням нової пільги) станом на дату складання податкової накладної, у графі 9 проставляється умовний код 99999999 , а у відведеному полі зазначаються відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПК України та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування;
VІ. ОЦІНКА СУДУ
85. Надаючи оцінку доводам сторін, суд зазначає, спір у цій справі виник у зв`язку із різним тлумаченням учасниками справи пункту 120-1.1 статті 120 ПК України, а саме наявністю (правова позиція позивача) або відсутністю (правова позиція відповідача) у позивача права звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування, передбаченого вказаною нормою, а саме:
- порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу у відповідному розмірі.
86. Позивач зазначає, що вказана норма передбачає звільнення від відповідальності у формі штрафу у разі порушення строку реєстрації податкової накладної, що 1) не надається отримувачу (покупцю), та 2) складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
87. Відповідач зазначає, що вказане виключення має застосовуватись при одночасному додержанні всіх умов: податкова накладна, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.
88. Суд зазначає, що податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних, щодо яких камеральної перевіркою виявлено порушення строку їх реєстрації містять код ставки податку 20 у розділі А, у розділі Б код ставки 903 - не проставлений.
зведені податкові накладні та розрахунки коригування до них
89. Позивачем несвоєчасно зареєстровані податкові накладні, зведені податкові накладні, розрахунки коригування до таких податкових накладних, які виписані позивачем як поставником та в графі Отримувач (покупець) платник податку позивачем зазначено власне найменування, із визначенням Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин:
- 09 - Складені на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;
- 04 - Складені на постачання у межах балансу для невиробничого використання.
90. Правовий висновок щодо застосування умов звільнення від відповідальності, що передбачений пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, наведений у постанові Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17:
- системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою;
- тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
91. При цьому, всі спірні податкові накладні та розрахунки коригування у розділі А містять заповнену графу V Усього обсяги постачання за основною ставкою (код ставки 20) , графа ІХ Усього операцій, звільнених від оподаткування (код ставки 903) не заповнявнена.
92. Таким чином, при проведенні камеральної перевірки були відсутніми підстави для визнання операцій, визначених у податкових накладних та розрахунках коригування до них, такими, що звільнені від оподаткування, отже, й такими, що підпадають під виключення при застосуванні штрафу згідно пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України
щодо розрахунків коригування
93. Окремо суд зазначає, що виключення, на яке посилається позивач, передбачено тільки для податкових накладних, умови щодо виключення із переліку випадків, у яких штраф не застосовується, випадків несвоєчасної реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України - не передбачено. Таке виключення передбачено лише для податкових накладних у прямо встановлених випадках.
податкова накладна, складена на постачання платнику податку
94. Податкова накладна № 13 від 05.08.2019 виписана продавцем ТОВ Смарт ІТ-Сервіс покупцю ТОВ Ультра Дистриб`юшн на загальну суму 500,40 грн, у томі числі ПДВ 83,40 грн, мала бути зареєстрована в ЄРПН до 31.08.2019, фактично зареєстрована 13.09.2019 (т.1 а.с.81).
95. Підстави для застосування звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрації податкової накладної суд не вбачає, оскільки ПК України передбачає видачу такої податкової накладної продавцю.
податкова накладна, складена на постачання неплатнику податку
96. Податкова накладна № 1 від 07.06.2018 виписана отримувачу (покупцю) - неплатнику ПДВ, на загальну суму 99 грн, у томі числі ПДВ 16,50 грн, не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини - 02 Складена на постачання неплатнику податку (т.1 а.с.47).
97. Вказана податкова накладна мала бути зареєстрована у строк до 30.06.2018, фактично зареєстрована 17.08.2018, тобто із порушенням на 48 днів встановленого строку для її реєстрації.
98. Податкові накладні, виписані неплатнику ПДВ мають бути зареєстровані в ЄРПН у встановлені строки, що підтверджено правовою позицією Верховного Суду у постановах від 13.03.2019 у справі № 813/4157/17, від 07.02.2019 у справі № 808/3250/19, від 04.09.2018 № 816/1488/17.
податкова накладна, складена від імені нерезидента
99. Податкова накладна № 4 від 19.12.2017 виписана від імені продавця-нерезидента Team Viewer GmbH (Німеччина) покупцю ТОВ Смарт ІТ-Сервіс на загальну суму 12 255,60 грн, у томі числі ПДВ 2 042,60 грн, у зв`язку із придбанням послуг згідно з ДКПП 63.11.13 за номенклатурою послуг Team Viewer Corporate (оновлення з версії 12 до 13) .
100. Податкова накладна містить відмітку не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини - 14 Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента (т.1 а.с.34).
101. Порядок № 1307 передбачає, що у разі надання нерезидентом послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, податкова накладна складається зареєстрованим на території України платником податку - отримувачем (покупцем).
102. Таким чином, суд не вбачає підстав для звільнення позивача від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію такої податкової накладної, зазначає, про визначення в такій податковій накладній суми ПДВ за ставкою 20%.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
103. З системного аналізу матеріалів справи, наведених норм законодавства, із врахуванням їх застосування згідно із правовими висновками Верховного Суду, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову, у зв`язку із чим покладає витрати на сплату судового збору на позивача.
104. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
1. У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Смарт ІТ-Сервіс (код ЄДРПОУ 37901184; проспект Дмитра Яворницького, буд. 65, кв. 504, Шевченківський район, м. Дніпро, 49000) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015; вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.
2. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
3. Повне рішення складено 02.03.2020.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2020 |
Оприлюднено | 04.03.2020 |
Номер документу | 87952851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні