РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
02 березня 2020 року м. Рівне № 460/4689/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Рівненській області до Комунального підприємства "Аптека" Дубенської міської ради про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Рівненській області (далі - позивач) звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства "Аптека" Дубенської міської ради (далі - відповідач) про стягнення з відповідача до бюджету податкового боргу в сумі 88531,70грн. Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що за відповідачем обліковується заборгованість по податку на додану вартість в сумі 88531,70грн, яка виникла у зв`язку з несплатою останнім узгоджених грошових зобов`язань, визначених податковими повідомленнями-рішеннями від 28 березня 2019 року № 0018335112 та від 29 березня 2019 року № 0018385112. З наведених підстав, позивач просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.
Заяви, клопотання учасників справи, процесуальні дії у справі:
28 грудня 2019 року позовна заява надійшла до суду.
2 січня 2020 року ухвалою суду позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд прийшов до висновку, що позов належить задовольнити повністю, виходячи з наступного.
Обставини справи, встановлені судом:
Станом на 7 листопада 2019 року за відповідачем обліковується податковий борг в загальній сумі 88531,70грн.
Вказана заборгованість виникла на підставі:
- податкового повідомлення-рішення від 28 березня 2019 року № 0018355112, яким до відповідача за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосований штраф в сумі 34588,13грн за платежем "податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" (а.с.8);
- податкового повідомлення-рішення від 29 березня 2019 року № 0018385112, яким до відповідача за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосований штраф в сумі 52319,89грн за платежем "податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" (а.с.7);
- податкових декларацій з податку на додану вартість, самостійно поданих відповідачем до контролюючого органу 20 травня 2019 року та 17 червня 2019 року (а.с.15, 16).
Оскільки відповідач суму податкового боргу в добровільному порядку не сплатив, тому позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.
Згідно зі статтею 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно підпункту16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України), платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
За змістом пункту 57.1 статті 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пунктом 56.11 статті 56 ПК України, податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків, не підлягає оскарженню.
Таким чином, грошові зобов`язання, визначенні відповідачем у податкових декларація з податку на додану вартість від 20 травня 2019 року та 17 червня 2019 року, вважаються узгодженими та підлягали сплаті останнім у встановлений ПК України строк.
Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження
За даними автоматизованої системи документообігу суду та Єдиного державного реєстру судових рішень відповідач податкові повідомлення-рішення від 28 березня 2019 року № 0018335112 та від 29 березня 2019 року № 0018385112 в судовому порядку не оскаржував. Докази на підтвердження протилежного суду не надані.
Отже, відповідно до приписів статті 56 ПК України грошові зобов`язання, визначені вказаними вище податковими повідомленнями-рішеннями, є узгодженим та підлягали до сплати відповідачем у строк, встановлений пунктом 57.3 статті 57 ПК України.
Разом з тим, відповідачем узгоджені суми грошових зобов`язань за платежем "податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" у встановлений строк сплачені не були.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
В силу вимог статті 59 ПК України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Пунктом 59.5 статті 59 ПК України встановлено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
Матеріалами справи підтверджується, що 27 травня 2019 року відповідачу виставлена податкова вимога форми Ю за № 82580-51 на суму 86888,47грн. Вказана вимога була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою його місцезнаходження, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а тому на підставі пункту 7 розділу IV Порядку направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 червня 2017 року № 610, вважаться врученою належним чином (а.с.5).
Податкова вимога від 27 травня 2019 року № 82580-51 відповідачем у встановленому порядку оскаржена не була. Докази на підтвердження протилежного учасниками справи суду не надані та судом в ході судового розгляду не здобуті.
Згідно з підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 ПК України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, його територіальні органи.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України встановлено право контролюючих органів звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
В матеріалах справи наявні відомості про відкриті банківські рахунки, що обліковуються за відповідачем (а.с.10).
Суд звертає увагу на те, що відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно з частиною першою статті 90 вказаного Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На момент вирішення даної справи, у суду відсутні докази сплати відповідачем податкового боргу в сумі 88531,70грн.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат між сторонами у відповідності до статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
Позовну заяву задовольнити повністю.
Стягнути кошти з Комунального підприємства "Аптека" Дубенської міської ради, яке має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу 88531,70грн, які перерахувати за наступними реквізитами: 14010100 (податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)); рахунок - UA278999980000031110029017003; одержувач - Дубенське управління ДКСУ; банк одержувача - Казначейство України; МФО - 899998; код ЄДРПОУ - 38043480.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасники справи:
1) позивач - Головне управління ДПС у Рівненській області (33023, Рівненська обл., м. Рівне, вул. Відінська, 12; код ЄДРПОУ 43142449);
2) відповідач - Комунальне підприємство "Аптека" Дубенської міської ради (35600, Рівненська обл., м. Дубно, вул. Львівська, 73; код ЄДРПОУ 34134118).
Суддя Комшелюк Т.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2020 |
Оприлюднено | 04.03.2020 |
Номер документу | 87954506 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Комшелюк Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні