Рішення
від 24.02.2020 по справі 560/2739/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/2739/19

РІШЕННЯ

іменем України

24 лютого 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В.

за участю:секретаря судового засідання Вересняк А.А. представника позивача: Ткачука Б. представника відповідача: Дмітрієвої А.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Галатеа" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішення, вимоги, податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Галатеа" звернулось до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області, в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення №0012881304 від 05.08.2019 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Д" від 05.08.2019 №0012861304, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені, для ТОВ "ГАЛАТЕА" в сумі двадцять три тисячі шістсот дев`яносто вісім гривень 01 копійка.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Д" від №001251304, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податків та 05.08.2019 зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені, для ТОВ "ГАЛАТЕА" в сумі одна тисяча дев`ятсот сімдесят чотири гривні 90 копійок.

4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "ПС" від 05.08.2019 №0012891304, за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді з/п, яким нараховано штрафні санкції для ТОВ "ГАЛАТЕА" в сумі п`ятсот десять гривень 00 копійок.

5. Визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 05.08.2019 №Ю0012871304, яким нараховано борг (недоїмку) по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в розмірі двадцять три тисячі сто шістдесят дев`ять гривень 89 копійок.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що в період з 10.07.2019 по 12.07.2019 працівниками Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області проводилась документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "ГАЛАТЕА" з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо своєчасності, повного нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету в період з 01.10.2016 по 31.01.2019, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та оформлення трудових відносин за період 01.10.2016 по 31.01.2019 з оподаткованого доходу, нарахованого (виплаченого) на користь ОСОБА_1 і ОСОБА_2 . За результатами цієї перевірки відповідачем було складено акт №0533/22-01-13- 04/32342382 від 12.07.2019, яким було встановлено порушення податкового законодавства. Зазначає, що в основу перевірки та винесення оскаржуваних актів покладені надані матеріали ГУ НП в Хмельницькій області щодо кримінального провадження №12018240000000021 від 16.01.2019 стосовно ДТП за участю ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , протоколи допиту ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_7 , акт інспекційного відвідування Управління Держпраці у Хмельницькій області від 12.04.2019 №ХМ1309/1635/АВ та постанова Управління Держпраці у Хмельницькій області від 02 травня 2019 року №22/168 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами, винесена відносно товариства з обмеженою відповідальністю ГАЛАТЕА .

Разом з тим у відповідача відсутні докази того, що ОСОБА_1 і ОСОБА_2 перебували у трудових відносинах із відповідачем, зокрема: заява про прийняття на роботу, наказ про прийняття на роботу; записи в трудовій книзі; трудовий договір; контракт; відомості про нарахування та виплату заробітної плати; штатний розпис підприємства; повідомлення про прийняття працівника на роботу, яке надається до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, яке затверджене Постановою КМУ від 17.06.2015 № 413; звітна форма № 1-ДФ щодо нарахування та виплати податку на доходи фізичних осіб.

Зазначив, що постанова Управління Держпраці у Хмельницькій області від 02 травня 2019 року №22/168 оскаржувалась позивачем у Хмельницькому окружному адміністративному суді.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.09.2019 відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.10.2019 у задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Хмельницькій області про розгляд справи у порядку загального позовного провадження - відмовлено.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.10.2019 зупинено провадження по справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 560/1672/19 за позовом ТОВ "ГАЛАТЕА" до Управління Держпраці у Хмельницькій області Державної служби України з питань праці про визнання протиправною та скасування постанови Управління Держпраці у Хмельницькій області від 02 травня 2019 року № 22/168.

Рішення у справі № 560/1672/19 за позовом ТОВ "ГАЛАТЕА" до Управління Держпраці у Хмельницькій області Державної служби України з питань праці про визнання протиправною та скасування постанови Управління Держпраці у Хмельницькій області набрала законної сили 30.01.2020, згідно з інформацією, яка міститься в Єдиному державному реєстрі судових рішень.

Суд ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 05.02.2020 провадження у справі №560/2739/19 поновив та призначив справу до розгляду в судовому засіданні на 19.02.2020 о 14:10 год.

19.02.2020 судове засідання було відкладено на 24.02.2020 за клопотанням представника позивача.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надавши суду відзив на позовну заяву, в якому вказав, що до ГУ ДФС у Хмельницькій області від Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області надійшли матеріали щодо кримінального провадження № 12018240000000021 від 16.01.2019 стосовно ДТП за участю ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , які, згідно наданих матеріалів, працювали торговими агентами на ТОВ ГАЛАТЕА . В наданих Головним управлінням Національної поліції в Хмельницькій області матеріалах зазначено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 користувались автомобілем ЗАЗ 117557, державний номер НОМЕР_1 , який відповідно до інформації регіональної АППС Автомобіль та Єдиного державного реєстру транспортних засобів на праві власності належить ОСОБА_8 (директору ТОВ ГАЛАТЕА ) та, відповідно протоколу огляду документів, вилучених в автомобілі після ДТП від 25.01.2019, встановлено, що в машині знаходились документи (видаткові накладні, товарно - транспортні накладні, звіти, довідки про нарахування заробітної плати, тощо), що підтверджують трудові відносини вказаних осіб із ТОВ ГАЛАТЕА .

Управлінням Держпраці у Хмельницькій області 02.05.2019 листом за № 2072/19 направлено копію акта інспекційного відвідування ТОВ ГАЛАТЕА , яким встановлено порушення вимог ст. 2,3,21,24 Кодексу законів про працю від 10 грудня 1971 року N 322- VIII та вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та ії територіальним органам про прийняття працівника на роботу , щодо не оформлення належним чином (не видано наказ про прийом на роботу, не повідомлено у встановленому порядку органи ДФС) трудових відносин із працівниками громадянами ОСОБА_1 в період з жовтня 2016 року по 16.01.2019 та із ОСОБА_2 в період з жовтня 2018 року по 16.01.2019, при фактичному допуску цих працівників у вказаний період до роботи. Складено акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 12.04.2019 № ХМ1309/1635/АВ щодо встановлених порушень, копію якого надано до ГУ ДФС у Хмельницькій області.

Податковим органом в період з 10.07.2019 по 12.07.2019 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ГАЛАТЕА код ЄДРПОУ 32342382, з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо своєчасності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.10.2016 по 31.01.2019, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та оформлення трудових відносин за період 01.10.2016 по 31.01.2019 з оподатковуваного доходу, нарахованого (виплаченого) на користь ОСОБА_1 і ОСОБА_2 .

За результатами перевірки виявлено ряд порушень, зафіксованих в акті та 05.08.2019 ГУ ДФС у Хмельницькій області, винесено рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску № 0012881304, податкового повідомлення рішення форми Д № 001286130, податкового повідомлення рішення форми Д № 0012851304, податкового повідомлення рішення форми ПС № 0012881304, вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ю-0012871304, які надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримано платником 07.08.2019 та є правомірними, відповідають нормам чинного законодавства України, а тому підстави для задоволення позову відсутні.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ГАЛАТЕА зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 32342382.

До ГУ ДФС у Хмельницькій області від Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області надійшли матеріали щодо кримінального провадження № 12018240000000021 від 16.01.2019 стосовно ДТП за участю ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , які, згідно наданих матеріалів, працювали торговими агентами на ТОВ ГАЛАТЕА .

В наданих матеріалах зазначено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 користувались автомобілем ЗАЗ 117557, державний номер НОМЕР_1 , який відповідно до інформації регіональної АППС Автомобіль та Єдиного державного реєстру транспортних засобів на праві власності належить ОСОБА_8 (директору ТОВ ГАЛАТЕА ) та, відповідно протоколу огляду документів, вилучених в даному автомобілі після ДТП від 25.01.2019, встановлено, що в даній машині знаходились документи (видаткові накладні, товарно- транспортні накладні, звіти, довідки про нарахування заробітної плати, тощо), що підтверджують трудові відносини вказаних осіб із ТОВ ГАЛАТЕА .

Управлінням Держпраці у Хмельницькій області 02.05.2019 листом за № 2072/19 направлено копію акта інспекційного відвідування ТОВ ГАЛАТНА , яке проведено 02.04.2019 для прийняття рішення в межах наданих повноважень.

Вказаним актом Управлінням Держпраці у Хмельницькій області встановлено порушення вимог ст. 2,3,21,24 Кодексу законів про працю від 10 грудня 1971 року N 322- VIII та вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та ії територіальним органам про прийняття працівника на роботу , щодо не оформлення належним чином (не видано наказ про прийом на роботу, не повідомлено у встановленому порядку органи ДФС) трудових відносин із працівниками громадянами ОСОБА_1 в період з жовтня 2016 року по 16.01.2019 та із ОСОБА_2 в період з жовтня 2018 року по 16.01.2019, при фактичному допуску цих працівників у вказаний період до роботи. Складено акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 12.04.2019 № ХМ1309/1635/АВ щодо встановлених порушень, копію якого надано до ГУ ДФС у Хмельницькій області.

Відповідно до вимог ст.20, пп. 75.1.2 п.75.1 ст.75 на підставі п.п.78.1.13. п.78.1. ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ, п.2 ч.1 ст.13 Розділу IV, ст.25 Розділу IV Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , наказу Головного управління ДФС у Хмельницькій області № 1551 від 09.07.2019, в період з 10.07.2019 по 12.07.2019 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ГАЛАТЕА код ЄДРПОУ 32342382, з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо своєчасності, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.10.2016 по 31.01.2019, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та оформлення трудових відносин за період з 01.10.2016 по 31.01.2019 з оподатковуваного доходу, нарахованого (виплаченого) на користь ОСОБА_1 і ОСОБА_2 .

Перевіркою встановлено, що первинними документами обліку ТОВ ГАЛАТЕА , відповідно до яких здійснювалися нарахування і виплата найманим особам доходів (зарплата, інші, види доходів) були: штатний розпис, накази, табелі обліку використання робочого часу, відомості нарахування заробітної плати.

Згідно наданих документів ТОВ ГАЛАТЕА , а саме: наказів, табелів обліку використання робочого часу, відомостей нарахування заробітної плати, відсутність відомостей щодо найманих працівників (торгових агентів) ОСОБА_1 і ОСОБА_2 .

Документальною позаплановою виїзною перевіркою ТОВ ГАЛАТЕА з питань укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками за період з 01.10.2016 по 31.01.2019 встановлено використання праці ТОВ ГАЛАТЕА без належного оформлення трудових відносин, а саме, громадяни ОСОБА_1 і ОСОБА_2 були допущені до роботи в якості торгових агентів без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, чим порушено:

- ст. 2, ст. З, ст.21, ч.1 ст. 24, ч.3 ст. 24 Кодексу законів про працю України;

- вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413 "Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу".

Перевіркою дотримання встановленого порядку заповнення Податкового розрахунку ТОВ ГАЛАТЕА встановлено порушення п.п. "б" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-УІ із змінами та доповненнями, п.3.1, п.3.2, п.3.3, п.3.4, п.3.5, п.3.6 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну, від 13.01.2015 за № 4 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 30.01.2015 за №111/26556:

- у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за період з 01.10.2016 по 31.01.2019 не відображено дохід працівників ОСОБА_1 і ОСОБА_2 в загальній сумі 105324,56 грн та, відповідно, податок на доходи з фізичних осіб в сумі 18958,42 грн і військовий збір в сумі 1728,9 грн.

Перевіркою питань щодо повноти нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету за період з 01.10.2016 по 31.01.2019 та враховуючи матеріали, отримані від Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області та виявлені порушення зазначені в акті інспекційного відвідування Управління Держпраці у Хмельницькій області 12.04.2019 № ХМ1309/1635/АВ, встановлено порушення п.п. 163.1.1, п.п. 163.1.2 п. 163.1. ст.163, п.п. 164.1.1, п.п. 164.1.2 п.164.1 ст.164, п.167.1 ст.167, п.п. 168.1.1, п.п. 168.1.2, п.п. 168.1.4. п.168.1 ст.168, п.п. а п.176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, а саме не проведено нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати по працівниках ОСОБА_1 за період з жовтня 2016 року по 16.01.2019 в сумі 91544,56 грн та із ОСОБА_2 за період з жовтня 2018 року по 16.01.2019 в сумі 13780 грн, у зв`язку з чим донараховано податку на доходи фізичних осіб в сумі 18958,41 грн.

Перевіркою питань щодо повноти нарахування, утримання та сплати (перерахування) військового збору до бюджету за період з 01.10.2016 по 31.01.2019 та враховуючи матеріали, отримані від Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області та виявлені порушення зазначені в акті інспекційного відвідування Управління Держпраці у Хмельницькій області 12.04.2019 № ХМ1309/1635/АВ, встановлено порушення п.п 163.1.1, п.п. 163.1.2 п. 163.1. ст.163, п.п.164.1.1, пл. 1.64.1:2 п.164.1 ст.164, п.167.1 ст.167, п.п. 168.1.1, п.п. 168.1.2, п.п. 168.1.4. п.168.1 ст.168, п.п. а п.176.2 ст. 176 та пп. 1.1, пп. 1.2., пп. 1.3, пп. 1.4 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ, а саме не проведено нарахування та утримання військового збору з оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати по працівниках ОСОБА_1 за період з Жовтня 2016 року по 16.01.2019 в сумі 91544,56 грн та ОСОБА_2 за період з жовтня 2018 року по 16.01.2019 в сумі 13780 грн, у зв`язку з чим донараховано військовий збір в загальній сумі 1579,92 грн.

Враховуючи матеріали, отримані від Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області, перевірку правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та виявлені порушення зазначені в акті інспекційного відвідування Управління Держпраці у Хмельницькій області 12.04.2019 № ХМ1309/1635/АВ, встановлено порушення пункту 1 частини 1 статті 4, пункту 1 частини 1 статті 7, частини. 5 статті. 8, частини.2 статті 9 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI із змінами та доповненнями, а саме не проведено нарахування та утримання єдиного внеску з оподатковуваного доходу у вигляді заробітної плати по працівниках ОСОБА_1 за період з жовтня 2016 року по 16.01.2019 в сумі 91544,56 грн та із ОСОБА_2 за період з жовтня 2018 року по 16.01.2019 в сумі 13780 грн, у зв`язку з чим донараховано єдиного внеску в загальній сумі 23169,89 грн.

05.08.2019 ГУ ДФС у Хмельницькій області винесено рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску № 0012881304, податкового повідомлення рішення форми Д № 001286130, податкового повідомлення рішення форми Д № 0012851304, податкового повідомлення рішення форми ПС № 0012881304, вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ю-0012871304.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями позивач оскаржив їх до суду.

Відповідно до п.п. 163.1.1, п.п.163.1.2. п.163.1 ст.163 Податкового кодексу об`єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Згідно до п.п.164.1.1. п.164.1 ст.164 Податкового кодексу загальний оподатковуваний дохід складається з доходів, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання), доходів, які оподатковуються у складі загального річного оподатковуваного доходу, та доходів, які оподатковуються за іншими правилами, визначеними цим Кодексом.

Відповідно до 164.1.2. п.164.1 ст.164 Податкового кодексу загальний місячний оподатковуваний дохід складається із суми оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) протягом такого звітного податкового місяця.

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу ставка податку у періоді з 01.01.2016 становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2 - 167.5 цієї статті) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Статтею 168 Податкового кодексу України встановлено порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування ) податку до бюджету.

Відповідно п. п. 168.1.1 п.168.1 ст. 168 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-УІ із змінами та доповненнями податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

П.п. 168.1.2. п.168.1 ст.168 Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Відповідно п.п. 168.1.2. п.168.1 ст.168 Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Згідно п.п. а п.176.2 ст. 176 Податкового кодексу України №2755 - VI від 02.12.2010 року визначено забезпечення виконання податкових зобов`язань, а саме "особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов`язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок".

Згідно п. п. 1.6. п. 16і підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-ІУ (із змінами та доповненнями) платники збору зобов`язані забезпечувати виконання податкових зобов`язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 цього Кодексу.

Відповідно до п. п. 1.4 п. 16і підрозділу 10 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями), нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ.

Відповідно пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. №2464-VI платниками Єдиного внеску є: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власнрсті, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору.

Згідно пункту 1 частини 1 статті 7 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. №2464-VI для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Відповідно частини. 5 статті. 8 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. №2464-VI єдиний внесок для платників, зазначених у статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Згідно частини.2 статті 9 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Згідно з ч.1 ст.21 КЗпП України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

П.6 ч.1 ст.24 КЗпП України передбачає, що трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов`язковим, зокрема, при укладенні трудового договору з фізичною особою.

За приписами статті 24 Кодексу законів про працю України трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання такої форми є обов`язковим: при організованому наборі працівників; при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров`я; при укладенні контракту; у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі; при укладенні трудового договору з неповнолітнім (стаття 187 цього Кодексу); при укладенні трудового договору з фізичною особою; в інших випадках, передбачених законодавством України.

При укладенні трудового договору громадянин зобов`язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров`я та інші документи.

Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абзацу 2 частини другої статті 265 Кодексу законів про працю України юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі: фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Як встановлено, Сьомим апеляційним адміністративним судом в ході апеляційного розгляду справи № 560/1672/19 відповідно до ч.2 ст.2 КЗпП України працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою.

Під час інспекційного відвідування встановлено порушення позивачем ч.3 ст.24 КЗпП України, а саме: ТОВ "ГАЛАТЕА" допустило до роботи без оформлення трудового договору та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття на роботу найманих працівників ОСОБА_1 і ОСОБА_2 .

На підтвердження факту допуску вказаних осіб до роботи інспектором праці зібрані такі докази, як пояснення свідків (копії знаходяться в матеріалах справи № 560/2739/19) , показами яких підтверджено факт виконання трудових обов`язків у ТОВ "ГАЛАТЕА" ОСОБА_1 і ОСОБА_2 та факт співпраці з останніми.

Протоколом огляду речових доказів від 25.01.2019 року, які вилучені під час ДТП 16.01.2019 року з автомобіля 3A3117557, державний номер НОМЕР_1 , в якому загинули ОСОБА_1 і ОСОБА_2 підтверджено що проведеним оглядом встановлено: речові докази упаковано до поліетиленового сейфпакету №4456542. При відкритті пакету в ньому виявлено видаткову накладну №ГТ-0020658 від 17.07.2018 року постачальника ТОВ "ГАЛАТЕА" та одержувача ФОП ОСОБА_10 , наявний круглий відбиток печатки ТОВ "ГАЛАТЕА" та підпис завідувача складом ТОВ "ГАЛАТЕА" ОСОБА_11 ; накладну на повернення №3637 від 14.06.2018 року на одержувача ТОВ "ГАЛАТЕА" від постачальника ПП "Славутич Поділля"; видаткову накладну №ГТ-0032195 від 08.11.2018 року постачальника ТОВ "ГАЛАТЕА" та одержувача ТОВ "Компанія Пітлайн", наявний круглий відбиток печатки ТОВ "ГАЛАТЕА" та підпис завідувача складом ТОВ "ГАЛАТЕА" ОСОБА_11.; таблицю з відомостями на вантаж на якій наявний круглий відбиток печатки ТОВ "ГАЛАТЕА" та підпис завідувача складом ТОВ "ГАЛАТЕА" ОСОБА_11.

Повідомленням Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 28.03.2019 №12517/9/22-01-23-03, що ОСОБА_1 і ОСОБА_2 користувались автомобілем ВАЗ- 110557 д.н.з. НОМЕР_1 , який відповідно до інформації регіональної АІПС "Автомобіль" та Єдиного державного реєстру транспортних засобів на праві власності належить ОСОБА_8 - директору ТОВ "ГАЛАТЕА".

Судом також було досліджено надані на спростування позовних вимог видаткові накладні, відомості нарахування заробітної плати по торговому агенту ОСОБА_1 , звіт по взаєморозрахунках в розрізі торгових агентів по агенту ОСОБА_1 , накладні на повернення товару ТОВ "ГАЛАТЕА", план продажів ТОВ "ГАЛАТЕА" з прізвищами торгових агентів, подяка керівництва ТОВ "ГАЛАТЕА" ОСОБА_1 , як кращому торговому представнику команди за підсумками роботи 2 кварталу 2017 року за сумлінну працю, за виконання своїх професійних обов`язків та з нагоди Дня працівника торгівлі за підписом директора ОСОБА_8 та печатки ТОВ "ГАЛАТЕА". Вказані докази підтверджують той факт, що ОСОБА_1 і ОСОБА_2 працювали у ТОВ "ГАЛАТЕА".

З огляду на допуск працівників до виконання посадових обов`язків, позивач як роботодавець був зобов`язаний укласти трудові договори у відповідності до вимог статті 24 КЗпП.

Згідно з абз.2 ч.2 ст.265 КЗпП України юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати і винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків.

Таким чином, підставою для застосування вказаних санкцій є факт допуску без укладення трудового договору до роботи особи, яка за характером виконуваних робіт виконує на підприємстві певну трудову функцію, що у сукупності з іншими ознаками надає їй статусу працівника підприємства, а підприємство щодо неї є суб`єктом, яке використовує саме її найману працю у розумінні КЗпП України.

Такі відносини регулюються законодавством про працю, при цьому сторони розуміють та усвідомлюють таку обставину, але жодним чином не оформляють таких відносин. Сфера регулювання ст.24 КЗпП України обмежується випадками, коли між підприємством та фізичною особою мають місце відносини, які за своїм змістом регулюються трудовим законодавством, а застосування штрафних санкцій за абз.2 ч.2 ст.265 КЗпП України здійснюється у тому випадку, коли такі відносини не оформлені документами, визначеними КЗпП України.

Вказаний висновок узгоджується із позицією Верховного Суду у подібній категорії справ викладеній у постанові від 26 вересня 2018 року по справі №822/723/17.

Згідно ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Аналізуючи викладене та зважаючи на обставини встановлені в судовому рішенні від 24.11.2019 по справі №560/1672/19, яке набрало законної сили 30.01.2020, суд дійшов висновку, що обставини які стали підставою для прийняття оскаржуваних рішень були достатніми та доведеними, твердження представника позивача не були доведеними та обґрунтованими.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що приймаючи рішення про притягнення до відповідальності позивача суб`єкт владних повноважень діяв з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії)..

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин.

Враховуючи, що викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На підставі ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з відмовою в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, судові витрати не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Галатеа" до Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення №0012881304 від 05.08.2019, податкових повідомлень-рішень форми Д від 05.08.2019 №0012861304, №001251304, податкового повідомлення-рішення форми ПС від 05.08.2019 №0012891304, вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 05.08.2019 №Ю0012871304 - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Галатеа" (вул. Тернопільська, 15/4,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 32342382) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43142957)

Головуючий суддя Г.В. Лабань Рішення не набрало законної сили

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2020
Оприлюднено04.03.2020
Номер документу87988628
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/2739/19

Рішення від 24.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні