Рішення
від 25.02.2020 по справі 905/1995/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, НОМЕР_1


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

25.02.2020 Справа № 905/1995/19

Господарський суд Донецької області у складі судді Курило Г.Є.

при секретарі судового засідання Цакадзе М.А.,

розглянувши матеріали справи

за позовом Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації, м. Краматорськ

до відповідача Фізичної особи-підприємця Бутова Артема Вікторовича, с. Дробишеве

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Лиманської міської ради Донецької області, м.Лиман

про стягнення 500000,00грн.

Представники сторін:

від позивача: Чурікова Г.П. - керівник; Фетіщенко Є.М. - на підставі посадової інструкції;

від відповідача: не з`явились;

від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: не з`явились.

У судовому засіданні 06.02.2020 оголошено перерву до 25.02.2020 о 12:00 год .

Суть спору: Позивач, Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації, м. Краматорськ, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до відповідача, Фізичної особи-підприємця Бутова Артема Вікторовича, с.Дробишеве про стягнення 500000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем умов Угоди №1 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємства на реалізацію проекту від 11.07.2017.

Ухвалою суду від 04.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/1995/19; розгляд справи постановлено здійснювати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 25.11.2019 та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Лиманську міську раду Донецької області.

18.11.2019 через канцелярію суду від відповідача надійшла заява, в якій останній просив суд направити копію позовної заяви та доданих до неї документів на поштову адресу або на електронну пошту відповідача та просив надати додатковий час для підготовки відзиву на позовну заяву.

21.11.2019 через канцелярію суду від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Лиманської міської ради Донецької області, надійшли пояснення по справі, в яких позовні вимоги вважає законними та обґрунтованими. Від третьої особи надійшла заява про проведення підготовчого засідання справи без участі її представника, суд задовольняє заяву третьої особи.

Ухвалою суду від 25.11.2019 задоволено клопотання відповідача про надання додаткового часу для підготовки відзиву на позовну заяву та відмолено в клопотанні відповідача про направлення на адресу відповідача копію позовної заяви та доданих до неї документів; відкладено підготовче засідання на 17.12.2019.

25.11.2019 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач не погоджується з обставинами та вимогами, які викладені в позовній заяві, просить суд відмовити в задоволенні позовної заяви. В обґрунтування своєї правової позиції відповідач зазначає, що надані до суду докази на підтвердження невиконання відповідачем угоди №1 від 11.07.2017 створені вже після прийняття рішення конкурсної комісії про повернення фінансової підтримки, що свідчить про те, що комісія не мала підстав для прийняття такого рішення. Отже, за думкою відповідача, немає жодного документу, який встановлює право конкурсної комісії на власний розсуд приймати такі рішення, як повернення від учасників конкурсу фінансової допомоги, отже протокол №11 конкурсної комісії не повинен мати ніяких юридичних наслідків. Відповідач вжив всіх заходів для належного виконання своїх зобов`язань. Крім того, відповідач отримав фінансову підтримку на безповоротній основі, а тому не є обґрунтованими вимоги позивача щодо стягнення грошових коштів.

17.12.2019 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, в якій останній підтримує позовні вимоги та просить суд їх задовольнити.

Ухвалою суду від 17.12.2019 продовжено строк підготовчого провадження у справі №905/1995/19 на 30 (тридцять) днів та відкладено підготовче засідання на 16.01.2020.

13.01.2020 на адресу суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог, справу розглядати без його участі.

Ухвалою суду від 16.01.2020 закрито підготовче провадження у справі №905/1995/19, призначено розгляд справи по суті на 06.02.2020.

У судовому засіданні 06.02.2020 судом оголошувалась перерва до 25.02.2020 о 12:00год.

У судові засідання представники позивача з`явились, підтримали позовні вимоги.

Представники відповідача та третьої особи у судові засідання не з`явились, були належним чином повідомлені про місце, дату та час судових засідань шляхом направлення ухвал суду на їх юридичну адресу.

З`ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи, суд встановив.

Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією було розроблено Регіональну програму розвитку малого і середнього підприємництва в Донецької області на 2017-2018 роки, яку було затверджено розпорядженням № 266 від 27.03.2017.

Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації 05.05.2017 №466 затверджений Порядок використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів.

Порядок розроблений на підставі Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» та в рамках Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2017-2018 роки, затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 27.03.2017 № 266 (із змінами).

Згідно із пунктом 2 Розділу І Порядку метою фінансової підтримки є сприяння розвитку малого підприємництва шляхом спрощення доступу до фінансових ресурсів. Фінансова підтримка суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів (далі - фінансова підтримка) надається на конкурсних засадах (далі - конкурсний відбір).

Головним розпорядником коштів обласного бюджету та відповідальним виконавцем заходу Програми з надання фінансової підтримки є департамент економіки облдержадміністрації (пункт 3 Розділу I Порядку).

Для організації та проведення конкурсного відбору проектів суб`єктів малого підприємництва, яким буде надаватись фінансова підтримка, в рамках програми, створюється конкурсна комісія з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва (далі - конкурсна комісія), склад якої затверджується розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації. До складу конкурсної комісії можуть входити представники структурних підрозділів облдержадміністрації, інших органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державної організації «Регіональний фонд підтримки підприємництва по Донецькій області» , установи «Донецька Агенція регіонального розвитку» , об`єднань суб`єктів господарювання, бізнес- асоціацій (за згодою) за умови, що представники органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування складають не більше половини складу конкурсної комісії (пункти 1,2 Розділу III Порядку).

Рішення конкурсної комісії приймаються на її засіданнях за участі не менше половини від загального складу комісії відкритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів конкурсної комісії та оформлюються протоколом (пункт 15 Розділу III Порядку).

Згідно із положеннями Порядку на Головного розпорядника (департамент економіки облдержадміністрації) покладаються повноваження щодо укладання угод про фінансову підтримку (пункт 5 Розділу IV), перерахування коштів фінансової підтримки на розрахунковий рахунок переможця конкурсного відбору (пункти 7, 9 Розділу IV), здійснення постійного контролю за цільовим використанням бюджетних коштів шляхом моніторингу етапів реалізації переможцями конкурсного відбору проектів (пункт 1 Розділу V), внесення на розгляд конкурсної комісії питання щодо припинення надання переможцю конкурсного відбору фінансової підтримки у разі невиконання ним зобов`язань за договором або призупинення реалізації проекту (пункт 4 Розділу V), повідомлення отримувача про припинення надання фінансової підтримки та необхідність повернення бюджетних коштів після прийняття відповідного рішення конкурсною комісією (пункт 5 Розділу V), у разі, якщо отримувач не повернув бюджетні кошти в терміни, встановлені пунктами 3 та (або) 5 розділу V цього Порядку, бюджетні кошти стягуються Головним розпорядником в порядку, передбаченому законодавством (п. 6 Розділу V).

Розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації № 472 від 05.05.2017 створена конкурсна комісія з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва.

Відповідно до цього розпорядження вносилися зміни розпорядженням №490 від 15.05.2017, №1386/5-17 від 31.10.2017, №308/5-18 від 06.03.2018, №573/5-18 від 07.05.2018 та №1251/5-18 від 12.10.2018.

Фізична особа-підприємець Бутов Артем Вікторович представив на розгляд конкурсної комісії бізнес-план інвестиційного проекту Демонстраційна міні-птахоферма з вирощування бройлерів згідно з яким відповідач брав на себе зобов`язання по вирощуванню бройлерів і подальший їх продаж зі строком окупності проекту - 10 місяців з моменту запуску виробництва, обсяг прибутку - 55142грн/міс, рентабельність - 40%, кількість робочих місць - 2, рівень заробітної плати - 3200,00грн на початок проекту, обсяг запланованих надходжень до бюджету - 2758грн/міс., соціальне значення проекту - планується створення робочих місць для ВПО, також розвиток проекту як демонстраційної ферми. Перший транш гранту у розмірі 150000грн планував витратити на закупівлю системи поїння, кормління, брудери та опалення. Також бізнес - план передбачав отримання суми гранту в розмірі 500000,00грн.

У відповідності до протоколу засідання конкурсної комісії з відбору проектів малого і середнього підприємництва від 15.06.2017 №1 Фізична особа-підприємець Бутов Артем Вікторович визнаний можливим переможцем конкурсного відбору щодо фінансової підтримки. Після отримання гарантійних листів щодо співпрацювання від органів місцевого самоврядування будуть визначені остаточні переможці.

Виконавчим комітетом Лиманської міської ради Донецької області наданий директору департаменту економіки гарантійний лист №02-1-329 від 23.06.2017, в якому останній гарантує співфінансування (50% на 50%) за рахунок місцевого бюджету проекту суб`єкта малого підприємництва Бутова Артема Вікторовича - Демонстраційна міні птахоферма з вирощування бройлерів , визнаного переможцем конкурсного відбору, за результатами засідання конкурсної комісії від 15.06.2017 (загальна сума фінансової підтримки по проекту 500тис.грн.) на виконання пункту 17 розділу ІІІ Порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів, затвердженого розпорядженням голови обладміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 05.05.2017 №466.

11.07.2017 між позивачем, Департаментом економіки Донецької обласної державної адміністрації (Головний розпорядник) та відповідачем, Фізичною особою-підприємцем Бутовим Артемом Вікторовичем (Отримувач) укладено Угоду №1 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту (далі - Угода).

Згідно із предметом Угоди фінансова підтримка суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проектів (надалі-фінансова підтримка) надається за результатами конкурсного відбору проектів суб`єктів малого підприємництва, відповідно до Порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів, затвердженого розпорядженням голови обладміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 05.05.2017 №466, зареєстрованого в Головному територіального управлінні юстиції у Донецькій області 05.05.2017 за №78/2285 (п.1.1. Угоди).

Відповідно до п. 1.2. Угоди, на підставі протоколу засідання конкурсної комісії з відбору проектів малого і середнього підприємництва від 15.06.2017 №1 та гарантійного листа виконавчого комітету Лиманської міської ради від 23.06.2017 №02-1-329 про співфінансування проекту за рахунок коштів об`єднаної територіальної громади у сумі 250,0тис.грн., Головний розпорядник зобов`язується надати Отримувачу фінансову підтримку на реалізацію проекту Демонстраційна міні-птахоферма з вирощування бройлерів (надалі-Проект).

Отримувач зобов`язується прийняти фінансову підтримку і використовувати її на реалізацію Проекту протягом одного року від дня отримання фінансової підтримки, відповідно до бізнес-плану, наданого до конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва (далі-конкурсна комісія), умов цієї Угоди та календарного плану реалізації Проекту, який є невід`ємною частиною цієї Угоди (Додаток №1). Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження першої частини коштів на розрахунковий рахунок Отримувача (п.1.3.Угоди).

Згідно п.2.1. Угоди фінансова підтримка надається Отримувачу на безоплатній та безповоротній основі у розмірі 500,00тис.грн.

Відповідно до пункту 2.2. Угоди фінансова підтримка надається в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на 2017 рік за рахунок коштів обласного бюджету та коштів бюджету Лиманської об`єднаної територіальної громади, перерахованих до обласного бюджету у вигляді субвенції на умовах спів фінансування (50% від загальної суми фінансової підтримки - кошти обласного бюджету у сумі 250,0тис.грн, 50% - кошти Лиманської об`єднаної територіальної громади у сумі 250,0тис.грн).

Згідно із пунктами 2.3., 3.3.1. Угоди Головний розпорядник перераховує фінансову підтримку на розрахунковий рахунок Отримувача двома частинами: першу у сумі 150,0тис.грн - протягом 15-ти календарних днів з дня укладання Угоди, але не раніше дня отримання необхідної суми коштів з обласного бюджету на рахунок Головного розпорядника; другу у сумі 350,0 тис.грн. - протягом 15-ти календарних днів з дня підтвердження Отримувачем цільового використання коштів першої частини. Днем підтвердження цільового використання коштів першої частини є день отримання Головним розпорядником звіту про цільове використання коштів з наданням копій підтверджуючих документів (у тому числі виписки банківської установи про рух коштів відносно витрат).

Відповідно до пункту 3.4. Угоди Отримувач зобов`язується, зокрема:

- забезпечити реалізацію Проекту відповідно до бізнес-плану, наданого до конкурсної комісії, та використовувати суму фінансової підтримки у термін та на умовах, визначених цією Угодою (п.3.4.1);

- створити протягом реалізації Проекту 2 робочих місця та прийняти протягом реалізації Проекту на роботу 2 особи на умовах строкового трудового договору (п.3.4.2);

- забезпечити використання коштів, отриманих на реалізацію Проекту за цільовим призначенням не більше одного року від дня отримання фінансової підтримки. Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження першої частини коштів на розрахунковий рахунок Отримувача (п.3.4.3);

- не пізніше ніж у двомісячний строк після дня перерахування Отримувачу Головним розпорядником першої частини коштів, подати Головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування (або уповноваженому ним органу або особі) за місцем фактичного провадження Отримувачем господарської діяльності/реалізації Проекту, звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів (п. 3.4.7);

- впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки та одного року після його закінчення, щоквартально до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надавати Головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування за місцем провадження господарської діяльності/реалізації Проекту звіт про результати реалізації Проекту та звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів (тільки впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки, Додаток №2) (п.3.4.8);

- два рази на місяць (до 15 та 30 числа) спрямовувати Головному розпоряднику на електронну адресу інформацію про стан реалізації Проекту (з наданням фотоматеріалів) (п.3.4.9).

Головний розпорядник має право здійснювати спільно з органами місцевого самоврядування (або уповноваженими ними органами або особами) за місцем фактичного провадження Отримувачем господарської діяльності/реалізації проекту, постійний контроль за цільовим використанням коштів фінансової підтримки, а саме: проводити моніторинг етапів реалізації Отримувачем проекту, для реалізації якого він отримав фінансову підтримку, отримувати бухгалтерські та фінансові документи, що стосуються проекту (п.3.1.1. угоди) та у випадках, передбачених Порядком, вимагати у Отримувача повернення отриманих коштів фінансової підтримки (3.1.4. угоди).

У разі невикористання Отримувачем фінансової підтримки протягом одного року від дня її отримання, Отримувач повертає залишки бюджетних кошів протягом п`ятнадцяти календарних днів з дня отримання від Головного розпорядника письмового повідомлення за зазначеними у повідомленні реквізитами (п.4.2.угоди).

У разі невиконання Отрмаувачем зобов`язань з реалізації Проекту відповідно до наданого до конкурсної комісії бізнес-плану або призупинення Отримувачем реалізації Проекту, питання щодо припинення надання Отримувачу фінансової підтримки вноситься Головним розпорядником на розгляд конкурсної комісії (п.4.3.угоди).

Пунктом 4.4 угоди передбачено, що у разі визнання конкурсною комісією порушення умов, цілей і порядку реалізації Проекту і використання фінансової підтримки, та прийняття рішення про припинення надання фінансової підтримки та повернення Отримувачем бюджетних коштів Головному розпоряднику, Головний розпорядник повідомляє Отримувача про припинення надання фінансової підтримки та необхідність повернення бюджетних коштів шляхом направлення отримувачу відповідного листа та копії рішення конкурсної комісії про повернення коштів із зазначенням терміну повернення та суми.

Угода набуває чинності з моменту її підписання сторонами і діє до 01.08.2019, але у будь-якому разі до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань за цією угодою (п.5.1.Угоди).

Додатковою угодою № 2 від 01.08.2017 до Угоди сторони домовились внести зміни до календарного плану реалізації проекту Демонстраційна міні-птахоферма з вирощування бройлерів та виклали його в наступній редакції:

1. Закупівля обладнання:

1.1. система поїння, годівлі, обігріву молодняка у кількості 1 одиниці, за ціною 123288,00грн., термін реалізації вартість реалізації заходу або роботи - жовтень 2017 року у сумі 123288,00грн.,

1.2. система вентиляції у кількості 1 одиниці, за ціною 65723,76грн., термін реалізації вартість реалізації заходу або роботи - серпень - вересень 2017 року у сумі 65723,76грн.,

1.3. система опалення приміщення (котел, повітряпроводи) у кількості 1 одиниці, за ціною 50312,00грн., термін реалізації вартість реалізації заходу або роботи - жовтень 2017 року у сумі 50312,00грн.,

1.4. холодний склад у кількості 1 одиниці, за ціною 50000,00грн, термін реалізації вартість реалізації заходу або роботи - жовтень 2017 року у сумі 50000,00грн.

2. Ремонт та обладнання забійного цеху у кількості 1 одиниці, за ціною 34000,00грн., термін реалізації вартість реалізації заходу або роботи - серпень - вересень 2017 року у сумі 34000,00грн.

3. Ремонт приміщення у кількості 1 одиниці, за ціною 50276,24грн, термін реалізації вартість реалізації заходу або роботи - серпень - вересень 2017 року у сумі 50276,24грн.

4. Закупівля молодняка бройлерів у кількості 1600 гол, за ціною 19,00грн, термін реалізації вартість реалізації заходу або роботи - жовтень 2017 року у сумі 30400,00грн.

5. Закупівля комбікорму у кількості 8000кг, за ціною 12,00грн, термін реалізації вартість реалізації заходу або роботи серпень - вересень 2017 року у сумі 150000,00грн., жовтень 2017 року у сумі 350000,00грн.

На виконання умов Угоди №1 від 11.07.2017 позивач 31.07.2017 перерахував на рахунок відповідача 150000,00грн, що підтверджується платіжними дорученнями № 5 від 31.07.2017 на суму 75000,00 грн, № 47 від 31.07.2017 на суму 75 000,00грн.

08.09.2017 на виконання пункту 3.4.7. Угоди ФОП Бутов А. В. надав звіт про цільове використання бюджетних коштів, звіт про результати реалізації проекту та копії підтверджуючих документів на загальну суму 150,0 тис. грн (договору купівлі-продажу від 22.08.2017, видаткової накладної від 22.08.2017 № 000127, договору поставки № 1808 від 18.08.2017, видаткової накладної №29 від 05.09.2017, платіжних доручень №1 від 21.08.2017, №3 від 22.08.2017, виписки з банківського рахунку від 02.08.2017, 21.08.2017, 22.08.2017).

28.09.2017 на підставі копій отриманих документів та пункту 2.3. Угоди позивач перерахував ФОП Бутову А. В. другу частину коштів фінансової підтримки у розмірі 350,00тис. грн, що підтверджується платіжними дорученнями №28 від 27.09.2017 на суму 175000,00 грн, №79 від 27.09.2017 на суму 175 000,00грн.

Згідно із пунктом 3.4.3. Угоди ФОП Бутов А. В. зобов`язався забезпечити використання коштів протягом не більше одного року від дня отримання фінансової підтримки (дня надходження першої частини коштів на розрахунковий рахунок), тобто повинен був виконати прийняті договірні зобов`язання щодо реалізації Проекту не пізніше 01.08.2018.

Згідно протоколу обстеження проектів суб`єктів малого підприємництва Лиманської ОТГ на реалізацію яких виділені бюджетні кошти в рамках програми Український донецький курорт від 16.01.2018, 22.01.2018 та 26.01.2018 ФОП Бутов Артем Вікторович фінансову підтримку в сумі 500тис.грн використав на 77% (389 тис.грн. використано, 112,8 тис.грн. на особистому рахунку). Перераховані кошти на будматеріали на суму 84,3тис.грн, які не одержані, знаходяться на складі у постачальника (зі слів ОСОБА_1 ). На час обстеження ремонтні роботи в 2-х приміщеннях не розпочато, чим порушено умови календарного плану. Сума другого траншу фінансової підтримки використана на: котли твердопаливні - 50,3тис.грн., двері металеві - 10,6тис.грн., ветпрепарати - 10,8тис.грн., система вентиляції - 65,7тис.грн., згідно договору на обладнання для систем кормління, напування, клімату з ТОВ Торгівельний будинок Згода м.Запоріжжя - 165,3тис.грн. 01.11.2017 та 02.11.2017 кошти були перераховані ТОВ Торгівельний будинок Згода м.Запоріжжя. Строк постачання обладнання - 01.12.2017. На 22.01.2018 одержано 30% обладнання. 19.12.2017 було направлено претензію на порушення умов, яка була одержана 24.01.2018. Порушення строків постачання обладнання зумовило значну затримку реалізації проекту. Зі слів ОСОБА_1 друге приміщення буде використовуватися для вирощування добового молодняка курчат до 14-денного віку та переводу його в основне приміщення. Ремонтні роботи в даному приміщенні також не ведуться, окрім встановлених металевих дверей. Так, згідно угоди - вирощування бройлерів повинно розпочатися в листопаді 2017 року, Додаткової угоди на перенесення строків реалізації проекту не надано. Комісія вважає реалізацію проекту незадовільною.

22.03.2018 відповідач звернувся до позивача з проханням відтермінувати дату закінчення реалізації Проекту через непостачання ТОВ «Торгівельний будинок Згода» на користь ФОП Бутова А. В. продукції за договором поставки № 3110/17 КР від 31.10.2017 та вирішення зазначеного спору в судовому порядку.

Конкурсна комісія з відбору проектів суб`єктів малого підприємництва визнала аргументи ФОП Бутова А. В. щодо продовження терміну реалізації Проекту поважними та 18.07.2018 прийняла рішення про продовження терміну реалізації проекту до 01.01.2019, що підтверджується протоколом № 8.

Як зазначає позивач в позовній заяві, відповідач будь-яких заяв щодо перенесення строків звітування не подавав, а отже був зобов`язаний щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надавати звіт про результати реалізації Проекту та звіт про цільове використання бюджетних коштів за встановленою формою з наданням копій підтверджуючих документів, а також два рази на місяць (до 15 та 30 числа) спрямовувати позивачу на електрону адресу інформацію про стан реалізації Проекту (з наданням фотоматеріалів) для здійснення останнім постійного контролю за цільовим використанням коштів фінансової підтримки та моніторингу етапів реалізації Проекту відповідно до умов Угоди (пунктів 3.1.1., 3.1.3. та 3.4.8., 3.4.9. Угоди).

Позивачем неодноразово направлялись листи від 13.06.2018 №6/919/40-18/03-2, від 25.07.2018 №6/1168/40-18/03-2, від 16.11.2018 № 6/1816/40-18/03-2 на адресу ФОП Бутова А. В. про надання звітів за Проектом.

Проте, позивач наполягає, а відповідач не спростовує, що означена інформація відповідачем позивачу всупереч умовам Угоди не надавалась.

Протоколом перевірки стану реалізації проекту ФОП Бутова А.В. - Демонстраційна міні-ферма з вирощування бройлерів від 20.11.2018 комісією виявлено що ніякі роботи на міні-фермі не проводилися, на міні-фермі знаходився ФОП Бутов А.В., який надав усні пояснення щодо реалізації проекту. ФОП Бутову А.В. було відтерміновано строк реалізації проекту - до 01.01.2019. Звіт про цільове використання бюджетних коштів (фінансова підтримка) було надано на 01.08.2018, згідно якого на розрахунковому рахунку мається залишок грошових коштів в сумі 113,00тис.грн.

За невиконання відповідачем умов Угоди № 1 від 11.07.2017 конкурсна комісія з відбору проектів суб`єктів малого підприємництва 21.12.2018 прийняла рішення про повернення ФОП Бутовим А.В. у повному обсязі коштів фінансової підтримки у розмірі 500тис. грн. за Угодою у термін до 31.01.2019 у зв`язку не створенням 2 робочих місць, передбачених проектом, ненадання звітів по коштам другого траншу та щоквартальних звітів по проекту рішенням конкурсної комісії відтерміновано строк реалізації проекту до 01.01.2019, але до 19.12.2018 відповідач не виконав жодної вимоги.

Про Рішення конкурсної комісії від 21.12.2018 повідомлено ФОП Бутова А. В. шляхом відправлення листа від 24.01.2019 №6/152/40-19/05 з вимогою повернути кошти в сумі 500000,00 грн. та витягу з протоколу № 11 засідання конкурсної комісії від 21.12.2018. Факт направлення означених документів на адресу відповідача підтверджується копією фіскального чеку №3000402981 та повідомлення про вручення поштового відправлення, в якому міститься відмітка про отримання 08.02.2019 відповідачем вказаного листа.

Позивач надав до суду протокол обстеження проектів суб`єктів малого підприємництва, на реалізацію яких виділені бюджетні кошти, в якому зазначено, що 13.03.2019 проведено зовнішнє обстеження місця реалізації Проекту ФОП Бутова А. В., за результатами якого підтверджено порушення умов Угоди: щоквартальні звіти до Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації та виконавчого комітету Лиманської міської ради про використання коштів за 1,2,3 квартали та 2018 рік не надано, роботи на 13.03.2019 на фермі не проводяться, робочі міста не створені, приміщення ферми закриті на замки.

Відповідно до протоколу обстеження стану реалізації проектів суб`єктів малого підприємництва - переможців конкурсних відборів (Лиманська ОТГ) працівниками позивача спільно із працівниками інших структурних підрозділів Донецької облдержадміністрації, виконавчого комітету Лиманської міської ради, міського управління Держпродспоживслужби, Лиманського міського центру зайнятості та членами конкурсної комісії 08.07.2019 проведено виїзний моніторинг реалізації Проекту ФОП Бутова А.В., в ході якого встановлено, що вирощування птиці на міні-птахофермі не відбувається, приміщення зачинені. За інформацією представника міського управління Держпродспоживслужби ФОП Бутов А. В. реєстрацію потужностей у службі не проводив, поголів`я не зареєстрував. За інформацією представника Лиманського міського центру зайнятості при підборі персоналу з ними не співпрацював та запитів про пошук робочої сили не подавав.

Виконавчий комітет Лиманської міської ради Донецької області листом від 08.10.2019 № 203-06 повідомив позивача, що робочою групою у складі заступника міського голови, працівників виконавчого комітету Лиманської міської ради та старости Дробишевського старостинського округу проведене чергове обстеження ходу реалізації проекту. Зафіксовано, що двері двох орендованих приміщень демонстраційної міні-птахоферми зачинені на замки, територія поросла бур`янами та поросли тополі, візуально встановлено, що вирощування птиці не проводиться. Звіти за 1, 2, 3, 4 квартали 2018 року та 1, 2, 3 квартали 2019 року не надані, робочі місця створені не були.

На підтвердження вищевикладених обставин позивач надав листи Головного управління Державної фіскальної служби України у Донецькій області від 05.04.2019 №28576/10/05-99-13-06-20, Донецького обласного центру зайнятості від 05.04.2019 №13/906/01-37-19, в яких зазначено, що протягом 2017-2019 років кількість найманих ФОП Бутовим А. В. працівників складала 0 осіб, а отже, сума сплачених за найманих працівників податків становила 0 грн, при цьому відповідачем до Лиманського міського центру зайнятості звітність за формою 3-ПН інформація про попит на робочу силу (вакансії) не надавалась.

У встановлений термін кошти фінансової підтримки ФОП Бутовим А. В. не повернуті, будь-які підтверджуючі документи щодо перерахування коштів на розрахунковий рахунок позивача відповідачем не надані у зв`язку з чим позивач звернувся з позовом до суду.

Правовідносини які склалися між сторонами регулюються Конституцією України, Цивільним кодексом України, Законом України Про місцеві державні адміністрації , Законом України Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні , Регіональною програмою розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2017-2018 роки, Положенням про Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації № 515 від 01.10.2015 року (що діяло на момент виникнення спірних правовідносин), Порядком використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації 05.05.2017 року №466.

У відповідності до ч. 1 ст. 202 Цивільного кодексу України правочин є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Частиною 1 ст. 205 Цивільного кодексу України визначено, що правочин може вчинятися усно або в письмовій формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Згідно ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України, господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод,передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ст. 175 Господарського кодексу України, майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України.

Відповідно до статті 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Так, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Частина 1 статті 626 Цивільного кодексу України передбачає, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Статтею 629 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей передбачених цим Кодексом.

Так, відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обігу або інших вимог, що звичайно ставляться.

Позивачем було належним чином виконані умови Угоди №1 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту від 11.07.2017 щодо перерахування відповідачу фінансової підтримки у розмірі 500000,00грн.

Відповідач, в свою чергу не виконав взяті на себе зобов`язання за угодою №1 від 11.07.2017, а саме, не створив 2 робочих місця, передбачених проектом, не надав звіти по коштам другого траншу та щоквартальних звітів по проекту рішенням конкурсної комісії, в зв`язку з чим конкурсна комісія з відбору проектів суб`єктів малого підприємництва 21.12.2018 прийняла рішення про повернення ФОП Бутовим А.В. у повному обсязі коштів фінансової підтримки у розмірі 500 тис. грн. у термін до 31.01.2019.

Відповідач, заперечуючи проти позову, зазначає, що надані до суду докази на підтвердження невиконання відповідачем угоди №1 від 11.07.2017 створені вже після прийняття рішення конкурсної комісії про повернення фінансової підтримки, що свідчить про те, що комісія не мала підстав для прийняття такого рішення. Отже, за думкою відповідача, немає жодного документу, який встановлює право конкурсної комісії на власний розсуд приймати такі рішення, як повернення від учасників конкурсу фінансової допомоги, отже протокол №11 конкурсної комісії не повинен мати ніяких юридичних наслідків.

У відповідності до п. 7 Розділу V Порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів, у разі виникнення спірних та інших питань щодо надання фінансової підтримки чи незгоди суб`єкта малого підприємництва з рішенням конкурсної комісії, він має право протягом 5 робочих днів з дня отримання протокольного рішення звернутися до голови конкурсної комісії з обговорюваною пропозицією переглянути прийняте рішення щодо нього; оскаржити рішення конкурсної комісії у встановленому чинним законодавством порядку.

Однак, доказів оскарження рішення конкурсної комісії від 21.12.2018 про повернення ФОП Бутовим А.В. у повному обсязі коштів фінансової підтримки у розмірі 500 тис. грн. відповідачем не надано.

В матеріалах справи наявні документи, що датовані до 21.12.2018 та підтверджують факт невиконання відповідачем своїх зобов`язань за Угодою №1 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємства на реалізацію проекту від 11.07.2017, доказів виконання умов угоди відповідачем не надано.

Таким чином, суд не приймає до уваги заперечення відповідача, що конкурсна комісія не мала підстав для прийняття рішення від 21.12.2018 про повернення ФОП Бутовим А.В. у повному обсязі коштів фінансової підтримки.

Відповідно до ст.ст. 42, 44 Господарського кодексу України, підприємництво це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку, а принципами підприємницької діяльності є комерційний розрахунок та власний комерційний ризик.

Факт невиконання контрагентами відповідача зобов`язань перед ним не є підставою для порушення відповідачем прийнятих на себе зобов`язань, в протилежному випадку порушується принцип збалансованості інтересів сторін.

Крім того, судом встановлено, що відповідачем не надано доказів, що він вжив всіх заходів для належного виконання своїх зобов`язань за угодою №1 від 11.07.2017.

Відповідач наполягає, що отримав фінансову підтримку на безповоротній основі, тому не є обґрунтованими вимоги позивача щодо стягнення грошових коштів.

Згідно п.2.1. угоди фінансова підтримка надається Отримувачу на безоплатній та безповоротній основі у розмірі 500,00тис.грн.

Підписавши Угоду, ФОП Бутов А. В., окрім виконання зобов`язань, визначених пунктом 3.4. Угоди, зобов`язався: нести відповідальність згідно з чинним законодавством України за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за Угодою (пункт 4.1. угоди); у разі визнання конкурсною комісією порушення умов, цілей і порядку реалізації Проекту і використання фінансової підтримки, прийняття рішення про припинення надання фінансової підтримки та повернути бюджетні кошти (пункт 4.4. угоди).

Отже згідно угоди №1 від 11.07.2017 відповідач отримує безповоротну допомогу за умови належного виконання своїх зобов`язань за угодою, а у разі визнання конкурсною комісією порушення умов, цілей і порядку реалізації Проекту і використання фінансової підтримки, повернути бюджетні кошти.

Позивач довів належними доказами факт невиконання відповідачем умов Угоди №1 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємства на реалізацію проекту від 11.07.2017, в тому позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 500000,00 грн. фінансової допомоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 129, 165, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації, м. Краматорськ до відповідача: Фізичної особи-підприємця Бутова Артема Вікторовича, с. Дробишеве, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Лиманської міської ради Донецької області, м.Лиман про стягнення 500000,00грн., задовольнити.

Стягнути з Фізичної особи-підприємця Бутова Артема Вікторовича ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації (84313, Донецька обл., місто Краматорськ, ВУЛИЦЯ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО, будинок 6; код ЄДРПОУ 02741427) фінансову допомогу у розмірі 500000,00грн., витрати на оплату судового збору в розмірі 7500,00грн.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з ч. 1 ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів, а на ухвалу суду - протягом десяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Східного апеляційного господарського суду через Господарський суд Донецької області (п.8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Позивач: ДЕПАРТАМЕНТ ЕКОНОМІКИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (84313, Донецька обл., місто Краматорськ, ВУЛИЦЯ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО, будинок 6; код ЄДРПОУ 02741427).

Відповідач: Фізична особа-підприємець Бутов Артем Вікторович ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_2 ).

У судовому засіданні 25.02.2020 проголошено та підписано вступну та резолютивну частину рішення. Повний текст рішення складено та підписано 04.03.2020.

Суддя Г.Є. Курило

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення25.02.2020
Оприлюднено05.03.2020
Номер документу87994240
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1995/19

Ухвала від 02.04.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Ганна Євгеніївна

Рішення від 25.02.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Ганна Євгеніївна

Рішення від 25.02.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Ганна Євгеніївна

Ухвала від 06.02.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Ганна Євгеніївна

Ухвала від 16.01.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Ганна Євгеніївна

Ухвала від 17.12.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Ганна Євгеніївна

Ухвала від 25.11.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Ганна Євгеніївна

Ухвала від 04.11.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Ганна Євгеніївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні