Ухвала
від 25.02.2020 по справі 907/70/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

88000, м. Ужгород, вул. Коцюбинського, 2а

e-mail: inbox@zk . arbitr . gov . ua

веб-адреса: http://zk . arbitr . gov . ua

УХвала

про введення процедури санації боржника

"25" лютого 2020 р. Справа № 907/70/19

Суддя Господарського суду Закарпатської області Ремецькі О.Ф.

За участю секретаря судового засідання Мешко Р.В.

розглянувши клопотання ліквідатора, арбітражного керуючого Чорній Мар`ян Володимирович від 23.01.2020 №02-01/3186, голови комітету кредиторів ТРК СВЛП «Тячівагроліс» №1 від 23.01.2020 та клопотання голови зборів кредиторів ТРК СВЛП «Тячівагроліс» №1 від 23.01.2020 про затвердження схваленого плану санації і введення процедури санації боржника

у справі №907/70/19

за заявою Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» , с. Нересниця Тячівського району (ідентифікаційний код 00431800)

про банкрутство

За участю представників:

ліквідатор - Чорній Мар`ян Володимирович, арбітражний керуючий

від кредитора (ГУ ДПС у Закарпатській області) - Буря Олександр Олександрович, довіреність № 25/07-16-10-08-05 від 22.10.2019 року

від кредитора (ДП "Тячівське лісове господарство") - Левицький Андрій Олександрович, довіреність від 21.10.2019 року

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Закарпатської області від 07.05.19 Тячівське районне комунальне спеціалізоване виробниче лісогосподарське підприємство «Тячівагроліс» , с. Нересниця Тячівського району визнано банкрутом; відкрито ліквідаційну процедуру в межах строку, передбаченого ч.1 ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Чорній М.В.

23.01.2020 року на адресу Господарського суду Закарпатської області надійшли клопотання ліквідатора, арбітражного керуючого Чорній Мар`ян Володимирович від 23.01.2020 №02-01/3186, голови комітету кредиторів ТРК СВЛП «Тячівагроліс» №1 від 23.01.2020 та клопотання голови зборів кредиторів ТРК СВЛП «Тячівагроліс» №1 від 23.01.2020 про затвердження схваленого плану санації і введення процедури санації боржника.

23.01.2020 року на адресу Господарського суду Закарпатської області надійшло клопотання ліквідатора, арбітражного керуючого Чорній Мар`ян Володимирович від 23.01.2020 №02-01/3185 про затвердження звіту арбітражного керуючого про нарахування та виплату основної грошової винагороди та відшкодування витрат за період з 06.05.2019 по 23.01.2020 у сумі 181.891,03грн. основної грошової винагороди, 96.191,31грн. - додаткової грошової винагороди та 56.620,47грн. витрат арбітражного керуючого.

Ухвалами Господарського суду Закарпатської області від 28.01.2020 подані клопотання було прийнято до розгляду та призначено на 17.02.2020 року.

Ухвалою суду від 17.02.2020 відкладено розгляд заяв та клопотань щодо введення процедури санації боржника на 25.02.2020. Окрім того, ухвалою суду від 17.02.2020 повернуто без розгляду заяву відділу управління майном району Тячівської районної ради №21-17/24 від 03.02.2020 про відкликання підпису в порядку вимог ст. 170 ГПК України, оскільки заявником не підписано подану заяву та не надано доказів направлення іншим учасникам процесу копії заяви та усіх доданих до неї документів. На день судового засідання 25.02.2020 відділом майном району Тячівської районної ради не подано суду заяви про відкликання підпису у порядку та у відповідності до вимог чинного законодавства, а відтак, судове засідання по розгляду клопотання ліквідатора, арбітражного керуючого Чорній Мар`ян Володимирович від 23.01.2020 №02-01/3186, голови комітету кредиторів ТРК СВЛП «Тячівагроліс» №1 від 23.01.2020 та клопотання голови зборів кредиторів ТРК СВЛП «Тячівагроліс» №1 від 23.01.2020 про затвердження схваленого плану санації і введення процедури санації боржника проводиться судом за наявними у справі матеріалами.

В судовому засіданні 25.02.2020 судом розглянуто клопотання ліквідатора, арбітражного керуючого Чорній М.В., голови комітету кредиторів ТРК СВЛП «Тячівагроліс» та клопотання голови зборів кредиторів ТРК СВЛП «Тячівагроліс» про затвердження схваленого плану санації і введення процедури санації боржника.

У підтвердження своєї позиції представники заявників вказують суду на те, що 23 січня 2020 року зборами та комітетом кредиторів ТРК СВЛП Тячівагроліс схвалено план санації Боржника, вирішено подати до Господарського суду Закарпатської області клопотання про затвердження схваленого плану санації і введення процедури санації, призначення керуючим санацією ТРК СВЛП Тячівагроліс , арбітражного керуючого Чорній М.В. та встановлення йому основної грошової винагороди за виконання ним повноважень керуючого санацією - чотири розміри мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень (протокол зборів №2 від 23.01.2020р. та протокол комітету кредиторів №3 від 23.01.2020).

Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедури санації та реструктуризації і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Кодексом, грошові вимоги кредиторів інакше, ніж через застосування ліквідаційної процедури.

Процедура санації є пріоритетною судовою процедурою у справі про банкрутство, оскільки є системою заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнання боржника банкрутом та його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та (або) зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника (постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 31.07.2019 у справі №926/1908-б/14) .

Верховний суд у своїй постанові від 07.06.2018 у справі №9/83 зазначив, що саме в судовій процедурі санації вирішується основне завдання - фінансове оздоровлення господарюючого суб`єкта. Відповідно до вимог Закону ліквідація є заключною процедурою у справі про банкрутство, у якій відсутнє фінансове оздоровлення, оскільки відбувається реалізація майна боржника. Вказана процедура е менш ефективна в порівнянні із процедурою санації і є виключною мірою отримання заборгованості та її списання по бухгалтерській звітності. Процедура ліквідації боржника застосовується у випадку, коли всі інші можливості погашення боргу кредиторами вичерпані.

Основна мета процедури санації - відновлення платоспроможності боржника шляхом погашення грошових вимог всіх кредиторів внаслідок реалізації плану санації. Ця легітимна мета у демократичному суспільстві, за задумом законодавця, не може бути досягнута іншим шляхом у процедурі відновлення платоспроможності, окрім самої власне санації, а інколи- шляхом затвердження мирової угоди у справах про банкрутство. (постанова Центрального апеляційного господарського суду від 25.09.2019 у справі №904/1012/14) .

Санація є основною формою фінансового оздоровлення боржника, яка передбачає ефективні механізми відновлення його платоспроможності, спрямовані на запобігання банкрутству та знищенню господарюючого суб`єкта. (постанова Західного апеляційного господарського суду від 13.06.2019 у справі № 5027/1297-6/2011) .

Водночас, слід зауважити на тому, що розгляд проблем неспроможності та банкрутства через призму засад верховенства права показує, що боржник як суб`єкт права має право на відновлення своєї платоспроможності за наявності реальної економічної можливості на продовження майнової діяльності і отримання доходу. Здійснюючи своє право, боржник може скористатися наданим йому Законом про банкрутство правом на продовження процедури розпорядження майном або заявити про санацію боржника власними силами і засобами, або прийняти рішення про укладення мирової угоди. Суд має забезпечити можливість боржнику реалізувати його права. (постанова Верховного Суду від 09.07.2019 у справі N 01/1494).

В ухвалі Господарського суду Івано-Франківської області від 09.01 .2020р. у справі №909/519/19 зазначено, що реалізація заходів плану санації створить для кредитора більш сприятливі умови повернення заборгованості, оскільки санація забезпечує додаткові джерела погашення вимог кредиторів. Крім того, успішна реалізація заходів, визначених планом санації дозволить зберегти робочі місця, покращити фінансово-економічний стан, підвищити виробничий потенціал та рентабельність підприємства, що у перспективі матиме довготривалий позитивний фінансовий ефект та дозволить уникнути виникнення стану неплатоспроможності підприємства у майбутньому.

Судовий розсуд - це передбачене законодавством право суду, яке реалізується за правилами передбаченими Законом про банкрутство, Господарським процесуальним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами, що надає йому можливість під час прийняття судового рішення (вчинення процесуальної дії) обрати з декількох варіантів рішення, встановлених законом, чи визначених на його основі судом (повністю або частково за змістом та/чи обсягом), такий, що е найбільш оптимальним в правових і фактичних умовах розгляду та вирішення справи, з метою забезпечення верховенства права, справедливості та ефективного поновлення порушених прав та інтересів учасників судового процесу (постанова Верховного суду від 19. І 2.2ОІ 9р . у справі .№ 911/3730/16).

У пункті 145 Рішення ЕСПЛ від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об`єднаного королівства" суд зазначив, що стаття 13 Конвенції про захист прав і основоположних свобод, гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, її суть зводиться до вимоги надати людині такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органу розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист. Засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 Рішення ЕСПЛ у справі "Афанасьев проти України" від 05.04.2015).

Згідно ч. 5 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство та інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.

З огляду на викладені вище обставини в даному випадку суд не вбачає іншого раціонального та законного результату даного судового засідання, аніж прийняття ухвали про введення процедури санації та, що спрямовано на також забезпечення основної мети Кодексу України з процедур банкрутства - якнайшвидше оздоровлення фінансового становища підприємства, відновлення його платоспроможності, погашення вимог кредиторів, забезпечення подальшої господарської діяльності юридичної особи.

Відповідно до п. 4 ч. 8 ст. 48 Кодексу до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого.

Заслухавши думку присутніх в засіданні осіб та дослідивши кандидатуру арбітражного керуючого на предмет освіти, досвідченості та наявності всіх можливостей для повноцінного присвячення своєї господарської та професійної діяльності саме виконанню функцій керуючого санацією даного боржника, а також відповідності вимогам Закону, виходячи з наданої заяви, рішення комітету кредиторів та приєднаних до неї документів, суд вважає за необхідне призначити керуючим санацією арбітражного керуючого Чорнія М.В., який у повному обсязі обізнаний з діяльністю підприємства-боржника у зв`язку з попереднім виконанням функцій ліквідатора банкрута.

Отже, клопотання комітету кредиторів в частині введення процедури санації боржника призначення керуючим санацією арбітражного керуючого Чорнія М.В. та встановлення йому розміру основної грошової винагороди за виконання повноважень керуючого санацією узгоджується з нормами чинного законодавства та підлягає задоволенню.

Відповідно до вимог ч.6 ст. 52 КУзПБ план санації та протоколи голосування кожного класу кредиторів подаються розпорядником майна до господарського суду протягом одного робочого дня після проведення голосування.

Згідно частини 7 цієї ж статті передбачено, що господарський суд постановляє ухвалу про затвердження плану санації боржника, якщо: план санації схвалений всіма класами конкурсних кредиторів, розмір та/або порядок задоволення вимог яких змінені планом санації порівняно з умовами, які були б застосовані у разі введення процедури ліквідації; план санації схвалений класом забезпечених кредиторів; розмір задоволених вимог кредиторів, які проголосували проти схвалення плану санації, не буде меншим у процедурі санації, ніж розмір вимог, який був би задоволений у разі введення процедури ліквідації.

Відповідно до затвердженого реєстру вимог кредиторів протокольними рішеннями кредиторів постановлено про внесення вимог ГУ ДПС у Закарпатській області до боржника до ІІІ класу кредиторів, а вимоги ДП Тячівське лісове господарство до ІУ класу.

Як вище зазначалось, 23 січня 2020 року Зборами комітету кредиторів та зборами кредиторів Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» прийнято рішення схвалити розроблений ліквідатором арбітражним керуючим Чорній М.В. план санації Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» (код ЄДРПОУ 00431800) в редакції від 23 січня 2020 року.

Письмових заперечень щодо плану санації до суду не надходило.

Суд перевіривши зміст плану санації, встановив, що він повністю відповідає вимогам ст.ст. 51, 52 Кодексу, з огляду на таке.

Відповідно до вимог ст. 51 Кодексу, план санації обов`язково повинен містити визначений розмір вимог кожного класу кредиторів, які були б задоволені у разі введення процедури ліквідації боржника. План санації може бути змінений у порядку, встановленому для його затвердження. План санації має містити заходи щодо відновлення платоспроможності боржника. План санації має передбачати строк відновлення платоспроможності боржника. Платоспроможність вважається відновленою за умови погашення вимог кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів. План санації обов`язково повинен передбачати забезпечення погашення заборгованості боржника з виплати заробітної плати.

Заходами щодо відновлення платоспроможності боржника, які містить план санації, можуть бути: реструктуризація підприємства; перепрофілювання виробництва; закриття нерентабельних виробництв; відстрочення, розстрочення або прощення боргу чи його частини; виконання зобов`язання боржника третіми особами; задоволення вимог кредиторів в інший спосіб, що не суперечить цьому Кодексу; ліквідація дебіторської заборгованості; реструктуризація активів боржника відповідно до вимог цього Кодексу; продаж частини майна боржника; виконання зобов`язань боржника власником боржника та його відповідальність за невиконання взятих на себе зобов`язань; відчуження майна та погашення вимог кредиторів шляхом заміщення активів; звільнення працівників боржника, які не можуть бути задіяні в процесі виконання плану санації; одержання кредиту для виплати вихідної допомоги працівникам боржника, які звільняються згідно з планом санації, що відшкодовується відповідно до вимог цього Кодексу позачергово за рахунок продажу майна боржника; одержання позик та кредитів, придбання товарів у кредит; інші заходи з відновлення платоспроможності боржника.

За наданим суду планом санації визначено заходи та періоди їх реалізації.

Згідно ч.4-5 ст. 51 Кодексу план санації боржника повинен передбачати погашення вимог кредиторів з урахуванням черговості, встановленої цим Кодексом, якщо самі кредитори не схвалили рішення про погіршення умов їхнього класу. План санації вважається схваленим класом незабезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано більше половини голосів кредиторів, включених до відповідного класу, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу у відповідному класі. План санації вважається схваленим класом забезпечених кредиторів, якщо за схвалення плану санації віддано дві третини голосів кредиторів, включених до класу забезпечених кредиторів, а також якщо за схвалення плану санації проголосувало не менше половини кредиторів, які мають право голосу в цьому класі. В іншому випадку вважається, що план санації відхилений відповідним класом кредиторів.

План санації та протоколи голосування кожного класу кредиторів подаються розпорядником майна до господарського суду протягом одного робочого дня після проведення голосування.

На виконання приписів ст. 51 Кодексу арбітражним керуючим було проведено засідання комітету кредиторів. На вказаному засіданні, розглядався план санації за результатами чого було прийнято рішення про його схвалення.

Дане рішення комітету кредиторів оформлено протоколом засідання комітету кредиторів.

За наведених обставин, проаналізувавши умови поданого суду на затвердження плану санації, суд дійшов висновку, що передбачені ним заходи відновлення платоспроможності боржника відповідають загальним вимогам, визначеним у ст. ст. 51, 52 Кодексу. План санації схвалено комітетом кредиторів боржника, він містить заходи, які не суперечать Кодексу та спрямовані на погашення вимог кредиторів, а в результаті - відновлення платоспроможності боржника у межах строку процедури санації. Також слід зазначити, що в поданому плані санації міститься повна інформація щодо погашення вимог кредиторів.

З урахуванням викладеного, суд вважає за доцільне затвердити поданий суду план санації Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» (код ЄДРПОУ 00431800) у редакції, схваленій зборами кредиторів та комітетом кредиторів 23.01.2020.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 28, 48, 51, 52 Кодексу України з процедур банкрутства та ст.ст. 232, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Припинити процедуру ліквідації Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» , (ідентифікаційний код 00431800, адреса: 90540, Закарпатська область, Тячівський район, с. Нересниця, вул. Грушевського, буд. 160) та повноваження ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого Чорній Мар`ян Володимирович.

2. Ввести процедуру санації боржника - Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» , (ідентифікаційний код 00431800, адреса: 90540, Закарпатська область, Тячівський район, с. Нересниця, вул. Грушевського, буд. 160) строком на шість місяців.

3. Керуючим санацією Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» , (ідентифікаційний код 00431800, адреса: 90540, Закарпатська область, Тячівський район, с. Нересниця, вул. Грушевського, буд. 160) призначити арбітражного керуючого Чорнія Мар`яна Володимировича (свідоцтво №509 від 15.03.2013). Встановити основну грошову винагороду за виконання повноважень керуючого санацією - чотири розміри мінімальної заробітної плати за кожен місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.

4. Офіційно оприлюднити повідомлення про введення процедури санації Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» , (ідентифікаційний код 00431800, адреса: 90540, Закарпатська область, Тячівський район, с. Нересниця, вул. Грушевського, буд. 160) у встановленому законодавством порядку.

5. Зобов`язати державного реєстратора Тячівської районної державної адміністрації запис проведення процедури санації та відомості про керуючого санацією.

6. Затвердити план санації Тячівського районного комунального спеціалізованого виробничого лісогосподарського підприємства «Тячівагроліс» , (ідентифікаційний код 00431800, адреса: 90540, Закарпатська область, Тячівський район, с. Нересниця, вул. Грушевського, буд. 160) у редакції, схваленій зборами кредиторів та комітетом кредиторів 23.01.2020.

7. Зобов`язати керуючого санацією боржника за п`ятнадцять днів до закінчення процедури санації, а також за наявності підстав для дострокового припинення процедури санації, надати комітету кредиторів письмовий звіт і повідомити кредиторів про час і місце проведення засідання комітету кредиторів.

8. Зобов`язати керуючого санацією боржника не пізніше п`яти днів після дати проведення засідання комітету кредиторів направити в господарський суд звіт керуючого санацією, розглянутий комітетом кредиторів, і протокол засідання комітету кредиторів.

9. З моменту винесення ухвали про введення процедури санації арешт на майно боржника та інші обмеження дій боржника щодо розпорядження його майном можуть бути накладені лише в межах процедури санації у разі, якщо вони не перешкоджають виконанню плану санації та не суперечать інтересам конкурсних кредиторів. Не допускається арешт грошових коштів, що знаходяться на банківських рахунках умовного зберігання (ескроу), відкритих боржником у встановленому законодавством порядку.

Ухвалу суду надіслати кредиторам, боржнику, керуючому санацією.

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб адресою: https://court.gov.ua/fair/sud5008/

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Кодексом України з процедур банкрутства та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалу складено та підписано 04.03.2020 р.

Суддя О.Ф. Ремецькі

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення25.02.2020
Оприлюднено06.03.2020
Номер документу87994320
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/70/19

Ухвала від 26.10.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 17.07.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 16.07.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 30.06.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 11.06.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 25.02.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 25.02.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 17.02.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 17.02.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 28.01.2020

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні