Рішення
від 09.02.2020 по справі 523/18792/19
СУВОРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 523/18792/19

Провадження №2-а/523/2/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" лютого 2020 р.Суворовський районний суд м. Одеси у складі:

головуючий суддя Бабаков В.П.,

при секретарі Мельніченко Г.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, в якому просить скасувати постанову №809/19 від 19.11.2019р. про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.9 ст.96 КУпАП, складену відповідачем, мотивуючи свої вимоги тим, що останній помилково дійшов висновку про внесення начебто недостовірних даних в декларацію про готовність об`єкта до експлуатації №ОД1411192210148 від 09.08.2019р., оскільки площа квартири АДРЕСА_1 збільшилася правомірно, крім того відсутні підстави для проведення перевірки, відповідач вийшов за межі своїх повноважень, позивач не мав можливості подати свої пояснення.

Представник відповідача Р.В.Хлистун позов не визнав, надав відзив на нього, в якому просив відмовити в задоволенні вимог в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та згідно з Порядком здійснення державного архітектурно- будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553, на підставі наказу Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міси ради № 01-13/333ДАБК від 01.08.2019р. та необхідності перевірки достовірності даних, наведених у декларації про готовність об`єкта до експлуатації (службова записка № 01-18/593-и/в від 24.10.2019р.) за адресою: АДРЕСА_2 . Строк перевірки 24.10.2019-05.11.2019р.

Під час виїзду на місце 30.10.2019р., враховуючи пред`явлені документи та відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта| нерухомого майна встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 є співвласниками квартири АДРЕСА_1 .

Управлінню державного архітектурно-будівельного контролю ОМР пред`явлено наступні документи: паспорт громадянки України на ім`я ОСОБА_1 ; ідентифікаційний номер облікової картки платника податків; технічний паспорт на квартиру АДРЕСА_3 будинку квартирного типу №88 від 27.09.2019р.; технічний паспорт на квартиру АДРЕСА_3 у будинку квартирного типу №88 від 13.08.2019р.; розпорядження органу приватизації від 21.12.2005р. №192856; свідоцтво про право власності на житло № 12-30208 від 21.12.2005р.; висновок щодо можливості поділу об`єкта нерухомого майна 329/1000 часті квартири від 27.08.2019р.

Відповідно до п.3.2 ДБН А.2.2-3-2014 Склад зміст проектної документа на будівництво :

будівництво - це нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт на технічне переоснащення об`єктів будівництва;

об`єкт будівництва - це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення їх комплекси, лінійні об`єкти інженерно-транспортної інфраструктури;

реконструкція - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об`єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, в наслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг.

Згідно з п. 4.8 ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво , проектна документація має бути розроблена з урахуванням усіх документів будівельних норм та стандартів, чинних на час її передачі у виробництво.

Відповідно до ч. 1 ст. 31 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Згідно з даними Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, наявна інформація щодо реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт № ОД 061191410983 у травні 2019 року та декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ОД 141192210148 у серпні 2019 року стосовно реконструкції квартири АДРЕСА_3 без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідно до зареєстрованої декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ОД 141192210148 від 09.08.2019 року: здійснена реконструкція квартири АДРЕСА_3 без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_4 . Одеса, вул. Лузанівська АДРЕСА_5 ; код об`єкта: 1122.1; документ, що дає право на виконання будівельних робіт повідомлення про початок будівельних робіт № ОД 061191410983 від 28.05.2019 року; технічний нагляд здійснює: ОСОБА_3 , кваліфікаційний сертифікат серія АТ № 003831, договір № б/н від 17.11.2018 року; проектна документація розроблена: ТОВ АГРО-ШЖИНІРИНГ , кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Волкова, 13-г, код ЄДРПОУ 39389191; головний архітектор проекту: ОСОБА_4 , кваліфікаційний сертифікат серія НОМЕР_1 № НОМЕР_2 , наказ ТОВ АГРО-ІНЖИНІРИНГ № б/н від 13.10.2018 року; експертиза об`єкту будівництва проведена: філія ДП УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА в Одеській області, код ЄДРПОУ 35850107, експерт Лисенко Геннадій Іванович, сертифікат НОМЕР_3 , позитивний експертний звіт №16-2166-18 від 11.11.2018 року; відповідальною особою проектувальника, що здійснює авторський нагляд, визначено: ОСОБА_4 ; земельна ділянка використовується для будівництва на підставі: відповідно до п. 7 постанови КМУ від 13.04.2011 року № 466; відомості щодо земельної ділянки не зазначаються у разі реконструкції, реставрації або капітального ремонту об`єктів будівництва без змін зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані, а також реконструкції або капітального ремонту автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередач, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення; технічну інвентаризацію об`єкта проведено: ОСОБА_5 , кваліфікаційний сертифікат АЕ № 004471, технічний паспорт виготовлений 25.07.2019 року; загальна площа об`єкта - 130,49 кв.м, житлова площа - 56,1 кв.м, допоміжна площа - 20,3 кв.м.

Також в даній декларації вказано, що на підставі п. 7 постанови Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011 року реконструкція здійснюється за відсутністю документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

Однак, під час проведення перевірки встановлено, що за адресою: АДРЕСА_5 на території подвір`я загального користування ОСОБА_1 та ОСОБА_2 збудовано дві житлові будівлі, зазначені в технічному паспорті, виготовленому 13.08.2019 року ТОВ Одеське БТІ , як складові частини квартири № АДРЕСА_3 - відокремлені групи приміщень під №2 та №3.

Відповідно до п. 7. постанови Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011р., реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об`єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій ліній електропередачі, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів(мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.

Як вбачається з матеріалів справи, при реконструкції квартири були збільшені зовнішні геометричні розміри фундаментів у плані, при цьому документи, які посвідчують право власності або користування земельною ділянкою на момент перевірки, ОСОБА_1 надані не були.

Також під час проведення перевірки, ОСОБА_1 не були надані проектна документація на виконання будівельних робіт, договори про здійснення авторського та технічного наглядів, експертиза проекту, наказ про призначення головного архітектора проекту.

При цьому, в вищевказаній декларації присутня відмітка про те, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 відомо, що за подання не в повному обсязі та недостовірних даних, зазначених у декларації про готовність об`єкту до експлуатації, встановлена відповідальність відповідно до закону, що підтверджується їх підписами.

Також за результатом перевірки встановлено, що відповідно до висновку щодо технічної можливості поділу об`єкта нерухомого майна 329/1000 частки квартири за адресою: АДРЕСА_2 , розробленого ТОВ АО Грош цена від 27.08.2019 року, здійснено розподіл кв. № 7 загальною площею 182,4 кв.м на три окремі квартири під № 7, № 7А та № 7Б. Згідно із зазначеним висновком площу квартири до розподілу було збільшено на 51,91 кв.м.(площа квартири відповідно до декларації про готовність об`єкта до експлуатації №ОД 141192210148 складала -130,49 кв.м).

При цьому, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що на підставі висновку, виданого ТОВ АО Грош цена від 27.08.2019 року та технічних паспортів, виготовлених ТОВ АО Грош цена від 27.08.2019 року, реєстратором ОСОБА_6 Петровичем зареєстровано право власності на три окремі квартири під № 7, № 7А та № 7Б (площами - 77,2 кв.м, 69 кв.м та 36,2 кв.м відповідно), із збільшенням загальної площі на 51,91 кв.м., внаслідок поділу кв. № 7 без документу, що підтверджує прийняття об`єкту загальною площею 182,4 кв.м до експлуатації.

Згідно ч. 2 ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень законодавством передбачено прийняття в експлуатацію нерухомого майна, державна реєстрація прав на таке майно проводиться після прийняття його в експлуатацію в установленому законодавством порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , перелік документів, необхідних для Державної реєстрації прав, визначено Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 25.12.2005 року № 1127 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 41 Порядку, для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подаються: документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна, документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси та інше.

Під час проведення перевірки встановлено, що державна реєстрація права власності на збудовані квартири АДРЕСА_3 , № 7А та № 7Б загальною площею 182,4 кв.м, за адресою: АДРЕСА_5 , здійснена з наявними ознаками порушення ч. 2 ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та п. 41 Порядку.

Відповідно до ч. 10 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про готовність об`єкта до експлуатації, та за експлуатацію об`єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.

Також згідно з ч. 2 ст. 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування декларації чн права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно- будівельного контролю письмово повідомляє замовника протягом трьох робочих днів з дня скасування.

При цьому, відповідно до ст. 360 Цивільного кодексу України співвласники зобов`язані брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, у сплаті податків, зборів (обов`язкових платежів а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов`язаннями пов`язаними із спільним майном.

Таким чином, за результатами проведеної позапланової перевівки встановлено, що гр. ОСОБА_1 та ОСОБА_2 внесені недостовірні дані в декларацію про готовність об`єкту до експлуатації № ОД 141192210148 від 09.08.2019 року стосовно необхідності документа, який посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, розроблення проектної документації, забезпечення здійснення авторського та технічного наглядів та проведення експертизи проекту, що є порушенням ч. 10 ст. 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Наказу № 127 Інструкція про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна від 24.05.2001 року.

Згідно з даними Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, наявна інформація щодо реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт № ОД 061191410983 у травні 2019 року та декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ОД 141192210148 у серпні 2019р. стосовно реконструкції квартири АДРЕСА_3 без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідно до зареєстрованого вищевказаного повідомлення: здійснена реконструкція квартири АДРЕСА_3 без зміни геометричних розмірів фундаментів у плані за адресою: АДРЕСА_5 ;

містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки видані: згідно п. 25 переліку об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.11.2017 року №289;

Однак, під час перевірки встановлено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 наведено недостовірні дані в повідомлені про початок виконання будівельних робіт № ОД 061191410983 від 28.05.2019 року стосовно необхідності отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та документа, який посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, розроблення проектної документації, проведення експертизи проекту, забезпечення здійснення авторського та технічного наглядів.

При цьому, у вищезазначеному повідомлені присутня відмітка, що ОСОБА_1 та ОСОБА_2 відомо, що за подання не в повному обсязі та недостовірних даних, зазначених у повідомлені, встановлена відповідальність відповідно до закону, що підтверджується їх підписами.

Згідно з п. 11 постанови Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011 року, замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданому ним повідомленні, за виконання будівельних робіт без подання повідомлення та за порушення вимог, визначених цим Порядком, відповідно до ЗУ "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Таким чином, за результатами проведеної позапланової перевірки встановлено, що гр. ОСОБА_1 та ОСОБА_2 внесені недостовірні дані в повідомлення про початок виконання будівельних робіт № ОД 061191410983 від 28.05.2019 року стосовно необхідності отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та документа, який посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, розроблення проектної документації, забезпечення здійснення авторського та технічного наглядів та проведення експертизи проекту, що є порушенням п. 11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 466 від 13 квітня 2011 року.

Відповідно, були складені акт перевірки, протокол та припис. У відповідному порядку прийнята постанова.

Крім того, суд вважає, що з боку позивача не надано будь-які документи в спростування обставин та фактів встановлених та вказаних відповідачем при здійсненні позапланового заходу.

За таких обставин, враховуючи те, що позивач не надав жодних доказів, які б спростовували факт вчинення правопорушення, суд доходить висновку про правомірність та обґрунтованість оскаржуваної постанови.

Керуючись ст.ст.159-163,241-246,286 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування постанови відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи(вирішення питання) без повідомлення(виклику) учасників справи, зазначення строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення суду складено 02.03.2020р.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя:

Дата ухвалення рішення09.02.2020
Оприлюднено05.03.2020
Номер документу88007970
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —523/18792/19

Постанова від 14.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 19.02.2020

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Бабаков В. П.

Рішення від 09.02.2020

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Бабаков В. П.

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Одеси

Бабаков В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні