Провадження №3/760/2380/20
Справа№760/21872/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 лютого 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю секретаря судового засідання Ступак М.С., захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил Осадчої Л.В. , представника Київської митниці Держмитслужби України Юрківа В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської митниці Держмитслужби України, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , директор компанії СП ООО Textiles Spektrum Kolors (200114, Республика Узбекистан, г. Бухара, ул. Промішленная, 4, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -
ВСТАНОВИВ:
До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0343/10000/19 від 10.05.2019 року, складений відносно громадянина ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ), за ч. 1 ст. 483 МК України.
З зазначеного протоколу вбачається, що 28.04.2019 року через пункт пропуску Гоптівка - Нехотєєвка , митний пост Щербаківка на митну територію України з Республіки Узбекистан на підставі товаросупровідних документів: зовнішньоекономічний договір від 06.12.2018 № 2018012/2-EX, додаткової угоди № 1 від 01.04.2019, рахунок-фактура (інвойс) від 05.04.2019 № 4/01, пакувальний лист до інвойсу від 05.04.2019 № 4/01, за попередньою митною декларацією від 19.04.2019 № UA100110/2019/561540 на адресу ЧП ТД Текстиль Спектрум Колорс (ЄДРПОУ36886820) переміщено товар Тканини, рушники , загальною вагою брутто 9509,00 кг, нетто - 9475,70 кг, вартістю 34 735,36 доларів США, згідно з вищезазначеним рахунком-фактурою (інвойсом).
06.05.2019 вищезазначений товар доставлено до Київської міської митниці ДФС та заявлений до митного контролю та оформлення до ВМО № 1 митного поста Столичний Київської міської митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 07.05.2019 № UA100110/2019/133145 шляхом електронного декларування.
Разом з митною декларацією до митного контролю та оформлення подано, серед інших, товаросупровідні документи:
рахунок-фактура (інвойс) від 05.04.2019 № 04/1, виставлений компанією СП ООО Textiles Spektrum Kolors до ЧП ТД Текстиль Спектрум Колорс ;
зовнішньоекономічний договір (контракт) від 06.12.2019 № 2018012/2-EX, укладений між компанією СП ООО Textiles Spektrum Kolors , в особі директора Ш .А . Саідова та ЧП ТД Текстиль Спектрум Колорс в особі директора М.В. Жабинської.
07.05.2019 на підставі переліку митних процедур, згенерованих автоматизованою системою аналізу та управління ризиками (АСАУР), було проведено митний огляд товару.
За результатами проведеного митного огляду товарів виявлено товари, відомості про які відсутні в товаро-супровідних документах та митній декларації, а саме:
тканина бавовняна відбілена, 100% бавовна, артикул 131, в рулонах завширшки 150 +/-2 см, в кількості 17 місць, 51 рулон;
тканина бавовняна відбілена, 100% бавовна, артикул 02-157, в рулонах завширшки 160 +/-2 см, в кількості 9 місць, 27 рулонів.
Згідно з поясненнями декларанта - фізичної особи підприємця ОСОБА_5 , останній вносив відомості до митної декларації № UA100110/2019/133145 виключно на підставі товаро-супровідних документів.
Вказане свідчить про те, що підставою для переміщення через митний кордон України товару, став рахунок-фактура (інвойс) від 05.04.2019 № 04/1, виставлений компанією СП ООО Textiles Spektrum Kolors в особі директора Ш.А. Саідова до ЧП ТД Текстиль Спектрум Колорс , який містить неправдиві дані щодо найменування товару, його артикулів та розмірів.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Отже, в діях громадянина ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України.
У зв`язку з чим, 10 травня 2019 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянина ОСОБА_2 було складено протокол про порушення митних правил №0343/10000/19, за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Безпосередні предмети правопорушення, в порядку ст. 511 МК України вилучені та зберігаються на складі Київської митниці Держмитслужби за адресою: м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, 8 А.
Вартість предметів правопорушення визначена у відповідності Департаменту податкових та митних експертиз ДФС від 03.07.2019 № 142005901-0715, становить 190 620,00 грн.
Представник Київської митниці Держмитслужби України Юрків В.В. вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0343/10000/19 від 10 травня 2019 року доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил Осадча Л.В. у судовому засіданні проти протоколу заперечувала, вважала, що в діях гр. ОСОБА_2 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ч.1 ст. 483 МК України та просила провадження у справі закрити.
Також, зазначила, що митним органом не доведено в діях ОСОБА_2 факт умислу, чітко визначеної мети приховати найменування товару та його кількості, для зменшення митних платежів.
Вказувала, що відправником не переміщувався товар у більшій кількості ніж передбачено товаросупровідними документами, оскільки замість товару, якого не було виявлено в наявності (№ 2 в інвойсі - кількістю 26 місць) був помилково завантажений товар за артикулами 131 та 02-157, сукупна кількість якого становила 26 місць. При цьому, вартість товарів за артикулами 131 та 02-157 є абсолютно тотожною, що вказана, для товару який був відсутній у наявності (№ 2 інвойсі) за артикулом 02-154 та складає 0,61 цент доларів США.
При цьому, вказувала, що ОСОБА_2 не завдано жодної фінансової шкоди державним інтересам, правам і свободам громадян або іншим цінностям, що охороняються законом.
Суд, заслухавши пояснення захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, представника митних органів, дослідивши та оцінивши письмові докази, приходить до наступного висновку.
Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Судом встановлено, що 28.04.2019 через пункт пропуску Гоптівка - Нехотєєвка , митний пост Щербаківка на митну територію України з Республіки Узбекистан на підставі товаросупровідних документів: зовнішньоекономічний договір від 06.12.2018 № 2018012/2-EX, укладений між компанією СП ООО Textiles Spektrum Kolors , в особі директора Ш.А . Саідова та ЧП ТД Текстиль Спектрум Колорс в особі директора М.В. Жабинської, додаткової угоди № 1 від 01.04.2019, рахунок-фактура (інвойс) від 05.04.2019 № 4/01, пакувальний лист до інвойсу від 05.04.2019 № 4/01, за попередньою митною декларацією від 19.04.2019 № UA100110/2019/561540 на адресу ЧП ТД Текстиль Спектрум Колорс (ЄДРПОУ36886820) переміщено товар Тканини, рушники , загальною вагою брутто 9509,00 кг, нетто - 9475,70 кг, вартістю 34 735,36 доларів США, згідно з вищезазначеним рахунком-фактурою (інвойсом).
06.05.2019 вищезазначений товар доставлено до Київської міської митниці ДФС та заявлений до митного контролю та оформлення до ВМО № 1 митного поста Столичний Київської міської митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 07.05.2019 № UA100110/2019/133145 шляхом електронного декларування.
07.05.2019 на підставі переліку митних процедур, згенерованих автоматизованою системою аналізу та управління ризиками (АСАУР), було проведено митний огляд товару.
За результатами проведеного митного огляду товарів виявлено товари, відомості про які відсутні в товаро-супровідних документах та митній декларації, а саме: тканина бавовняна відбілена, 100% бавовна, артикул 131, в рулонах завширшки 150 +/-2 см, в кількості 17 місць, 51 рулон; тканина бавовняна відбілена, 100% бавовна, артикул 02-157, в рулонах завширшки 160 +/-2 см, в кількості 9 місць, 27 рулонів.
Згідно з поясненнями декларанта - ФОП ОСОБА_5 , останній вносив відомості до митної декларації № UA100110/2019/133145 виключно на підставі товаро-супровідних документів.
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил №0343/10000/19 від 10.05.2019, підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, став рахунок-фактура (інвойс) від 05.04.2019 № 04/1, виставлений компанією СП ООО Textiles Spektrum Kolors в особі директора Ш.А. Саідова до ЧП ТД Текстиль Спектрум Колорс , який містить неправдиві дані щодо найменування товару, його артикулів та розмірів.
Разом з тим, судом встановлено, що після встановлення відмінностей у найменуванні товару, його артикулів та розмірів, відправником товару, а саме директором компанії СП ООО Textiles Spektrum Kolors ОСОБА_2 надано письмові пояснення від 10.05.2019 №39 митному органу, які містяться в матеріалах справи.
З наданих пояснень вбачається, що при завантаженні товару та оформленні документів за контрактом №2018012/2-ЕХ від 06.12.2018 в інвойсі №4/01 від 05.04.2019 та пакувальному листі були допущені помилки, а саме: в графі 2 тканина х/б відбілена в кількості 9 шт. місць - 1 350 п.м./1998 м.кв., не вірно зазначено найменування, ширина та артикул, рахувати вірним тканина х/б відбілена, артикул 02-157, щільністю 120-6 гр/м.кв., ширина 160+/-2 см., ціна за погонний метр рахувати вірною 0,61 центи; в графі 2 тканина х/б відбілена 17 шт. місць - 2550 п.м./3774 м.кв., рахувати вірним тканина х/б відбілена, артикул 02-154, щільністю 120-6 гр./м.кв., ширина 148+/-2,0 см, ціна за погонний метр рахувати вірною 0,61 центи.
Таким чином, встановлено, що замість товару №2 в інвойсі кількістю 26 місць, якого не було виявлено в наявності, був помилково завантажений товар за артикулами 131 та 02-157, сукупна кількість якого становить 26 місць. Отже відправником не переміщувалось товару у більшій кількості, ніж передбачено товаросупровідними документами.
При цьому, вартість товарів за артикулами 131 та 02-157 є ідентичною, що вказана для товару, який був відсутній в наявності за артикулом 02-154 та складає 0,61 цент доларів США. Зазначені обставини свідчать про те, що відправником не переміщувався товар, вартість якого є більшою ніж та, що зазначена у товаросупровідних документах.
Відповідно до положень частин 1-3 ст. 268 МК України передбачено, що допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.
У випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи органів доходів і зборів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.
Якщо особа систематично (більше двох разів протягом місяця) допускає у митній декларації помилки, зазначені в частині першій цієї статті (крім орфографічних помилок), орган доходів і зборів застосовує до такої особи санкції, передбачені цим Кодексом та іншими законодавчими актами України.
Отже, положення ст. 268 МК України передбачає звільнення від адміністративної відповідальності при виконанні трьох умов, зокрема, це недостовірні дані зазначені в митній декларації внаслідок помилки; така помилка не призвела до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності; такі помилки не допускаються систематично (тобто більше ніж два рази протягом місяця, як це зазначено в частині першій цієї статті).
Разом з цим, матеріали справи не містять належних та допустимих доказів, які б свідчили про те, що помилка, яку допустив відправник товару - компанія СП ООО Textiles Spektrum Kolors , директором якої є ОСОБА_2 , призвела до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру чи до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Митним органом не доведено також суб`єктивну сторону адміністративного правопорушення, а саме прямий умисел ОСОБА_2 , який виразився в поданні останнім митним органам документів, отриманих незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.
Дії ОСОБА_2 не містять прямого умислу на подання митному органу документів, отриманих незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані, оскільки поставка товару здійснювалась на виконання умов зовнішньоекономічного контракту від 06.12.2018 № 2018012/2-EX, укладеного між компанією СП ООО Textiles Spektrum Kolors , в особі директора Ш .А . Саідова та ЧП ТД Текстиль Спектрум Колорс в особі директора М.В. Жабинської.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що при митному оформленні товару декларантом були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару, в тому числі інвойс. Подані документи, зокрема, інвойс не містили розбіжностей, ознак підробки та містили всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів та відомості щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Всі надані документи не викликали у співробітників митних органів підозр у невідповідності даних, що вони містять.
Таким чином, вищевикладені обставини свідчать, про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, а висновок митних органів про вину ОСОБА_2 у вчинені правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, був зроблений на підставі припущень, що відповідно до вимог ст. 62 Конституції України є неможливим. З урахуванням норм цієї статті, посадові особи митного органу, які складають протокол про адміністративне правопорушення повинні довести, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності скоїла це правопорушення.
Відповідно до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 9 КпАП України, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
З огляду на викладене вище, враховуючи всі обставини справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про закриття провадження у справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 483 ч.1, 486, 487, 495, 497, 522, 524, 526-528 Митного кодексу України, ст.ст. 9, 10, 247, 279, 280, 283-285 КУпАП, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Провадження в справі про притягнення гр. ОСОБА_2 ( ОСОБА_2 ) до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Предмети правопорушення - тканина бавовняна відбілена, 100% бавовна, артикул 131, в рулонах завширшки 150 +/-2 см - 51 рулон; тканина бавовняна відбілена, 100% бавовна, артикул 02-157, в рулонах завширшки 160 +/-2 см - 27 рулонів, що вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0343/10000/19 від 10 травня 2019 року, повернути ОСОБА_2 .
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя О.М.Букіна
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2020 |
Оприлюднено | 05.03.2020 |
Номер документу | 88013106 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Букіна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні