Господарський суд харківської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" березня 2020 р.м. ХарківСправа № 922/3888/19
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Суслової В.В.
при секретарі судового засідання Саєнко А.А.
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Маре Груп" (04111, м. Київ, вул. Щербаківського Данила, 72, оф. 8) до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганських областях (61057, м. Харків, майдан Театральний, 1) 3-я особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хорєв" (61013, Харківська область, м. Харків, вул. Шевченка, 98) про скасування наказу за участю представників:
позивача - не з`явився;
відповідача - не з`явився;
3-ої особи- не з`явився;
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Маре Груп" (надалі - Позивач) звернулось до господарського суду Харківської області з позовною заявою до Регіонального Відділення Фонду державного майна України по Харківській області (надалі - Відповідач), в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати наказ Регіонального Відділення Фонду державного майна України по Харківській області (надалі - Відповідач) від 25.04.2019 №809 "Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону №UA-PS-2019-03-22-000020-1".
2. Скасувати приватизацію Державного підприємства "Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування".
3. Стягнути судові витрати з відповідача на користь позивача.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 28.11.2019 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу 5-денний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду: доказів сплати судового збору у розмірі 3842,00 грн.; доказів на підтвердження відправлення на адресу відповідача копії позовної заяви і доданих до неї документів (опис вкладення у поштове відправлення в оригіналі); доказів, що підтверджують обставини, на яких грунтуються позовні вимоги (в оригіналі чи належним чином засвідченій копії).
10.12.2019 через канцелярію суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви (вх. №29988), разом з документами зазначеними в ухвалі суду від 28.11.2019.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 12.12.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 922/3888/19; поставнолено справу розглядати за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін; призначено підготовче засідання на "08" січня 2020 р. о 11:20. Цією ж ухвалою залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хорєв" (61013, Харківська область, м. Харків, вул. Шевченка, 98, код ЄДРПОУ 33068427).
12.12.2019 від відповідача до канцелярії суду надійшли заперечення щодо відкриття провадження у справі за вх. № 30323, які долучені судом до матеріалів справи.
12.12.2019 від Товариства з обмеженою відповідальністю "Маре Груп" до канцелярії суду подано заяву про забезпечення позову за вх. № 30284, відповідно до якої заявник просить:
- Зупинити дію наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Харківській області від 25.04.2019 №809 «Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону №11А-РБ-2019-03-22-000020-1» ;
- Заборонити Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Харківській області (код ЄДРПОУ 23148337; 61057, Харківська обл., м.Харків, майдан Театральний, 1) та Товариству з обмеженою відповідальністю «Хорєв» (код ЄДРПОУ 33068427; 61013, Харківська обл., м. Харків, вул. Шевченка, 98) вчиняти будь-які дії, направлені на завершення приватизації об`єкта малої приватизації - Державного підприємства «Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування» (код ЄДРПОУ 00212630, м. Харків, проспект Московський, 151) до набрання законної сили рішення у цій справі;
- Заборонити Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Харківській області (код ЄДРПОУ 23148337; 61057, Харківська обл., м. Харків, майдан Театральний, 1) та Товариству з обмеженою відповідальністю «Хорєв» (код ЄДРПОУ 33068427; 61013, Харківська обл., м. Харків, вул. Шевченка, 98)виконувати договір №1364 купівлі-продажу об`єкта малої приватизації - Державне підприємство «Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування» за адресою: м. Харків, проспект Московський, 151, датованого 27.05.2019 в тому числі, але не виключно заборонити: здійснювати та приймати платежі на виконання договору №1364 купівлі-продажу об`єкта малої приватизації - Державне підприємство «Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування» за адресою: м. Харків, проспект Московський, 151, датованого 27.05.2019, підписувати акт приймання-передачі до набрання законної сили рішення у цій справі. Зупинити перебіг строків на здійснення оплати за договором №1364 купівлі-продажу об`єкта малої приватизації - Державне підприємство «Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування» за адресою: м. Харків, проспект Московський, 151, датованого 27.05.2019 та укладення акту приймання-передачі до набрання законної сили рішення у цій справі;
- Заборонити Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Харківській області здійснювати будь-які дії по проведенню продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації - Державне підприємство «Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування» .
Ухвалою господарського суду Харківської області від 16.12.2019 заяву ТОВ "Маре Груп" про забезпечення позову за вх. № 30284 по справі № 922/3888/19 задоволено.
08.01.2020 від позивача до канцелярії суду електронною поштою надійшло клопотання за вх. № 12 про відкладення розгляду справи.
Клопотання долучено судом до матеріалів справи.
08.01.2020 відповідачем до канцелярії суду подано відзив на позов за вх. № 203, який долучено до матеріалів справи.
В підготовчому засіданні 08.01.2020 на підставі п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України постановлено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 04.02.2020 о 12:00 год.
В порядку ст. ст. 120-121 ГПК України учасники справи повідомлені про даті та час наступного підготовчого засідання.
31.01.2020 відповідачем до канцелярії суду подано клопотання про скасування заходів забезпечення позову (вх. № 2540 від 31.01.2020), яке долучено судом до матеріалів справи.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 04.02.2020 в задоволенні клопотання Регіонального відділення Фонду державного майна України по Харківській області (вх. № 2540 від 31.01.2020) про скасування заходів забезпечення позову по справі № 922/3888/19 відмовлено.
В підготовчому засіданні 04.02.2020 на підставі п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України постановлено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 11.02.2020 о 12:20 год.
В порядку ст. ст. 120-121 ГПК України сторони повідомлені про дату та час наступного підготовчого засідання.
05.02.2020 представником відповідача до суду подано клопотання про долучення до матеріалів справи доказів за вх. № 2938, а саме документів на які відповідач посилається у відзиві на позов.
Подані документи долучені судом до матеріалів справи.
В підготовчому засіданні 11.02.2020 на підставі ч. 3 ст. 177 ГПК України постановлено протокольну ухвалу про продовження строку підготовчого провадження на тридцять днів; на підставі п. 3 ч. 2 ст. 183 ГПК України постановлено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 25.02.2020 о 11:00 год.
В порядку ст. ст. 120-121 ГПК України сторони повідомлені про дату та час наступного підготовчого засідання.
11.02.2020, після судового засідання, до канцелярії суду позивачем подано відповідь на відзив за вх. № 3480, яка долучена судом до матеріалів справи.
Окрім того, 11.02.2020 позивачем до канцелярії суду подано клопотання про витребування доказів за вх. № 3481, клопотання про витребування доказів за вх. № 3482, клопотання про продовження строку підготовчого провадження за вх. № 3483, клопотання про залучення третьої особи за вх. № 3485.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 25.02.2020 в задоволенні клопотання позивача про витребування доказів (вх. № 3481 від 11.02.2020) відмовлено; в задоволенні клопотання позивача про витребування доказів (вх. № 3482 від 11.02.2020) відмовлено; в задоволенні клопотання позивача про продовження строку підготовчого провадження (вх. № 3483 від 11.02.2020) відмовлено; в задоволенні клопотання позивача про залучення третьої особи (вх. № 3485 від 11.02.2020) відмовлено.
Окрім того, в судовому засіданні 25.02.2020 на підставі п. 3 ч. 2 ст. 185 ГПК України оголошено протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду справи по суті на 03.03.2020 об 11:40 год.
03.03.2020 до канцелярії суду Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях подано заяву в порядку ст. 52 ГПК України за вх. № 5598, відповідно до якої заявник просить замінити Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській області (61057, м. Харків, майдан Театральний, 1; ідентифікаційний код 23148337) у справі № 922/3888/19 на його правонаступника - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях (61057, м. Харків, майдан Театральний, 1; ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43023403).
Ухвалою господарського суду Харківської області від 03.03.2020 заяву Регіонального відділення Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях (вх. № 5598 від 03.03.2020) задоволено; замінено Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській області (61057, м. Харків, майдан Театральний, 1; ідентифікаційний код 23148337) у справі № 922/3888/19 на його правонаступника - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях (61057, м. Харків, майдан Театральний, 1; ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43023403).
В судове засідання 03.03.2020 позивач свого представника не направив, про причину неявки суд не повідомив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідач та третя особа також не направили своїх представників у судове засідання, про причину неявки суд не повідомили, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Зважаючи на те, що явка сторін у судове засідання обов`язковою не визнавалась, а брати участь у судових засіданнях є правом учасників справи, що встановлено ст. 42 ГПК України, а також враховуючи те, що за висновками суду у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, суд дійшов висновку, що справа може бути розглянута за наявними у ній документами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд установив наступне.
20.03.2019 Регіональним відділенням Фонду державного майна по Харківській області було оприлюднене інформаційне повідомлення про приватизацію, шляхом продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації - Державного підприємства Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування , прийом пропозицій до 18.04.2019, дата проведення аукціону 19.04.2019 (https://prozоrro.sale/auction/UA-PS-2019-03-22-000020-1).
Регіональним відділення Фонду державного майна по Харківській області 19.04.2019 організовано проведення аукціону з продажу об`єкта малої приватизації - Державного підприємства Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування , код ЄДРПОУ 00212630, м. Харків, проспект Московський, 151.
Відповідно до інформації із веб-сайту https://prozorro.sale/auction/UA-PS-2019-03-22-000020-1, Регіональне відділення Фонду державного майна України наказом від 25.04.2019 №809 Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону №UA-PS-2019-03-22-000020-1 затвердило протокол про результати електронного аукціону, що відбувся 19.04.2019. Переможцем аукціону стало ТОВ "Хорєв" із ціновою пропозицією 24000100,00 грн.
27.05.2019 між переможцем аукціону ТОВ "Хорєв" та органом приватизації Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Харківській області підписано договір купівлі-продажу об`єкта малої приватизації - Державне підприємство "Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування" за адресою: м. Харків, проспект Московський, 151.
Однак, позивач стверджує, що під час проведення приватизації Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Харківській області було грубо порушено норми Закону України "Про Фонд державного майна України" та Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна", з огляду на наступне.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Маре Груп" також було подано заяву на участь в аукціоні, при цьому, позивач був допущений та прийняв участь в аукціоні з продажу об`єкту приватизації. Проте, за твердженнями позивача, через отримання від Регіонального відділення Фонду державного майна України по Харківській області неправдивої інформації про суттєві умови договору купівлі продажу (умови щодо суми погашення кредиторської заборгованості), він мав помилкову уяву про кінцеву вартість об`єкту приватизації з урахуванням обов`язкової до сплати кредиторської заборгованості, що стало безпосередньою причиною програшу позивача в аукціоні.
Так, позивач вказує, що в оголошенні про аукціон https://prozorro.sale/auction/UA-PS-2019-03-22-000020-1 містилося посилання на Інформаційне повідомлення Регіонального відділення Фонду державного майна України по Харківській області про проведення продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації - Державного підприємства Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування , код ЄДРПОУ 00212630, за адресою: м. Харків, проспект Московський, 151. В цьому інформаційному повідомленні містились основні показники господарської діяльності об`єкта приватизації за останні три роки. Відповідно до таблиці основних показників господарської діяльності в Інформаційному повідомленні, кредиторська заборгованість об`єкта приватизації станом на 31.12.2018 становить 5 357 тис. грн. В той же час, в умовах аукціону з продажу об`єкта приватизації були два окремі пункти із обов`язками щодо погашення переможцем аукціону кредиторської заборгованості: погашення кредиторської заборгованості підприємства, в тому числі: із заробітної плати; перед бюджетом та Пенсійним фондом в сумі, яка складеться на дату укладання договору купівлі-продажу об`єкта відповідно до офіційної інформації податкового органу та Пенсійного фонду; іншої заборгованості, протягом 36 місяців з дня підписання договору купівлі-продажу; погашення заборгованості у розмірі 4,2 млн.грн. перед ТОВ ЛІГА-ОЛБІ-КЛАС протягом 12 місяців з дня підписання договору купівлі-продажу (виконавче провадження в АСВП №57900081 від 11.12.2018).
Позивач зазначає, що з метою усунення неоднозначного розуміння суттєвих умов аукціону з продажу об`єкту приватизації, на веб-сторінці (https://prozorro.sale/auction/UA-PS-2019-03-22-000020-1) відповідачу було задане питання: В Інформаційному повідомленні Регіонального відділення Фонду державного майна України по Харківській області про проведення продажу на аукціоні об`єкта малої приватизації - Державного підприємства Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування , код ЄДРПОУ 00212630, за адресою: м. Харків, проспект Московський, 151 зазначено, що кредиторська заборгованість ДП Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування станом на 31.12.2018 року склала 5357 тис. грн., при цьому однією із умов продажу об`єкта приватизації є погашення заборгованості у розмірі 4,2 млн. грн. перед ТОВ ЛІГА-ОЛБІ-КЛАС протягом 12 місяців з дня підписання договору купівлі-продажу (виконавче провадження в АСВП №57900081 від 11.12.2018), прошу надати роз`яснення чи входить сума заборгованості у розмірі 4,2 млн. грн. перед ТОВ ЛІГА-ОЛБІ-КЛАС до суми кредиторської заборгованості ДП Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування станом на 31.12.2018 року у розмірі 5,357 млн. грн.
Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Харківській області на тій же веб-сторінці було надано наступну відповідь: До складу кредиторської заборгованості підприємства станом на 31.12.2018 у розмірі 5357 тис.грн не входить заборгованість у розмірі 4, 2 млн.грн.
Виходячи із вищенаведеної інформації Відповідача, позивач дійшов висновку, що переможець аукціону зобов`язаний погасити кредиторську заборгованість об`єкта приватизації в сумі 5357 тис.грн. та 4,2 млн.грн., тобто всього разом в сумі 9557000,00 грн. З урахуванням зазначеного, заявник розрахував свою максимальну цінову пропозицію на аукціоні в розмірі 23 млн. грн.
Проте, після проведення аукціону 19.04.2019 і розкриття цінових пропозицій позивачу стало відомо, що в аукціоні перемогло ТОВ Хорєв із ціновою пропозицією 24000100,00 грн., а 27.05.2019 між переможцем аукціону ТОВ Хорєв та Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Харківській області підписано договір купівлі-продажу об`єкта малої приватизації Державне підприємство Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування за адресою: м. Харків, проспект Московський, 151.
Із тексту Договору купівлі-продажу позивач дізнався, що в обов`язки покупця ввійшло лише зобов`язання із погашення кредиторської заборгованості у розмірі 4,2 млн. грн. перед ТОВ ЛІГА-ОЛБІ-КЛАС , а сума кредиторської заборгованості об`єкта приватизації в розмірі 5,357 млн. грн. взагалі в тексті договору купівлі-продажу відсутня.
А отже, за твердженнями позивача, Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Харківській області, умисно було введено в оману учасників аукціону щодо суттєвих умов приватизації: шляхом подання Інформаційного повідомлення із нечіткою та суперечливою інформацією щодо обсягу зобов`язань переможця аукціону; через надання недостовірної інформації під час відповіді на запитання щодо всього обсягу кредиторської заборгованості на веб-сторінці https://prozorro.sale/auction/UA-PS-2019-03-22-000020-1.
Позивач наполягає на тому, що він мав змогу підвищити свою цінову пропозицію на даному аукціоні 19.04.2019 ще щонайменше на 5 мільйонів гривень і таким чином запропонувати 28 млн. грн. за об`єкт приватизації, що значно перевищує цінову пропозицію переможця аукціону. Проте, внаслідок вищенаведених дій Регіонального відділення Фонду державного майна по Харківській області, ТОВ "Маре Груп" було фактично позбавлене можливості стати переможцем аукціону, а Держава, а думку позивача, втратила можливість отримати від продажу об`єкта малої приватизації максимальну ціну.
Зважаючи на вищевикладене, позивач і звернувся до господарського суду Харківської області з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ Регіонального Відділення Фонду державного майна України по Харківській області від 25.04.2019 №809 "Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону №UA-PS-2019-03-22-000020-1", а також скасувати приватизацію Державного підприємства "Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування".
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про Фонд державного майна України", Фонд державного майна України є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об`єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави щодо об`єктів державної власності, що належать до сфери його управління, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.
Згідно з п. 2 ч.1 ст. 5 цього ж Закону, Фонд державного майна України, зокрема, здійснює контроль за виконанням умов договір купівлі-продажу державного майна, а також своєчасне та повне надходження коштів від продажу об`єктів приватизації.
Процес приватизації є низкою заходів, спрямованих на зміну права державної власності на приватну власність відносно рухомого або (та) нерухомого майна.
Цей порядок і способи визначені у розділі II Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна".
Зокрема, відповідно до ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна" порядок приватизації державного і комунального майна передбачає:
формування та затвердження переліків об`єктів, що підлягають приватизації;
опублікування переліку об`єктів, що підлягають приватизації, в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, на офіційних сайтах місцевих рад та в електронній торговій системі;
прийняття рішення про приватизацію;
прийняття місцевою радою рішення про приватизацію об`єкта комунальної власності;
опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об`єкта та у випадках, передбачених цим Законом, інформації про вивчення попиту для визначення стартової ціни;
проведення інвентаризації та оцінки відповідно до законодавства;
проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об`єкта приватизації;
перетворення державного або комунального підприємства в господарське товариство у процесі приватизації у випадках, передбачених цим Законом;
затвердження плану розміщення акцій акціонерних товариств, створених у процесі приватизації, у випадках, передбачених цим Законом, та його виконання;
затвердження у випадках, передбачених цим Законом, умов продажу об`єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією;
опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об`єкта приватизації;
проведення аукціону, укладення договору купівлі-продажу;
укладення договору купівлі-продажу в разі приватизації об`єкта шляхом викупу;
опублікування інформації про результати приватизації;
прийняття рішення про завершення приватизації.
Приватизація об`єкта вважається завершеною з моменту його продажу та переходу до покупця права власності або завершення розміщення всіх акцій, передбачених до продажу планом розміщення акцій, і оформлюється наказом відповідного органу приватизації.
Судом встановлено, що саме на виконання вищевказаної норми закону, Регіональним відділенням було утворено аукціонну комісію для підготовки до приватизації об`єкта малої приватизації - Державного підприємства «Український державний інститут по проектуванню заводів важкого машинобудування» , код за ЄДРПОУ 00212630, за адресою: м. Харків, пр.-т. Московський, 151 (надалі - Об`єкт приватизації), наказом Регіонального відділення від 10.05.2018 № 1018 зі змінами до нього від 07.03.2019 № 451.
Відповідно до Протоколу засідання аукціонної комісії для продажу Об`єкта приватизації від 12.03.2019 № 1, який затверджений наказом Регіонального відділення від 12.03.2019 № 467, було визначено умови продажу Об`єкта приватизації та розроблено інформаційне повідомлення з його продажу.
Так, Наказом Регіонального відділення від 12.03.2019 № 470, на підставі Протоколу засідання аукціонної комісії для продажу Об`єкта приватизації від 12.03.2019 №1. затверджено умови продажу Об`єкта приватизації.
До складу умов продажу Об`єкта приватизації увійшли зокрема такі умови: погасити кредиторську заборгованість підприємства, в тому числі: із заробітної плати; перед бюджетом та Пенсійним фондом в сумі, яка складеться на дату укладання договору купівлі - продажу Об`єкта приватизації відповідно до офіційної інформації податкового органу та Пенсійного фонду; іншої заборгованості, протягом 36 місяців з дня підписання договору купівлі - продажу;
- погасити заборгованість у розмірі 4.2 млн. грн. перед ТОВ «ЛІГА-ОБЛІ-КЛАС» протягом 12 місяців з дня підписання договору купівлі-продажу (виконавче провадження в АСВП № 57900081 від 11.12.2018).
Інформаційне повідомлення про проведення продажу на аукціоні Об`єкта приватизації, яке опубліковано у газеті Відомості приватизації від 20.03.2019 № 12 (1240), також містить обидві зазначені умови з погашення кредиторської заборгованості підприємства.
Також, зазначені умови з погашення кредиторської заборгованості були внесені до Договору купівлі-продажу Об`єкта приватизації від 27.05.2019 № 1364. а саме:
п. 5.9. Погасити кредиторську заборгованість підприємства, в тому числі: із заробітної плати; перед бюджетом та Пенсійним фондом в сумі, яка складеться на дату укладання договору купівлі - продажу Об`єкта приватизації відповідно до офіційної інформації податкового орган 7 та Пенсійного фонду; іншої заборгованості, протягом 36 місяців з дня укладання договору цього договору купівлі - продажу;
п. 5.17. Погасити заборгованість Об`єкта приватизації у розмірі 4.2 млн. грн. перед 10В «ЛІГА-ОБЛІ-КЛАС» протягом 12 місяців з дня укладання договору купівлі-продажу (виконавче провадження в АСВП № 57900081 від 11.12.2018).
Отже, з вищенаведеного вбачається, що Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Харківській області наказом від 25.04.2019 № 809 «Про затвердження протоколу про результат електронного аукціону №UА-РS-2019-03-22-000020-1 не було порушено жодної норми закону, в межах якої діяло Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській області, як державний орган приватизації.
Відповідно до ст. 15 Закону України Про приватизацію державного та комунального майна об`єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організацій проведення електронних аукціонів з продажу об`єктів малої приватизації, авторизацій електронних майданчиків, розмір та порядок сплати плати за участь, визначення переможця за результатами електронного аукціону, а також порядок визначення додаткових умов продажу затверджуються Кабінетом Міністрів України.
З вищенаведеного вбачається, що Регіональне відділення було позбавлено об`єктивної можливості будь- яким чином впливати не тільки на продаж об`єкту малої приватизації на електронних аукціонах, але й на будь-яку процедуру, пов`язану з проведенням електронних аукціонів.
Електронний аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між організатором аукціону з операторами електронних майданчиків.
Типовий договір між організатором аукціону та операторами електронних майданчиків затверджується Фондом державного майна України.
Після затвердження умов продажу органи приватизації не пізніш як через 10 робочих днів публікують інформаційне повідомлення про приватизацію об`єкта малої приватизації в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України або на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та в електронній торговій системі.
Тобто, у регіонального відділення не було жодної реальної можливості умисно дезінформувати саме ТОВ Маре Труп , оскільки інформація щодо умов приватизації публікується в офіційних виданнях державних органів приватизації.
При цьому, посилання заявника на те, що ТОВ "Маре Груп" було умисно дезінформовано Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Харківській області щодо умов аукціону і цим позбавлено позивача можливості запропонувати найвищу ціну та стати переможцем, не підтверджено жодними належними та допустимими доказами.
Відповідно до ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
За змістом ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Водночас обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ст. 77 ГПК України).
Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Наразі, надаючи оцінку доводам сторін, судом враховано, що обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи (ч. 5 ст. 236 Господарського процесуального кодексу України).
Таким чином, підсумовуючи вищевикладене та враховуючи принципи справедливості, добросовісності та розумності, а також те, що позивачем не підтверджено належними доказами порушення відповідачем вимог Закону України "Про приватизацію державного та комунального майна" та Закону України "Про Фонд державного майна України", суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог, а відтак позов задоволенню не підлягає.
Витрати по сплаті судового збору відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України залишаються за позивачем.
На підставі викладеного, керуючись статтями 124, 129-1 Конституції України, статтями 1, 4, 20, 73, 74, 76-79, 86, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Східного апеляційного господарського суду, у межах апеляційного округу, протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення, відповідно до статей 256, 257 Господарського процесуального кодексу України та з урахуванням пункту 17.5 Перехідних положень Кодексу.
Позивач :Товариство з обмеженою відповідальністю "Маре Груп" (04111, м. Київ, вул. Щербаківського Данила, 72, оф. 8, код ЄДРПОУ 42255904);
Відповідач: Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганських областях (61057, м. Харків, майдан Театральний, 1, код ЄДРПОУ 43023403).
Повне рішення складено "03" березня 2020 р.
Суддя В.В. Суслова
справа № 922/3888/19
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2020 |
Оприлюднено | 10.03.2020 |
Номер документу | 88027209 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Суслова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні