ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 лютого 2020 року Справа № 160/11454/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Дєєва М.В. при секретарі судового засідання - Сергієнка В.Ю., за участю представника позивача - Обедзинської М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОССМЛИН до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОССМЛИН (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), в якому просить: визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у реєстрації комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 15.08.2019 р. №1253729/42985842; визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у реєстрації комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 10.10.2019 р. №1303881/42985842; визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у реєстрації комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 15.08.2019 р. №1253728/42985842; скасувати рішення комісії Державної податкової служби України на скаргу, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 23.08.2019р. № 36364/42985842/2; скасувати рішення комісії Державної податкової служби України на скаргу, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 23.08.2019р. № 36347/42985842/2; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОССМЛИН № 2 від 22.07.2019 р. датою фактичного подання на реєстрацію; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОССМЛИН № 8 від 16.08.2019 р. датою фактичного подання на реєстрацію; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОССМЛИН № 4 від 31.07.2019 р. датою фактичного подання на реєстрацію.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що винесені рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є необґрунтованими, безпідставними та такими, що базується на неправильному застосуванні норм чинного законодавства та порушують законні права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.11.2019 р., відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження та встановлено відповідачам п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії ухвали для подання відзиву на позовну заяву та всіх документів, що підтверджують заперечення проти позову.
22.11.2019р. та 27.11.2019р. представником позивача до суду клопотання про розгляд справи у судовому засіданні. Також, 27.11.2019р. представником позивача надано до суду клопотання про доручення документів до матеріалів справи.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.11.2019р. клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОССМЛИН про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін задоволено та призначено судове засідання на 17.12.2019р.
У судовому засіданні 17.12.2019р. оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні. Наступне судове засідання призначено на 15.01.2020р.
17.12.2019р. представником відповідача 1 та представником відповідача 2 надано до суду відзиви на адміністративний позов, в якому просили суд у задоволенні позову відмовити.
23.12.2019р. представником позивача надано до суду відповідь на відзив та зазначив, що усі необхідні документи, що підтверджують реальність виконання операцій, надавалися декілька раз до податкової служби, однак жодного разу не були взяті до уваги.
У судовому засіданні 15.01.2020р. закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті у наступному судовому засіданні. Наступне судове засідання призначено на 05.02.2020р.
Відповідно до довідки секретаря судового засідання Сергієнка В.Ю. судове засідання 05.02.2020р. знято з розгляду, у зв`язку із перебуванням судді Дєєва М.В. на лікарняному. Наступне судове засідання призначено на 25.02.2020р.
У судовому засіданні 25.02.2020р. представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі. Представники відповідачів належним чином повідомленні про дату, час та місце розгляду справи у судове засідання не з`явилися.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю АГРОССМЛИН знаходиться на обліку в Кам`янській ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з 07.05.2019р., як платник податку. Основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю АГРОССМЛИН є виробництво продуктів борошномельно-крупяної промисловості (код КВЕД 10.61).
Судом встановлено, що між ТОВ АГРОССМЛИН ( далі-Постачальник) та ТОВ КАТЕРИНОСЛАВХЛІБ (далі - Покупець) 10.07.2019р. було укладено договір поставки № 01/19, на підставі якого були виставлені рахунки та відповідно Постачальником було поставлено товар (борошно), що підтверджується виписаними видатковими накладними № 1 від 22.07.2019 р., №2 від 22.07.2019р., №4 від 29.07.2019р., №5 від 16.08.2019р., №5/5 від 16.08.2019р., №6 від 06.08.2019р., №7 від 19.08.2019р., № 8 від 19.08.2019р., №9 від 20.08.2019р. № 13 від 27.08.2019р., № 14 від 27.08.2019р. та № 15 від 27.08.2019р., копії яких знаходяться в матеріалах справи. Факт траспортування товару підтверджується копіями товарно - транспортних накладних, копії яких також знаходяться в матеріалах справи.
На підставі проведення господарської операції позивачем були складені податкові накладні № 2 від 22.07.2019 р., №3 від 29.07.2019р., №3 від 06.08.2019р., № 7 від 16.08.2019р., №8 від 16.08.2019р., №8 від 19.08.2019р.,№9 від 19.08.2019р., №10 від 20.09.2019р., №11 від 27.08.2019р., № 12 від 27.08.2019р., №13 від 27.08.2019р., та надіслані Державній податковій службі для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім цього, 30.07.2019р. між ТОВ АГРОССМЛИН ( далі-Постачальник) та ТОВ АГРОСС (далі - Покупець) було укладено договір поставки №2019/30, на підставі якого були виставлено рахунок та відповідно Постачальником було поставлено товар (борошно пшеничне), що підтверджується виписаною видатковою накладною № 5/1 від 31.07.2019 р. та товарно -транспортними накладними, копії яких знаходяться в матеріалах справи.
У зв`язку з проведенням господарської операції позивачем були складено податкову накладну №4 від 31.07.2019р. та Державній податковій службі для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Однак, згідно з отриманими позивачем квитанціями №1 від 09.08.2019р., №1 14.09.2019р. та № 9173014200 від 07.08.2019р. податкові накладні № 2 від 22.07.2019 р., № 4 від 31.07.2019р. та №8 від 16.08.2019р. зареєстровані не були (документ було прийнято але реєстрація зупинена). Причиною зупинення було вказано, що обсяг постачання товару/послуги 1101 перевищує величину залишку обсягу придбаного такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На вищезазначену пропозицію позивачем 12.08.2019р., 12.08.2019р. та 07.10.2019р.були направлені на адресу податкового органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладиих/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Однак, рішеннями Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або або відмову в такій реєстрації № 1253729/42985842 від 15.08.2019р., № 1253728/42985842 від 15.08.2019р. та № 13033881/42985842 від 10.10.2019р. у реєстраціях податкових накладних № 2 від 22.07.2019 р. на суму 253470,00 грн.., № 4 від 31.07.2019р. на суму 410000,00 грн.та №8 від 16.08.2019р. на суму 93500,00 грн. було відмовлено, підставу відмови реєстрації вказано: ненадання платником податку копій документів: первинних документів, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
15.08.2019 р. та 19.08.2019р. позивачем до ДПС центрального рівня були подані скарги на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних№ 1253728/42985842 від 15.08.2019р. та № 1253729/42985842 від 15.08.2019р., пояснення та додаткові документи.
Проте, Комісією Державної податкової служби України 23.08.2019 р. прийнято рішення за результатом розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 36364/42985842/2 та № 36347/42985842/2, відповідно до яких, скарги залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою таких відмов було зазначено ненадання платником податку копій документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларацій про відповідність, паспортів якості, сертифікатів відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Позивач вважає винесені рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Так, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Приписами підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків, зокрема, зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з пунктом 201.1статті201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року було затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246).
Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - Квитанція).
Відповідно до приписів п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Отже, реєстраціяподаткової накладної може бути зупинена виключно в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, відповідно до п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року (далі - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2020 |
Оприлюднено | 10.03.2020 |
Номер документу | 88058441 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні