Рішення
від 04.03.2020 по справі 826/17638/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 березня 2020 року м. Київ № 826/17638/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомПриватного акціонерного товариства Вінницяфармація доНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку провизнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва Приватне акціонерне товариство Вінницяфармація з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просить:

- визнати протиправним і скасувати розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.09.2018 №19-КФ-В;

- зобов`язати Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку вчинити дію, передбачену законом, а саме реєстрацію: 1) анулювання раніше викуплених Приватним акціонерним товариством Вінницяфармація простих іменних акцій власного випуску в кількості 28 327 720 штук по номінальній вартості 0,25 грн. за одну акцію на суму 7 081 930,00 грн.; 2) зменшення розміру статутного капіталу Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація на обсяг сумарної номінальної вартості акцій, що анулюються, а саме на 7 081 930,00 грн.; 3) нового розміру статутного капіталу Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація в сумі 13 152 156,00 грн., поділений на 52 608 624 штук простих іменних акцій, номінальною вартістю 0,25 грн. за одну акцію.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що приписи Закону України Про приватизацію державного і комунального майна не можуть поширюватись на процес анулювання акцій, що перебувають у власності позивача, відтак, оскаржуване розпорядження, яке мотивовано недотриманням позивачем положень ст. 3 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.11.2018 відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено учасникам справи строк для надання відзиву, відповіді на відзив, заперечення.

28.11.2018 від представника відповідача через канцелярію суду надійшов відзив, в якому останній заперечував проти задоволення позовних вимог, вказавши про те, що оскаржуване рішення є правомірним та прийняте Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку у межах наданих їй повноважень, виходячи з того, що платне відчуження простих іменних акцій товариства у кількості 28 327 720 штук (35% статутного капіталу Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація ), що перебувало у власності акціонера - Територіальні громади сіл, селищ, міст Вінницької області - повинно здійснюватись з урахуванням вимог законодавства, у тому числі Закону України Про приватизацію державного майна , а також положень установчих документів суб`єктів господарювання, а не у порядку обов`язкового викупу акцій, відповідно до вимог ст.ст. 68 та 69 Закону України Про акціонерні товариства . Крім того, за твердженням представника відповідача, під час розгляду документів, наданих Приватним акціонерним товариством Вінницяфармація на реєстрацію випуску акцій у разі зменшення розміру статутного капіталу шляхом анулювання раніше викуплених акцій та зменшення їх загальної кількості, встановлено, що зазначені документи не відповідають вимогам чинного законодавства, а саме: 1) довідка від 10.08/.2018 №АС-1/94 про персональне повідомлення акціонерів про проведення позачергових загальних зборів акціонерів не відповідає вимогам ч. 1 ст. 35 Закону України Про акціонерне товариство та інформації, зазначеній у протоколі від 08.05.2018 №5 засідання наглядової ради Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація ; 2) у протоколі позачергових загальних зборів акціонерів Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація від 20.07.2018 №3 відсутні відомості щодо місця проведення загальних зборів акціонерів, що не відповідає пп. 1.2 п. 1 розділу ІІІ Порядку реєстрації випуску акцій при зміні розміру статутного капіталу акціонерного товариства, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.07.2012 №1073; 3) довідка про обов`язковий викуп акцій від 10.08.2018 №АС-1/98, надана у пакеті документів для реєстрації випуску акцій Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , не відповідає вимогам пп. 1.2 п. 1 розділу ІІІ Порядку реєстрації випуску акцій при зміні розміру статутного капіталу акціонерного товариства, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.07.2012 №1073; 4) висновок (звіт) щодо огляду проміжної фінансової звітності Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація станом на 30.06.2018 не відповідає вимогам аудиторського висновку; 5) розмір статутного капіталу Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, становить 20 234 086,00 грн., що не відповідає розміру статутного капіталу, зазначеному в п. 8.1 ст. 1 статуту Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , затвердженому позачерговими зборами товариства від 20.07.2018 №3 та зареєстрованого 01.08.2018; 6) у п. 8.1 ст. 1 статуту Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , затвердженому позачерговими зборами товариства від 20.07.2018 №3, не вірно зазначено прописом кількість акцій, на які поділений статутний капітал товариства.

Розглянувши подані представниками сторін документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, Приватне акціонерне товариство Вінницяфармація звернулось до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку із заявою про реєстрацію випуску акцій у разі зменшення розміру статутного капіталу шляхом анулювання раніше викуплених акцій та зменшення їх загальної кількості від 10.08.2018 №АС-1/93, в якій зазначено, що розмір статутного капіталу, згідно зі статутом товариства, складає 13 152 156,00 грн., загальна кількість акцій 52 608 624, у тому числі простих 52 608 624, загальна номінальна вартість викуплених акцій 7 081 930,00 грн., загальна кількість викуплених акцій 28 327 720, кількість акцій, що анулюється, 28 327 720.

За результатами розгляду наданих Приватним акціонерним товариством Вінницяфармація документів для реєстрації випуску акцій у разі зменшення розміру статутного капіталу шляхом анулювання раніше викуплених акцій та зменшення їх загальної кількості Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження від 17.09.2018 №19-КФ-В, яким вказаному товариству відмовлено у вказаній реєстрації, виходячи з того, що 1) довідка від 10.08/.2018 №АС-1/94 про персональне повідомлення акціонерів про проведення позачергових загальних зборів акціонерів, що відбулись 20.07.2018, не відповідає вимогам ч. 1 ст. 35 Закону України Про акціонерне товариство та інформації, зазначеній у протоколі від 08.05.2018 №5 засідання наглядової ради Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація ; 2) у протоколі позачергових загальних зборів акціонерів Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація від 20.07.2018 №3 відсутні відомості щодо місця проведення загальних зборів акціонерів, що не відповідає пп. 1.2 п. 1 розділу ІІІ Порядку реєстрації випуску акцій при зміні розміру статутного капіталу акціонерного товариства, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.07.2012 №1073, а також зазначено, що загальна кількість цінних паперів (простих іменних акцій), включених до переліку акціонерів, що мають право на участь у позачергових загальних зборах акціонерного товариства, складає 80 936 344 (на дату зборів кількість викуплених власних акцій товариства - 28 327 720 штук), що не відповідає вимогам ч. 1 ст. 34 Закону України Про акціонерні товариства ; 3) довідка про обов`язковий викуп акцій від 10.08.2018 №АС-1/98, надана у пакеті документів для реєстрації випуску акцій Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , не відповідає вимогам пп. 1.2 п. 1 розділу ІІІ Порядку реєстрації випуску акцій при зміні розміру статутного капіталу акціонерного товариства, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.07.2012 №1073; 4) у довідці про викуп емітентом власних акцій від 10.08.2018 №АС-1/95 не вірно зазначено номінальну вартість однієї простої акції, у відповідності до свідоцтва про реєстрацію випуску акцій Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація від 26.01.2008 №51/1/08, дата видачі 16.07.2010; 5) висновок (звіт) щодо огляду проміжної фінансової звітності Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація станом на 30.06.2018 не відповідає вимогам аудиторського висновку; 6) розмір статутного капіталу Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, становить 20 234 086,00 грн., що не відповідає розміру статутного капіталу, зазначеному в п. 8.1 ст. 1 статуту Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , затвердженому позачерговими зборами товариства від 20.07.2018 №3 та зареєстрованого 01.08.2018; 7) у п. 8.1 ст. 1 статуту Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , затвердженому позачерговими зборами товариства від 20.07.2018 №3, не вірно зазначено прописом кількість акцій, на які поділений статутний капітал товариства; 8) згідно з ч. 3 ст. 3 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна , дія цього Закону не поширюється на відчуження належних державі пакетів акцій у порядку, передбаченому ст.ст. 5, 65-1, 65-2, 65-3, 68 та 69 Закону України Про акціонерні товариства , а відповідно до ч. 5 ст. 3 цього Закону, приватизація (відчуження) майна, що перебуває у комунальній власності, здійснюється органами місцевого самоврядування відповідно до вимог цього Закону.

На підставі викладеного, у розпорядженні від 17.09.2018 №19-КФ-В зазначено про відмову у реєстрації випуску акцій у разі зменшення розміру статутного капіталу шляхом анулювання раніше викуплених акцій та зменшення їх загальної кількості, з огляду на пп. в п. 19 розділу І Порядку реєстрації випуску акцій при зміні розміру статутного капіталу акціонерного товариства, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.07.2012 №1073.

Вважаючи дане розпорядження протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Нормативно-правовим актом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

У силу ч. 1 ст. 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; 4) захист прав інвесторів (у тому числі споживачів фінансових послуг) щодо фінансових послуг, які надаються особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; 5) сприяння розвитку ринку цінних паперів; 6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення (ч. 1 ст. 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).

Відповідно до п.п. 1 та 3 ч. 2 ст. 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, встановлює вимоги щодо випуску (емісії) і обігу цінних паперів та їх похідних, інформації про випуск та розміщення цінних паперів, в тому числі іноземних емітентів (з урахуванням вимог валютного законодавства України), які здійснюють випуск і розміщення цінних паперів на території України, а також встановлює порядок реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів; встановлює порядок реєстрації випуску цінних паперів та затвердження проспекту цінних паперів.

При цьому, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право розробляти і затверджувати з питань, що належать до її компетенції, обов`язкові для виконання нормативні акти (п. 13 ч. 1 ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).

На виконання вказаних законодавчих положень рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.07.2012 №1073 затверджено Порядок реєстрації випуску акцій при зміні розміру статутного капіталу акціонерного товариства (надалі - Порядок №1073 у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин), дія якого, у силу п. 1 розділу І, поширюється на акціонерні товариства (крім інститутів спільного інвестування), які здійснюють збільшення або зменшення статутного капіталу (далі - товариства).

Реєстрація випуску акцій, реєстрація випуску та проспекту емісії акцій, реєстрація змін до проспекту емісії акцій, реєстрація звіту про результати публічного розміщення акцій або реєстрація звіту про результати приватного розміщення акцій здійснюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - реєструвальний орган) (п. 2 розділу І Порядку №1073).

При зменшенні статутного капіталу товариства шляхом зменшення номінальної вартості акцій або шляхом анулювання раніше викуплених товариством акцій та зменшення їх загальної кількості здійснюється реєстрація випуску акцій, звіт про результати розміщення акцій до реєструвального органу для реєстрації не подається (п. 7 розділу І Порядку №1073).

Згідно з п. 8 розділу І Порядку №1073, реєструвальний орган: а) після отримання заяви і документів, необхідних для реєстрації випуску акцій або реєстрації випуску та проспекту емісії акцій, здійснює реєстрацію випуску акцій або здійснює одночасно реєстрацію випуску та проспекту емісії акцій або відмовляє в реєстрації протягом 25 робочих днів або в день отримання відповідних документів (для банків у разі запровадження Національним банком України спрощеної процедури реєстрації випуску акцій відповідно до статті 32 Закону України Про банки і банківську діяльність ); б) повертає у передбачений підпунктом а цього пункту строк документи емітентові без розгляду.

Приписами п. 19 розділу І Порядку №1073 передбачено, що підставами для відмови в реєстрації випуску акцій, реєстрації випуску та проспекту емісії акцій є: а) визнання емісії акцій недобросовісною; б) виявлення порушення встановленого законодавством порядку прийняття рішення про зміну розміру статутного капіталу та/або розміщення акцій, у тому числі порушень порядку скликання та/або проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про зміну розміру статутного капіталу та/або розміщення акцій; в) невідповідність поданих документів вимогам законодавства ; г) недостовірність інформації у поданих документах.

Так, по-перше, відповідно до ч. 1 ст. 35 Закону України Про акціонерні товариства , повідомлення про проведення загальних зборів акціонерного товариства та проект порядку денного надсилається кожному акціонеру, зазначеному в переліку акціонерів, складеному в порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України, на дату, визначену наглядовою радою, а в разі скликання позачергових загальних зборів на вимогу акціонерів у випадках, передбачених частиною шостою статті 47 цього Закону, - акціонерами, які цього вимагають. Встановлена дата не може передувати дню прийняття рішення про проведення загальних зборів і не може бути встановленою раніше, ніж за 60 днів до дати проведення загальних зборів.

Повідомлення про проведення загальних зборів та проект порядку денного надсилається акціонерам персонально особою, яка скликає загальні збори, у спосіб, передбачений наглядовою радою товариства, у строк не пізніше ніж за 30 днів до дати їх проведення. Повідомлення розсилає особа, яка скликає загальні збори, або особа, яка веде облік прав власності на акції товариства у разі скликання загальних зборів акціонерами.

Акціонерне товариство додатково надсилає повідомлення про проведення загальних зборів та проект порядку денного фондовій біржі, на якій цінні папери товариства допущені до торгів, а також не пізніше ніж за 30 днів до дати проведення загальних зборів розміщує на власному веб-сайті інформацію, передбачену частиною третьою цієї статті.

Акціонерне товариство не пізніше ніж за 30 днів до дати проведення загальних зборів акціонерного товариства розміщує повідомлення про проведення загальних зборів у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку.

У свою чергу, в оскаржуваному розпорядженні відповідачем наголошено на тому, що довідка від 10.08/.2018 №АС-1/94 про персональне повідомлення акціонерів про проведення позачергових загальних зборів акціонерів не відповідає вимогам ч. 1 ст. 35 Закону України Про акціонерне товариство та інформації, зазначеній у протоколі від 08.05.2018 №5 засідання наглядової ради Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація . Вказаного позивачем, виходячи зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів, не заперечувалось.

По-друге, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону України Про акціонерне товариство , до протоколу загальних зборів акціонерного товариства заносяться відомості про місце проведення загальних зборів.

У силу ч. 1 ст. 34 Закону України Про акціонерне товариство , у загальних зборах акціонерного товариства можуть брати участь особи, включені до переліку акціонерів, які мають право на таку участь, або їх представники. На загальних зборах за запрошенням особи, яка скликає загальні збори, також можуть бути присутні представник незалежного аудитора (аудиторської фірми) товариства та посадові особи товариства незалежно від володіння ними акціями цього товариства, представник органу, який відповідно до статуту представляє права та інтереси трудового колективу.

Перелік акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах, складається станом на 24 годину за три робочих дні до дня проведення таких зборів у порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України.

На вимогу акціонера товариство або особа, яка веде облік, права власності на акції товариства, зобов`язані надати інформацію про включення його до переліку акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах.

Разом з тим, відповідачем встановлено порушення наведених законодавчих положень, а саме: 1) у протоколі позачергових загальних зборів акціонерів Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація від 20.07.2018 №3 відсутні відомості щодо місця проведення загальних зборів акціонерів; 2) загальна кількість цінних паперів (простих іменних акцій), включених до переліку акціонерів, що мають право на участь у позачергових загальних зборах акціонерного товариства, складає 80 936 344 (на дату зборів кількість викуплених власних акцій товариства - 28 327 720 штук). Вказаного позивачем, виходячи зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів, не заперечувалось.

По-третє, згідно з пп. 1.12 п. 1 розділу ІІІ Порядку №1073, довідку про обов`язковий викуп акцій (подається у разі наявності акціонерів, які з питання про зменшення статутного капіталу голосували проти ), засвідчену підписом керівника і печаткою товариства, що містить відомості про: кількість акціонерів, які голосували проти прийняття рішення про зменшення статутного капіталу; кількість та загальну номінальну вартість належних таким акціонерам акцій; дату (або дати початку та закінчення) і спосіб повідомлення акціонерів про право вимоги обов`язкового викупу акцій; кількість акціонерів, які звернулись до товариства з вимогою про викуп акцій з числа акціонерів, що голосували проти прийняття рішення про зменшення статутного капіталу, та кількість і загальну номінальну вартість належних їм акцій; кількість та загальну номінальну вартість акцій, що не були викуплені товариством в акціонерів, які звернулись до товариства з вимогою про викуп акцій, із зазначенням кількості таких акціонерів, причин та обставин неукладання відповідних договорів про обов`язковий викуп акцій; кількість та загальну номінальну вартість акцій, що були викуплені товариством в акціонерів, які звернулись до товариства з вимогою про викуп акцій, з числа акціонерів, які голосували проти прийняття рішення про зменшення статутного капіталу; ціну викупу; ринкову вартість акцій та інформацію про рішення наглядової ради (загальних зборів акціонерів, якщо утворення наглядової ради не передбачено статутом акціонерного товариства) про її затвердження відповідно до статті 8 Закону України Про акціонерні товариства ; дати укладання відповідних договорів про обов`язковий викуп акцій, дати оплати акцій товариством, дати перерахування викуплених акцій на рахунок у цінних паперах емітента в Центральному депозитарії цінних паперів. До довідки додається копія документа, що підтверджує визначення ринкової вартості акцій відповідно до вимог статті 8 Закону України Про акціонерні товариства , засвідчена у встановленому законодавством порядку.

Так, як встановлено відповідачем, довідка про обов`язковий викуп акцій від 10.08.2018 №АС-1/98, надана у пакеті документів для реєстрації випуску акцій Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , не відповідає вимогам пп. 1.2 п. 1 розділу ІІІ Порядку №1073, що не заперечувалось позивачем під час судового розгляду справи.

Інші порушення щодо невідповідності поданих документів вимогам законодавства, зазначені у п.п. 4-7 мотивувальної частини оскаржуваного розпорядження, також не заперечувались позивачем під час судового розгляду справи.

Щодо порушення, викладеного у п. 8 мотивувальної частини оскаржуваного розпорядження, яке полягає у тому, що платне відчуження простих іменних акцій товариства у кількості 28 327 720 штук (35% статутного капіталу Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація ), що перебувало у власності акціонера - Територіальні громади сіл, селищ, міст Вінницької області, - повинно здійснюватись з урахуванням вимог законодавства, у тому числі Закону України Про приватизацію державного майна , а також положень установчих документів суб`єктів господарювання, а не у порядку обов`язкового викупу акцій, відповідно до вимог ст.ст. 68 та 69 Закону України Про акціонерні товариства , суд виходить з наступного.

У силу ст. 13 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна , приватизація державного або комунального майна здійснюється шляхом: 1) продажу об`єктів права державної або комунальної власності на аукціоні, у тому числі: аукціоні з умовами; аукціоні без умов; аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій; аукціоні із зниженням стартової ціни; аукціоні за методом вивчення цінових пропозицій; 2) викупу об`єктів приватизації.

Згідно зі ст. 16 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна , викуп акцій (часток), що належать державі або територіальній громаді у статутних капіталах господарських товариств, інших господарських організацій та підприємств, заснованих на базі об`єднання майна різних форм власності, здійснюється відповідно до законодавства та з урахуванням установчих документів таких товариств і законодавства держав реєстрації таких товариств (організацій, підприємств).

Якщо особи, які відповідно до законодавства та з урахуванням установчих документів таких товариств не скористалися у визначений строк своїм переважним правом на викуп, органи приватизації здійснюють продаж таких об`єктів приватизації на аукціоні відповідно до вимог, встановлених цим Законом.

Як встановлено відповідачем, що не заперечувалось позивачем під час судового розгляду справи, статутом Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація , затвердженого загальними зборами акціонерів товариства (протокол №2 від 15.12.2017), не передбачено переважне право акціонерів вказаного товариства на придбання акцій останнього, що пропонується їх власником до відчуження.

Крім того, відповідно до ч. 9 ст. 7 Закону України Про акціонерні товариства , переважне право акціонерного товариства на придбання акцій власної емісії, що пропонуються їх власником до відчуження третім особам, не допускається.

На підставі викладеного, суд виходить з того, що заявлені підстави позову - неможливість застосування приписів Закону України Про приватизацію державного і комунального майна на процес анулювання акцій, що перебувають у власності позивача, - не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи.

Виходячи з викладеного, а також не заперечення позивачем інших фактів, на підставі яких відповідачем прийнято оскаржуване розпорядження, суд дійшов до висновку про правомірність останнього, враховуючи заявлені предмет та підстави позову.

У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відмову у задоволенні останніх.

Керуючись ст.ст. 12, 77, 139, 246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволені позовних вимог Приватного акціонерного товариства Вінницяфармація (ЄДРПОУ 01974968, адреса: 02166, м. Київ, Лісовий проспект, 39-А) з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ЄДРПОУ 37956207, адреса: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корпус 30) відмовити у повному обсязі.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.О. Скочок

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.03.2020
Оприлюднено10.03.2020
Номер документу88060672
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17638/18

Рішення від 04.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 02.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні