ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 березня 2020 р. м. ХарківСправа № 440/3364/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Гуцала М.І.,
Суддів: Донець Л.О. , Бенедик А.П. ,
за участю секретаря судового засідання Соколової О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2019, головуючий суддя І інстанції: Н.І. Слободянюк (повний текст складено 06.12.19) по справі № 440/3364/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕОАТОМ"
до Головного управління ДФС у Полтавській області, Державної фіскальної служби України, третя особа - Приватне акціонерне товариство "Рижівський гранітний кар`єр"
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Геоатом» (далі - ТОВ «Геоатом» ) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Полтавській області (далі - ГУ ДПС у Полтавській області), Державної податкової служби України (далі - ДФС України), третя особа - Приватне акціонерне товариство "Рижівський гранітний кар`єр", в якому просило (з урахуванням уточненої позовної заяви):
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1172364/42293819 від 27 травня 2019 року, №1255822/42293819 від 19 серпня 2019 року та №1255821/42293819 від 19 серпня 2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних;
- зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 30 квітня 2019 року, №1 від 31 травня 2019 року та №1 від 11 червня 2019 року, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ГЕОАТОМ".
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2019 задоволено позов ТОВ "ГЕОАТОМ":
- визнано протиправними та скасовано рішення Комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, №1172364/42293819 від 27 травня 2019 року, №1255822/42293819 від 19 серпня 2019 року та №1255821/42293819 від 19 серпня 2019 року;
- зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 30 квітня 2019 року, №1 від 31 травня 2019 року та №1 від 11 червня 2019 року, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ГЕОАТОМ";
- стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕОАТОМ" судові витрати у загальній сумі 10763,00 грн., в т.ч. витрати зі сплати судового збору у сумі 5763,00 грн. та витрати на професійну правничу допомогу у сумі 5000,00 грн.
Не погодившись з таким рішенням, Головне управління ДФС у Полтавській області звернулося до суду з апеляційною скаргою, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове судове рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.
В обгрунтування апеляційної скарги зазначає, що позивачем не надано документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також вказує, що ГУ ДФС в Полтавській області не приймало оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
Позивачем до суду надано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - змінити в частині видавника оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних.
В обгрунтування відзиву зазначає, що податковим органом протиправно було прийнято оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних. Відмічає, що у позовних вимогах просив скасувати рішення Комісії саме ДФС України, а не ГУ ДФС в Полтавській області.
Представником позивача надано до суду заява про розгляд справи у його відсутність.
Третя особа направила до суду письмові пояснення щодо суті заявлених у апеляційній скарзі вимог, заперечуючи проти їх задоволення.
Колегія суддів визнала за можливе розглянути справу з урахуванням положень ч. 4 ст. 229 та ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Заслухавши доповідь судді-доповідача стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом апеляційної інстанції, дослідивши матеріали справи, перевіривши і обговоривши доводи апеляційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для часткового задоволення вимог поданої відповідачем апеляційної скарги з огляду на наступне.
Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «Геоатом» зареєстроване як юридична особа 09 липня 2018 року та перебуває на податковому обліку (т.1 а.с.74-76).
Одним із зареєстрованих видів діяльності ТОВ «Геоатом» за КВЕД є: 80.10 Діяльність приватних охоронних служб.
Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 25.09.2018 №785 ТОВ «Геоатом» видано ліцензію на провадження охоронної діяльності (т.1 а.с.77).
Між ТОВ «Геоатом» (виконавець) та ПАТ «Рижівський гранітний кар`єр» (виконавець) укладено договір про надання охоронних послуг № 01-10/18 від 01 жовтня 2018 року (т.1 а.с.12-14, 77).
Відповідно до умов даного договору в порядку та на умовах, визначених цим договором, замовник доручає, а виконавець зобов`язується надати за плату послуги охорони об`єкту, вказаного у дислокації (пункт 1.1); вартість послуги по даному договору вказана у Розрахунку за надані послуги (пункт 1.3), вид поста (стаціонарний) визначається у Дислокації (пункт 1.4), оплата щомісячної суми договору здійснюється до 05 числа місяця, наступного за звітним, за безготівковим рахунком (пункт 8.4), акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) здається виконавцем першого числа наступного місяця (пункт 8.5).
На підтвердження надання послуг за вказаним договором до матеріалів справи позивачем долучено дислокацію об`єкту щодо адреси: м. Горишні плавні, Полтавська область, вул. Горького, 151 ; рахунки на оплату № 4 від 30 квітня 2019 року (на загальну суму з ПДВ -166320,00 грн), № 5 від 31 травня 2019 року (на загальну суму з ПДВ - 171864,00 грн), № 6 від 11 червня 2019 року (на загальну суму з ПДВ - 60984,00 грн); акти надання послуг № 5 від 31 травня 2019 року (на загальну суму з ПДВ - 171864,00 грн); № 4 від 30 квітня 2019 року (на загальну суму з ПДВ -166320,00 грн), № 6 від 11 червня 2019 року (на загальну суму з ПДВ - 60984,00 грн), а також банківські виписки за період з 01 жовтня 2018 року по 03 вересня 2019 року, за період з 01 вересня 2019 року по 06 жовтня 2019 року, за період з 01 жовтня 2019 року по 31 жовтня 2019 року, за період з 01 жовтня 2019 року по 25 листопада 2019 року (т.1 а.с. 61-62, т.2 а.с.118, 133, 155), довідки про наявність заборгованості станом на 24 жовтня 2019 року, станом на 01 листопада 2019 року, станом на 26 листопада 2019 року (т.2 а.с.119, 134, 156).
За настанням "першої події" (фактів надання охоронних послуг ПАТ «Рижівський гранітний кар`єр» ) відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України ТОВ «Геоатом» складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:
- №1 від 30 квітня 2019 року на загальну суму 166320,00 грн, в тому числі ПДВ - 27720 грн (т.1 а.с.38),
- № 1 від 31 травня 2019 року на загальну суму 171864,00 грн, в тому числі ПДВ - 28644,00 грн (т.1 а.с.163),
- № 1 від 11 червня 2019 року на загальну суму 60984,00 грн, в тому числі ПДВ - 10164,00 грн. (т.2 а.с.14).
Проте, платником податків отримано квитанції, в яких зазначено, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних від 30.04.2019 №1, від 31.05.2019 №1 та від 11.06.2019 №1 зупинена, оскільки податкові накладні відповідають вимогам п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. (т.1 зв.б.а.с.38, а.с.164, т.2 а.с.15)
У зв`язку з зупиненням реєстрації вказаних податкових накладних ТОВ «Геоатом» направило контролюючому органу повідомлення № 1 від 17 травня 2019 року (т.1 а.с.121), № 1 від 09 серпня 2019 року (т1 а.с.165), до яких додано письмові пояснення та документи щодо складання податкових накладних №1 від 30 квітня 2019 року, №1 від 31 травня 2019 року та №1 від 11 червня 2019 року. Зокрема, разом із поясненнями подано копії наступних документів: виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, наказу про видачу ліцензії на провадження охоронної діяльності, договору оренди нежитлових приміщень, договору оренди транспортного засобу, повідомлень про прийняття працівників на роботу, договору про надання охоронних послуг, актів надання послуг, копії платіжних доручень про здійснення контрагентом оплати наданих послуг, раніше складених та зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних по взаємовідносинам із ПАТ «Рижівський гранітний кар`єр» тощо.
За результатами розгляду поданих позивачем документів Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті рішення
- №1172364/42293819 від 27 травня 2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 30 квітня 2019 року у зв`язку з тим, що платником податку не надано розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
- №1255822/42293819 від 19 серпня 2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 31 травня 2019 року у зв`язку з тим, що платником податку не надано документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
- №1255821/42293819 від 19 серпня 2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 11 червня 2019 року у зв`язку з тим, що платником податку не надано документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Не погодившись із вищевказаними рішеннями, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що фіскальним органом не доведено наявності достатніх підстав для зупинення та відмови у реєстрації податкових накладних у ЄРПН.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно із п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пп.201.2 ст.201 ПК України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) зі змінами та доповненнями (далі - Порядок №1246).
Відповідно до пунктів 2, 5, 11-15 Порядку №1246 податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно із п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 було затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок зупинення реєстрації №117), Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок роботи комісій №117) та Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок розгляду скарг №117).
Згідно із пп.5 та 6 Порядку зупинення реєстрації №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п.13 Порядку зупинення реєстрації № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, зокрема: зазначається критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 14 Порядку зупинення реєстрації № 117 визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з п.п. 15-16 Порядку зупинення реєстрації № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно зУКТЗЕДабо кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно п. 21 Порядку зупинення реєстрації № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як вбачається з електронних квитанцій щодо зупинення реєстрації податкових накладних, реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки податкові накладні відповідають вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
Станом на час зупинення реєстрації вищевказаних податкових накладних в ЄРПН чинними були Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів згідно листа від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170), перелік показників, що визначають позитивну податкову історію платника податку (погоджений Міністерством фінансів згідно листа від 22.03.2018 № 26010-06-10/7849), визначені у відповідності до вимог пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 , затверджені 05.11.2018 в.о.голови Державної фіскальної служби України та оприлюднені Державною фіскальною службою України на її офіційному веб-сайті.
Так, у пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку зазначено декілька підстав для зупинення реєстрації податкової накладної:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ;
платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Проте, в електронних квитанціях щодо зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено, які конкретно підстави слугували підставами для зупинення реєстрації податкових накладних позивача.
Також, зі змісту даних квитанцій контролюючого органу не вбачається, які саме документи необхідно надати позивачу для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Натомість, як підтверджено матеріалами справи, позивачем на підтвердження здійснення господарських операцій з контрагентом було надано до контролюючого органу необхідні документи.
Також позивачем у наданих поясненнях повідомлено, що на дату складання таких пояснень наявна заборгованість контрагента перед ТОВ "Геоатом".
Колегія суддів звертає увагу, що контролюючим органом не направлялося позивачу будь-яких листів стосовно невідповідності/ненадання певних додатків до пояснень.
Так само, контролюючим органом не надано до суду документів (актів тощо), складених у зв`язку з невідповідністю/ненаданням певних додатків до пояснень, що свідчить про відсутність підстав вважати, що позивачем якісь із вказаних документів не направлялися на адресу податкового органу.
Таким чином, заявником апеляційної скарги не було доведено в ході судового розгляду про наявність підстав для застосування конкретно визначених критеріїв оцінки ступеня ризиків, передбачених законодавством на час спірних правовідносин сторін, зважаючи на надані позивачем документи на усунення виявлених ризиків. Тому, відсутні підстави вважати, що позивачем не подано достатніх первинних документів бухгалтерського та податкового обліку на підтвердження реальності господарських операцій.
При цьому колегія суддів враховує, що рішення контролюючого органу має бути чітким, зрозумілим, доступним, сформульованим у відповідності до вимог чинного законодавства. Така сукупність вимог до рішення комісії ДФС України має бути дотримана з тим, щоб платник податку зміг реалізувати своє право на захист від неправомірних дій податкового органу.
Вказана правова позиція неодноразово викладена у постановах Верховного Суду (справи №1940/1950/18, № 822/1817/18, №821/1173/17 та ін.).
Щодо вказівки контролюючим органом у рішеннях Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної про ненадання платником податку документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством, колегія суддів зазначає наступне.
Як свідчать матеріали справи, предметом договору, укладеного між ТОВ «Геоатом» (виконавець) та ПАТ «Рижівський гранітний кар`єр» (виконавець), було надання охоронних послуг, що виключає можливість надання позивачем до податкового органу документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності). Наявність таких документів не передбачена умовами договору.
Разом з тим, позивачем було надано до контролюючого органу разом із поясненнями копію наказу про видачу ТОВ "Геоатом" ліцензії на провадження охоронної діяльності, копії повідомлень про прийняття працівників на роботу, що свідчить про підтвердження позивачем можливості здійснювати відповідну діяльність.
Щодо доводу податкового органу про ненадання позивачем для реєстрації податкової накладної розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків колегія суддів зазначає наступне.
Обставини прийняття оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних є аналогічними. Однак, лише в одному такому рішенні податковий орган вказав, що не надано розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
З цього приводу позивач не заперечує, що станом на дату направлення податкової накладної для реєстрації та надання пояснень була наявна заборгованість контрагента перед ТОВ "Геоатом" з оплати отриманих послуг.
Проте, контролюючими органами в межах спірних правовідносин не наводиться жодних доводів стосовно нереальності здійснення вказаних господарських операцій.
Крім того, із даних документів можливо достовірно та беззаперечно встановити, яких саме господарських операцій вони стосуються.
Зазначене спростовує доводи відповідачів про ненадання позивачем документів, необхідних для реєстрації в ЄРПН податкової накладної.
Також, колегія суддів враховує, що відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Враховуючи, що акт приймання-передачі наданих послуг (в даному випадку він названий сторонами "акт надання послуг суборенди") №4 від 30.04.2019 (т.1 а.с.159), оформлений сторонами договору раніше, аніж відбулось зарахування коштів на банківський рахунок, дії платника податків зі складення податкової накладної відповідають вимогам Податкового кодексу України щодо визначення першої з подій, з настанням якої у постачальника виникає обов`язок скласти податкову накладну.
Отже, з огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, які були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
При цьому колегія суддів враховує, що Верховним Судом у постановах від 16.04.2019 по справі №826/10649/17, від 28.10.2019 по справі №640/983/19, від 30 січня 2020 року по справі №300/148/19 сформовано правову позицію з даного питання, згідно якої невідповідність вимоги контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено пунктом 14 Порядку №117, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідає критерію обґрунтованості.
Зважаючи на вищевикладені обставини, колегія суддів приходить до висновку про безпідставність зупинення реєстрації податкової накладної, як передумови прийняття відповідного рішення Комісії.
Отже, враховуючи наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позову про скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1172364/42293819 від 27 травня 2019 року, №1255822/42293819 від 19 серпня 2019 року та №1255821/42293819 від 19 серпня 2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зумовлює наявність підстав для зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати відповідні податкові накладні в ЄРПН.
Разом з тим, колегія суддів відмічає, що оскаржуваним рішенням суду першої інстанції визнано протиправними та скасовано рішення Комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації.
ГУ ДПС у Полтавській області в апеляційній скарзі вказує, що оскаржувані рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1172364/42293819 від 27 травня 2019 року, №1255822/42293819 від 19 серпня 2019 року та №1255821/42293819 від 19 серпня 2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних приймалися саме Комісією ДФС України, а не ГУ ДФС в Полтавській області.
Відповідно до пунктів 18-20, 23, 24 Порядку зупинення реєстрації № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.
Із матеріалів справи вбачається, що оскаржувані рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1172364/42293819 від 27 травня 2019 року, №1255822/42293819 від 19 серпня 2019 року та №1255821/42293819 від 19 серпня 2019 року про відмову у реєстрації податкових накладних приймалися саме Комісією ДФС України.
Також, колегія суддів приймає до уваги, що рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2019 було зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 30 квітня 2019 року, №1 від 31 травня 2019 року та №1 від 11 червня 2019 року, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ГЕОАТОМ".
Відповідно до пунктів 19 та 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Згідно із п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
В той же час, постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.
Про проведення державної реєстрації юридичної особи "Державна податкова служба України", код 43005393, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 17.05.2019 було внесено запис №1 074 135 0000 085321.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено Положення про Державну податкову службу України (далі - Положення №227).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р "Питання Державної податкової служби" було передано Державній податковій службі функції і повноваження Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
28.08.2019 на офіційних сайтах Державної фіскальної служби України та Державної податкової служби України було розміщено повідомлення про початок роботи Державної податкової служби України.
Відповідно до п.1 Положення №227 (в редакції. чинній на час прийняття оскаржуваного рішення судом першої інстанції) Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Враховуючи те, що на час прийняття Полтавським окружним адміністративним судом рішення від 28.11.2019 ведення Єдиного реєстру податкових накладних було покладено на Державну податкову службу України, у суду першої інстанції не було підстав для покладення обов`язку стосовно реєстрації податкових накладних саме на ДФС України.
Відповідно, з огляду на здійснену заміну відповідача його правонаступником, судові витрати мали бути стягненні саме з ДПС України, до якого перейшли всі права та обов`язки сторони у справі (ДФС України), згідно приписів ст. 52 КАС України. Підстави для стягнення судових витрат з ГУ ДПС у Полтавській області відсутні, зважаючи на задоволенні позовних вимог, направлених до ДПС України.
Підсумовуючи вищевикладене, відповідно до приписів п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України, колегія суддів констатує наявність підстав для зміни рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2019 по справі № 440/3364/19 шляхом викладення абзаців другого, третього та четвертого резолютивної частини судового рішення у новій редакції.
З огляду на результати апеляційного перегляду оскарженого судового рішення та вимоги ст. 139 КАС України, у справі наявні підстави для стягнення з відповідача, ДПС України, на користь позивача понесені ним витрати на отримання правової допомоги.
При визначенні розміру витрат колегія суддів враховує визначений у розрахунку від 02.02.2020 до договору про надання правової допомоги від 12.06.2019 №27/19 (а.с.214) гонорар адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо. Реальність таких витрат підтверджена наданою копією платіжного доручення №233 від 3.02.2020 (а.с.216).
Заявлені позивачем витрати на адвоката є співмірним із: складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (прибуття до суду); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони.
Задовольняючи клопотання про відшкодування витрат на правову допомогу, колегія суддів враховує вимоги ч. 6 та ч. 7 ст. 134 КАС України, згідно яких суд може зменшити розмір витрат на правничу допомогу, що підлягають розподілу, лише за клопотанням іншої сторони. Саме інша сторона зобов`язана довести неспівмірність заявлених опонентом витрат.
Отже, зважаючи на дійсність, необхідність та розумність понесених позивачем витрат на правову допомогу при розгляді справи у суді апеляційної інстанції, колегія суддів вважає за необхідне, з урахуванням складності справи та фінансового стану учасників справи, стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь позивача 6000 грн.
Керуючись ст. ст. 311, 315, 317, 321, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Полтавській області задовольнити частково.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2019 по справі № 440/3364/19 змінити, виклавши абзаци другий, третій та четвертий резолютивної частини судового рішення, в наступній редакції:
"Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, №1172364/42293819 від 27 травня 2019 року, №1255822/42293819 від 19 серпня 2019 року та №1255821/42293819 від 19 серпня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 30 квітня 2019 року, №1 від 31 травня 2019 року та №1 від 11 червня 2019 року, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ГЕОАТОМ".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕОАТОМ" (вул. Софіївська, буд. 75-А, м. Кременчук, Полтавська область, 39617, ідентифікаційний код 42293819) судові витрати у загальній сумі 10763 (десять тисяч сімсот шістдесят три) 00 коп., в т.ч. витрати зі сплати судового збору у сумі 5763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три) грн. 00 коп. та витрати на професійну правничу допомогу у сумі 5000 (п`ять тисяч) грн. 00 коп.
В іншій частині рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11.2019 по справі № 440/3364/19 залишити без змін.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕОАТОМ" (вул. Софіївська, буд. 75-А, м. Кременчук, Полтавська область, 39617, ідентифікаційний код 42293819) судові витрати на професійну правничу допомогу у сумі 6000 (шість тисяч) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)М.І. Гуцал Судді (підпис) (підпис) Л.О. Донець А.П. Бенедик Повний текст постанови складено 06.03.2020.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2020 |
Оприлюднено | 10.03.2020 |
Номер документу | 88061227 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Гуцал М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні