Постанова
від 06.03.2020 по справі 372/539/20
ОБУХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 372/539/20

Провадження № 3-197/20

П О С Т А Н О В А

іменем України

06 березня 2020 року Суддя Обухівського районного суду Київської області Висоцька Г.В., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов від Виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ; Паспорт Серії НОМЕР_1 виданий Обухівським РВ ГУ МВС України в Київській області 07.09.2007, РНОКПП: НОМЕР_2 , працює директором приватного малого підприємства АССОЛЬ (ІКЮО: 13713919, юридична адреса: вул. Каштанова, буд. 4, м. Обухів, Київська область, 08703)

за ст.1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 41 КУпАП, за адресою: АДРЕСА_2 , яке виявлене в ході проведеного у період з 13.12.2019 по 21.12.2019 інспекційного відвідування, за результатами якого складено акт інспекційного відвідування від 21.12.2019 року № ОМС-КВ35/869/АВ, та підтверджене актом інспекційного відвідування № ОМС-КВ6/869/АВ від 28.01.2020, складеного за не виконання припису № ОМС-КВ35/869/АВ/П від 02.01.2020, щодо порушення ПМП АССОЛЬ вимог:

-Частин 1, 2, ст. 115 КЗпП України та частини 1 ст. 24 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР Про оплату праці ;

-Статті 117 КЗпП України;

-Статті 34 Закону України № 108/95-ВР від 4.03.1995 Про оплату праці ;

-Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2005 № 413 Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу ;

-Частини другої статі 30 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР Про оплату праці .

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № ОМС 0КВ35/869/АВ/П/ПТ від 31.01.2020 року ПМП АССОЛЬ , зареєстроване за адресою: вул. Каштанова, буд. 4 м. Обухів, Київська область, 08703, тел. (097) 522-52-97, у період здійснення діяльності січень-жовтень 2019 року проводило виплату працівникам заробітної плати через проміжок часу, що перевищує 16 календарних днів, та пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата, враховуючи, що пунктом 3.1 колективного договору визначено, що заробітна плата виплачується 7, 20 числа кожного місяця, тим самим підприємством порушено вимоги частин 1, 2 ст. 115 КЗпП України та частини 1 ст. 24 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР Про оплату праці .

При цьому, термін порушення встановлених строків виплати заробітної плати становить менше одного місяця.

Так, згідно з видатковими касовими ордерами № 2 від 21.01.2019, № 18 від 21.03 2019,

№ 24 від 08.04.2019, № 26 від 22.04.2019, № 33 від 21.06.2019, № 35 від 08.07 2019. № 39 від

22.08.2019, № 41 від 09.09.2019, № 44 від 21 10.2019 та відомостями на виплату грошей за січень-жовтень 2019 року, виплата ПМП АССОЛЬ заробітної плати працівникам:

-за І половину січня 2019 року проведена 21.01.2019;

-за І половину березня 2019 року проведена 21.03.2019;

-за II половину березня 2019 року проведена 08.04.2019;

-за І половину квітня 2019 року проведена 22.04.2019;

-за І половину червня 2019 року проведена 21.06.2019;

-за ІІ половину червня 2019 року проведена 08.07.2019;

-за І половину серпня 2019 року проведена 22.08.2019;

-за ІІ половину серпня 2019 року проведена 09.09.2019;

-за І половину жовтня 2019 року проведена 21.10.2019.

Викладене вище підтверджується копіями документів, наданими об`єктом відвідування згідно з листом від 17.12.2019 № 26 (вх. № 3035 від 18 12.2019).

Проте суд, враховуючи вимоги ч. 2 ст. 38 КУпАП, яка передбачає строк притягнення до адміністративної відповідальності - три місяці з дня вчинення правопорушення, в цій частині закриває справу про адміністративне правопорушення в зв`язку із закінченням строку притягнення до адміністративної відповідальності відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП. Суд не вважає, в цій частині правопорушення триваючим, оскільки на момент перевірки, тобто виявлення правопорушення, виплата заробітної плати працівникам проведена, і остання виплата здійснена 21.10.2019 року.

Окрім цього, ПМП АССОЛЬ при виплаті працівникам 20.01.2020 належних при звільненні коштів не нарахувало та не виплатило звільненим у 2019 році працівникам середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку (20.01.2020), тим самим підприємством порушено вимоги статті 117 КЗііПУкраїни, а саме:

на виконання припису № ОМС-КВЗ 5/869/АВ/П від 02.01 2020, з метою до додерження вимог частини першої статті 83 КЗпП України, згідно з розрахунковою відомістю № 2 за першу половину 2020 року від 20.01.2020, у зв`язку із звільненням працівників: ОСОБА_2 (з 25.10.2019), ОСОБА_3 (з 01.09.2019), ОСОБА_4 (з 04.02.2019), ОСОБА_5 (з 02.02.2019), ОСОБА_6 (з 12.06.2019), ОСОБА_7 (з 07.02.2019), ОСОБА_8 (із 09.04.2019, ОСОБА_9 (з 14.05.2019) та ОСОБА_10 (з 30.07.2019) ПМП АССОЛЬ 20.01.2020 проведено нарахування даним працівникам грошової компенсації за всі не використані ними дні щорічної відпустки на загальну суму 6 241,34 грн., разом з тим, ПМП АССОЛЬ не нарахувало та не виплатило зазначеним працівникам середній заробіток весь час затримки по день фактичного розрахунку (20.01.2020), що підтверджується банківською випискою по р/р UA 53 300346 0000026008020252001 в АТ АЛЬФА-БАНК у м. Києві від 20.01.2020, копію якої підприємством надано згідно з листом від 20 01.2020 № З (вх. № 143 від 20.01.2020).

В цій частині факт правопорушення підтверджений належними і допустимими письмовими доказами, поясненнями головного спеціаліста відділу праці та трудових відносин управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради ОСОБА_11 , наданими в судовому засіданні, та не заперечується ОСОБА_1 .

До того ж, на виконання припису № ОМС-КВЗ5/869/АВ/П від 02.01 2020, з метою додержання вимог частини шостої статті 95 КЗпП України та статті 33 Закону України Про оплату праці , ПМП АССОЛЬ 20.01.2020 проведено нарахування та виплату працівникам у кількості 7 осіб індексації на заробітну плату за 2019 рік, однак, згідно з розрахунковою відомістю № 2 за першу половину 2020 року від 20.01.2020 підприємством не проведено нарахування та виплату компенсації працівникам втрати частини заробітної плати у зв`язку із порушенням строків її виплати відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги у порядку, встановленому Законом України від 19.10.2000 № 2050-ІІІ Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати і Порядком проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати, затвердженим постановою КМУ від 21.02.2001 № 159, тим самим підприємством порушено вимоги статті 34 Закону України № 108/95-ВР від 24.03.1995 Про оплату праці .

В цій частині факт правопорушення підтверджений належними і допустимими письмовими доказами, поясненнями головного спеціаліста відділу праці та трудових відносин управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради ОСОБА_11 , наданими в судовому засіданні, та не заперечується ОСОБА_1 .

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № ОМС 0КВ35/869/АВ/П/ПТ від 31.01.2020 року ПМП АССОЛЬ в порушення вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 413 Про порядок повідомлення Державної фіскальної служби та її територіальних органів про прийняття працівника на роботу , при прийнятті директора ОСОБА_1 з 01.09.2015 на роботу згідно з розпорядженням власника б/н від 01.09.2015 та наказу по підприємству № 07-пр від 01.09.2015, не повідомило фіскальний орган про прийняття працівника на роботу, оскільки підприємством в останній день проведення інспекційного відвідування не надано повідомлення з позначкою ДФС, що підтверджує прийняття ДФС повідомлення в паперовому вигляді, або квитанцією №2 з реєстраційним номером, що підвереджує прийняття ДФС повідомлення в електронному вигляді.

ОСОБА_1 в судовому засіданні надала повідомлення про прийняття працівника на роботу від 01.09.2015 року , чим спростувала факт вищевказаного правопорушення.

Окрім цього, ПМП АССОЛЬ не забезпечено достовірний облік виконуваної працівниками роботи, тим самим підприємством порушено вимоги частини другої статті 30 Закону України від 24.03.1995 № 108/95-ВР Про оплату праці , а саме:

згідно з п. 1.1 розділу V правил внутрішнього трудового розпорядку у ПМП АССОЛЬ- встановлюється наступний режим роботи:

- початок роботи - 08-00, закінчення роботи - 17-00, перерва для відпочинку з 12-00 до 13-00, вихідні встановлюються понеділок, вівторок.

Разом з тим, час початку і закінчення щоденної роботи (зміни), передбачені ПМП АССОЛЬ пунктом 1.1 розділу V правил внутрішнього трудового розпорядку, не відповідають фактичним часам початку і закінчення щоденної роботи (зміни) кафе-бар СОВА , що підтверджується документами та інформацією, посилання на які містяться у пункті 4.16 розділу III акту інспекційного відвідування № ОМС-КВ6/869/АВ від 28.01.2020 (далі - Акт), а саме: згідно з інформацією, отриманою посадовою особою із засобів масової інформації, доступ до яких не обмежений законодавством, зокрема, з офіційного веб-сайту адресою - https://cafe-14742.business.site , (є додатком №1 до акту інспекційного відвідування), фактичний режим роботи кафе-бар СОВА становить щоденно з понеділка по неділю з 15-00 до 06-00.

ОСОБА_1 в судовому засіданні заперечувала факт цього порушення, оскільки зазначила, що зміни до режиму роботи кафе - бару Сова вносилися двома наказами №№ 38 від 28.12.2018 року та № 24 від 02.12.2019 року, виданими нею, як керівником, відповідно до вимог п. 5.1 Колективного договору ПП Ассоль та Правилами внутрішнього трудового розпорядку до нього. Суд критично ставиться до наданих ОСОБА_1 пояснень, оскільки, по-перше, вищевказані накази не доведені до відома всіх працівників підприємства; по-друге, відповідно до ст. 142 КзПП трудовий розпорядок на підприємствах, в установах, організаціях визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, які затверджуються трудовими колективами за поданням власника або уповноваженого ним органу і виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) на основі типових правил. Відповідно зміни до Правил внутрішнього трудового розпорядку узгоджуються із трудовим колективом у вищевказаному порядку.

Також, згідно з протоколом № 1 від 27.12.2018 загальними зборами трудового колективу ПМП АССОЛЬ прийнято колективний договор в цілому на 2019-2020 роки, яким встановлено взаємні зобов`язання сторін щодо регулювання виробничих, трудових, соціально-економічних відносин.

Зокрема, пунктами 5.2, 5.5, 5.6 колективного договору для працівників кафе-бар СОВА встановлюється підсумований облік робочого часу, а робота працівників регулюється графіками роботи.

Такі графіки доводяться до відома працівників не пізніше ніж за місяць до введення їх в дію (п. 13 Типових правил внутрішнього трудового розпорядку, затверджених постановою Держкомпраці СРСР за погодженням з ВЦРПС від 20 липня 1984 р.)

Однак, відповідно до табелів обліку використання робочого часу за січень-жовтень 2019 року дні явок працівників визначені згідно календарю п`ятиденного робочого тижня двома вихідними днями в суботу та неділю при однаковій тривалості часу роботи за день впродовж робочого тижня 8 годин або 2 години.

Тобто, відповідно до графіків виходу на роботу за січень-жовтень 2019 року, затверджених директором ПМП АССОЛЬ , та табелів обліку використання робочого часу (форма № П-5) за січень-жовтень 2019 року, підприємством не забезпечено достовірний облік фактично виконуваної працівниками роботи.

При цьому, накази по підприємству № 38 від 28.12.2018 та № 24 від 02.12.2019 про зміну режиму роботи кафе-бару СОВА , копії яких ПМП АССОЛЬ надано згідно запереченнями від 26.12.2019 № 28 до акту інспекційного відвідування (вх. № 3127 від 26.12.2019), не можуть бути взяті до уваги, оскільки змінюють трудовий розпорядок па підприємстві, який, в свою чергу, визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, які, відповідно до вимог ст. 142 КЗпП України, затверджуються трудовим колективом.

Викладене вище підтверджується копіями документів, наданих об`єктом відвідування:

-Копія акту інспекційного відвідування № ОМС-КВ6/869/АВ від 28.01.2020;

-Копія припису № ОМС-КВЗ5/869/АВ/П від 02.01.2020;

-Копія листа ПМП АССОЛЬ від 12.12.2019 № 25 з копіями Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підпиємців та громадських формувань від 02.12.2019, розпорядження власника б/н від 01.09.2015 та наказу по підприємству № 07-пр від 01.09.2015 про призначення директора;

-Копія листа ПМП АССОЛЬ від 20.01.2020 № 3 з додатком щодо виконання припису №ОМС-КВ35/869/АВ/П від 02.01.2020;

-Копія розрахункової відомості № 2 за першу половину 2020 року від 20.01.2020.

Суд також критично ставиться до пояснень ОСОБА_1 стосовно того, що облік виконаної роботи змінився в результаті зміну режиму роботи закладу, і погоджується із доводами головного спеціаліста відділу праці та трудових відносин управління соціального захисту населення виконавчого комітету Обухівської міської ради ОСОБА_11 , відповідно до яких єдиним документом, що підтверджує облік виконаної роботи є табель обліку використання робочого часу, а в табелі ПМП Ассоль відображена 5 - денний робочий тиждень та 8 годинний робочий день.

На підставі сукупності досліджених письмових доказів, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, суд вважає за необхідне призначити стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення у виді штрафу в його мінімальному розмірі, оскільки на думку суду застосування до ньеї саме такого виду адміністративного стягнення є достатнім заходом впливу для виправлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та запобігання вчиненню нових правопорушень в подальшому.

Згідно ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Таким чином, з урахуванням ЗУ Про судовий збір з особи яка визнана винною у вчинені адміністративного правопорушення підлягає стягнення судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 23, 27, 33, 41 ч. 1, 283, 284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження в справі в частині притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 41 КУПАП за фактом несвоєчасної виплати заробітної плати працівникам ПМП Ассоль за період січень-жовтень 2019 року закрити в зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності за п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Провадження в справі в частині притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 41 КУПАП за фактом несвоєчасного повідомлення фіскальний орган про прийняття працівника на роботу - директора ОСОБА_1 з 01.09.2015 року закрити в зв`язку із відсутністю події адміністративного правопорушення за п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

В іншій частині ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі тридцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян 510 (п`ятсот десять) грн.

Стягнути, згідно ст. 4 ч. 2 Закону України Про судовий збір , з ОСОБА_1 на користь держави у розмірі 420 (чотириста двадцять) гривень 40 копійок, які перерахувати на наступні реквізити: отримувач коштів Обух. УК/м. Обухів/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37851055, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача(МФО) 899998, рахунок отримувача UA038999980313111206000010449,

код класифікації доходів бюджету 22030101.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Обухівський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Відповідно до ч. 1 ст. 307 КУпАП, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Згідно ст. 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у вказаний строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби та з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного відповідній статті КУпАП.

Строк пред`явлення до виконання постанови 3 (три) місяці згідно Закону України Про виконавче провадження .

Суддя: Г.В.Висоцька

СудОбухівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення06.03.2020
Оприлюднено10.03.2020
Номер документу88065712
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —372/539/20

Постанова від 06.03.2020

Адмінправопорушення

Обухівський районний суд Київської області

Висоцька Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні