Рішення
від 10.03.2020 по справі 200/13144/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 березня 2020 р. Справа№200/13144/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши в порядку письмового позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у м. Києві про скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" (ідентифікаційний код 39577305, 87539, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Металургів, буд. 97, каб. 14) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом Головного управління ДПС у Харківській області (ідентифікаційний код 43143704, 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46), Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393, 04655, м. Київ, Львівська площа, 8). З урахуванням заяви про зменшення позовних вимог просив визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України від 06.06.2019 №1185556/39577305, від 06.06.2019 №1185557/39577305, від 20.09.2019 №1285668/39577305, від 20.09.2019 №1285669/39577305, від 24.09.2019 №1289019/39577305, від 24.09.2019 №1289018/39577305; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні складені позивачем, а саме від 17.04.2019 №1, від 26.04.2019 №16, від 05.09.2019 №15, від 05.09.2019 №16, від 05.09.2019 №17, від 05.09.2019 №18.

02 грудня 2019 року ухвалою суду відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження, зобов`язано відповідача надати суду рішення Комісії про внесення позивача до переліку ризикових платників, інформацію про внесення/виключення позивача до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку (в т.ч. зазначити які саме ознаки ризиковості має позивач).

27 грудня 2019 року представником відповідача-1 надано відзив, в якому, зокрема, зазначено, що відповідно Журналу ризикових платників податків ТОВ "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" включено 15.11.2018 до переліку ризикових платників відповідно пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку Комісією ГУ ДФС у м. Києві.

20 січня 2020 року ухвалою суду зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, kyiv.official@tax.gov.ua) у строк до 03 лютого 2020 року надати суду належним чином засвідчені копії: рішення Комісії про внесення позивача до переліку ризикових платників, інформацію про внесення/виключення позивача до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку; документи, на підставі яких позивача включено до переліку ризикових платників податків; надати пояснення з приводу ознак ризиковості позивача.

11 лютого 2020 року ухвалою суду залучено в якості відповідача Головне управління ДПС у м. Києві. Також, ухвалою суду від 11 лютого 2020 року зобов`язано Головне управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, kyiv.official@tax.gov.ua) у строк до 24 лютого 2020 року надати суду належним чином засвідчені копії: рішення Комісії про внесення ТОВ "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" до переліку ризикових платників, інформацію про внесення/виключення ТОВ "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку; документи, на підставі яких ТОВ "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" включено до переліку ризикових платників податків; крім того, надати пояснення з приводу ознак ризиковості Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" (ідентифікаційний код 00282049, 84205, Донецька область, м.Дружківка, вул.Індустріальна, 2); зобов`язано Державну податкову службу України у строк до 24 лютого 2020 року надати суду належним чином засвідчені копії: рішення Комісії про внесення ТОВ "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" до переліку ризикових платників, інформацію про внесення/виключення позивача до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку; документи, на підставі яких позивача включено до переліку ризикових платників податків; надати пояснення з приводу ознак ризиковості Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" (ідентифікаційний код 00282049, 84205, Донецька область, м. Дружківка, вул. Індустріальна, 2); відкладено розгляд справи до 27 лютого 2020 року.

24 лютого 2020 року Головним управлінням ДПС у м. Києві надано суду витяг з протоколу засідання Комісії ГУ ДФС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 15.11.2018 №1165, яким ухвалено визнати ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД як підприємства, що відповідають критеріям ризиковості п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податків затверджених ДФС України 21.03.2018 за №959/99-99-07-18, та внести відповідну інформацію до Журналу ризикових платників АІС Податковий блок - 19 підприємств.

27 лютого 2020 року ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

У судове засідання призначене на 10 березня року представник позивача не з`явився, надав заяву про розгляд справи без його участі.

Представники відповідачів до суду не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. За таких обставин суд визнав за можливе розглянути справу на підставі наявних матеріалів справи.

Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю СМАРТ КОМПАНІ ЛТД (ідентифікаційний код 39577305, 87539, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Металургів, буд. 97, каб. 14) зареєстровано як юридична особа 05.01.2015, про що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зроблено запис. Основними видами діяльності є: неспеціалізована оптова торгівля.

На виконання пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, позивачем складено податкові накладні від 17.04.2019 №1, від 26.04.2019 №16 та від 05.09.2019 №№15, 16, 17, 18, які направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 08 травня 2019 року, 13 травня 2019 року, 05 вересня 2019 року відповідно.

Податкові накладні від 17.04.2019 №1, від 26.04.2019 №16 виписані на послуги надані позивачем АТ Укрзалізниця Філія Центр управління промисловістю , а саме стосовно поставки шпали дерев`яної не просоченої I тип та поставки шпали дерев`яної не просоченої II тип.

Податкові накладі від 05.09.2019 №№15, 16, 17, 18 виписані на послуги надані позивачем підприємством ДАН-ЦЕНТР , а саме стосовно торгівлі гірничо-шахтним обладнанням.

Згідно з квитанціями, вказані податкові накладні прийняті, однак реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України з причин невідповідності вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Головним управлінням ДФС у Харківській області за результатами розгляду листів від 15.07.2019 № 29, 21.08.2019 №35 позивача повідомлено, що за результатами засідання Комісії Головного управління ДФС у Харківській області,, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД відповідає п. 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме, наявна в органах Державної фіскальної служби податкова інформація, що свідчить про наявність здійснення ризикових операцій платником.

На виконання вимог 17.09.2019, 18.09.2019, 20.09.2019 підприємством до Головного управління ДФС у Харківській області, Центральне управління ДФС у Харківській області, Центральне управління, Шевченківська ДПІ (Шевченківський район м. Харкова) надані пояснення щодо податкових накладних від 05.09.2019 №№ 15, 16, 17, 18 з приводу торгівлі гірничо-шахтним обладнанням.

Вказані повідомлення доставлені до районного рівня ГУ ДФС у Харківській області 17.09.2019, 18.09.2019, 19.09.2019, 20.09.2019 відповідно, про що свідчать квитанції №2. Документ прийнято до розгляду.

Головою комісії прийняті рішення від 06.06.2019 №1185556/39577305, від 06.06.2019 №1185557/39577305, від 20.09.2019 №1285668/39577305, від 20.09.2019 №1285669/39577305, від 24.09.2019 №1289019/39577305, від 24.09.2019 №1289018/3957730, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 17.04.2019 №1, від 26.04.2019 №16 та від 05.09.2019 №№15, 16, 17, 18 відповідно, в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

На вказані рішення подані скарги, але відповідно квитанцій № 2 Головним управлінням ДФС у Харківській області, Центральне управління ДФС у Харківській області, Центральне управління, Шевченківська ДПІ (Шевченківський район м. Харкова) документ не прийнято, зазначено, що скарга на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не може бути прийнята; відповідно до п.3 Порядку розгляду скарг на рішення комісії регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

Відмова у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для звернення з даним адміністративним позовом до суду.

Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до приписів п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок №117), податкова накладна/ розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Пунктом 13 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Так, згідно з пунктом 1.6 Критеріїв комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Відповідно до витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДФС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 15.11.2018 №1165 комісією ухвалено: визнати ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД як підприємства, що відповідають критеріям ризиковості пп.1.6 п.1 Критерії ризиковості платника податку затверджених ДФС України 21.03.2018 року за № 959/99-99-07-18, та ввести відповідну інформацію до журналу ризикових платників АІС Податковий блок - 19 підприємств.

Відповідно до пункту 14 Порядку №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 16 Порядку зупинення реєстрації).

Судом встановлено, що на виконання вимог позивачем надані пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Між ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД як постачальником та Філією "Центр управління промисловістю ПАТ Українська залізниця як покупцем 19.09.2018 р. укладено договори поставки № ЦУП-04/0263/18, №ЦУП-04/0262/18, предметом яких є поставка та передача у власність продукції виробничо-технічного призначення: шпали дерев`яні до залізничних колій, не просочені. 29.03.2019 Додатковою угодою № 3 до Договору поставки № ЦУП-04/0263/18 від 19.09.2019 було продовжено термін дії договору до 30 червня 2019 року.

Також, на виконання умов договору надані: специфікації, акти приймання-передачі, товарно-транспортні накладні, рознарядки на поставку товару, видаткові накладні, платіжні доручення.

Документами на підтвердження здійснення господарських операцій, також, є: договір відповідального зберігання № 198 від 01 жовтня 2019 року укладений між ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД як зберігачем та ТОВ ТОТАЛ ІНТЕРСКАЙ як поклажодавцем, за умовами якого зберігач зобов`язується зберігати товар: шпала дерев`яна не просочена тип-1, шпала дерев`яна не просочена тип-2, переданий йому поклажодавцем; договір поставки № 96 від 15 квітня 2019 року укладений між покупцем ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та продацем ТОВ ТОТАЛ ІНТЕРСКАЙ за умовами якого продавець зобов`язується протягом строку дії договору поставити покупцеві шпали дерев`яні не просочені тип 1, 2, а покупець прийняти і оплатити товар; договір №08/18 на надання послуг по вивантаженню, сортування, зберіганню та навантаженню відбракованої при сортуванні шпало продукції від 03 вересня 2018 року укладений між виконавцем ПАТ Українська залізниця в особі начальника Виробничого підрозділу Новомосковський шпалопросочувальний завод Філії Центр управління промисловістю ПАТ Укрзалізниця та замовником ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД за умовами якого, виконавець зобов`язується прийняти від замовника шпалопродукцію, при виявленні шпалопродукції, яка не відповідає умовам технічної документації, замовник зобов`язується сплатити відповідну суму за надані послуги, а саме: вивантаження, сортування, зберігання та навантаження відбракованої при сортуванні шпало продукції, у разі постачання постачальником товару понад обсягів, зазначених у графіку, постачальник зобов`язаний сплатити вантажоодержувачу вартість зберігання відповідно до Специфікації № 1; договір № 14-02/19 на надання послуг по вивантаженню, сортування, зберіганню та навантаженню відбракованої при сортуванні шпало продукції від 08 квітня 2019 року укладений між замовником АТ Українська залізниця в особі начальника Виробничого підрозділу Новомосковський шпалопросочувальний завод Філії Центр управління промисловістю АТ Укрзалізниця та замовником ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД за умовами якого замовник за цим договором є постачальником шпало продукції по договорах поставки з Філією Центр управління промисловістю АТ Укрзалізниця . Також, надані: специфікації, товарно-транспортні накладні, акти прийому-передачі на відповідальне зберігання, акти прийому-передачі зняття з відповідального зберігання, видаткові накладні, рахунок-фактури, карантинні сертифікати, платіжне доручення.

Для підтвердження здійснення господарських операцій з ПП ДАН-ЦЕНТР , позивачем надано договір поставки № 242 від 20 серпня 2019 року укладений між постачальником ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та покупцем ПП ДАН-ЦЕНТР предметом якого є продаж продукції в асортименті, кількості, за ціною і в строк відповідно до специфікації (102 позиції товару). Складені: акт прийому-передачі майна з відповідального зберігання, видаткові накладні, рахунок-фактури, товарно-транспортні накладні.

Документами на підтвердження здійснення господарських операцій, також, є: договір поставки № 25-10-18 від 25 жовтня 2018 року укладений між покупцем ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та постачальником ТОВ БРУТЕКС предметом якого є продаж продукції в асортименті, кількості, за ціною і в строк відповідно до специфікації, а покупець приймає і оплачує продукцію відповідно до умов договору; договір поставки № 0511/18 від 05 листопада 2018 року укладений між покупцем ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та постачальником ТОВ ТЕХНОМАЙН ІНВЕСТ за умовами якого постачальник продає покупцеві продукцію в асортименті, кількості, за ціною і в строк відповідно до специфікації, а покупець приймає і оплачує продукцію відповідно до умов договору; договір поставки № 30/10 від 30 жовтня 2018 року укладений між покупцем ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та постачальником ТОВ ВІЛІС МЕРЧ за умовами якого постачальник продає покупцеві продукцію в асортименті, кількості, за ціною і в строк відповідно до специфікації, а покупець приймає і оплачує продукцію відповідно до умов договору; договір відповідального зберігання № 25/10-18 від 25 жовтня 2018 року укладений між поклажодавцем ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та зберігачем ТОВ КАРДО СЕРВІС за умовами якого, зберігач в порядку та на умовах, визначених договором зобов`язується зберігати товар, переданий йому поклажодавцем і повернути цей товар поклажодавцеві у цілісності та схоронності, строк зберігання майна - до 24.10.2019, місце зберігання майна - склад ТОВ КАРДО СЕРВІС ; договір поставки № 01/11-18 від 01 листопада 2018 року укладений між покупцем ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та постачальником ТОВ ФАБУЛА ПІК за умовами якого постачальник продає покупцеві продукцію в асортименті, кількості, за ціною і в строк відповідно до специфікації, а покупець приймає і оплачує продукцію відповідно до умов договору; договір поставки № 24/10 від 24 жовтня 2018 року укладений між покупцем ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та постачальником ТОВ КАРДО СЕРВІС за умовами якого постачальник продає покупцеві продукцію в асортименті, кількості, за ціною і в строк відповідно до специфікації, а покупець приймає і оплачує продукцію відповідно до умов договору; договір поставки №20/11-18 від 31 жовтня 2018 року укладений між постачальником ТОВ ХЗ та покупцем ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД за умовами якого постачальник зобов`язується поставити у власність покупця продукцію в асортименті, кількості, в строки та за ціною, узгодженою сторонами у специфікаціях. Також, надані: специфікації, товарно-транспортні накладні, акти прийому-передачі на відповідальне зберігання, акти прийому-передачі з відповідального зберігання, видаткові накладні, рахунок-фактури, карантинні сертифікати, платіжні доручення. Крім того, позивачем надані довідки видані ТОВ ВІЛІС МЕРЧ , ТОВ КАРДО СЕРВІС , ТОВ ФАБУЛА ПІК , ТОВ ХЗ , з яких вбачається, що вищезазначені підприємства надають послуги по навантаженню-розвантаженню ТМЦ за власний рахунок згідно договору постачання №30/10 від 30.10.2018, договору відповідального зберігання №25/10-18 від 25.10.2018, договору постачання №01/11-18 від 01.11.2018, договору постачання №20/11-18 від 31.10.2018 відповідно.

Наведені первинні бухгалтерські документи складені з дотриманням вимог законодавства і були надані для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що також не заперечувалось відповідачем.

Суд погоджується з посиланням позивача на те, що копії первинних документів, відображають зміст господарських операцій між позивачем та АТ Укрзалізниця Філія Центр управління промисловістю , ПП ДАН-ЦЕНТР .

Суд зауважує, що у квитанції контролюючим органом запропоновано платнику податків надати пояснення/та або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Проте, конкретний перелік документів не вказаний.

Як слідує з матеріалів справи, ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД надано до контролюючого органу пакет документів, достатній, на думку позивача, для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Доводи відповідача наведені у відзиві щодо наявності підстав для відмови в реєстрації податкових накладних з огляду ненадання технічних паспортів на спецтехніку та документів, які підтверджують відображення в бухгалтерському обліку, є безпідставними та необґрунтованими, оскільки а ні в квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, а ні в в рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних, а ні в пункті 14 Порядку №117 окремо такі документи не визначені.

Крім того, дослідженням оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних встановлено, що останні не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для їх прийняття, а лише містять загальну фразу про те, що причиною його прийняття є ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання / придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування. Проте, яких саме документів не надано ТОВ СМАРТ КОМПАНІ ЛТД та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної комісією державної податкової служби України у рішеннях не зазначено.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17 липня 1997 року № 475/97-ВР та вона набула чинності для України 11 вересня 1997 року.

Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржуване рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до частини другої статті 2 КАС України, визначає, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до частини першої статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини, підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, як встановлено в ході судового розгляду справи комісією ГУ ДФС у Донецької області зазначених вище принципів при прийнятті рішення не дотримано.

Таким чином, оскаржувані рішення комісії Державної податкової служби України від 06.06.2019 №1185556/39577305, від 06.06.2019 №1185557/39577305, від 20.09.2019 №1285668/39577305, від 20.09.2019 №1285669/39577305, від 24.09.2019 №1289019/39577305, від 24.09.2019 №1289018/39577305 про відмову в реєстрації податкових накладних від 17.04.2019 №1, від 26.04.2019 №16, від 05.09.2019 №15, від 05.09.2019 №16, від 05.09.2019 №17, від 05.09.2019 №18 не відповідають вимогам підпунктів 1, 3 частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством, але не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.04.2019 №1, від 26.04.2019 №16, від 05.09.2019 №№ 15, 16, 17, 18 суд зазначає, що пунктом 28 Порядку зупинення реєстрації визначено, що податкова накладна, реєстрацію якої зупинено, реєструється у день, зокрема, набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення суду).

З огляду на те, що рішення комісії Державної податкової служби України про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстрації, суд дійшов висновку, що вимога позивача про зобов`язання ДПС, як органу уповноваженого на здійснення реєстрації податкових накладних за рішенням суду, зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем подання є також обґрунтованою та підлягає задоволенню.

При розподілі судових витрат суд враховує наступне.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що позивачем, з урахування заяви про зменшення позовних вимог заявлено дві вимоги немайнового характеру, за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України підлягає стягненню судовий збір у розмірі 3842,00 грн.

Керуючись ст.ст. 242, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у м. Києві про скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 06.06.2019 №1185556/39577305, від 06.06.2019 №1185557/39577305, від 20.09.2019 №1285668/39577305, від 20.09.2019 №1285669/39577305, від 24.09.2019 №1289019/39577305, від 24.09.2019 №1289018/39577305.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні подані Товариством з обмеженою відповідальністю СМАРТ КОМПАНІ ЛТД від 17.04.2019 №1 датою направлення - 08.05.2019, від 26.04.2019 №16 датою направлення - 26.04.2019, від 05.09.2019 №15 датою направлення - 05.09.2019, від 05.09.2019 №16 датою направлення - 05.09.2019, від 05.09.2019 №17 датою направлення - 05.09.2019, від 05.09.2019 №18 датою направлення - 05.09.2019.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393, 04655, м. Київ, Львівська площа, 8) на користь Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "СМАРТ КОМПАНІ ЛТД" (ідентифікаційний код 39577305, 87539, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Металургів, буд. 97, каб. 14) судовий збір у розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення КАС України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.О. Кошкош

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2020
Оприлюднено11.03.2020
Номер документу88076669
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/13144/19-а

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 22.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні