Рішення
від 02.03.2020 по справі 340/2665/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/2665/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Сагуна А.В.;

за участю секретаря судового засідання - Гуріної І.С.;

представника позивача - Надєєвої О.О.

представника відповідача - Покаленка В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "Терра 2006" до Міської ради міста Кропивницького про визнання протиправним та нечинним рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Терра 2006" звернулось до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та нечинним Рішення Кіровоградської міської ради №2456 від 17 вересня 2013 року "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" в частині затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" із віднесенням земельної ділянки площею 0,8274 га, кадастровий номер 3510100000:36:304:0014, до зони Р-2 - рекреаційна зона активного відпочинку.

В обґрунтування вимог представник позивача зазначив, що позивач позбавлений можливості реалізувати своє право орендаря шляхом використання земельної ділянки площею 0,8274 га кадастровий №3510100000:36:304:0014 за її цільовим призначенням, для будівництва та обслуговування житлового будинку. Реалізації права користування перешкоджає План зонування території м. Кіровограда, затверджений рішенням Кіровоградської міської ради № 2456 від 17 вересня 2013 року, яким орендовану позивачем земельну ділянку, незважаючи на попередні рішення відповідача, віднесено до зони Р-2 -рекреаційна зона активного відпочинку.

Позивач вважає, що порушення його права має місце внаслідок порушень, які були допущені відповідачем під час розроблення та затвердження Плану зонування території м. Кіровограда, а саме в порушення ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності прийнятий зонінг суперечить Генеральному плану міста та не відповідає йому, зонування території здійснене без урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території, зокрема без урахування Рішення Кіровоградської міської ради №2240 від 09.07.2009 про надання земельної ділянки в оренду позивачеві для будівництва багатоквартирного житлового будинку.

Наслідком порушення відповідачем вимог ст. 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності є неможливість позивача реалізувати своє право користування земельною ділянкою на підставі договору оренди землі.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог, зазначивши, що:

- приймаючи рішення про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" Кіровоградська міська рада діяла у спосіб, в межах повноважень і компетенції визначеної ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Порядком розроблення містобудівної документації затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 16.11.2011 N 290, що як наслідок виключає можливість його скасування з даних підстав;

- Генеральний план міста Кіровограда, вихідні дані якого використовувались як основа при розробленні плану зонування міста Кіровограда, станом на день прийняття оскаржуваного рішення та станом на час судового розгляду був та є чинним, що свідчить про законність та обґрунтованість прийняття оскаржуваного рішення;

- всі рішення Кіровоградської міської ради та її виконавчого комітету, а також проекти рішень з питання затвердження плану зонування території міста Кіровограда розміщувались на офіційному веб - сайті міської ради, а отже під час проведення громадських слухань з питанні прийняття оскаржуваного рішення, громадяни міста були обізнані та мали змогу прийняти участь у питанні затвердження плану зонування території міста Кіровограда та останні не були обмежені у своїх правах вносити пропозиції та скарги стосовно цього, подавати запити на інформацію, бути на прийомі у посадових осіб органів державної влади, однак ПП Терра 2006 , як власник земельної ділянки загальною площею 8273,73 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки - 3510100000:36:304:0014, яка знаходиться в районі вулиць Кірова та Пролетарської у місті Кіровограді (на даний час місто Кропивницький) будучи обізнаними з даного питання не скористались таким правом;

- скасування оскаржуваного рішення Кіровоградської міської ради не матиме наслідком поновлення прав позивача по справі щодо отримання містобудівних умов та обмежень на забудову вищезазначеної орендованої земельної ділянки;

- видача містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки позивачу можлива лише за наслідками їх звернення до органів місцевого самоврядування з питання внесення змін до містобудівної документації (генерального плану та плану зонування території) в частині функціонального призначення земельних ділянок (т.1 а.с.91-101).

Ухвалою судді від 08.11.2018 року відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження(т.1 а.с.1).

Згідно ч.4, 5, 6, ст.264 КАС України, у разі відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта суд зобов`язує відповідача опублікувати оголошення про це у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений. Оголошення повинно містити вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи. Оголошення має бути опубліковано не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання, а у випадку, визначеному частиною десятою цієї статті, - у строк, визначений судом.

На виконання вимог ухвали від 12.11.2019 відповідачем опубліковано відповідне оголошення в газеті "Вечірня" №48 (1652) від 29.11.2019 (т.1 а.с.203).

Ухвалою суду від 02.12.2019 продовжено Міській раді міста Кропивницького строк встановлений ухвалою суду від 12 листопада 2019 року до 06 листопада 2019 року для виконання вимог ухвали суду від 12 листопада 2019 року та надання відзиву на позовну заяву (т.1 а.с.88).

13.01.2020 ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (т.1 а.с.221).

Усною ухвалою суду із занесенням до протоколу судового засідання відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідачів про залучення третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача (т.1 а.с.195-200, 218).

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечував та просив в задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши представників сторін, дослідивши докази і письмові пояснення учасників справи, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з таких підстав.

12.09.2000 року сімнадцятою сесією Кіровоградської міської ради двадцять третього скликання прийнято рішення № 627, яким затверджено генеральний план м. Кіровограда.

Згідно з викопіюванням із генерального плану м. Кіровограда від 12.09.2000 року земельна ділянка розміром 8273,73 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки - 3510100000:36:304:0014, яка знаходиться в районі вулиць Кірова та Пролетарської у місті Кіровограді (на даний час місто Кропивницький) відноситься до територій зелених насаджень загального користування, а частина земельної ділянки відноситься до громадських центрів (підприємств громадського харчування ) (т. 1 а.с.190-194).

Планом зонування території м. Кіровограда, затвердженого рішенням Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року № 2456, переважну частину земельної ділянки 3510100000:36:304:0014 віднесено до рекреаційної зони активного відпочинку (Р-2) (т.1 а.с.177,178).

Зазначені вище обставини встановлено рішенням суду, що набрала законної сили (т.1 а.с.45-46).

Судом встановлено, що рішенням Кіровоградської міської ради №1592 від 08 грудня 2005 року позивачеві погоджено місце розташування та надано згоду на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду на 25 років площею 1,2 га (в тому числі по угіддях: 1,2 га землі громадського призначення) в районі вулиць Кірова та Пролетарської під розміщення багатоквартирного житлового будинку за рахунок земель житлової та громадської забудови, що перебувають у запасі (т.1 а.с.11)

На підставі вказаного рішення, на замовлення позивача розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду позивачу погоджений Кіровоградським міським управлінням земельних ресурсів, Кіровоградською міськрайонною екологічною інспекцією, Головним державним санітарним лікарем м. Кіровограда, Управлінням містобудування, архітектури, екології та земельних відносин, Відділом охорони культурної спадщини управління культури облдержадміністрації(т.1 а.с.12-15, 59).

Проект землеустрою затверджено відповідачем рішенням №2240 від 09.07.2009 про передачу земельної ділянки в оренду позивачеві із визначенням категорії та цільового призначення: землі житлової та громадської забудови, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку(т.1 а.с.28).

20.05.2008 року на виконання рішення Господарського суду Кіровоградської області від 17 жовтня 2007 року по справі № 9/301 між Кіровоградською міською радою (Орендодавцем) та ПП Терра 2006 (Орендарем) було укладено договір оренди земельної ділянки № 37 (т.1 а.с.16-23).

За змістом даного договору Кіровоградська міська рада (Орендодавець) надала, а ПП Терра 2006 (Орендар) прийняло в строкове (на 25 років) платне користування земельну ділянку загальною площею 8273,73 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки -3510100000:36:304:0014, яка знаходиться в районі вулиць Кірова та Пролетарської у місті Кіровограді . Цільове призначення переданої ділянки - для будівництва багатоквартирного житлового будинку за рахунок земель житлової та громадської забудови.

На підставі зазначеного Договору оренди землі №37 від 20.05.2008, зареєстрованого в Кіровоградській регіональній філії ДП Центр ДЗК при Держкомземі України 08.08.2008 року за №040838700018, в користуванні позивача перебувала земельна ділянка площею 8273,79 кв.м. з кадастровим номером 3510100000:36:304:0014 для розміщення багатоквартирного житлового будинку.

Вказані обставини не заперечуються сторонами у справі.

В подальшому, на підставі п. 18 рішення Кіровоградської міської ради № 2240 від 09 липня 2009 року Про передачу ПП Созидатель-1 , ПП Терра 2006 та ПП Балтимор в оренду земельних ділянок та рішення № 4036 від 24 лютого 2015 року Про внесення змін до рішення Кіровоградської міської ради від 09 липня 2009 року № 2240 вищевказаний договір оренди земельної ділянки № 37 припинено шляхом розірвання (т.1 а.с.28).

Угода про припинення Договору оренди землі №37 від 20.05.2008 року (т.1 а.с.24) укладена позивачем та відповідачем 04.06.2015 року та в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстроване припинення права оренди земельної ділянки за договором оренди землі №37 від 20.05.08 року та зареєстроване право оренди земельної ділянки на підставі Договору №80 від 29.05.2015 року (т.1 а.с.26-27).

Так, 9 травня 2015 року на підставі п. 17,19 рішення Кіровоградської міської ради № 2240 від 09 липня 2009 року та рішення № 4036 від 24 лютого 2015 року (т.1. а.с.29) між ПП Терра 2006 та Кіровоградською міською радою укладено договір № 80 (т.1 а.с.30-35).

За змістом даного правочинну Кіровоградська міська рада (Орендодавець) надала, а ПП Терра 2006 (Орендар) прийняло в строкове (на 25 років) платне користування земельну ділянку, яка вже перебувала у користуванні позивача за договором № 37 від 20.05.2008 року, а саме передано земельну ділянку загальною площею 8274 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки - 3510100000:36:304:0014, яка знаходиться в районі вулиць Кірова та Пролетарської у місті Кіровограді (на даний час місто Кропивницький). Цільове призначення переданої земельної ділянки залишилось - для будівництва багатоквартирного житлового будинку за рахунок земель житлової та громадської забудови (п. 1.1. договору оренди).

Право користування вищевказаною земельною ділянкою зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 04.06.2015 року (т.1 а.с.36).

11 січня 2017 року маючи намір здійснити будівництво багатоквартирного житлового будинку та керуючись Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 за N 109 позивач звернувся до Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради з заявами щодо надання містобудівних умов та обмежень на забудову вищезазначеної орендованої земельної ділянки.

Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради листом повідомило позивача про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, у зв`язку із невідповідністю намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки відповідно до Генерального плану м. Кіровограда, затвердженого рішенням Кіровоградської міської ради від 12 вересня 2000 року № 627 земельна ділянка, на якій передбачається будівництво та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, визначена територією зелених насаджень загального користування, а згідно із Планом зонування території м. Кіровограда затвердженого рішенням Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року № 2456 переважна частина земельної ділянки відноситься до рекреаційної зони активного відпочинку (т.1 а.с.37-41).

У березні 2017 року позивач звернувся до Ленінського районного суду м. Кіровограда з адміністративним позовом до Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради про визнання незаконними дії щодо відмови в наданні містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки площею 0,8274 га кадастровий № 3510100000:36:304:0014, та зобов`язання надати містобудівні умови та обмеження на забудову зазначеної ділянки. Постановою Ленінського районного суду міста Кіровограда від 13 квітня 2017 року у справі №405/1090/17 позовні вимоги задоволено (т.1 а.с.42-44)..

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 06 грудня 2018 року апеляційну скаргу Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради задоволено, постанову Ленінського районного суду міста Кіровограда від 13 квітня 2017 року скасовано та прийнято нове судове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог. Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 14 травня 2019 року касаційну скаргу ПП Терра 2006 залишено без задоволення, постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 06 грудня 2018 року - без змін (т.1 а.с.45-49).

Підставою для відмови в позові у справі №405/1090/17 є висновки судів про те, що на момент укладення договору оренди земельної ділянки (29 травня 2015 року) та на момент звернення позивача для отримання містобудівних умов та обмежень (11 січня 2017 року) чинним був Генеральний план м. Кіровоград, затверджений рішенням Кіровоградської міської ради № 627 від 12 вересня 2000 року. З наявного у матеріалах справи викопіювання із Генерального плану м. Кіровоград, судами попередніх інстанцій встановлено, що земельна ділянка, на якій планується будівництво, відноситься до території зелених насаджень загального користування. Також чинним був План зонування території м. Кіровограда, затверджений рішенням Кіровоградської міської ради № 2456 від 17 вересня 2013 року, відповідно до викопіювання якого судами встановлено, що переважна частина земельної ділянки з кадастровим номером 3510100000:36:304:0014 віднесено до зони Р-2 -рекреаційна зона активного відпочинку. На цій підставі суд апеляційної інстанції, з яким погодився суд касаційної інстанції, дійшов до висновку про те, що Управлінням містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради правомірно відмовлено позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень.

Позивач вважає, що реалізації права користування земельною ділянкою перешкоджає План зонування території м. Кіровограда, затверджений рішенням Кіровоградської міської ради № 2456 від 17 вересня 2013 року, яким орендовану позивачем земельну ділянку, незважаючи на попередні рішення відповідача, віднесено до зони Р-2 -рекреаційна зона активного відпочинку. Єдиним можливим засобом порушеного права є визнання протиправним та нечинним рішення відповідача, а тому позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 16 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Згідно з частинами 1, 2, 4 статті 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Параметри використання території та будівель, запропонованих для розташування у межах декількох земельних ділянок або окремої земельної ділянки, зокрема функціональне призначення, граничні поверховість та площа забудови, можливе розміщення на ділянці, є обов`язковими для врахування під час зонування відповідної території.

Судом установлено, що рішенням Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 р. №2456 затверджено містобудівну документацію "План зонування території міста Кіровограда", яка оприлюднена у встановленому порядку. (http://kr-rada.gov.ua/files/content/files/PZ-2013-20131127172635.pdf).

Згідно із зазначеним Планом зонування значна часина земельної ділянки, кадастровий номер 3510100000:36:304:0014 віднесена до зони Р-2 -рекреаційна зона активного відпочинку.

Однак, судом встановлено, що на підставі рішень відповідача, позивачеві починаючи з 08.08.2008 року належить право користування зазначеною земельною ділянкою із цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Згідно з частиною 4 статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території, забороняється.

Частиною 5 статті 25 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.

Як визначено статтею 1 Закону України "Про землеустрій", цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до пункту "б" частини 1 статті 19 Земельного кодексу України одним з видів категорій земель України за основним цільовим призначенням є землі житлової та громадської забудови.

Як вбачається з Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку номер НВ-0003870552019, сформованого 09.10.19, орендована позивачем земельна ділянка кадастровий номер 3510100000:36:304:0014 зареєстрована 08.08.2008 року із наступними характеристиками: цільове призначення -02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку; категорія земель - Землі житлової та громадської забудови; Вид використання земельної ділянки -для будівництва багатоповерхового житлового будинку. Право оренди зареєстроване за ПП Терра 2006 04.06.2015 року, строк дії речового права - 04.06.2040 року (т.1 а.с.51-56).

Згідно публічної кадастрової карти України земельна ділянка кадастровий номер 3510100000:36:304:0014, тип власності: комунальна власність, цільове призначення: 02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку для будівництва багатоповерхового житлового будинку, площа: 0.8274 га (https://map.land.gov.ua/?cc=3591795.29098482,6190870.59399825&z=16&l=kadastr&bl=ortho10k_all).

Відповідно до Інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно орендована позивачем земельна ділянка кадастровий номер 3510100000:36:304:0014 зареєстрована 08.08.2008 року із цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку; право оренди зареєстроване за ПП Терра 2006 04.06.2015 року, строк дії речового права - 04.06.2040 року (т.2 а.с.1-2).

Саме для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку мав намір позивач використовувати дану земельну ділянку (т.1 а.с. 12-15) без зміни її цільового призначення.

Частинами 1, 5 статті 20 Земельного кодексу України передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Відповідно до статей 38, 39 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.

Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

При цьому, як встановлено судом, згідно з матеріалами справи, позивач не вчиняв дій щодо зміни цільового призначення земельної ділянки.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 20.10.2011 у справі Рисовський проти України, Суд підкреслив особливу важливість принципу належного урядування. Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (справи Беєлер проти Італії, Москаль проти Польщі).

Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (справи Лелас проти Хорватії від 20.05.2010 року та Тошкуце та інші проти Румунії від 25.11.2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (справа Беєлер проти Італії).

Частиною 4 статті 415 Цивільного кодексу України передбачено, що землекористувач зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення.

Отже, позивач, як користувач земельної ділянки, за умови використання ним цієї земельної ділянки в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, а саме для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку, не може бути обмежений у праві користуватися цією земельною ділянкою, у тому числі у праві на її забудову.

Наявність декількох рішень відповідала щодо земельної ділянки кадастровий номер 3510100000:36:304:0014, які протирічать одне одному порушує право позивача на користування земельною ділянкою.

На час розгляду справи рішення відповідача №1592 від 08 грудня 2005 року, №2240 від 09.07.2009, договір оренди земельної ділянки № 80 від 29.05.2015 є чинним і у встановленому законодавством порядку не були скасовані та не були визнані недійсним. Ураховуючи, що наміри позивача по забудові земельної ділянки відповідають цільовому призначенню, зазначеному у договір оренди земельної ділянки № 80 від 29.05.2015, оскаржуване рішення Кіровоградської міської ради №2456 від 17 вересня 2013 року "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" в частині затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" із віднесенням земельної ділянки площею 0,8274 га, кадастровий номер 3510100000:36:304:0014, до зони Р-2 - рекреаційна зона активного відпочинку, порушує права позивача та є протиправним в цій частині.

Щодо посилань представника відповідача на законність оскаржуваного рішення то суд зазначає наступне.

Так, в порушення ч.3 ст. 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зонування території здійснено без урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території, які були прийнято відповідачем до затвердження плану зонування.

Не внесення позивачем пропозиції та скарг стосовно плану зонування території міста Кіровограда під час проведення громадських слухань з питанні прийняття оскаржуваного рішення не змінює обставини визначення рішеннями відповідача цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 3510100000:36:304:0014 - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Також, суд вважає, за необхідне зазначити, що відповідач будучи обізнаний з 2017 року про виникнення спірного питання щодо цільового призначення та визначення зони зазначеної земельної ділянки, станам на час розгляду справи, не вжив заходів щодо внесення змін до містобудівної документації (генерального плану та плану зонування території) в частині функціонального призначення земельних ділянок або до рішень якими визначено цільове призначення земельної ділянки - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Відповідно до ч.9 ст.264 КАС України суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.

Згідно з частиною 2 статті 265 КАС України нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

За правилами частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.

За вказаних вище обставин суд вважає, що рішення Кіровоградської міської ради №2456 від 17 вересня 2013 року "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" в частині затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" із віднесенням земельної ділянки площею 0,8274 га, кадастровий номер 3510100000:36:304:0014, до зони Р-2 - рекреаційна зона активного відпочинку є протиправним та підлягає визнанню нечинним в цій частині.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходив з того, що відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачений при поданні позову позивачем судовий збір в сумі 1921 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань міської ради міста Кропивницького.

Керуючись ст.ст. 139, 243 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства "Терра 2006" (вул. Шахтарська, 3, с. Неопалимівка, Кіровоградський район, Кіровоградська область, 27652, код ЄДРПОУ 32172392) до Міської ради міста Кропивницького (вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25006, код ЄДРПОУ 26241020) про визнання протиправним та нечинним рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та нечинним Рішення Кіровоградської міської ради №2456 від 17 вересня 2013 року "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" в частині затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" із віднесенням земельної ділянки площею 0,8274 га, кадастровий номер 3510100000:36:304:0014, до зони Р-2 - рекреаційна зона активного відпочинку.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Терра 2006", судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань Міської ради міста Кропивницького у розмірі 1921 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн.).

Зобов`язати міську раду міста Кропивницького опублікувати резолютивну частину рішення суду у виданні, в якому було офіційно оприлюднено нормативно-правовий акт, невідкладно після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.

Дата складання повного рішення суду - 10.03.2020.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду А.В. Сагун

Дата ухвалення рішення02.03.2020
Оприлюднено10.03.2020
Номер документу88077746
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/2665/19

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Рішення від 02.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні