Постанова
від 26.02.2020 по справі 320/768/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/768/19 Суддя (судді) першої інстанції: Панченко Н.Д.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Глущенко Я.Б.,

суддів Мельничука В.П., Черпіцької Л.Т.,

секретаря Суркової Д.О.,

за участю представників сторін:

від позивача - не прибув,

від відповідача - Шаденко А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області, третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Товариство з обмеженою відповідальністю Євро 2000 , про зобов`язання вчинити певні дії, за апеляційною скаргою Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року, -

В С Т А Н О В И В :

У лютому 2019 року ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся у суд з позовом до Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області (далі - відповідач, апелянт, Вишнева міська рада) про зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 року до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача, яке не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, залучено Товариство з обмеженою відповідальністю Євро 2000 .

Рішенням суду від 29 серпня 2019 року позов задоволено.

Не погоджуючись із рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що судом першої інстанції неповно з`ясовані всі обставини, що мають значення для справи, рішення суду є необґрунтованим та таким, що суперечить законодавству України. Наголошує на тому, що електронна петиція була розглянута на засіданні постійної депутатської комісії з питань регламента, депутатської діяльності та етики, дотримання законності, розвитку місцевого самоврядування та інформаційної політики. Крім того, рішення про розгляд електронної петиції було запропоновано включити до порядку денного ХХХV сесії Вишневої міської ради VІІ скликання, однак депутатами його не підтримано та не включено до порядку денного. Враховуючи наведене, відповідач вважає, що твердження позивача про те, що петиція розглянута неуповноваженим суб`єктом, поза межами його компетенції, неналежним чином та не у спосіб, визначений законодавством, так як не розглянута на пленарному засіданні міської ради, не відповідає дійсності.

Відзив на апеляційну скаргу не надходив.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи та доводи скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду - без змін, з таких підстав.

Судом установлено, що 8 листопада 2018 року позивач, як ініціатор, через офіційний веб-сайт відповідача звернувся до Вишневої міської ради з електронною петицією про витребування у ТОВ Євро 2000 земельної ділянки 10,2516 га з чужого незаконного володіння.

Наступного дня, електронна петиція позивача, як особлива форма колективного звернення, оприлюднена на офіційному веб-сайті відповідача за № 110 із зазначенням дати початку збору підписів на її підтримку - 09 листопада 2018 року.

Зі змісту звернення вбачається, що позивач вважає неправомірною передачу Вишневою міською радою в оренду ТОВ Євро 2000 земельної ділянки площею 10,2516 га по вул . Святошинській у м. Вишневе .

Відтак, в електронній петиції просить Вишневу міську раду прийняти рішення, яким зобов`язати Виконавчий комітет Вишневої міської ради звернутись до суду з позовом про витребування у ТОВ Євро 2000 на користь територіальної громади міста Вишневе спірної земельної ділянки.

На підтримку електронної петиції зібрано 103 підписи, а тому, з 03 грудня 2018 року на офіційному веб-сайті Вишневої міської ради оприлюднена інформація про початок її розгляду.

Як убачається із додатку № 1 до розпорядження Вишневого міського голови № 1/08-217 від 07 грудня 2018 року Про скликання чергової ХХХV сесії Вишневої міської ради VII скликання , питання про розгляд електронної петиції № 110 до порядку денного чергової сесії Вишневої ради, яка скликається із 20 грудня 2018 року, не включалось.

Листом від 13 грудня 2018 року секретар Вишневої міської ради повідомив позивача про те, що електронна петиція буде винесена на засідання постійної депутатської комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, дотримання законності, розвитку місцевого самоврядування та інформаційної політики.

17 грудня 2018 року секретарем Вишневої міської ради здійснено подання голові постійної депутатської комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, дотримання законності, розвитку місцевого самоврядування та інформаційної політики для визначення можливості розгляду електронної петиції за №110 та прийняття відповідного рішення.

Як вбачається зі змісту протоколу засідання постійної комісії від 18 грудня 2018 року, електронна петиція за №110 розглянута та вирішено рекомендувати проект рішення щодо питання про витребування у ТОВ Євро 2000 земельної ділянки 10,2516 га з чужого незаконного володіння на розгляд та затвердження на пленарному засіданні ради.

Згідно інформації, розміщеної на порталі Електронні петиції м. Вишневе, Вишневою міською радою Києво-Святошинського району Київської області розглянуто електронну петицію № 110.

Повідомляється, що питання про витребування у ТОВ Євро 2000 земельної ділянки 10,2516 га з чужого незаконного володіння було розглянуто на засіданні постійної депутатської комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, дотримання законності, розвитку місцевого самоврядування та інформативної політики Вишневої міської ради та рекомендовано до розгляду на ХХХV сесії Вишневої міської ради VІІ скликання.

Однак, рішення про розгляд електронної петиції №110 не було підтримано депутатами та не включено до порядку денного ХХХV сесії Вишневої міської ради VІІ скликання.

Аналогічна інформація міститься у листі відповідача від 21 грудня 2018 року.

В матеріалах справи наявний витяг з протоколу ХХХV сесії Вишневої міської ради VII скликання від 20 грудня 2018 року, з якого вбачається, що у голосуванні з питання про включення до порядку денного сесії питання про розгляд електронної петиції за №110, приймало участь 33 депутата із 34 обраних. За включення до порядку денного питання про розгляд електронної петиції проголосувало 14 депутатів, а відтак, питання про розгляд звернення, ініційованого позивачем, до порядку денного не включено.

Оскільки органом місцевого самоврядування не розглянута електронна петиція та не прийнято рішення щодо порушених у ній питань із відповідним обґрунтуванням, позивач вважає порушеними його права, встановлені Законом України Про звернення громадян , а тому звернувся з відповідними позовом до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що з урахуванням вимог частини 8 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та рішень уповноважених органів відповідача, розгляд питання, порушеного в електронній петиції, підлягає розгляду по суті на пленарному засіданні Вишневої міської ради у строки, установлені частиною 15 статті 23 1 Закону України Про звернення громадян .

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до статті 5 Закону України Про звернення громадян від 02 жовтня 1996 року №393/96-ВП у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон України №393/96-ВР), особливою формою колективного звернення громадян до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування є електронна петиція, яка подається та розглядається в порядку, передбаченому статтею 23 1 цього Закону.

Згідно з положеннями наведеної правової норми громадяни можуть звернутися до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування з електронними петиціями через офіційний веб-сайт органу, якому вона адресована, або веб-сайт громадського об`єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції.

В електронній петиції має бути викладено суть звернення, зазначено прізвище, ім`я, по батькові автора (ініціатора) електронної петиції, адресу електронної пошти. На веб-сайті відповідного органу або громадського об`єднання, що здійснює збір підписів, обов`язково зазначаються дата початку збору підписів та інформація щодо загальної кількості та переліку осіб, які підписали електронну петицію.

Електронна петиція оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідно Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування або на веб-сайті громадського об`єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронних петицій, протягом двох робочих днів з дня надсилання її автором (ініціатором).

Дата оприлюднення електронної петиції на офіційному веб-сайті відповідно Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, відповідного органу місцевого самоврядування або на веб-сайті громадського об`єднання є датою початку збору підписів на її підтримку.

Вимоги до кількості підписів громадян на підтримку електронної петиції до органу місцевого самоврядування та строку збору підписів визначаються статутом територіальної громади.

Інформація про початок розгляду електронної петиції, яка в установлений строк набрала необхідну кількість голосів на її підтримку, оприлюднюється на офіційному веб-сайті відповідно Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, відповідного органу місцевого самоврядування не пізніш як через три робочі дні після набрання необхідної кількості підписів на підтримку петиції, а в разі отримання електронної петиції від громадського об`єднання - не пізніш як через два робочі дні після отримання такої петиції.

Розгляд електронної петиції здійснюється невідкладно, але не пізніше десяти робочих днів з дня оприлюднення інформації про початок її розгляду.

Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, органу місцевого самоврядування, визначається відповідно Президентом України, Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, місцевою радою.

У відповіді на електронну петицію повідомляється про результати розгляду порушених у ній питань із відповідним обґрунтуванням.

Відповідь на електронну петицію не пізніше наступного робочого дня після закінчення її розгляду оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу, якому вона була адресована, а також надсилається у письмовому вигляді автору (ініціатору) електронної петиції та відповідному громадському об`єднанню, яке здійснювало збір підписів на підтримку відповідної електронної петиції.

Аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку про наявність певної процедури розгляду електронних петицій, яка є обов`язковою для всіх суб`єктів вказаних правовідносин.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, сторонами не заперечується, що електронна петиція позивача за №110 набрала необхідну кількість підписів у встановлений час.

Петиція була розглянута постійною депутатською комісією, за результатами чого прийнято рішення рекомендувати проект рішення щодо питання про витребування у ТОВ Євро 2000 земельної ділянки 10,2516 га з чужого незаконного володіння на розгляд та затвердження на пленарному засіданні ради.

Проте, зазначене питання до порядку денного сесії міської ради включено не було, а відтак, залишилось не розглянутим компетентним органом.

Доводи апелянта, що порушене в електронній петиції позивача питання фактично було розглянуто постійною депутатською комісією, колегія суддів до уваги не приймає, оскільки такі не грунтуються на нормах Закону України №393/96-ВР.

Відповідно до статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до пункта 1 частини 1 статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції судове рішення ухвалено з дотриманням норм чинного матеріального та процесуального права і підстави для його скасування відсутні.

Керуючись статтями 33, 34, 243, 310, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Вишневої міської ради Києво-Святошинського району Київської області залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 серпня 2019 року залишити без змін .

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Я.Б. Глущенко

Судді В.П. Мельничук

Л.Т. Черпіцька

(Повний текст постанови складений 02 березня 2020 року.)

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2020
Оприлюднено10.03.2020
Номер документу88080790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/768/19

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 29.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 29.08.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні