1/173-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
29.05.07р.
Справа № 1/173-07
За позовом Відкритого акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів", м.Запоріжжя,
до Відповідача-1: Державного підприємтва "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ,
Відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "Донбаський збагачувальний
комбінат", м.Торез-6 Донецької області,
про стягнення 1956,48грн.
Суддя Рудь І.А.
Представники:
від позивача - Обелець Л.М., дов. №18-126 від 19.12.2006р.
від відповідача-1 - не з'явився
від відповідача-2 - не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Позивач - Відкрите акціонерне товариство „Запорізький завод феросплавів” просить стягнути з належного Відповідача шкоду за недостачу вантажу у розмірі 1956грн. 48коп. на підставі договору поставки № 24-07/06-01/847від 27.07.2006р.
Представник Позивача позовні вимоги підтримав та просить їх задовольнити.
Представник Відповідача-1 у призначене судове засідання не з'явився, будучи належним чином повідомлений про час та місце його проведення, витребувані судом документи не надав.
Представник Відповідача-2 у судове засідання не з'явився, будучи належним чином повідомлений про час та місце проведення судового засідання. У відзиві на позов посилається на норми спеціального законодавства, відповідно якого перевізник, тобто Відповідач-1, забезпечує збереження на шляху слідування та на залізничних станціях, а також несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди та просить розглянути справу без участі його представника.
Відповідно до ст.75 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
За згодою представника Позивача, в порядку ст.85 ГПК України, у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представника Позивача, дослідивши та оцінивши надані докази, господарський суд,
ВСТАНОВИВ:
На виконання умов договору поставки № 24-07/06-01/847від 27.07.2006р., укладеному між Відкритим акціонерним товариством „Запорізький завод феросплавів” та Товариством з обмеженою відповідальністю „Інтертрейдінг груп”, по залізничній накладній № 49335591 на адресу Позивача зі станції відправлення Пелагеєвський Донецької залізниці на станцію Запоріжжя Ліве Придніпровської залізниці 24.02.2007р. прибув вагон № 66190174 з вантажем антрациту.
Відповідно до накладної Відправником вагонів є ТОВ „Донбаський збагачувальній комбінат” – Відповідач-2 по справі.
Зазначений вагон був виданий вантажоодержувачу (Позивачу) відповідно до Статуту залізниць України зі складанням комерційного акту № 748503/245 від 25.02.2007р., в якому зафіксовано ознаки незбереженого перевезення у вигляді порушення маркірування вантажу, поглиблення на поверхні вантажу та нестачі у розмірі 5,24 тн.
Рахунок ТОВ „Інтертрейдінг груп” № 186 від 28.02.2007 р. на суму 62891грн. 45коп. Позивачем сплачено у повному обсязі платіжним дорученням № 117813 від 07.03.2007р.
Відповідно до частин 1, 2 статті 908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення.
Частинами 1, 2, 3 статті 909 Цивільного кодексу України встановлено, що за договором перевезення вантажу, одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довіреній їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі.
Згідно зі статтею 920 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами).
Частинами 1, 2 статті 924 Цивільного кодексу України встановлено, що перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві, якщо не доведе, що втрата, недостача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти сталося внаслідок обставин, яким перевізник не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало.
Перевізник відповідає за втрату, недостачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажів у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що втрата, недостача, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти, сталося не з його вини.
Згідно зі статтею 2 Статуту залізниць України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 р. № 457 Статут залізниць України (далі Статут) визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом.
Статтею 6 Статуту встановлено, що накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угодою на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони-одержувача.
Відповідно до частини 2 статті 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідно до ст. 105 Статуту залізниці, вантажовідправники, вантажоодержувачі, пасажири, транспортні, експедиторські і посередницькі організації та особи, які виступають від імені вантажовідправника і вантажоодержувача, несуть матеріальну відповідальність за перевезення у межах і розмірах, передбачених Статутом та окремими договорами.
Згідно зі ст. 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення засвідчується комерційними актами або актами загальної форми, які складаються станціями залізниць.
Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
Відповідно до ст. 111 Статуту залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу, коли вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрат, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.
З комерційного акту вбачається, що вантаж прибув на станцію призначення в справному вагоні, вагон бездверний, люка зачинено щільно, течі вантажу немає; над 6 та 7 люками заглиблення та порушено маркування, у зв'язку з чим відповідальність за нестачу, що утворилася під час перевезення, покладається на перевізника у розмірі фактичної шкоди.
Перевізник не забезпечив збереження вантажу на шляху слідування та на залізничних станціях.
За таких обставин, стягнення суми фактичної шкоди у розмірі 1956грн. 48коп. покладається на Відповідача-1 - ДП "Придніпровська залізниця".
У задоволенні позовних вимог до Відповідача-2 слід відмовити, оскільки його вина в нестачі відсутня.
Складання комерційного акту та приймання продукції здійснено відповідно до складання актів, затверджених наказом Мінтрансу України від 28.05.2002р. № 334, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.07.2002р. за номером 567/6855.
Відповідно до п. 14 Інструкції П-6 перевірка ваги нетто здійснюється у порядку, встановленому стандартами, технічними умовами та іншими обов'язковими для сторін правилами.
Згідно з п. А-1 Додатку 1 (обов'язковий) до ДТСУ 322-12-2-94 „Кокс каменновугільний, пековий і термоантарцит. Правила приймання”, масу антрациту (нетто) визначають по різниці маси навантаженого складу (брутто), визначеного зваженням у Споживача, і маси порожніх вагонів, вказаної на їх трафаретах.
Таким чином, вимоги Позивача обгрунтовані та підлягають задоволенню у розмірі 1956грн. 48коп.
Згідно зі статтею 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати слід покласти на Відповідача-1.
На підставі вищезазначеного, керуючись ст.ст.4, 32-34, 43, 44, 49, 82-86, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Державного підприємства “Придніпровська залізниця” (49602, м.Дніпропетровськ, пр.К.Маркса, 108, р/р 26036000002003 у Дніпропетровській філії АБ „Експресбанк”, МФО 306964, код ЄДРПОУ 01073828) на користь Відкритого акціонерного товариства „Запорізький завод феросплавів (69035, м.Запоріжжя, вул.Діагональна, 11, р/р 26005130029045 у ЗАТ КБ „ПриватБанк” м.Дніпропетровськ, МФО 305299, код ЄДРПОУ 00186542) 1956грн. 48коп. (тисячу дев'ятсот п'ятдесят шість грн. 48коп.) - шкоди, 102грн. 00коп. (сто дві гривні 00 копійок) – витрат по сплаті державного мита, 118грн. 00коп. (сто вісімнадцять гривень 00 копійок) - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
У позовних вимогах до Відповідача-2 відмовити.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Суддя
І.А. Рудь
Рішення підписано
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 881026 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудь І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні