Рішення
від 03.03.2020 по справі 905/27/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, НОМЕР_1


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

03.03.2020 Справа № 905/27/20

Господарський суд Донецької області у складі судді Величко Н.В.

при секретарі судового засідання Пузіковій Ю.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали

за позовом: Приватного акціонерного товариства "Авдіївський коксохімічний завод" (код ЄДРПОУ 00191075, адреса: 86065, Донецька область, м.Авдіївка, проїзд Індустріальний, 1),

до відповідача : Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКВА-РУ" (код ЄДРПОУ 36443287, адреса: 86065, Донецька область, м.Авдіївка, проїзд Індустріальний, 1),

про: стягнення 43922,57 грн., -

за участю представників сторін:

від позивача: не з`явився,

від відповідача: не з`явився, -

СУТЬ СПОРУ:

Приватне акціонерне товариство "Авдіївський коксохімічний завод" звернулось до господарського суду Донецької області з позовною заявою №11/10/1037 від 18.12.2019 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКВА-РУ" 43922,57 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем умов договору №617/13М від 16.07.2013. Позивач вказує, що ним було перераховано відповідачу авансовий внесок у розмірі 43922,57 грн. згідно платіжного доручення №4500024316 від 11.08.2017 за виконання поточного ремонту галереї №1 від конвеєра №2 до закритого складу вугілля до закритого складу вугілля (конвеєра М-2) інв. №090894 цеху УПЦ №1, як це передбачалось додатковою угодою № 41 від 20.04.2017 до договору. Втім, відповідачем роботи не виконано, а направлені вимоги про повернення грошових коштів відповідачем залишено без відповіді та задоволення, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Нормативно вимоги обґрунтовано положеннями ст.ст. 179, 509, 525, 530, 610, 625, 627 Цивільного кодексу України.

На підтвердження позовних вимог надано суду: договір № 617/13М від 16.07.2013; додаткові угоди: №5 від 21.05.2015, №12 від 24.12.2015, №30 від 12.10.2016, №32 від 21.02.2017, №44 від 18.10.2017, №11 від 20.10.2015, №14 від 31.12.2015, №22/1 від 30.09.2016, №39 від 18.04.2017, №47 від 18.10.2017, №41 від 20.04.2017; специфікації: №1, 2 від 16.07.2013; рахунок на оплату №7 від 11 серпня 2017; платіжне доручення №4500024316; вимоги від 12.12.2019; статутні документи, копії яких долучено до матеріалів справи.

Ухвалою від 13.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/27/20; постановлено розгляд справи здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження; судове засідання призначено на 13.02.2020; визначено сторонам строк для вчинення дій процесуального характеру; явка представників сторін у судове засідання визнана не обов`язковою.

Вказана ухвала суду отримана позивачем 21.01.2020, відповідачем - не отримана. Поштове відправлення з трек-номером 6102230843340 повернулось на адресу суду з відміткою поштового відділення зв`язку: за закінченням терміну зберігання .

Ухвалою від 13.02.2020 відкладено розгляд справи на 03.03.2020; запропоновано відповідачу виконати вимоги ухвали суду від 13.01.2020 по справі № 905/27/20; визнано явку представників сторін у судове засідання не обов`язковою.

В судове засідання, що відбулось 03.03.2020, позивач та відповідач своїх представників не направили, про дату, час та місце судового засідання повідомлялись шляхом направлення їм ухвали поштовим зв`язком.

Судом встановлено, що ухвала від 13.02.2020 у цій справі отримана позивачем 20.02.2020, відповідачем - не отримана (відомості відстеження пересилання поштового відправлення за трек-номером на офіційному веб-сайті акціонерного товариства Укрпошта в мережі Інтернет містяться в матеріалах справи).

На час судового засідання від Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКВА-РУ" відзив не надійшов.

З відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю ІКВА-РУ , ідентифікаційний код 36443287, є: 86065, Донецька область, м.Авдіївка, проїзд Індустріальний, 1. Саме така адреса відповідача вказана у позовній заяві.

Відомостей щодо зміни місцезнаходження відповідача суду не надано.

Відповідно до частин 3, 7 статті 120 ГПК виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень. Учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Отже, у разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії.

Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 25.06.2018 по справі №904/9904/17.

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 3 Закону України "Про доступ до судових рішень" для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч. 1 ст. 4 Закону України "Про доступ до судових рішень" ).

Крім того, у рішенні ЄСПЛ від 03.04.2008 року "Пономарьов проти України" зазначено, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Також, слід врахувати, що Верховний Суд у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду в постанові від 21 лютого 2018 року у справі №2103/490/2012 вказав про те, що сторона, яка приймає участь у судовому процесі, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Враховуючи наведені положення, господарський суд зазначає, що відповідач не був позбавлений права та можливості самостійно ознайомитись з ухвалою суду, в якій зазначено відомості щодо його провадження, яке є у Єдиному державному реєстрі судових рішень ( www.reyestr.court.gov.ua ).

Відповідно до ст. 248 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

У відповідності до ч. 2 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України , розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

Згідно з частинами першою та другою статті 251 цього Кодексу відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач - заперечення протягом строків, встановлених судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Частиною 9 статті 165 ГПК України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ст. 13 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона несе ризики настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Враховуючи, що справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження і встановлений нормами процесуального законодавства строк розгляду справи спливає, а також належне повідомлення сторін про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження, явка представників сторін в судове засідання обов`язковою визнана не була, відповідач можливістю подати суду відзив на позов не скористався, тому суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

16.07.2013 між Приватним акціонерним товариством "Авдіївський коксохімічний завод" (далі - замовник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ІКВА-РУ" (далі - підрядник, відповідач) укладено договір №617/13м (далі - Договір), за умовами якого Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується на свій ризик виконати в порядку і на умовах цього Договору роботи з поточного ремонту (антикорозійний захист) об`єктів СО №2, перелік яких наводиться в локальних кошторисах №1-ИР, №2-ИР, №3-ИР, №4-ИР, №5-ИР, №6-ИР. Замовник зобов`язується надати Підряднику об`єкт для виконання робіт, прийняти та оплатити виконані роботи в порядку і строки, передбачені цим Договором (п.п.1.1., 1.2 Договору).

Відповідно до п.п.2.1., 2.3 Договору терміни виконання робіт за цим договором, а також їх окремих обсягів (об`єктів, етапів, видів робіт), визначаються у відповідних Додатках (Специфікаціях) на поточний ремонт і технічне обслуговування (далі - Специфікація), які є невід`ємною частиною цього Договору. У межах строків виконання робіт починає обчислюватися з останнього дня строку, визначеного п.5.3 цього Договору. Фактичний термін закінчення робіт по окремих об`єктах (об`єктів, етапів, видів робіт) визначається датою підписання замовником акта приймання виконаних підрядних робіт чи інших документів.

Ціна робіт, виходячи із специфіки і способу виконання робіт, визначається на підставі погоджених сторонами кошторисів. (п.3.1. Договору).

Оплата Замовником виконаних робіт проводиться поетапно (щомісячно протягом 30 (тридцяти) календарних днів від дати виставлення рахунку, на підставі підписаного Замовником акту приймання виконаних робіт (або інших документів, узгоджених сторонами відповідно до п 2.1. цього Договору) та податкових накладних. Замовник має право не приймати неналежним чином оформлені документи від Підрядника. У цьому випадку вся відповідальність за можливе порушення термінів виконання робіт, несвоєчасну їх оплату та інші негативні наслідки, пов`язані з подальшим порушенням сторонами своїх зобов`язань та обов`язків по договору лягає на підрядника. Підрядник зобов`язаний перерахувати грошові кошти зайво отримані від Замовника, на поточний рахунок Замовника негайно, але не пізніше 3 банківських днів з моменту отримання відповідної вимоги Замовника (п.п.4.1., 4.4., 4.8. Договору).

Склад робіт за цим Договором, а також їх окремих обсягів (об`єктів, етапів, видів), визначаються на підставі кошторисів, калькуляцій, ремонтних (дефектних) відомостей і вказуються в Специфікаціях, що є невід`ємною частиною цього Договору. Безпосередньо перед початком встановленого Специфікацією терміну виконання робіт, але не пізніше 1 календарного дня з дати укладено цього Договору, Замовник передає, а Підрядник приймає відповідні об`єкти робіт на підставі наряду-допуску з підписанням, при необхідності, відповідних актів, а так само передає матеріали, необхідні для виконання робіт із зазначенням найменування та кількості. Документи, що підтверджують передачу об`єкта робіт, оформляються і передаються Підряднику за місцем знаходження замовника. (п.п.5.1., 5.3. Договору).

Роботи виконуються із матеріалів Замовника та засобами Підрядника, якщо інше не погоджено Сторонами у цьому договорі або додаткових угодах до нього. Найменування, вартість, приналежність, кількість, якість і норми витрат матеріалів визначаються в Специфікаціях до цього Договору. При передачі Замовником матеріалів Підряднику, сторони оформляють приймально-здавальний акт. У разі досягнення сторонами згоди про виконання робіт або їх окремих обсягів (об`єктів, етапів, видів) з використанням матеріалів Підрядника вартість на матеріали Підрядника узгоджуються Замовником в письмовій формі і оформляється додатковою угодою до цього договору (п.п.6.1., 6.3., 6.5.).

Відповідно до пунктів 7.1.10., 7.1.11, 7.1.12 підрядник зобов`язується: надавати Замовнику рахунки-фактури, акти приймання виконаних підрядних робіт протягом 3-х робочих днів з моменту закінчення робіт; а також податкові накладні на всю суму виникли у Підрядника податкових зобов`язань в день виникнення податкових зобов`язань з ПДВ. Підрядник зобов`язаний надати Замовнику рекомендованим листом або під підпис в отриманні, податкову накладну на всю суму виниклих у Підрядника податкових зобов`язань в день виникнення податкових зобов`язань з ПДВ. В разі потреби реєстрації податкової накладної в ЄРПН, електронний цифровий підпис, який накладається на податкову накладну при її реєстрації в ЄРПН, і підпис, яким скріплюється така податкова накладна при її видачі Замовнику, повинні належати одній особі, якій делеговано право підпису податкових накладних. Підписувати спрямовані Замовником проекти Додаткових угод або надавати іменні мотивовані відмови від їх підписання не пізніше 10 календарних днів від дати отримання відповідної документації. Протягом 3 (трьох) днів з моменту закінчення виконання робіт цього Договору або настання обставин, які є підставою для дострокового анулювання тимчасових перепусток, виданих на підставі заявок Підрядника відповідно до п. 5.6. цього Договору, повернути Замовнику за актом прийому-передачі зазначені тимчасові перепустки. Не оформлення зазначеного акту прийому-передачі, є підставою для не підписання Замовником акту приймання виконаних підрядних робіт (або інших документів, узгоджених сторонами відповідно до п.2.3 цього Договору), що свідчить про здачу-приймання виконаних робіт.

Не пізніше 1 (одного) робочого дня з моменту закінчення виконання всіх Робіт за цим Договором або по окремим обсягами (об`єктам, етапам, видам), Підрядник направляє Замовнику повідомлення в письмовій формі про їх закінчення. Приймання виконаних робіт проводиться на території Замовника. В окремих випадках, за попередньою домовленістю сторін (в письмовій формі), приймання виконаних робіт можлива на території підрядника або субпідрядника. Зобов`язання щодо складання актів приймання виконаних підрядних робіт (або інших документів, узгоджених сторонами відповідно до п.2.3 цього Договору), покладається на Підрядника. Оригінали актів приймання виконаних підрядних робіт (або інших документів, узгоджених сторонами відповідно до п.2.3 цього Договору), передаються Замовнику в семи примірниках, після підписання та скріплення печаткою кожного їх примірника Підрядником, із зазначенням в адресній частині реквізитів цього Договору. (п.п.8.1., 8.3., 8.4., 8.5. Договору).

За порушення Підрядником термінів виконання робіт, а також термінів усунення виявлених дефектів виконання робіт Підрядник сплачує Замовнику неустойку в розмірі 0,3% від договірної вартості робіт (з урахуванням ПДВ), визначеної п.3.1, даного Договору, за кожний день прострочення; відшкодовує збитки відповідно до п.4.7, цього Договору. Неустойка нараховується за весь період прострочення. За порушення Підрядником термінів виконання робіт, а також неналежного (неякісного) виконання робіт, за які Замовником внесена повна або часткова попередня оплата, Підрядник за користування грошовими коштами Замовника зобов`язаний сплатити Замовнику 15% річних, від суми грошових коштів, сплачених Замовником, за період з дня оплати і до дня фактичного терміну належного виконання робіт або дня повернення грошових коштів. За порушення терміну перерахування грошових коштів, зайво отриманих від Замовника, а також повернення раніше сплачених за виконання робіт сум, пов`язаного з порушенням Підрядником термінів виконання робіт, неналежним (неякісним) виконанням робіт або відмовою Замовника від виконання робіт Підрядником, Підрядник сплачує пеню в розмірі 0,04% від суми заборгованості за кожен день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у відповідному періоді. Неустойка нараховується за весь період прострочення. (п.п. 10.3.2., 10.3.3., 10.3.4. Договору).

Відповідно до пунктів 15.4., 15.5., 15.6., 15.7. Договору цей договір вступає в силу з моменту його підписання, але не раніше виконання вимог установчих документів про необхідність надання згоди на укладення органами управління сторін, що мають відповідні повноваження (при наявності таких вимог). З моменту підписання цього Договору всі попередні переговори, листування та угоди, пов`язані з предметом цього Договору, втрачають силу. Цей Договір діє протягом двох років з моменту підписання його обома сторонами. Закінчення строку дії цього Договору не звільняє Сторони від виконання прийнятих на себе зобов`язань (в тому числі гарантійних) за цим Договором. За всіма видами зобов`язань і відповідальності сторони встановлюється загальний строк позовної давності тривалістю три роки (за винятком термінів позовної давності, що перевищують трирічний період відповідно до чинного законодавства України). Всі зміни і доповнення до цього Договору є невід`ємною його частиною і дійсні лише в тому випадку, якщо вони вчинені в письмовій формі, підписані уповноваженими представниками та скріплені печатками сторін.

Також сторонами були укладені додаткові угоди, а саме:

- Додатковою угодою №5 від 21.05.2015, строк дії договору було продовжено до 31.12.2015 року.

- Додатковою угодою №12 від 24.12.2015 року, строк дії договору було продовжено до 31.10.2016 року.

- Додатковою угодою №30 від 12.10.2016 року, строк дії договору було продовжено до 31.12.2016 року.

- Додатковою угодою №32 від 21.02.2017 року, строк дії договору було продовжено до 30.09.2017 року.

- Додатковою угодою №44 від 18.10.2017 року, строк дії договору було продовжено до 31.12.2017 року.

Відповідно до Додаткової угоди №11 від 20.10.2015 року, Замовник доручає Підряднику виконати поточний ремонт галереї №1 від конвеєра №2 до закритого складу вугілля (конвеєр М-2) інв. 090894 цеху УПЦ-1, згідно договірної ціни №14ИР-2015 та локального кошторису № 14ИР- 2015 (ВДЦ № Мир). Вартість робіт, належних до оплати складає 190913,23 грн. з ПДВ

Згідно специфікації №1 до Додаткової угоди №11 від 20.10.2015 року, строк виконання робіт вказано до 31.12.2015 року.

- Додатковою угодою №14 від 31.12.2015 року, строк виконання робіт було продовжено до 30.09.2016 року

- Додатковою угодою №22/1 від 30.09.2016 року, строк виконання робіт було продовжено до 30.12.2016 року

- Додатковою угодою №39 від 18.04.2017 року, строк виконання робіт було продовжено до 30.09.2017 року.

- Додатковою угодою №47 від 18.10.2017 року, строк виконання робіт було продовжено до 31.12.2017 року.

20.04.2017 року між сторонами було укладено додаткову угоду №41 до Договору, в якій сторони погодили, що Замовник зобов`язується перерахувати Підряднику авансовий внесок у розмірі 43922,57 грн. з ПДВ за виконання поточного ремонту галереї №1 від конвеєра №2 до закритого складу вугілля (конвеєр М-2) інв. 090894 цеху УПЦ-1, згідно договірної ціни № 14ИР-2015 та локального кошторису № 14ИР-2015 (ВДЦ № Мир) на підставі рахунків.

Підрядником було надано Замовнику рахунок на оплату №7 від 11.08.2017 року за Договором № 617/13М від 16.07.2013 на суму 43922,57 грн., у т. ч. ПДВ 7320,43 грн., за поточний ремонт галереї №1 від контейнеру №2 до закритого складу вугілля (конвеєр№2) інв. № 090894 цеху УПЦ №1.

За платіжним дорученням № 4500024316 від 11.08.2017 позивач перерахував відповідачу 43922,57 грн. передоплати за Договором № 617/13М від 16.07.2013 згідно рахунку № 7 від 11.08.2017.

За твердженнями позивача відповідач свої зобов`язання щодо виконання робіт не виконав.

Позивач направив на адресу відповідача вимогу про повернення грошових коштів №11/20/1012 від 12.12.2019, відповідно до якої просив повернути передплату в розмірі 43922,57 грн., посилаючись на невиконання підрядником обумовлених договором робіт.

Як зазначає позивач, відповіді або повернення грошових коштів від відповідача не надходило, що і стало підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.

Зобов`язання згідно із ст.ст. 11, 509 Цивільного кодексу України, ст.174 Господарського кодексу України виникають, зокрема, з договору та інших правочинів.

Статтею 627 Цивільного Кодексу України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Статтею 204 Цивільного кодексу України встановлено, що правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним (презумпція правомірності правочину).

Згідно з статті 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ч.1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

В матеріалах справи відсутні і сторонами не надавалось доказів визнання недійсним повністю чи частково договору підряду №617/13м від 16.07.2013 з додатковими угодами до нього, чи про його розірвання, тому суд вважає, що на момент виникнення спірних правовідносин договір підряду №617/13м від 16.07.2013 був чинним та обов`язковим для виконання обома сторонами.

Відповідно до ч.2 ст.317 Господарського кодексу України , загальні умови договорів підряду визначаються відповідно до положень Цивільного кодексу України про договір підряду, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст.837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Згідно ст.853 Цивільного кодексу України замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Частиною 4 ст.882 Цивільного кодексу України передбачено, що передавання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і його підписує друга сторона.

Відповідно до ст.173 Господарського кодексу України та ст.509 Цивільного кодексу України , зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Згідно ст.599 Цивільного кодексу України , зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ст.629 Цивільного кодексу України , договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтями 525 , 526 Цивільного кодексу України встановлено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Судом встановлено і матеріалами справи підтверджується, що позивач як замовник взяті на себе зобов`язання, обумовлені Договором №617/13м від 16.07.2013 з додатковими угодами до нього, виконав, наданий відповідачем рахунок №7 від 11.08.2017 на суму 43922,57 грн. з ПДВ (Поточний ремонт галереї №1 від конвейеру №2 до закритого складу вугілля (конвейер №2) інв..№090894 цеху УПЦ №1) оплатив за платіжним дорученням №4500024316 від 11.08.2017 повністю.

Відповідачем як підрядником не надано доказів виконання робіт повністю чи частково (поточний ремонт галереї №1 від конвейеру №2 до закритого складу вугілля (конвейер №2) інв..№090894 цеху УПЦ №1) та у передбачені договором №617/13м від 16.07.2013 з додатковими угодами до нього строки.

Також, відповідачем не надано доказів повернення суми перерахованої попередньої оплати у розмірі 43922,57 грн. повністю чи частково. Порядок повернення коштів сторонами обумовлено у п.4.8 Договору.

Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Отже, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача суми попередньої оплати у розмірі 43922,57 грн. обґрунтовані та підлягають задоволенню. Відповідачем протилежного не доведено, доводи позивача не спростовано.

Відповідно до ст.13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Стаття 74 ГПК України встановлює, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Згідно зі статтями 76 , 77 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Враховуючи вищевикладене, дослідивши умови договору, надавши відповідну юридичну оцінку всім доказам на які посилаються сторони, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову у повному обсязі.

Відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 12 , 13 , 46 , 73 , 74 , 76 , 79 , 86 , 129 , 232 , 233 , 237 , 238 , 240 , 241 , 247 Господарського процесуального кодексу України , господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКВА-РУ" (код ЄДРПОУ 36443287, адреса: 86065, Донецька область, м.Авдіївка, проїзд Індустріальний, 1) на користь Приватного акціонерного товариства "Авдіївський коксохімічний завод" (код ЄДРПОУ 00191075, адреса: 86065, Донецька область, м.Авдіївка, проїзд Індустріальний, 1) передплату в розмірі 43922,57 грн., а також судові витрати у розмірі 1921,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням суду законної сили.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області.

Повний текст рішення складено 10.03.2020.

Суддя Н.В. Величко

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення03.03.2020
Оприлюднено11.03.2020
Номер документу88104663
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/27/20

Ухвала від 16.09.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 07.04.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Рішення від 03.03.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Рішення від 03.03.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 13.02.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

Ухвала від 13.01.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Величко Наталія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні