Рішення
від 11.03.2020 по справі 420/5996/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5996/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Марина П.П.

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач про стягнення штрафних санкцій у розмірі 51000,00 грн.

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач , в якому позивач просить стягнути з приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач (код за ЄДРПОУ:00906158) 51000,00 грн., штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні встановлено порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів приватним акціонерним товариством Комінтернівський райпостач код ЄДРПОУ 00906158, зокрема:

ПрАТ Комінтернівський райпостач не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами); не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами); не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2017 рік, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами). Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ Комінтернівский райпостач за 2017 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку. Правопорушення вчинені повторно. За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів департаментом винесено наступні постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: Постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.01.2019 року №10-ПД-1-Е, від 10.01.2019 року №11-ПД-1-Е, від 10.01.2019 року №12-ПД-1-Е. Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.01.2019 року №10-ПД-1-Е, від 10.01.2019 року №11-ПД-1-Е, від 10.01.2019 року №12-ПД-1-Е не були оскаржені ні до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ні до суду. ПрАТ Комінтернівський райпостач штрафні санкції до теперішнього часу не сплатило, а тому позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Відповідачем не було надано до суду відзив на адміністративний позов.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч.6 ст.162 КАС України).

Ухвалою суду від 15.10.2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою суду від 13.12.2019 року вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження.

Від представника позивача 26.02.2020 року надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

У зв`язку з відсутністю потреби заслухання свідка чи експерта, судом, керуючись положеннями ч.9 ст.205 КАС України, прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Так, суд встановив та матеріалами справи підтверджено, що 31.10.2017 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесені постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПрАТ Комінтернівський райпостач :

- № 566-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПрАТ Комінтернівський райпостач не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2017 рік, шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (із змінами) (а.с.13);

- № 567-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПрАТ Комінтернівський райпостач не розкрило річну інформацію про емітента цінних паперів за 2017 рік, шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (із змінами) (а.с.15);

- № 568-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПрАТ Комінтернівський райпостач не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2017 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (із змінами) (а.с.17).

Вищезазначені постанови були направлені рекомендованим листом підприємству за адресою: 67540, Одеська обл., Комінтернівський район, с. Кремидівка, вул. Гоголя,1, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 2 від 05.12.2018 року (а.с.19-20).

Також, суд встановив, що 19.12.2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 533-ПД-1-Е, № 534-ПД-1-Е; № 535-ПД-1-Е, якими булі встановлені факти вчинення відповідачем правопорушення на ринку цінних паперів вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2016 року №2826 (зі змінами). (а.с. 21-23)

21.12.2018 року, на підставі зазначених актів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесені постанови № 507-ПД-1-Е, № 508-ПД-1-Е та №509-ПД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляд цих справ на 10.01.2019 року о 10 год. 00 хв. (а.с. 24-26).

Вищезазначені акти та постанови були направлені рекомендованим листом підприємству за юридичною адресою, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 1 від 26.12.2018 року (а.с.27-28).

З пояснень представника позивача та наданих документів вбачається, що відповідач на засідання не прибув, будь-яких заяв з приводу розгляду справи на адресу позивача не подавав.

Суд встановив, що 10.01.2019 року позивачем були винесені постанови про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, передбачених підпунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів: № 10-ПД-1-Е, № 11-ПД-1-Е та № 12-ПД-1-Е, якими до ПрАТ Комінтернівський райпостач були застосовані штрафи у розмірі 17000,00 грн. за кожне правопорушення, всього у загальному розмірі 51000,00 грн. (а.с.29-35).

Оскільки керівник ПрАТ Комінтернівський райпостач або його представник на розгляд справ не з`явився, вищезазначені постанови № 10-ПД-1-Е, № 11-ПД-1-Е та № 12-ПД-1-Е від 10.01.2019 року були направлені відповідачу 16.01.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 1 від 16.01.2019 року та фіскальним чеком (а.с. 36-37).

Відповідно до цих постанов, суму штрафу, накладеного на товариство, необхідно перерахувати в дохід Державного бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання даної постанови.

У встановлений у постановах строк, відповідач штраф у добровільному порядку не оплатив, також не оскаржив ці постанови у судовому порядку, у строк, встановлений ч. 2 ст. 122 КАС України.

Таким чином, не сплата у законодавчо визначеному порядку та строки ПрАТ Комінтернівський райпостач , накладених на нього санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, послугувала підставою для звернення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до суду з даною позовною заявою.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року (далі Закон №448/96-ВР).

Цей Закон №448/96-ВР визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Відповідно до ст. 1 цього Закону, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду

за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями ст.7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-IV, регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 4 вищезазначеної статті закону, річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.

Згідно з пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826, Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Суд встановив, що ПрАТ Комінтернівський райпостач не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом подання до Комісії річної інформації про емітента цінних паперів, у строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826.

Відповідно до статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до п.14 Розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470 (із змінами та доповненнями) постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Отже, з урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку про те, що накладаючи на відповідача штрафні санкції та звертаючись до суду про їх стягнення, позивач діяв в межах повноважень, у порядку та у спосіб, що передбачені законодавством, яке регулює ринок цінних паперів в Україні.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Судові витрати розподілити відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач про стягнення штрафних санкцій у розмірі 51000,00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства Комінтернівський райпостач (код за ЄДРПОУ: 00906158, адреса:67540, Одеська область, Лиманський район, с. Кремидівка, вул. Гоголя, буд. 1) 51000,00 грн., штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (код. ЄДРПОУ 37956207, 01010, м.Київ, вул..Московська, 8, корпус 30);

Відповідач: Приватне акціонерне товариство Комінтернівський райпостач (код ЄДРПОУ 00906158, адреса:67540, Одеська область, Лиманський район, с. Кремидівка, вул. Гоголя, буд. 1).

Суддя П.П.Марин

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2020
Оприлюднено13.03.2020
Номер документу88115000
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5996/19

Рішення від 11.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні