Постанова
від 01.08.2007 по справі а38/332-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А38/332-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

  

26.07.07р.

Справа № А38/332-07

За позовом  Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, м.Дніпропетровськ 

до  Національної металургійної академії України в особі Криворізького коксохімічного технікуму Національної металургійної академії України, м.Кривий ріг Дніпропетровської області 

про стягнення недоїмки в сумі 40134,92 грн.

Суддя Бишевська Н. А.

Секретар судового засідання Парфьонов Д.О.

Представники сторін:   

Від позивача:  Паплик С.А. дов.№ 07-08/3156 від 05.06.2007р.

Від відповідача:  Калашнікова О.О., дор. від 02.07.2007 р. № 02-07-547

                                                       СУТЬ СПОРУ:

Дніпропетровським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  заявлено позов до Національної металургійної академії України в особі Криворізького коксохімічного технікуму Національної металургійної академії України про стягнення недоїмки в сумі 40134,92 грн.

Представники позивача позовні вимоги підтримали та просять їх задовольнити.

Відповідач позовні вимоги не визнає, мотивуючи наступним: Університет є бюджетною установою та у всіх фінансово-господарських питаннях підпорядковується Міністерству освіти та науки України (МОН України), яке є головним розпорядником бюджетних коштів. В своїй діяльності під час розрахунків сум податкових зобов'язань відповідач користувався законодавством України та вважає висновки податкового органу недійсними.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ :

Криворізький коксохімічний технікум Національної металургійної академії України зареєстрований як платник страхових внесків (страхувальник) згідно заяви від 14.01.02р. у Дзержинській районній виконавчій дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з реєстраційним номером №120110000933

Позивачем проведено позапланову перевірку з питань повноти нарахування та сплати страхових внесків до Фонду в 2005-2006 роках, за результатами якої складено акт №34 від 15.02.2007р.  

На підставі акту №41 позивачем прийнято Рішення №136/10 від 01.03.2007р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій. Згідно вказаного Рішення   відповідачу накладено штраф в розмірі 38628,41 грн. та донараховано внесків на суму 1506,51 грн.,      

З акту перевірки вбачається, що Позивачем порушений порядок нарахування і утримання страхових внесків відповідно до ст.1 Закону України “Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування”№2213 від 11.01.2001р., п.п. 1, 2 ч.1 ст.21, п.2 ч.2 ст. 27 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності і витратами, обумовленими народженням і похованням”№2240 від 18.01.2001р. на суму 38628,41 грн., а саме –виплати, передбачені Законом України №1994, які нараховані працюючим особам, обкладені податком з доходів фізичних осіб, на них нараховані внески до Пенсійного фонду України. Страхові внески до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на вищезазначені виплати не нараховані та не утримані за весь перевіряємий період. Всього за актом перевірки на суму заниженого ФОП донараховано страхових внесків в сумі 1506,42 грн., в т.ч. для роботодавця 2,9% - 1120,22 грн., для найманих працівників 1% - 386,29 грн.

Нормативно-правовим актом, який чітко визначає поняття і структуру заробітної плати є Закон України «Про оплату праці»від 24.03.1995р. №108 (далі Закон 108), у відповідності до ст.2 якого структура заробітної плати складається з основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних і компенсаційних виплат.

Додаткова заробітна плата - це винагорода за працю понад встановлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантії і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Оскільки законодавець визначив надбавки за вислугу років і допомогу на оздоровлення при наданні щорічної відпустки як гарантії держави, передбачивши їх в Законі України “Про освіту”, то, відповідно до ч.2 ст.2 цього Закону, дані надбавки і допомога є додатковою заробітною платою та входять в структуру заробітної плати.

Таким чином, надбавки за вислугу років і допомога на оздоровлення при наданні щорічної відпустки педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів за своєю природою є заробітною платою і незалежно від того, в який період і з якою затримкою вони нараховуються і сплачуються, дані надбавки і допомога залишаються заробітною платою і включаються до фонду оплати праці.

Заробітна плата педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів виплачується з Державного бюджету. Будь-яка затримка у виплаті заробітної плати (як основної, так і додаткової) викладачам, є заборгованістю Державного бюджету.

Виплата надбавок і допомоги, передбачених Законом №1060 педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів, була призупинена протягом 1997-2002 р.р. законами про Державний бюджет на відповідні роки. У зв'язку з чим виникла заборгованість по даним виплатам. А оскільки, згідно із Законом України “Про освіту” дані виплати є гарантією (зобов'язанням) Держави і здійснюється за рахунок Державного бюджету, то вони автоматично стали Державним боргом, що знайшло своє відображення в Постанові Верховної Ради України від 21.06.2001р. №2551 “Про стан, напрями реформування і фінансування освіти в Україні”.

Визначення терміну “державний борг” наводиться в Бюджетному Кодексі України від 21.06.2001р. №2542, відповідно до якого державний борг - загальна сума заборгованості держави, яка складається з “…непогашених боргових зобов'язань держави, включаючи боргові зобов'язання держави, що вступають в дію в результаті виданих гарантій за кредитами, або зобов'язань, що виникають на підставі законодавства або договору.

Із зазначеного слідує, що мова не йде про зміну статусу сум зобов'язань, які були гарантовані Державою та виникли на підставі діючого законодавства, але з якої-небудь причини не були виплачені, ставши Державним боргом, тобто надбавки і допомога, передбачені Законом України “Про освіту” педагогічним, науково-педагогічним та іншим працівникам навчальних закладів, не змінили свого статусу як додаткової заробітної плати, через невиплату їх у 1997-2002 р.р., і продовжують входити до фонду оплати праці.

Крім того, ст. 5 Закону України “Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст.57 Закону України “Про освіту” педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів” від 09.09.2004р. №1994 передбачено, що кредиторська заборгованість сплачується працівникам разом з виплатою поточної заробітної плати. Тобто, законодавець ототожнює кредиторську заборгованість із заробітною платою, конкретизуючи їхнє положення за часом - виплата поточної зарплати і виплата заробітної плати за попередні періоди.

Нормами даного Порядку також визначено, що надбавки і допомога, встановлені ст.57 Закону України “Про освіту” належать до оплати праці.

Частиною 3 пункту 5 Порядку встановлено, що перерахунок призначених пенсій особам, яким повністю або частково виплачена заборгованість, здійснюється на підставі довідок по заробітній платі за відповідний період роботи з урахуванням сум нарахованих виплат.   Порядок відносить ці виплати до заробітної плати.

Той факт, що кошти на виплати по ст. 57 Закону України “Про освіту” були віднесені на КЕКР 1343 (інші поточні трансферти населенню), а не на КЕКР 1110 (Заробітна плата) не змінює природи цих виплат, вони продовжують входити до фонду оплати праці.

Оскільки надбавки і допомоги є оплатою праці, то при включенні цих виплат відповідними законами України про Державний бюджет України, вони продовжують залишатися заробітною платою і входять до фонду оплати праці з витікаючими  з цього зобов'язаннями щодо нарахування страхових внесків на соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності.

Вказівка в Законі України “Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст. 57 Закону України “Про освіту” педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів” на те, що кредиторська заборгованість Державного бюджету України погашається протягом п'яти років рівними частинами шляхом включення цих витрат відповідними законами України про Державний бюджет у вигляді окремих цільових субвенцій з Державного бюджету, не забороняє застосування надалі, після їх нарахування і виплати, законодавства по соціальному страхуванню.

Відповідно до п.37 ст.2 Бюджетного Кодексу України субвенції - це міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному тим органом, який прийняв рішення про надання субвенції. Тобто, в даному випадку субвенція дається на погашення кредиторської заборгованості державного бюджету по додатковій заробітній платі, у вигляді надбавок і допомоги. Порядок її використання встановлений в п.4 Порядку, затвердженого Постановою КМУ №934 від 19.09.2005р., де сказано, що відрахування, передбачені законодавством, з виплат здійснюється в установленому порядку.          

Статтею 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням"  на страхувальника покладено обов'язок нараховувати  і  сплачувати  в  установлені  строки  та  в повному обсязі страхові внески. Ні Конституцією України, ні Бюджетним кодексом України, ні Законом України “Про освіту”, ні Законом України “Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст.57 Закону України “Про освіту” педагогічним працівникам, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів”, ні іншими Законами з бюджетного законодавства прямо не відмінено обов'язок сплати страхових внесків з сум додаткової заробітної плати у вигляді надбавки і допомоги, передбачених Законом України “Про освіту” педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів.

За приписами ст. 30 цього Закону страхувальник  -  роботодавець  несе  відповідальність за несвоєчасність  сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі  страхових  внесків,  що  сплачують застраховані особи через рахунки  роботодавців,  а  також за порушення порядку використання страхових  коштів.

У разі несвоєчасної сплати страхових внесків  страхувальником або неповної їх сплати  страхувальник  сплачує  суму  донарахованих   контролюючим органом  страхових  внесків  (недоїмки),  штраф  та  пеню.

За неповну   сплату   страхових   внесків  на  страхувальника накладається  штраф  у   розмірі   прихованої   (заниженої)   суми заробітної плати,  на яку відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески,  а в разі повторного порушення  -  у  трикратному розмірі зазначеної суми.

З огляду на викладене, позивач правомірно нарахував відповідачу штраф в розмірі прихованої   (заниженої)  суми додаткової заробітної плати,  на яку відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески  - 38628,41 грн., донарахував на ці виплати внески –1506,51 грн.

Доказів сплати внесків та штрафних санкцій на час розгляду справи суду не надано.

Таким чином, вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Окрім того суд зазначає, що на час подання даного позову до суду, Рішення про застосування штрафних санкцій як в судовому так і в адміністративному порядку не оскаржено, жодних доказів на підтвердження факту оскарження Рішення №136/10 від 01.03.2007р. до суду, до матеріалів справи не долучено.

Відповідно до ч. 4 ст. 94  Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.158-167 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 19  Конституції України, ст. 27 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою  працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” господарський суд,  -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний  позов задовольнити повністю.       

           Стягнути з  Національної металургійної академії України в особі Криворізького коксохімічного технікуму Національної металургійної академії України (50103, Дніпропетровська обл.., м.Кривий Ріг, вул.Революційна,б.40 код ЄДРПОУ 00193329 р/р 35229002002410 в УДКУ в Дніпропетровській області, МФО 805012) на користь  Дніпропетровського обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (р/р25604106 в відділенні АППБ «Аваль», МФО 306748, код ЄДРПОУ 26049788, одержувач Дзержинська районна виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності) суму в розмірі 40134,92 грн. ( 1506.51 грн. недоїмки по сплаті страхових внесків та фінансові (штрафні) санкції в розмірі 38628,41 грн.)

             Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили.

             Постанова набирає законної сили  відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанову може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду відповідно до ст.ст. 184-186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя

Н.А. Бишевська

Постанова у повному обсязі складена та підписана  01.08.07 р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення01.08.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу881238
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а38/332-07

Ухвала від 14.10.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петренко І.В.

Ухвала від 11.10.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бишевська Н.А.

Постанова від 01.08.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бишевська Н.А.

Ухвала від 03.07.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бишевська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні